Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #61 üzenetére

    Már bocsánat, de az, hogy rossz stílusban vezetsz, nem az autó hibája.
    A fater vezetett ilyen így. Üzemanyag pazarló, kuplung gyilkos, és veszélyes előzési megoldás.

    "kinyomott kuplunggal utolérem, megfelelő időpontban felengedett kuplunggal motorfékkel beállok mögé és haladok vele egy sebességgel. látom, hogy a szembejövő mögött nincs autó, visszakapcsolok kettőt, hármat, ahogy kiadja, gázt adok, zárom a kuplungot, és várok."

    "...Erre a váltó megijed, hogy most tényleg menni kell? visszakapcsol először kettőt, majd rájön, hogy nem az igazi, visszakapcsol mégegyet...."

    Nem megyünk az előzendő jármű fenekébe előzni és onnan nem kezdünk előzést nulla sebességkülönbséggel.

    Sokkal nagyobb távolságig közelítjük meg a járművet. Ekkor nem kell a tükörleverős szerencsejátékba kezdeni az előzendő jármű mögött a nulla kilátás okán. Ha egy szembe jövő is azonos ütemben kukkant ki, akkor repül az oldaltükör.
    A nagy távolság okán marad rálátás a közlekedési helyzetre. Ha a szembe forgalomban elegendő hely tűnik az előzésre, akkor az előzéshez jelentős sebesség többlettel érkezünk az előzendő jármű mögé és kezdjük meg az előzését. Ha mégsem lehetséges az előzés, akkor a nagy követési távolságot visszanyerve, várjuk az alkalmas forgalmi szituációt.

    Nem kell ütni a kuplungot, váltót és a motort. Ráadásul sokkal biztonságosabb az előzés, mert a teljes folyamatban látod a szembejövő forgalmat és megvan a kellő sebesség többlet.
    Van aki még az autópályán is az álljunk be mögé stílust követi, gondolom megszokásból. Ott még értelmetlenebb ez a módszer.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák