Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VS461

    tag

    válasz proci985 #35 üzenetére

    Nyilván, pro és kontra. Az immerzió miatt venném főleg. Volt (van) TrackIR 4-esem, de nem adja a repülésnek azt a térbeli érzését, amit viszont Vive Pro-val megtapasztaltam, egy profi (úgy értem, erre a célra, fixre összeállított) setup-ban. Mivel sokat utazom, laptoppal tolom (egyelőre 7300HQ/1050) a DCS-t meg az X-Plane-t, a multimonitor eleve nem merül fel. Sajnos, emiatt a komolyabb HOTAS sem, de főleg magáért a repülésért tolom (IFR gyakorlása, meg mindenféle állatkodás, pl. Streak Eagle-profilok), úgyhogy ez nem gond. A távlati cél valami kemény "gamer" laptop és egy headset. Nagyon távlati... :O

    Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота

  • aginor

    addikt

    válasz proci985 #60 üzenetére

    :R

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • #06314240

    törölt tag

    válasz proci985 #80 üzenetére

    De gondolom van valami gubanc azzal a madzag nélküli Questes megoldással is, mert ha hibátlan lenne, már a fél világ csak olyant venne, nem HTC-t vagy Valve Indexet.

  • Raymond

    félisten

    válasz proci985 #85 üzenetére

    Rift S es az Index is RGB LCD, a nagyok kozul csak a CV1, eredeti Vive, Vive Pro es a Quest az OLED. A kisebbek kozul az egy Pimax es a Samsung Odyssey(+) az OLED, a tobbi mint LCD.

    [ Szerkesztve ]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Sinesol

    addikt

    válasz proci985 #120 üzenetére

    Hát, a kontroller látványa alapjan pedig nem túlságosan nehéz elképzelni, fogod a kontrollert az meg rezgéssel, haptikus visszajelzéssel ad valamiféle ingert. Bár gondolom most tuti kapok majd valamiféle példát a gyakorlatban nem is létező, nehézkes beöltözős cuccról, amiből kb. sose lesz termék, hogy íme itt van. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Timer

    addikt

    válasz proci985 #128 üzenetére

    Köszi, majd benézek abba a topikba is, ha megérett az elhatározás! ;) Én nem versenyzem, csak koca játékos vagyok, szóval a legkisebb helyfelhasználás lenne a lényeg, a kormányomat is lusta vagyok néha összeszerelni.

    Tavaly kissé zavart a bunkóságom, de 2022-ben végre változtattam ezen. Már nem zavar.

  • kpbendeguz

    addikt

    válasz proci985 #128 üzenetére

    "felhasznalasfuggoen ld meg a korabbi kommentem is, 2 oras online verseny + kvalifikacio felhasznalasra a harom kijelzo jobb, mert kevesbe immerziv es azt meg kb ki lehet birni"

    Ez egy érdekes trend az utóbbi évtizedben, hogy amióta létezik olyan, hogy e-sport, az online játékosok között egyre jobban terjed a "minmaxer" mentalitás, azaz a nettó teljesítményen kívül semmi más nem számít.

    Gyakorlatilag a játék lényege: az immerzió a játékos ellenségévé vált, mert rontja az "eredményességet". Online kompetitív játékoknál ez különösen káros, mert már nem egy megszállott kisebbség hozzáállása, hanem ez az elvárt viselkedésforma és aki szeretné élvezni is a játékot, azt kiközösítik, mert hülye noob.
    Így viszont a játékokba ölt több tízmillió dollárnyi kreatív tartalom totál feleslegessé vált, mert ha a hatékonyság a lényeg, akkor a legegyszerűbb visszaállni az Atari Pong grafikájára, a fekete háttér előtt ugráló fehér négyzeteknél hatékonyabb ugyebár nincs.

    A VR ilyen értelemben kétségtelenül árral szemben úszik, mert az immerzió van a központban és nem a hatékonyság.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • kpbendeguz

    addikt

    válasz proci985 #138 üzenetére

    Persze ez a jelenség nem most kezdődött, Quake után jött a CS:GO, stb. de amíg régen csak egy szűk geek rétegre vagy egy-egy játékra volt csak jellemző, mára kezd általánossá válni.
    Már a szóló platformereknél is az dominál, hogy sebesség versenyeket streamelnek, hogy ki tudja minél hatékonyabban végigtolni a játékot. A harmadik saroknál balra van egy pixel, amin át lehet ugrani a következő pályára és ki lehet hagyni a sztori felét, azzal nyersz másfél percet. És ezt nem valamiféle érdekességként tálalják, hanem mint "pro" technikát.

    De még ezzel se lenne alapvetően semmi baj, ha az online játékokban nem erőltetnék rá ezt a mentalitást kb. mindenkire: próbáld minél jobban elkerülni az immerziót, mert az visszavet a hatékonyságból és lehúzod a csapatot. Azaz csupaszítsd le a játékélményt a dögunalom repetitív pótcselekvés szintre, vagy ne játsz.
    Persze a fejlesztők is vastagon benne vannak, mert a legtöbb online játék valójában a tartalom hiányát próbálja elkenni a multiplayer opciókkal: belerakják a játékpénzért kapható skineket meg a lootboxokat, aztán lehet multiban farmolni heteken át és máris kitolták a játékidőt a tízszeresére. Mennyivel olcsóbb ez, mintha jól kitalált pályákat és élevezhető sztorit raknának a játékba ugye.

    Amúgy nem szimulátorozom, így nincs rálátásom a témára, de szvsz egy rignek is akkor lenne értelme, ha növeli az immerziót és nem csökkenti. Ha pedig az immerzió ront a teljesítményen, akkor az fejlesztői hiba, mert a teljesítmény mérése vagy maga a szimuláció nincs szinkronban a valósággal, mert ha az élmény jobban hasonlít a valóságra, annak ugyebár jobb eredményt kellene eredményeznie nem gyengébbet.
    Persze értem én, aki abból él, hogy x játékban ő tartja a rekordot, akkor nem az élményre fog fókuszálni, ezért is tartom alapvetően károsnak a játékiparra az e-sportot és a streamereket, mert ugyan növelik az érdeklődést a játékok iránt, de olyan irányba befolyásolják a követőiket - és így közvetve a fejlesztéseket is - ami alapvetően ront a játékok minőségén.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • Magyarfarkas

    tag

    válasz proci985 #146 üzenetére

    tökmindegy :D az index controller nálam egy elég nagy kérdés...a kezed börtönben van,ha megbotlasz, arra fogsz landolni, mivel nem tudod eldobni mint ahogy már meg is történt versenytársakkal...-1 controller plusz sérült csuklók ! A kialakításának köszönhetően gunstock felejtős, max a mammut, de annak a mágneses megoldása több mint idegesítő és vicces. A másik kérdés a garancia...4 hónap alatt 3 csere...ha lejár a gari akkor marad a 3-4 havi 300 eurós csere kontrollerre? Versenyre meg nem elég a 2 bázisállomás, mint ahogy más 2 állomásos cuccnál sem + 150 euró?..+ lassan egy év alatt semmi sem használja? colásdoboz összenyom és középső ujj...ennyi? én tökre örülök hogy a valve is beszállt a vr iparba, de ez az index cucc tényleg egy vive más pizsamában...fresner lencsék(oh my god)...a pimax 170-es fov után meg az index 130-as fov pimax árban...annak tök jó aki cv1-ről vált indexre ,mert a glare kb ugyanaz, nem fogja zavarni. Kicsit kellene már újítani meg felvenni a versenyt az oculus-al, nem 2016-18-as technikát eladni aranyáron csak azért mert valve van ráírva egy új pizsamába bújtatott htc terméknek. Gyártsanak tartalmat ahogy az oculus teszi...boneworks meg half life alyx? Egy techdemo játéknak mondva és egy 10 órás half life egy 1100 eurós eszközhöz, miközben ocunál a 450 eurós eszközökhöz 2-3 havonta dobják ki a tartalmas játékokat több játékidővel? Nevetséges! Ugyanez az érzésem van a star vr kapcsán is...3200 dodó ugyanazért a tech-ért,amit 2017-18-ban írtak...akkor még tényleg nálam az a "amint kijön,rögtön veszek" dolog volt, de mára meg már inkább megmosolyogtató dolog. De mihez hazsnálnám? persze cégeknek jó lesz valamire. Egészen addig persze érdemes lesz ezeket gyártani amíg vannak emberek akik hajlamosak túlértékelni egy eszközt az ára miatt, de ezek a hyperek meg azokat rettentik el a vásárlás elől,akik belevágnának, de amikor meghallják hogy csak a "vive meg csak a valve" aztán ránéznek az árra , már el is felejtették hogy venni akartak miközben meg ott vannak az olcsóbb és egyáltalán nem lemaradt eszközök Az ilyen újságok meg azt várják hogy kapjanak egy eszközt ,mert befektetni nem akarnak és egy játék után mondanak véleményt az egészről ami szintúgy nevetséges szint. Az angol vr videósok meg a vive cosmos hype után váltak nevetségessé ahol megjelenés előtt jónak mondták a headsetet, aztán mindenki vásárolta mintha muszáj lenne Prohardver fórumon is vásárolták tucatszámra, mert az lesz a tuti ,aztán nem győzték visszaküldeni, a figyelmeztetés ellenére...az meg már a másik hogy ha valakit nem érdekel a vr, mi a fenének ír egy vr cikk alá? Én sem írok a ferrari fórumokra hogy szar amit csináltok mert a ferrarit kevesen használják meg amúgy is drága..

    [ Szerkesztve ]

    Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091

  • Magyarfarkas

    tag

    válasz proci985 #152 üzenetére

    Hajnali kettőkor ezt elolvasva remélem a szomszéd nem ébredt fel a röhögésemtől😁

    Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091

  • wjbhbdux

    veterán

    válasz proci985 #206 üzenetére

    Aki nem próbálta az egy monitoros játékba is ugyanúgy bele tudja magát élni mert az a legjobb amit ismer. Ahogy 60hz monitoron is tudsz játszani amíg nem ülsz 144 elé, utána meg értetlenül nézed. stb

  • VIC20

    őstag

    válasz proci985 #243 üzenetére

    Már miért ne működne?
    - Már most van egy (úgy, ahogy, de) működő mod erre.

    És miért ne tennék?
    - Nem akarnak plusz pénzt keresni vele?

  • nkmedve

    senior tag

    válasz proci985 #311 üzenetére

    "maga a jatek desktopon kb dogunalmas lenne."

    Miért lenne unalmas? A videókból amit láttam ez is egy standard HL rész, egy kis lopakodással megfűszerezve. A hangulat, sztori, karakterek, kinyírni való ellenfelek hada itt is megvan. Teljesen vállalhatónak tűnik shooter/stealth játék formájában is, csak a konverzió minőségére kell egy kicsit odafigyelni, és persze egy kis kreativitásra lesz szükség az irányítás tekintetében.

    Nem mondom, hogy nincs benne semmi plusz mechanika a HL2-höz képest, mert az videókból is látszik. hogy van. Ugyanakkor legtöbb helyen a VR által nyújtott extrák nem tűnnek olyan kritikusnak a játékmenet/sztori szempontjából, sokan inkább csak bohóckodásra használják a gravity glove és a két kézzel való hadonászás adta lehetőségeket, valamint ezeket is limitált formában át lehet ültetni bilentyűzet+egérre. A HL2-ben is volt halom lehetőség a fizikával és tárgyakkal való játszadozásra ami még ma is élvezetes, még ha messze nem is azon a szinten van mint az Alyx-ben.

    Szerintem szükség lenne egy konvertált verzióra mindenképp (legjobb lenne ha a Valve csinálná hivatalosan), egyébként túl szűk közönséghez jut el a játék, és így kicsi az esélye a HL3-nak, vagy egy Alyx folytatásnak. Lehet most a Valve-nak megérte veszteséggel is kiadni a játékot, mert eladtak halom Index-et vele, de kétlem, hogy a következő rész is ennyire megdobná a headset eladásokat. Lehetne VR exkluzív minden rész bizonyos ideig (mondjuk 6 hónap, akár 1 év) de aztán szerintem kell a stadard kiadás is, másképp az egész HL sorozat "ujjászületése" egy vakvágány lesz, s ezt mint HL rajongó nem szeretném.

  • nkmedve

    senior tag

    válasz proci985 #313 üzenetére

    "a videobol amit lattal csak a lenyeg nem jon le. par helyen ki lehet probalni VR seteket, en inkabb azt ajanlanam. amit te bohockodaskent irsz le, kb az az egesz lenyege, csak ez kepernyon nem jon le."

    Értem, hogy ez is fontos elem egy VR kontentben, de ha csak ennyiből állna az egész akkor nem lenne a játék több mint egy Job Simulator ami videón nézve dögunalom. A HL Alyx viszont videón nézve sem unalmas, így egy non-VR port sem lenne az ha jól át lenne gondolva. Szerintem a VR feature-ökön kívül is van benne elég sztori, hangulat, karakter-interakciók, akció ami érdekessé teszi a magamfajta HL rajongónak.

    Egy Superhot-hoz hasonló stílusú konverziót el tudnék képzelni az Alyx-nek is. Nyilván nem csak annyiból kéne álljon az egész konverzió, hogy 500 féle billentyűkombinációval csinálj meg valamit ami egy kontrollerre volt eredetileg tervezve (ilyen már van), hanem annál mélyebb átalakítások kellenének. Ezért lenne jó ha a Valve csinálná (amit eléggé kizártnak tartok), vagy megbízna egy jobbacska csapatot vele (pl. a Crowbar Collective szerintem tudna mit kezdeni vele, csak remélhetőleg nem 10 évbe telne az is :D ).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák