Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    Egy fecske nem csinál tavaszt. Bármekkora HL rajongó is lennék (kb. 2000 óta), egy darab játék ami nagyjából 15 óra alatt letudható szerintem esélytelen, hogy megmentse a VR-t.
    És attól függetlenül, hogy hány VR fan szólalt itt meg, a VR igenis haldoklik. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az Alyx eladási adatai. 300ezer példány egy ilyen játékból hatalmas bukás akárhogy is nézzük. Ezek közül is mennyi lehetett az aki csak azért szerzett egy használt headset-et , hogy a játékot végigtolja, majd pedig meg is szabadult tőle rövid úton? Én is gondolkoztam ilyesmin, úgyhogy szerintem sokan lehetnek akik konkrétan így jártak el.

    Persze a Valve nem is várt sikert, valószínűleg az Index eladásaiból simán befolyt annyi pénz nekik, hogy fedezzék a játék veszteségeit, így nekik ez az eredmény vállalható lehet. A kérdés inkább az, hogy hány másik kiadó fog merni ezek után bármilyen AAA VR kontentbe belevágni úgy, hogy neki nincs egy eladó VR headsetje amit árukapcsolni tud? Szerintem nem sok. A Valve még esetleg kiad 1-2 VR exkluzív címet az elkövetkező években, mások viszont továbbra is inkább olyan címeken fognak dolgozni amelyeket minél több (sok milliós) példányban el tudnak adni, ez pedig kizárja a VR exkluzivitást (így pedig a VR-re kihegyezett irányítást is).
    Ahhoz, hogy a casual réteget meg tudja fogni a VR, minimum az kéne, hogy 2-3 havonta jöjjenek Alyx szintű alkotások (de inkább valami sok óra szórakozást adó open world cucc), és ez szerintem esélytelen a közeljövőben.

    Hogy valami pozitívat is írjak, talán most a kijárási korlátozások miatt kicsit felkapottabb lehet a VR, kaphatnak egy kis löketet a 4 fal között használható digitális eszközök (pl. ebook olvasók úgy tűnik jól fogynak :) ). Bár kérdés, hogy a jelen gazdasági helyzetben az átlagos játékosnak lesz-e még pénze VR-re.

  • nkmedve

    őstag

    válasz 6absbulldog #192 üzenetére

    "2013 óta ezt sokan említették már. Bejött nekik....ja, mégsem."

    Hát nagy siker sem lett, vagy ha szerinted igen akkor valami nagyon eltérő valóságban élünk. Itt nem arról van szó, hogy teljesen halott lenne a VR (nyilván nem az, ezt ez a topik is bizonyítja), hanem, hogy még ennyi idő után sem tudta kinőni magát a rétegtermék kategóriából. Sok év után is csak várjuk, hogy mikor jön az igazi áttörés.

    "A másik, hogy ha rákeresel angolul, akkor kb, minden cikkben sikerként van elkönyvelve."

    A Valve-nak az Index eladásokkal együtt lehetett siker, ezt én is említettem. Attól még ha más fejlesztő (aki nincs benne a headset bizniszben és nincs annyi pénze min a Valve-nak) adna ki egy ilyen kategóriás játékot, és az első héten 300K-s eladást produkálna az rosszabb esetben a rolót is lehúzhatná. Ez itt a gond, hogy az ilyen drága és minőségi VR exkluzív címek fejlesztését nagyon kevés cég fogja tudni megengedni magának, így nem tudom a jövőben is mennyi kontentre számíthatunk.
    Emiatt a hiányzó perspektíva miatt is a magamfajta átlag játékos nehezen tudja rávenni magát, hogy befektessen egy headsetbe, és lehetőleg nem valami elavult modellbe amitől aztán az egész VR-t megutálja.

  • nkmedve

    őstag

    válasz Dyingsoul #197 üzenetére

    "Ha így álltok hozzá a technológia elmegy mellettetek és olyanok lesztek, mint azok az idősek akiket nem érdekel az okostelefon és az internet sem. Nincs ezzel gond, csak ők nem irogatnak butaságokat szakmai témában."

    That escalated quickly :DD Pedig azokkal amit azelőtt írtál még egyet is tudtam volna érteni, nem tudom minek kellett egy ilyen beszólással lenullázni a teljes érvelést.

    Sehol nem mondtam, hogy szar a VR ("elveszi a munkát" :D ) vagy semmi ilyen ostobaságot amit ezzel a kommenttel sugallni próbáltál. Egyszerűen üzleti és praktikai szempontból vizsgáltam azt hogy jelenleg mennyi kontent van és a jövőben mennyi várható az alapján, hogy az Alyx mint exkluzív játék és húzócím mennyire volt sikeres vagy bukás a fejlesztőnek.

    Lehet hozni millió példát a jól ismert játékok jobb vagy rosszabb VR változatáról, de ezek nem tartoznak a minőségi VR exkluzív termékek közé amiről beszéltem, legtöbben az ilyen "portok" miatt biztos nem költenének VR szemüvegre, ahogy én sem.
    Pl. egy mezei Fallout/Skyrim-et nem fogok headsettel a világtól elszigetelve játszani ha ugyanúgy megtehetem egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad, de közben nem kell a VR semmilyen hátrányával szembesüljek. Ha már ráveszem magam, hogy felrakjam azt a kényelmetlen headset-et (nálam többszörösen is az, már csak azért is mert nagyon érzékeny a fej és arcbőröm) ami sokkal jobban kifáraszt, esetleg hosszabb idő után fejfájást is okoz, akkor elvárom, hogy valami egyedi élményt kapjak.
    Ez az amit nem tudom, hogy milyen mértékben fogok megkapni a jövőben, még ha az Alyx egy jó kezdet is lenne. Ennyi évnyi VR után kicsit furcsa kezdetnek nevezni, de nekem tényleg az, HL Alyx előtt soha eszembe sem jutott volna VR-re költeni, pedig futólag próbáltam már néhány headset-et a múltban.

  • nkmedve

    őstag

    válasz Dyingsoul #202 üzenetére

    A VR vs Gamer monitor, kellemetlen/fárasztó VR headset, normál játékok VR portjai és hasonló szubjektív dolgokra most nem fogok részletesen ragálni. Gondolom abban egyetérthetünk, hogy mindenki másként viszonyul a szórakozás, immerzió és minőségi kontent fogalmához. Örvendek, hogy te a VR-re ennyire pozitívan tekintesz és semmi más nem vetekedhet vele. Nálam már kicsit árnyaltabb a kép és ez konkrét tapasztalatok alapján fogalmazódott meg. Őszintén fogalmam sincs miért gondoljátok ti VR felhasználók, hogy azok akik nem vásároltak még életükben legalább 2-3 headset-et azok soha nem is próbálták sehol.

    Néhány dologra kicsit részeletesebben, mert úgy látom ezeket nagyon magadra vetted:
    1. VR Fanok
    Felhívom a figyelmet, hogy a fan szót nem feltétlenül negatív értelemben szokás használni. Valamint a felhasználó egy eszköz használóját jelenti, nem pedig azokat akik bármi áron védik azt egy fórumon, az már inkább a rajongás (ie. fandom) fogalmát meríti ki. Ha egyértelműen negatív értelemben akartam volna jellemezni felhasználókat, akkor inkább az agresszív vérfan jelzőt használtam volna. Az agresszivitás amúgy igaz volt itt egyesekre az alapján ahogy leugatták a cikkírót, sőt az egész PH-t, de nem akartam személyeskedni és kiragadni konkrét egyéneket. Ezért kéretik a fan jelzőt nem bántásnak venni (bár aki tényleg agresszív vérfannak érzi magát az nyugodtan magára veheti :D ).

    2. A VR haldoklik
    Nem tudom ez a mondat miért fáj neked annyira, de nem én vagyok az első vagy egyetlen aki szerint ez a helyzet. Millió cikk van az elmúlt évekből ami semmilyen növekedési potenciált nem lát ebben a piacban (ami bármilyen termék piacán = hanyatlás, haldoklás), csak olvasgatni kéne kicsit a saját buborékodon kívül is.
    A HL Alyx bejelentése után valami változott, sokan megváltóként várták a játékot és a VR ujjászületésétét látták benne. Most, hogy kezd lecsengeni az Alyx láz, ismét egyre többen kezdenek kevésbé rózsaszín jövőt látni a VR-el kapcsolatban. Ahogy mondtam, ez teljesen logikus, egy fecske nem csinál nyarat, még ha pillanatnyilag meg is dobhatja az eladásokat. Szerintem sokkal több ehhez hasonló kiadás kéne a sikerhez, és ki tudja talán lesz is a jövőben, s akkor pedig a VR piac visszatérhet a haldoklásból (addig viszont maradok ennél a jelzőnél).
    Ez csak az én véleményem, nem kell egyetérteni vele (nem attól lesz valami sikeres vagy halott hogy én mit mondok ;) ). Hogyha neked megnyugvást jelent azt gondolni, hogy a VR él és virul akkor felőlem gondold azt. Főként azt remélem, hogy attól függetlenül, hogy én vagy bárki más mit ír, továbbra is nagyon élvezni fogod a VR adta lehetőségeket. Lehet meglepő, de ez nekem legkevésbé sem fáj.

    ps. Lehet ezon is meg fogsz lepődni, de egyáltalán nincs kizárva, hogy én is beszerzek egy headset-et valamikor a jövőben. Ahogy már korábban is említettem, az Alyx engem is gondolkodóba ejtett. Ha tudnám, hogy gyakrabban jön ilyen kaliberű kontent akkor nagy valószínűséggel hamarosan belevágnék a dologba, de egyelőre még kivárok. És igen, mindezt úgy mondom, hogy szerintem igenis haldoklik ez a piac és kis esélyt látok rá, hogy jelentősen megerősödjön, ez viszont nem fog adott esetben eltántorítani egy vásárlástól (ahogy pl. Androidos tabletem is van és lesz, pedig az egy méginkább haldokló piac).

    ps2. "Ha valaki egyszer leír valamit, majd kicsit letörik a szarvát, az életben nem tágít a véleménye mellől pláne nem ismeri be, hogy butaságot írt, tévedett."
    Ahogy már mondtam, kicsit hitelesebb lenne ha az ilyen másokat lesajnáló (ie. személyeskedő) beszólások helyett inkább az érvelésre és értő olvasásra koncentrálnál, akkor még talán konstruktív diskurzust is tudnánk folytatni.

    (#204) Jacek
    (#206) proci985
    Még mindig erősen szubjektív dolgokról beszélünk. Én egyszerűen nem bírom hosszú ideig teljesen elszigetelni magam a külvilágtól, szeretem tudni mi történik körülöttem, főleg ha másokkal egy légtérben vagyok. ez olyan szintű dolog, hogyha tehetem akkor inkább hangfalakat használok és nem fejhallgatót pl. Ilyen alapon nálam egy Fallout/Skyrim típusú játék amibe általában több órát szoktam egyhuzamban beletolni nem ideális VR-re. VR-t sokkal inkább valami rövidebb, de tényleg arra tervezett címmel tudok elképzelni.
    Ismételten ez mind személyes preferencia, nem kötelező egyetérteni vele, mindenki magának döntse el, hogy mi az az immerzió ami neki elég (megjegyzem én egy könyv olvasásában is bele tudok merülni eléggé, nem kell nekem ahhoz VR :) ).

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz Dyingsoul #211 üzenetére

    Már korábban volt, így nem is emlékszem hogy miket próbáltam már pontosan (valamelyik Rift biztos járt a fejemen, talán az S), de nem konkrétan a VR minőségével volt gondom. Az több helyen is elég meggyőző volt és ezért is mondtam, hogy még gondolkozom a beszerzésén.

