Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #60 üzenetére

    ezekben a forgalmi helyzetekben, ami a videón van, az én autóm automata váltója is relatíve jól vált. ennek ellenére bármikor össze tudom zavarni az agyát.
    a te autód váltója milyen is?

    de leírom neked a különbséget a két váltási fajta közül, egy példa helyzetben: megyek országúton, utolérek egy lassú teherautót, viszont jönnek szemből. lelassítok, kicsit cammogok mögötte, majd amikor szabad a pálya, sávváltás, padlógáz és hajrá.

    1. vectra, kézihabverő: látom, hogy teherautó, kinyomott kuplunggal utolérem, megfelelő időpontban felengedett kuplunggal motorfékkel beállok mögé és haladok vele egy sebességgel. látom, hogy a szembejövő mögött nincs autó, visszakapcsolok kettőt, hármat, ahogy kiadja, gázt adok, zárom a kuplungot, és várok. amikor a szembejövő mellém ér, akkor indul az óra. sávot váltok, kinyújtom a jobb lábam. ekkor a vectrában néhány msec alatt kitekeri a fojtószelepet, a motor szívását nem akadályozza semmi, elszabadulnak a lovak, és néhány főtengely fordulat után teljes teljesítménnyel megindul, és mire kettőt pislantasz, meg is előzte a teherautót, beállt elé, majd elkezdi a visszalassulást.

    2. insignia (ami nem ceteris paribus)
    fékkel beállok a teherautó mögé, a váltóvezérlő örömujjongásba tör ki, hogy akár 1200-as fordulaton is tarthatja a motort, tehát a váltó rossz esetben marad 8.ban. mire mellém ér, átlököm a programozást túrából sportba. elmegy mellettem, óra indul. lökök egy padlót, rendesen, koppanásig, ahogy kell. Erre a váltó megijed, hogy most tényleg menni kell? visszakapcsol először kettőt, majd rájön, hogy nem az igazi, visszakapcsol mégegyet. Eddigre eltelt nagyjából 6-8 tized másodperc. Elkezd agyalni az ecu, hogy ha vajon most eleresztené a gyeplőt, mi lenne a károsanyag kibocsátással? hát semmi jó. kicsit nyit a fojtószelepen, kiszellőzteti a motort, majd úgy dönt, hogy most már rendben van. közben a menetirány szerinti bal sávban szambázok a teherautó mögött, még nem történik semmi látványos.
    Ekkor rátolja a befecskendezést. Majd egy olyan jó 4-6 tized másodperc múlva körbeér a motoron a történet, vagyis elindul kifelé annyi kipufogó gáz, hogy elkezdje tekerni a turbinát, ami jó lomhán fel is pörög vagy 130 ezerre. Amikor felpörgött, akkor megjön végre a turbónyomás, elindul befelé a motorba a relatíve sok levegő, megjön végre a nyomaték is, meg a lóerő is. Ekkor az autó elindul, mint amit seggbelőttek egy rendesebb ágyúval. Mondjuk egy 155-ös tarackkal, másfélszeres hangsebességgel. Nagyon durván hátbavág, és elég rendesen elindul. Pont akkor, amikorra a vectrával már befejeztem az előzést. Addig én még kint szambázok a bal sávban, és vicsorgok a közeledő M.A.N. feliratra.

    Úgyhogy a kézi váltóval tovább tart váltani, de azt előre be tudom készíteni, és előre el tudom végezni a szükséges lépéseket, és amikor eljön az akció ideje, akkor csak gázt adok, és megindul, mint a világháború.

    Az automata váltó pöpecül kapcsolgat mindaddig, amíg vagy folyamatos gyorsítás van, vagy folyamatos lassítás. Abban a pillanatban, hogy üzemmódot váltok rajta, belassul. Ezt elvileg korrigálhatnám azzal, hogy kézzel váltom az automatát, mert van "f1-es váltó" a kocsiban, de attól meg gyakran felakad a szoftvere.

    Mint mondtam, nem tudom összehasonlítani a csak váltócserés történetet, mert olyanom nincs. Azt tudom összehasonlítani, amikor nagyjából mindent változtattak, mert olyan áll itt a ház előtt.

    Szerintem a kézi-automata váltós történetet az fogja eldönteni egy idő múlva, hogy nem lesz kézi. Automata lesz, eszi-nem eszi nem kap mást.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák