Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #6 üzenetére
Azóta gondolom úgy, hogy a valósi sportautókon kívül értelmetlen a manuális váltó
Érdekességképpen: a valódi sportautók gyártói is azt gondolják, hogy értelmetlen a manuális váltó Egyik-másik még van kéziváltóval is, de egy csomó csak automatával van (persze nem hidromechanikusak, hanem duplakuplungosak), mivel azzal gyorsabbak (meg a kéziváltónak valószínűleg a nyomatékkal is lennének problémái)
DRM is theft
-
De ha a kezdő nem tanul meg kézit használni (tanfolyam alatt), akkor mikor fog?
Szerintem sokkal célszerűbb kézivel megtanulni, mert ha azzal sikerült, onnantól könnyedén megy már az automata. De fordítva ez nagyon nem működik.
Tanfolyam alatt úgyis ott az oktató, ott nem tudja elszúrni ill. ha baj van, akkor kisegíti.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
tanfolyam alatt nem fog megtanulni kézivel váltani a szükséges szinten.
tanfolyam alatt tudatos szinten fogja kezelni az egész autót, a váltót is.
az elvárás az, hogy ugyanolyan tudatalatti szinten kezelje az autót, a váltót is, mint ahogy levegőt vesz vagy jár. esetleg jobb példa: biciklizik.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
iday
aktív tag
7-8 évig kézi váltós volt, ez volt az alap autó elv.
Azt autót váltottam, ami kizárólag automata váltósban létezik.
Mivel féltem az automata váltó javítási költségétől, alaposan utánanéztem., hogy működik.
Ami lejött, alig van benne fogaskerék, nem pneumatikus, sose elromlós fajta, ez az e-cvt.
Lenyugtáztam hogy jó, legyen.
Már az első utamon, nem hiányoltam a kuplungolást
Azóta is csak a kényelem.
Most 2 évvel később vezettem újból kézi váltós autót, 1-2 indulási nehézségen kívül remekül ment a 150km.3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu
-
akom
senior tag
Levezettem 15 évet manuálisan. Kicsit félve megvettem első automata autómat.
Ha tehetem a jövőben csak automata járműveket fogok vásárolni.
Elhiszem hogy van a manuálisnak egy feeling-je, de én már kinőttem a racing-es korszakból. -
Lenry
félisten
válasz lomposfarkas #56 üzenetére
A fent említett Ducatoban Londonból hazafelé, Nürnberg környékén elköszönt a kuplung, nem emelt ki többé, onnantól kezdve csak a fordulatszám megfelelő szinkronizálásával lehetett sebességet váltani.
Javaslom a kollégának is, egy élmény :DDD[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
az, hogy az automata gyorsabb-e vagy a kézi, nézőpont kérdése.
az automata gyorsabban vált fokozatot, mint az ember, ezen nem fogok most vitatkozni. (kivéve a dsg... )
de mire az automata meghozza a döntést, hogy mit váltson és hova, az sokkal tovább tart, különös tekintettel arra, hogy kézi váltó esetén van esélyed előre rákészülni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Annyira azért megtanul az ember, hogy egy átlagos forgalomban szépen tudjon menni egy kézi váltós autóval. Nyilván nem lesz rögtön profi, ahhoz gyakorlás kell már, hogy jól is menjen. Ugye a jogosítvány nem azt jelenti, hogy tud vezetni, aki megkapja, csak ez sokakban nem tudatosul.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
-
ezekben a forgalmi helyzetekben, ami a videón van, az én autóm automata váltója is relatíve jól vált. ennek ellenére bármikor össze tudom zavarni az agyát.
a te autód váltója milyen is?de leírom neked a különbséget a két váltási fajta közül, egy példa helyzetben: megyek országúton, utolérek egy lassú teherautót, viszont jönnek szemből. lelassítok, kicsit cammogok mögötte, majd amikor szabad a pálya, sávváltás, padlógáz és hajrá.
1. vectra, kézihabverő: látom, hogy teherautó, kinyomott kuplunggal utolérem, megfelelő időpontban felengedett kuplunggal motorfékkel beállok mögé és haladok vele egy sebességgel. látom, hogy a szembejövő mögött nincs autó, visszakapcsolok kettőt, hármat, ahogy kiadja, gázt adok, zárom a kuplungot, és várok. amikor a szembejövő mellém ér, akkor indul az óra. sávot váltok, kinyújtom a jobb lábam. ekkor a vectrában néhány msec alatt kitekeri a fojtószelepet, a motor szívását nem akadályozza semmi, elszabadulnak a lovak, és néhány főtengely fordulat után teljes teljesítménnyel megindul, és mire kettőt pislantasz, meg is előzte a teherautót, beállt elé, majd elkezdi a visszalassulást.
2. insignia (ami nem ceteris paribus)
fékkel beállok a teherautó mögé, a váltóvezérlő örömujjongásba tör ki, hogy akár 1200-as fordulaton is tarthatja a motort, tehát a váltó rossz esetben marad 8.ban. mire mellém ér, átlököm a programozást túrából sportba. elmegy mellettem, óra indul. lökök egy padlót, rendesen, koppanásig, ahogy kell. Erre a váltó megijed, hogy most tényleg menni kell? visszakapcsol először kettőt, majd rájön, hogy nem az igazi, visszakapcsol mégegyet. Eddigre eltelt nagyjából 6-8 tized másodperc. Elkezd agyalni az ecu, hogy ha vajon most eleresztené a gyeplőt, mi lenne a károsanyag kibocsátással? hát semmi jó. kicsit nyit a fojtószelepen, kiszellőzteti a motort, majd úgy dönt, hogy most már rendben van. közben a menetirány szerinti bal sávban szambázok a teherautó mögött, még nem történik semmi látványos.
Ekkor rátolja a befecskendezést. Majd egy olyan jó 4-6 tized másodperc múlva körbeér a motoron a történet, vagyis elindul kifelé annyi kipufogó gáz, hogy elkezdje tekerni a turbinát, ami jó lomhán fel is pörög vagy 130 ezerre. Amikor felpörgött, akkor megjön végre a turbónyomás, elindul befelé a motorba a relatíve sok levegő, megjön végre a nyomaték is, meg a lóerő is. Ekkor az autó elindul, mint amit seggbelőttek egy rendesebb ágyúval. Mondjuk egy 155-ös tarackkal, másfélszeres hangsebességgel. Nagyon durván hátbavág, és elég rendesen elindul. Pont akkor, amikorra a vectrával már befejeztem az előzést. Addig én még kint szambázok a bal sávban, és vicsorgok a közeledő M.A.N. feliratra.Úgyhogy a kézi váltóval tovább tart váltani, de azt előre be tudom készíteni, és előre el tudom végezni a szükséges lépéseket, és amikor eljön az akció ideje, akkor csak gázt adok, és megindul, mint a világháború.
Az automata váltó pöpecül kapcsolgat mindaddig, amíg vagy folyamatos gyorsítás van, vagy folyamatos lassítás. Abban a pillanatban, hogy üzemmódot váltok rajta, belassul. Ezt elvileg korrigálhatnám azzal, hogy kézzel váltom az automatát, mert van "f1-es váltó" a kocsiban, de attól meg gyakran felakad a szoftvere.
Mint mondtam, nem tudom összehasonlítani a csak váltócserés történetet, mert olyanom nincs. Azt tudom összehasonlítani, amikor nagyjából mindent változtattak, mert olyan áll itt a ház előtt.
Szerintem a kézi-automata váltós történetet az fogja eldönteni egy idő múlva, hogy nem lesz kézi. Automata lesz, eszi-nem eszi nem kap mást.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
egy rakás embert ismerek, aki soha nem tanult meg átlagos forgalomban szépen menni, váltótól függetlenül
sőt, ismerek olyan vizsgabiztost is, aki nem tud vezetni. meg egy rakás oktatót, aki vezetni tud, csak oktatni nem.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#90088192
törölt tag
válasz Luck Dragon #4 üzenetére
Mitsubishi Magna TS 2.6L sor négy. Amikor megvettem már 16 éves volt. A végén az a helyzet, hogy évi 60E km Melbourneben nem egy leány álom manuális autóval.
Kipróbáltam egy Toyota Hiace társaságával amibe kb 1 másodpercet késett a 3. sebesség szinkronja. Na az a mazochismus nem az onkorbacsolas
-
#90088192
törölt tag
És Dabadab #60
Akkor te még nem használtál GM 4 gangos automatát, verseny üzemmódba.(Holden Commodore VS)
Behúzod az elválasztó kart 1 be majd gáz, tiltasnal vált el, amint lehet visszavalt amint tiltás alá esik a fordulat lassítás közben.
Szerintem nem sokan képesek ezt folyamatosan csinálni egy manuális váltóval.
Mindennek a tetejébe az egy hátsó kerekes, V6 3.8l motorral az elejeben. Jó buli volt, az volt a második saját autóm.[ Szerkesztve ]
-
Sethdobaloah
senior tag
Gázfröccs indulás előtt, a váltó visszavált, és magasan tartja a fordulatot vagy 20 mp-ig? Amikor meg tényleg indulni akarsz, már a megfelelő fokozatban van, csak nyomni kell. Legalábbis nekem ezt az összes robotváltó meg dsg tudta amit eddig vezettem.
szerk: mármint nyilván kézzel is a megfelelő fokozatba lehet kapcsolni, csak ha valamiért azt nem akarja az ember...[ Szerkesztve ]
...csak én vagyok helikopter?
-
Eddig amivel volt dolgom az csak a hagyományos automata azoknál padlónál is gyorsabban váltott mint én kézzel. (benzinesek Astra 1.8 AF17, Avensis 2.0 u241) Egyedül ami nem volt jó az hegymenetben erőlteti 2k fordulatnál és érezni hogy szenved a motor, azaz hiányzik a tartalék, ekkor kézzel visszaváltok 3-asba vagy nyomom neki de akkor nem biztos hogy legális tartományban köt ki a sebességmérő.
Illetve lámpánál induláskor egyértelműen az automata a gyorsabb, az Avensisemnél sebességben marad egyből a féket felengedve indul, az Astra pedig kirakja üresbe ha 3secnél tovább állok a féken de az is gyorsabban berakja egyesbe míg én állok a féken kuplung egyes... Szinte mindig azt látom hogy sokkalta gyorsabban indulok el, ugyanakkor szerintem finomabban mint a kézi válltósok, és oda kell figyelnem ha van előttem valaki akkor ne másszak rá a hátára annyira gyorsan vállt. De mondom ez a hagyományos olajos 4 seb. automata. DSG-vel, CVT-vel, meg robotizáltal nem volt dolgom nem tudom azok milyenek.
Mert bár tudom hogy rutin kell és meg kell tanulni kézivel, de azért egy dombról felfelé kézifékkel elöl hátul autók lámpa előtt egy kezdőnek oda kel figyelnie, de egy automatával meg semmit nem kell csinálni csak gázt nyomni az megkapaszkodik és nem gurul vissza. -
zoo8800
veterán
Következő autónak én is automatát szeretnék. Amitől tartok, hogy a váltó nem oda és nem úgy vált majd, ahogy én azt gondolom, pl lassú reakcióidő, vagy túl alacsony fordulaton tartott motor...
rip and tear, until it is done
-
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #68 üzenetére
"de azért egy dombról felfelé kézifékkel elöl hátul autók lámpa előtt egy kezdőnek oda kel figyelnie" a céges 1,2-es Fiat akármi eléggé szeretett ilyenkor lefulladni, hogy én azt mennyire utáltam. Automatánál csak felengeded a féket oszt jónapot, lehet menni.
-
Már bocsánat, de az, hogy rossz stílusban vezetsz, nem az autó hibája.
A fater vezetett ilyen így. Üzemanyag pazarló, kuplung gyilkos, és veszélyes előzési megoldás."kinyomott kuplunggal utolérem, megfelelő időpontban felengedett kuplunggal motorfékkel beállok mögé és haladok vele egy sebességgel. látom, hogy a szembejövő mögött nincs autó, visszakapcsolok kettőt, hármat, ahogy kiadja, gázt adok, zárom a kuplungot, és várok."
"...Erre a váltó megijed, hogy most tényleg menni kell? visszakapcsol először kettőt, majd rájön, hogy nem az igazi, visszakapcsol mégegyet...."
Nem megyünk az előzendő jármű fenekébe előzni és onnan nem kezdünk előzést nulla sebességkülönbséggel.
Sokkal nagyobb távolságig közelítjük meg a járművet. Ekkor nem kell a tükörleverős szerencsejátékba kezdeni az előzendő jármű mögött a nulla kilátás okán. Ha egy szembe jövő is azonos ütemben kukkant ki, akkor repül az oldaltükör.
A nagy távolság okán marad rálátás a közlekedési helyzetre. Ha a szembe forgalomban elegendő hely tűnik az előzésre, akkor az előzéshez jelentős sebesség többlettel érkezünk az előzendő jármű mögé és kezdjük meg az előzését. Ha mégsem lehetséges az előzés, akkor a nagy követési távolságot visszanyerve, várjuk az alkalmas forgalmi szituációt.Nem kell ütni a kuplungot, váltót és a motort. Ráadásul sokkal biztonságosabb az előzés, mert a teljes folyamatban látod a szembejövő forgalmat és megvan a kellő sebesség többlet.
Van aki még az autópályán is az álljunk be mögé stílust követi, gondolom megszokásból. Ott még értelmetlenebb ez a módszer.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#64791808
törölt tag
válasz Hieronymus #71 üzenetére
Nem megyünk az előzendő jármű fenekébe előzni és onnan nem kezdünk előzést nulla sebességkülönbséggel.
Khm.... mert? -
dabadab
titán
válasz #64791808 #74 üzenetére
Egyrészt mert követési távolság, másrészt meg úgy van helyed arra, hogy már azelőtt nekiállj gyorsítani, hogy ténylegesen megkezdhetnéd az előzést (ami főleg akkor érdekes, ha az autónak rá kell erre készülnie, mert lomha az automata váltója vagy fel kell épülnie a turbónyomásnak, ilyenek).
DRM is theft
-
Automata, semmi más.
Én is úgy gondoltam, hogy sportosabb autóhoz manuális, családihoz automata. Meg is vettem a manuális kis 5 literes drágaságot, majd mikor Amerikában voltam, az egyszerűség kedvéért ugyanazt a típust béreltem de csak automata volt. Pár km után összetörtem (én, nem az autó), ugyanúgy élvezhető, de sokkal kényelmesebb volt. Persze gyakran nyomogattam a gombokat mikor a hegyekben kacskaringóztunk, de még az is jobb volt mint a bottal keverni az üstben.I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯
-
válasz Hieronymus #71 üzenetére
nekem is volt olyan ócska autóm...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
azt miből vetted le, hogy nem tartom meg a szükséges követési távolságot? (megtartom, ne aggódj).
minek kezdenék neki hamarabb gyorsítani? ezt csak azok a régi oktatók mondják, akik nem vezettek még rendes autót. egy országúton lomhán, mondjuk 60-nal haladó autó mellé ha kettőben kiteszem a vectrát, 60-ról 110-re egy lendülettel gyorsul, semmilyen hátrány nem lesz abból, hogy előtte nem hagytam kilométereket a teherautó mögött.egyébként is, a motorhang ilyenkor külön élmény, miért hagynám ki?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
válasz Hieronymus #81 üzenetére
azt, hogy te meg apukád milyen autót vezet, nem tudom.
azt, hogy nekem mi volt az ócska autóm, valóban nem írtam még, egy 1.6-os szívódízel.
azt, hogy mostanában miket vezettem, vezetek, leírtam. feltételezem, mielőtt beszóltál, elolvastad azt a hszt, ami arra ingerelt, hogy beszólj.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz MasterDeeJay #68 üzenetére
"a hagyományos automata azoknál padlónál is gyorsabban váltott mint én kézzel.": de itt pont az a lényeg, hogy kézzel előre bekészítheted a fokozatot, az automata meg akkor kezd kavirnyászni, mikor elkezdődik a helyzet. tehát kézi váltóval az előzés ideje alatt a váltás nulla másodperc, automatával meg 1. ezért lassú.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Így számolva igaz, egy másodperc amíg visszarakja, de ha akarom Avesisbe akkor elbillentem a váltót balra (D-ből S-be) amitől már akkor visszateszi (4-ből 3-ba pl)ha számítana az az egy másodperc. Aztán meg visszabillentem jobbra ha megvolt az előzés.
De egy padlónál meg kettesbe is visszarakja egy másodperc alatt 4-esből aztán lehet pörgetni 6000 fölé is. Félpadlónál meg 3-asba.
Astránál meg a váltókar tetején volt egy S gomb az is visszavett egyet azonnal ha megnyomtam.Hozzáteszem én nem vagyok egy sportosan vezető szóval nekem nem kell az az egy másodperc.
Ezek amúgy aisin/toyota váltók, az astráé egyszerűbb picike valami, az Avensisé meg egy nagyobb ami a 6 sebességesből van butítva. -
Amit leírtál az apáink stílusa volt.
Teljesen lényegtelen melyik autóval előzöl így közúton.
Megfelelő távolságtartás és nem kilométerek. Jobb esetben csak minimális sebesség korrekcióval nem visszalassulva, lehet előzni.Azt belátom, hogy ez a módszerrel több jármű sebességét kell figyelni és ezzel a feladattal nem mindenki birkózik meg.
Azért javasolnám, ha a stílusodban előzöl, akkor hátra is figyelj. Ne told ki az autód, a már előzésben lévő jármű elé.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #87 üzenetére
ha kiraktam az indexet, már nem előzhetsz meg szabályosan.
ha arra bazírozol, hogy te jössz mögöttem az állításod szerint mondjuk 60 méterrel, és onnan hamarabb észreveszed, hogy a szembejövő 60 tonnás sóderes kamaz mögött van hely előzni, és fel tudsz gyorsulni úgy, hogy én akadályoználak, akkor ígérem, hogy elengedlek.de a valóság ezzel szemben az, hogy csak azokat kellene elengednem, akik sikeresen átjutottak a kamazon. akik nem, azokból úgyis matrica lett a kamaz hűtőjén.
"Amit leírtál az apáink stílusa volt.": nem, apáink stílusa biztosan nem volt, mert nekik nem volt hozzá megfelelő autójuk. a 62 lóerős ezerkecskével valóban úgy kellett előzni, ahogy te leírtad. azzal a két autóval, amit én emlegettem, meg egy rakás mostani autókkal (pl. 1.9 turbódízelek) lehet úgy is előzni, ahogy én szoktam.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"ha kiraktam az indexet, már nem előzhetsz meg szabályosan."
Ha már más elkezdte az előzést, te nem kezdheted el. Pont.A "62" lóerős szekérrel pont úgy előztek, ahogyan te leírtad. Legfeljebb nagyobb távolságot kellet kalkulálni a szembejüvőre.
A módszer nem jó. Nem a teljesítménnyel van a baj.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #89 üzenetére
mikor is születtél?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
A kérdés értelmetlen.
Mit befolyásol a születési év?
Ha hatvan éves vagyok, akkor túl öreg.
Ha húsz éves vagyok, akkor túl fiatal.
A köztes időben még nem vagy már nem ... .Tényleg ezt a játszmát szeretnéd játszani?
Ehhez már öreg vagyok.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #91 üzenetére
próbálom betájolni, hogy éltél már akkor és láttad, hogy hogyan vezettek anno apáink, vagy csak linkelsz itt valami szöveget.
én már éltem akkor, sokat jártunk 62 lovas zsigulival, és én is azon tanultam vezetni. tehát pontosan tudom, hogy amikor azt mondod, apáink úgy előztek, mint én, az nettó marhaság. 62 lóerős ezerkettessel nem lehet izomból előzni. nincs benne izom.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
A 1200-as Lada csak 60 lovas volt és négy sebességes. Ha volt neked, akkor tudod, hogy a fűtés csap az anyósülés felől könnyen kezelhető.
A Nm-ben sem tudott nagyot alakítani a hátsókerék hajtás.Gondolom láttál abban sz időben két párhuzamos féknyomot az országúton. A pokolba vezető út jószándékkal kikövezve.
Az előzni akaró járművet az előzött segíteni akarta, ezért fékezett.
Az előzést végrehajtó viszont vissza akart térni, mivel a Lada képtelen lett volna befejezni az előzést időben.
Mindenki ezt csinálta. Mögé ért az előzendő járműnek, kivárt majd kitört az előzéshez, követési távolságon belül.
Attól, hogy mindenki ezt csinálta, még nem jó a megoldás.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz MasterDeeJay #86 üzenetére
Gondoltam, hogy leírom a véleméynem én is, de megláttam ezt a képet...
(#94) Hieronymus:
"az előzött segíteni akarta, ezért fékezett."
Legnagyobb marhaság amit csinálhatott. A közlekedésben szerinte az a legfontosabb, hogy egyértelmű legyen az ember. Ha előz, akkor előz, ha tötyög, akkor tötyög. De ne gondolja meg magát fél percenkétn, mert kiszámíthatatlan.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Mulderpapa
aktív tag
18 évesen az első autóm teljesen véletlenszerűen egy 3 sebességes automata váltós Opel Kadett volt.
Azóta volt 8 másik és kivétel nélkül mindegyik automata. Mást nem is vezetek szívesen, venni meg biztos nem vennék maunált csak hobbi célra. Apámat is megfertőztem, náluk is csak automaták vannak évek óta.Az hogy elromlik e, vagy sem az elég használat és karbantartás függő. Aki tapossa, mint a barom és állandóan kickdown-t nyom, akkor is amikor nem kéne és az olajat nem cseréli benne soha, mert "lifetime" olaj van benne, annál nyilván hamarabb tönkremehet. Voltam régen próbakörön egy megvásárlásra kiszemelt automata Calibra-val, ahol a tulajdonos nem szerette az automatát és kézzel kapcsolgatta a váltókarral "manuálisan" a sebességfokozatokat azon a szerencsétlen kocsin... na tőle sem vettem meg
Vásárláskor persze valamennyire érteni kell hozzá, mert a laikus pl. nem biztos, hogy észreveszi hogy csúszik, vagy nem próbálja végig az összes fokozatot előre-hátra, stb.
[ Szerkesztve ]
"Az élet túl rövid a pendriveok biztonságos eltávolításához"
-
-
Szada85
aktív tag
17 évig vezettem csak kéziváltósat, aztán kíváncsiság végett a legutóbbinál kipróbáltam a DSG-t.
Szerintem mindkettönek megvan az elönye-hátránya, viszont én is azt vallom, hogy az utóbbi években telezsúfolódott utakra a hétköznapokra kényelmesebb egy automata, mivel a városi forgalom nagy részben nem áll másból, mint megállás, elindulás…
Viszont az élvezetes autózásnál, kanyargásnál igenis hozzáad az élményhez a kéziváltó, hogy "gépészkedsz" a technikával.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz Luck Dragon #99 üzenetére
Áhh, getz, tulságosan kiszámítható vagyok.
-
hdman
őstag
válasz #64791808 #101 üzenetére
Igen, dízellel. Egy 2015 ös Octavia RS TDI. + chip.
Elégedett vagyok vele, kB ezt vártam. Picit "meg kell tanulni vezetni" a dsg-t, de pár nap osszeszokas óta dúl a szerelem. Ha valami nem ok, akkor kilokom kézibe, vagy váltok a kormanyfulekkel.
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
#64791808
törölt tag
Nálam Superb, 140kW 2.0 dízel, de a DSG még véletlenül sem találja el, mit kellene csinálni.
Megyek mondjuk 70-et, felteszi 6.-ba. Adok némi gázt, hogy gyorsuljunk, nem csinál semmit. Még egy kis gáz, semmi, erölteti 6.-ban. Még egy kicsi, csak nem vált vissza. Aztán egy ponton visszaveri 3.-ba és ráadja a teljes nyomatékot. Hülye vagy? Micsinálsz? -
-
Új hozzászólás Aktív témák
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Komoly GPU a processzorban: AMD Phoenix APU-k tesztje
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Aliexpress tapasztalatok
- Kupon kunyeráló
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hívószám-hamisítás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- GAMER PC - RTX 3060 12GB - i5 10400F/11400F - 16GB 3000MHZ DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- Dell Latitude 7370 13col FHD IPS, M5-6Y57, 8GB DDR3, 128GB SSD,Újlenyomatolvasó/Win11
- Latitude 5420 27% 14" FHD IPS, i7-1185G7 Iris Xe G7 16GB 512GB NVMe IR kam gar
- Fehér Lenovo GAMING3 NVIDIA RTX 3060 6gb i7-12650H 16gb ram 500gb ssd FHD 165HZ windows1
- Eladó Dell Latitude 3310