    Ami gondjaim voltak:
    - Enyhén klausztrofób érzés amíg rajtam volt a headset, nem éreztem úgy, hogy nagyon sokáig el tudnám viselni azt az állapotot
    - Ahogy mondtam, érzékeny az arcbőröm (értsd, egy egyszerű szemüveg, de még egy nagyobb fejhallgató hosszabb viselése is nyomot tud hagyni), így ez kicsit nehézkesebbé és kelemetlenné teszi a viselést.
    - Már nem tudom pontosan milyen címeket próbáltam, de kicsit kezdetleges demóknak tűntek. Gyengébb grafika (persze tudom, hardverigényes a VR) és valami egyszerűbb irányítás ahol annyi volt a lényeg, hogy menj ide, fogd meg ezt, rakd ide. Ahol lövöldözni kellett vagy valami komplexebb mozgásokat végezni ott már egész élvezetes volt. Legtöbb dologgal kapcsolatban amit láttam (akár élőben akár videón) kicsit olyan mobiljátékos érzésem volt. Valószínűleg rövidebb ideig el tudnék szórakozni velük, de hamar megunom.

    Ettől eltekintve volt ami nagyon tetszett, pl. Wilson's Heart videók alapján bejövős volt (talán mert elég nagy Lovecraft rajongó vagyok), és persze a HL Alyx is ahogy már mondtam nagyon vonzana. Ezek tényleg nagyon hangulatosnak/immerzívnek tűnnek ellenben a mindenhol sokat mutogatott sport, puzzle, szimulátor cuccokkal amiknek egyáltalán nem én vagyok a célközönsége (mobilon vagy PC-n sem játszom ilyesmikkel). Ha kicsit gyakrabban jönne ilyen Alyx/Wilson's Heart féle alkotás (ahol van hangulat és sztori) akkor tényleg megérhetné nekem is beszerezni egy headset-et.

  • nkmedve

    őstag

    válasz aerosmith #214 üzenetére

    Olvass egy kicsit tovább, mert úgy látom te is leragadtál 1-2 szónál, és nem értelmezted rendesen a dolgokat.

    "A nagyfrekis monitor "majdnem ugyanolyan jó immerziót ad" kijelentést inkább nem véleményezem de elrakom könyvjelzőbe. :DDD"

    Viccesnek tűnhet, de van akinél létezik olyan, hogy túl immerzív valami, erről már itt több hsz-ben is beszéltem. Nekem a VR hosszabb távon kicsit túl "sok" és kényelmetlen, egy jó gamer monitor inkább kényelmesebb és nem annyira megterhelő élmény, és még ha objektíven nem is ugyan az az immerzió szintje, nekem az esetek túlnyomó többségében bőven elég amit ad (ezért volt ott a "majdnem"). Mellesleg ott ahol idéztél nem specifikusan VR-re tervezett kontentről beszéltünk, hanem sima játékok VR változatáról, ami szerintem messze nem ugyanaz. Nyilván egy alapjaitól VR-re tervezett cím sokkal többet tud adni egy jó headset-en mint egy monitoron, de ott nem ezekről volt szó. Egy billentyűzetre és egérre tervezett játékot semmilyen szín alatt nem fogok VR-en játszani (ahogy sima kontrolleren sem), ott nálam nyerőbb a monitor+bill+egér kombináció, de van olyan kontent is aminél ténylegesen jobb lehet a VR.
    Ahogy itt már mások is beszélték, a VR nem a monitor kiváltására van, ez egy extra tartozék. Mindkettőnek meglehet a helye egy játékos felszerelésében és mindenki eldöntheti, hogy melyiket részesíti előnyben kontenttől függően.

    (#215) Dyingsoul Köszönöm a válaszokat, ha majd úgy döntök, hogy tényleg belépek vagy komolyabban is kipróbálok egy headset-et (ha mondjuk kapok egyet kölcsönbe) akkor kicsit szétnézek a másik topikban is, kontent-ajánlatokat keresve.
    Nem gondolom azt, hogy egyáltalán nem nekem való a VR, szerintem mértékkel tudnám élvezni és persze akkor ha kapok megfelelő kontentet hozzá.

  • nkmedve

    őstag

    válasz aerosmith #216 üzenetére

    Kár, pedig már majdnem meggyőztek itt arról, hogy vegyek legalább egy Quest-et. Egy Index azért túl drága lenne nekem limitáltabb VR-ezéshez, bár az lenne az igazi Alyx-ezni. :)

  • nkmedve

    őstag

    válasz Dyingsoul #221 üzenetére

    Nem tudom rosszul használom-e magát a kifejezést, de nekem pont ezzel a "totál elhitesse, hogy máshol vagy" résszel van bajom, ez nekem kicsit túlságosan elszigetelt játékélményt jelent hosszabb távon.
    Tudom ezzel most megint a VR alaptétele ellen beszéltem és megint meg fogom kapni valakitől, hogy ez nem nekem való és fejezzem be a kommentelést. Ettől eltekintve nem vagyok összességében a VR ellen. A magam részéről úgy tudom elképzelni hogy amikor esetleg teljesen egyedül vagyok itthon akkor nyomok vele egy rövidebb (mondjuk max. 1 órás) játékot, utána pedig váltok vissza a normál monitorra (munkára amúgy is az megy). Ezek csak az én személyes problémáim és viselkedési formáim, nem hiszem hogy olyan nagy értelme lenne tovább ragozni.

    Persze a technikai javításokkal tökéletesen egyetértek, a jobb frissítés, felbontás, hang, FOV mindenhol kívánatos. Ezek nekem is fontosak, ahogy kontent szintjén is vannak bizonyos elvárásaim, úgy a headset-eket is alaposan meg fogom nézni mielőtt döntök valami mellett. Ezt persze majd akkor ha kapható lesz bármi, most az Alyx és vírus miatt minden értelmesebb ajánlat ki van fogyva. :)

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    Nem konkrétan egy hsz-re válaszolva, csak többször is olvastam már itt és máshol is...
    Szerintem az, hogy az Alyx-et nem lehetne megoldani VR nélkül, vagy hogy egy élvezhetetlen valami lenne belőle, pont olyan túlzás és valótlanság, mint sok negatívum is ami magáról a VR-ről terjeng (pl. hogy minimum Index kell az élvezéséhez, vagy hogy mindenki hányik és rosszul van tőle).

    Persze teljesen más lenne az Alyx VR nélkül, sokat kéne egyszerűsíteni az élményen, de egy rajonó aki végijátszott legalább 4-5 HL játékot billentyűzet+egéren és olyan évezetet adtak neki azok a játékok (a mai napig is, lásd Black Mesa) hogy egész nap a képernyő elé tudott ragadni, nem fog kétségbe esni azért mert mondjuk F vagy E billentyűvel kell valamilyen előre szkriptelt mozdulatot megcsináljon ahelyett, hogy hadonásszon.

    Szóval szerintem lépjünk túl azon, hogy egy HL játékban mit lehet és mit nem lehet VR nélkül megcsinálni. Az Alyx VR-esítése egyszerű üzleti döntés volt, ahogy az is az lesz ha majd néhány év múlva a Valve mégis úgy dönt, hogy kiad egy VR-mentes átdolgozott változatot (nem biztos, hogy megtörténik, de kizárni sem lehet). Olyan jó lesz mint a mostani változat? Biztos nem, de ez elsődlegesen egy HL játék amit eddig sem a VR adott el, és anélkül is olyan világa, hangulata és élménye van amit nagyon kevés más játék tud adni.

    Ezt csak azért írtam le, mert az ilyen magamfajtát aki még nem döntötte el, hogy beszálljon a VR felhasználók közé vagy ne, inkább csak eltántorítják az ilyen sarkított kijelentések miszerint X vagy Y játék folytatása nem megoldható VR nélkül. Amikor ilyesmiket olvasok akkor az az érzésem, hogy erőszakkal akarnak valamit lenyomni a torkomon, vagy csak simán hülyének néznek. Szerintem semmi szükség ilyen módon próbálni rávenni embereket arra, hogy beruházzanak egy headset-be, a VR önmagában elég jó és sok pluszt tud adni. Inkább azon kell dolgozni, hogy még jobb legyen az élmény, még több minőségi tartalom jöjjön, kicsit még faragni az áron és akkor az emberek maguktól is venni fogják.

  • nkmedve

    őstag

    válasz VIC20 #274 üzenetére

    Nekem a videó helyenként vicces volt, de abban egyetértek, hogy egyáltalán nem alkalmas sem a HL sem a VR promózására. Így szerintem nem is érdemes egyikről sem bármilyen messzemenő következtetést levonni az ilyen videók alapján.

    Rengeteg játék van amiben lehet bohóckodni különböző módokon akár VR nélkül is (HL2-ben is lehetett), de egy átlag gamert ez nem köti le 10 percnél tovább. Ezért nem fog pénzt adni, inkább megnézi valamelyik youtuber videóját (ahol is inkább a beszólások a viccesek, nem maga az amit csinál a játékban), mosolyog rajta kicsit s aztán megy vissza hentelni vagy folytatni a sztorit.

    Még talán az első Rift idejében volt nagy szenzáció a Job Simulator, sokan azzal demózták a nagy VR élményt. Az értékelései legtöbb helyen most is olyan magasak, hogy sok "Év Játéka" is megigyelné. Én pedig amikor az erről szóló videókat néztem akkor csak az motoszkált a fejemben, hogy vicces ez a bohóckodás ideig-óráig, de ha ezt jelenti a VR élmény akkor tőlem ne számítsanak pénzre még néhány évig, mert még legalább annyi kell, hogy a kontent is kiforrja magát. Közben pedig már akkoriban is lehetett rengeteg jobb példa is amivel népszerüsíteni lehetett volna a VR-t, de valamiért mindenki csak az ilyen bohóckodásokat nyomta.
    3-4 évvel később az Alyx-el legalább annyival előrébb vagyunk, hogy már nem csak kizárólag a bohóckodás részét mutogatja mindenki (még ha itt pont egy ilyen videó is volt linkelve), hanem lehet taláni egészen hangulatos bemutatókat is róla. Látszik, hogy ez talán már nem csak egy techdemó és olcsó szórakozás, hanem tényleg van benne valódi "anyag" is (még akkor is ha ez inkább a HL világ érdeme).

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz arty #285 üzenetére

    Azért nem minden 2005-ös játék volt ilyen ronda, ne túlozzunk. :D

    Kicsit jobb összehasonlítás lenne pl. a HL2 (2004): [link]
    Persze az Alyx sokkal jobban néz ki, ez nem vitás, még ha nem is számít csúcs grafikának manapság. A 2005-ös komment tényleg elég túlzó volt a cikkírótól, ha mondjuk 2007-2008-at írt volna akkor még talán lenne valóságalapja (akörül jöttek ki a Crysis, Bioshock pl.).

    Összességében, szerintem az Alyx teljesen vállalható ahogy pl. a Portal 2 és HL2ep2 (sőt még a sima HL2) sem rondák még ma sem.

  • nkmedve

    őstag

    válasz arty #288 üzenetére

    Azért azt is figyelembe kell venni, hogy a 2000-es évek közepén kicsit más dizájn-elvek alapján készültek a játékok. Legtöbb fejlesztő még egyáltalán nem is próbálkozott realisztikus grafikát létrehozni, akkor kezdték nyomni a Bloom és hasonló effekteket amivel raktak egy kis művészi filtert a játékokra, de a valóságtól inkább csak még távolabb kerültek.
    Ez alól a HL2 valamilyen szinten kivétel volt, mert abban az akkori körülmények között próbáltak viszonylag valósághű grafikát létrehozni, grafikai stílusban így elég hasonló az Alyx-hez (arról nem beszélve, hogy előd, hasonló grafikus motor, stb.), ezért is hoztam fel azt példának.

    Abban viszont egyetértek, hogy akkoriban nem a HL2 féle grafika volt az általános, eléggé ámultunk is amikor kijött és törögettük a malacperselyt remélve, hogy talán futni fogja egy olyan GPU-ra amivel jobban fog futni a játék. Nekem talán egy FX5200 volt akkor éppen, nem volt egy erőbajnok. :D

  • nkmedve

    őstag

    válasz kiskuplung #309 üzenetére

    Már hogyne lenne, a HL2-nek még mindig sokkal jobb játékélménye és hangulata van mint sok újabb alkotásnak. Ha egy módosított/VR-mentesített Alyx hozza azt, akkor az egy HL rajongónak bőven elég (ahogy pl. a Black Mesa-t is imádjuk sokan így 2020-ban).
    Csak a VR közösség (aminek mostanában látszólag a Valve is a része az Index miatt) erölteti azt a mantrát miszerint egy új HL játék kötelezően VR kell legyen, anélkül pedig semmit nem ér.

    Engem érdekelne a VR és a VR-es Alyx, de szerintem már túlléphetnénk azon, hogy az Alyx nem megoldható, vagy nem élvezhető standard shooter formájában. Egy játékban messze nem csak az irányítás módja számít.

  • nkmedve

    őstag

    válasz proci985 #311 üzenetére

    "maga a jatek desktopon kb dogunalmas lenne."

    Miért lenne unalmas? A videókból amit láttam ez is egy standard HL rész, egy kis lopakodással megfűszerezve. A hangulat, sztori, karakterek, kinyírni való ellenfelek hada itt is megvan. Teljesen vállalhatónak tűnik shooter/stealth játék formájában is, csak a konverzió minőségére kell egy kicsit odafigyelni, és persze egy kis kreativitásra lesz szükség az irányítás tekintetében.

    Nem mondom, hogy nincs benne semmi plusz mechanika a HL2-höz képest, mert az videókból is látszik. hogy van. Ugyanakkor legtöbb helyen a VR által nyújtott extrák nem tűnnek olyan kritikusnak a játékmenet/sztori szempontjából, sokan inkább csak bohóckodásra használják a gravity glove és a két kézzel való hadonászás adta lehetőségeket, valamint ezeket is limitált formában át lehet ültetni bilentyűzet+egérre. A HL2-ben is volt halom lehetőség a fizikával és tárgyakkal való játszadozásra ami még ma is élvezetes, még ha messze nem is azon a szinten van mint az Alyx-ben.

    Szerintem szükség lenne egy konvertált verzióra mindenképp (legjobb lenne ha a Valve csinálná hivatalosan), egyébként túl szűk közönséghez jut el a játék, és így kicsi az esélye a HL3-nak, vagy egy Alyx folytatásnak. Lehet most a Valve-nak megérte veszteséggel is kiadni a játékot, mert eladtak halom Index-et vele, de kétlem, hogy a következő rész is ennyire megdobná a headset eladásokat. Lehetne VR exkluzív minden rész bizonyos ideig (mondjuk 6 hónap, akár 1 év) de aztán szerintem kell a stadard kiadás is, másképp az egész HL sorozat "ujjászületése" egy vakvágány lesz, s ezt mint HL rajongó nem szeretném.

  • nkmedve

    őstag

    válasz proci985 #313 üzenetére

    "a videobol amit lattal csak a lenyeg nem jon le. par helyen ki lehet probalni VR seteket, en inkabb azt ajanlanam. amit te bohockodaskent irsz le, kb az az egesz lenyege, csak ez kepernyon nem jon le."

    Értem, hogy ez is fontos elem egy VR kontentben, de ha csak ennyiből állna az egész akkor nem lenne a játék több mint egy Job Simulator ami videón nézve dögunalom. A HL Alyx viszont videón nézve sem unalmas, így egy non-VR port sem lenne az ha jól át lenne gondolva. Szerintem a VR feature-ökön kívül is van benne elég sztori, hangulat, karakter-interakciók, akció ami érdekessé teszi a magamfajta HL rajongónak.

    Egy Superhot-hoz hasonló stílusú konverziót el tudnék képzelni az Alyx-nek is. Nyilván nem csak annyiból kéne álljon az egész konverzió, hogy 500 féle billentyűkombinációval csinálj meg valamit ami egy kontrollerre volt eredetileg tervezve (ilyen már van), hanem annál mélyebb átalakítások kellenének. Ezért lenne jó ha a Valve csinálná (amit eléggé kizártnak tartok), vagy megbízna egy jobbacska csapatot vele (pl. a Crowbar Collective szerintem tudna mit kezdeni vele, csak remélhetőleg nem 10 évbe telne az is :D ).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák