Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Luck Dragon #2 üzenetére
Néhány éve béreltem egy Volvót egy napra. Hatsebességes automata váltó, kellően izmos motorral szerelve.
Azóta gondolom úgy, hogy a valósi sportautókon kívül értelmetlen a manuális váltó.Főleg városi forgalomban, ahol szinte folyamatosan kell váltani, sokkal kényelmesebb a az automata váltó.
Ma már az is szempont, hogy az új automata váltós járművek alapfelszereltsége az automata parkolás. Nekem nem gond, de sok embernek komolyan könnyíti meg az életét, ha csak a melyik oldalon illetve pérhuzamosan vagy merőlegesen akar parkolni. Aztán az első szabad helyen leparkol az autó önállóan.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
"De kezdőnek iszonyatosan kontraproduktív, mert nagyon könnyen lankad a figyelmük...."
Miért?
Mert nem kell folyamatosan a váltáshoz kapcsolódó feladatokra koncentrálni?
Hol a kuplung és mikor mennyire kell nyomni, Hol a váltó és melyik pozícióba kell tolni.Mindezek mellett a gázzal is kellene valamit kezdenini. Miközben még kanyarodni is kellene.Automata váltó esetében "csak" kanyarodni kell. Nagyon elfonhatja a figyelmet a kanyarodásról az automata váltó. Szerintem nem.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Már bocsánat, de az, hogy rossz stílusban vezetsz, nem az autó hibája.
A fater vezetett ilyen így. Üzemanyag pazarló, kuplung gyilkos, és veszélyes előzési megoldás."kinyomott kuplunggal utolérem, megfelelő időpontban felengedett kuplunggal motorfékkel beállok mögé és haladok vele egy sebességgel. látom, hogy a szembejövő mögött nincs autó, visszakapcsolok kettőt, hármat, ahogy kiadja, gázt adok, zárom a kuplungot, és várok."
"...Erre a váltó megijed, hogy most tényleg menni kell? visszakapcsol először kettőt, majd rájön, hogy nem az igazi, visszakapcsol mégegyet...."
Nem megyünk az előzendő jármű fenekébe előzni és onnan nem kezdünk előzést nulla sebességkülönbséggel.
Sokkal nagyobb távolságig közelítjük meg a járművet. Ekkor nem kell a tükörleverős szerencsejátékba kezdeni az előzendő jármű mögött a nulla kilátás okán. Ha egy szembe jövő is azonos ütemben kukkant ki, akkor repül az oldaltükör.
A nagy távolság okán marad rálátás a közlekedési helyzetre. Ha a szembe forgalomban elegendő hely tűnik az előzésre, akkor az előzéshez jelentős sebesség többlettel érkezünk az előzendő jármű mögé és kezdjük meg az előzését. Ha mégsem lehetséges az előzés, akkor a nagy követési távolságot visszanyerve, várjuk az alkalmas forgalmi szituációt.Nem kell ütni a kuplungot, váltót és a motort. Ráadásul sokkal biztonságosabb az előzés, mert a teljes folyamatban látod a szembejövő forgalmat és megvan a kellő sebesség többlet.
Van aki még az autópályán is az álljunk be mögé stílust követi, gondolom megszokásból. Ott még értelmetlenebb ez a módszer.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Amit leírtál az apáink stílusa volt.
Teljesen lényegtelen melyik autóval előzöl így közúton.
Megfelelő távolságtartás és nem kilométerek. Jobb esetben csak minimális sebesség korrekcióval nem visszalassulva, lehet előzni.Azt belátom, hogy ez a módszerrel több jármű sebességét kell figyelni és ezzel a feladattal nem mindenki birkózik meg.
Azért javasolnám, ha a stílusodban előzöl, akkor hátra is figyelj. Ne told ki az autód, a már előzésben lévő jármű elé.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"ha kiraktam az indexet, már nem előzhetsz meg szabályosan."
Ha már más elkezdte az előzést, te nem kezdheted el. Pont.A "62" lóerős szekérrel pont úgy előztek, ahogyan te leírtad. Legfeljebb nagyobb távolságot kellet kalkulálni a szembejüvőre.
A módszer nem jó. Nem a teljesítménnyel van a baj.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
A kérdés értelmetlen.
Mit befolyásol a születési év?
Ha hatvan éves vagyok, akkor túl öreg.
Ha húsz éves vagyok, akkor túl fiatal.
A köztes időben még nem vagy már nem ... .Tényleg ezt a játszmát szeretnéd játszani?
Ehhez már öreg vagyok.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
A 1200-as Lada csak 60 lovas volt és négy sebességes. Ha volt neked, akkor tudod, hogy a fűtés csap az anyósülés felől könnyen kezelhető.
A Nm-ben sem tudott nagyot alakítani a hátsókerék hajtás.Gondolom láttál abban sz időben két párhuzamos féknyomot az országúton. A pokolba vezető út jószándékkal kikövezve.
Az előzni akaró járművet az előzött segíteni akarta, ezért fékezett.
Az előzést végrehajtó viszont vissza akart térni, mivel a Lada képtelen lett volna befejezni az előzést időben.
Mindenki ezt csinálta. Mögé ért az előzendő járműnek, kivárt majd kitört az előzéshez, követési távolságon belül.
Attól, hogy mindenki ezt csinálta, még nem jó a megoldás.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!