Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz #54625216 #10 üzenetére
"egy nem túl sikeres és nem is túl jó VR hardver"
Es ez meg nagyon gyenge megfogalmazas. Akkora bukast mint a Cosmos meg talan nemigen produkalt egy megjelent VR termek. Az a talan 8-10 user itt a PH-n is aki megvette az mind visszavitte vagy visszakuldte. Sot valaki az utolso napig vart es amikor megkerdezte a visszavitelkor hogy mi a helyzet ugy alltalaban azt mondtak neki hogy gyakorlatilag az osszes visszajott es ami meg nem azoknal se lesz mashogy.
(#16) aerosmith
Mondjuk a "gyenge nyak" tema az egyik keves dolgo amit nem igazan ronak fel a cikkironak, tenyleg rohadt nehez a HMD, ez egy aranylag rovid proba utan is egyertelmu volt. Meg a nem eppen ergonomikus Quest se tunik olyan neheznek pedig az se konnyu, de hogy hogyan sikerult nekik egy rigid halo-s HMD-t ugy megcsinalni hogy egy kimondottan orrnehez gumipantoshoz kepest nehezebbek tunjon azt nem tudom.[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Ha akarsz hosszabitas, aztan ugy vezeted el a HMD-tol ahogy akarod mert mindenki mas. Pl. nem mindegy hogy jobbkezes vagy bal vagy, a jatekter melyik oldalan van a PC, vannak fillerekbe kerulo kapcsok amivel elvezeted a mennyezeten ha van dedikalt hely (marmint ott ahol a PC-d van vagy "irodad", a nappaliban ezt inkabb kevesen csinaljak). Van aki plusz a dereknal is befogatja, engem ez pl. zavarna. Es persze nem mindegy milyen a HMD mert mindegyiknel mas a kabel, a CV1 talan eddig a legjobb mert a legkonyebb es legjobban hajmik igy nem is huz lefele annyira mint mondjuk a vastagabb es ridegebb WMR HMD kabelek. Na meg ott van az is hogy emberfuggo a hasznalat. Lattam olyan CV1 kabeleket amik par honap utan ugy neztek ki mintha ugrokoteleztek volna vele vagy a jutya megragta es osszevissza csavargatta volna. Az enyem negy ev utan is ugy nez ki mint az uj, tores sincs benne sehol.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Raadasul ez a dragabbik, az eredeti inside-out tracking-es Cosmos 829EUR, ez az uj amihez a base station-ok es a regi Vive controller-ek vannak meg 999EUR Az 1079-es Valve Index Kit a Lighthouse 2.0 base station-okel es az uj controller-ekkel talan jobb valasztas
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
Raymond
félisten
Nem fazik tole senki, arrol van szo hogy ez egesz eddig a top 3-ban volt a VR topic-okban mar ami a hulyesegeket illeti. A "3D TV", "nincs tartalom" es "tul draga" volt mindig a top, volt olyan hogy az elso 10-15 hozzaszolasban mar megvolt mindharom, kivetel nelkul olyanoktol akik meg soha ki se probaltak. Kozben a "3D TV" eleve egy hulyeseg volt, a "tul draga" 2017 nyaratol (max oszetol) nem allja meg a helyet a "nincs tartalom" meg igy 2020-ben vegkepp komikus.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Attol fugg mennyi a keret. Rift S 450EUR, HP Reverb olyan 600EUR korul (ennek valtozo az ara az eladotol fuggoen). Csak (vagy elsosorban) szimhez az utobbi jobb a sokkal magasabb felbontas miatt. Mindkettonel nem art ha az IPD-d (a pupillaid kozti tavolsag) nincs nagyon messze a 63-64mm-tol mert ezeknel ezt nem lehet allitani fizikailag igy ha joval nagyobb vagy kisebb akkor nem lesz idealis a kepminoseg. Ha a penz nem gond akkor a Valve Index Kit 1079EUR-ert. Itt megvan a fizikai IPD allithatosag, nagy FOV es a felbontas is eleg plusz a frissites is lehet 120/144Hz ami a szimeknel jol jon ha birja a geped. Es minden masra is kompromisszum mentes Roviden ennyi, a VR Topic-ban azert bovebben is lehet.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Nincs mar 3DOF headset PC-hez, minden 6DOF. Annyi a difi hogy az eredeti CV1, Vive (Pro) es az aktualisak kozul az Index na meg most ennek a Cosmos-nak ez a konkret verzioja kulso szenzoros. A tobbi mind inside-out (beepitett kameras) kovetes es a kemarak mennyisege es mukodese mas. Ebbol adodik hogy a terulet lefedes es a kovetes minosege is mas. A WMR cuccoknal ket kamera van elol, a Quest-nel 4 a sarkakban, a Rift S-nel osszesen 5 - ketto elol kettlo lent a sarkakban egy felul, a Cosmos-nal pedig 6 - ketto elol, egy-egy fent/lent es ketto az oldalakon. A lefedes a WMR-nal legkisebb, utanna Quest, Rift S es Cosmos novekvo sorrendben.
Viszont itt megint elojon az hogy a nagyobb szam nem feltetlenul jobb mivel a Cosmos-nak hirhedten a legrosszabb a kovetese az osszes kozul. A nagy kulonbseg az hogy a Rift S es a Quest infra-t is vesz igy tok sotetben is mukodik ha van infra vilagitas. A WMR es a Cosmos viszont csak a lathato fenyt veszi ezert se sotetben se tul vilagosban nem mukodnek vagy nem mukodnek jol. A Cosmos-nal eltartott par honapig amig ugy-ahogy hasznalhao szintre lottek be a kamerak erzekenyseget, mert eloszor nem hogy sotetben hanem normalis fenynel se mukodott rendesen. Aztan tultoltak a beallitast es akkor meg napkozben nem mukodott rendesen. Aztan lassan hasznalhatobb lett.
Aztan meg ott a szoftver amiben az Oculus merfoldekkel a tobbiek elott jar es ez megintcsak olyasmi amit a spec sheet-bol nem olvasol ki. A szoftver alatt itt a firmware/driver/runtime dolgokat ertem, viszont jatekoknal is szinten messze a legtobbet koltenek content-re.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Ez nem API kerdese, ezek kulonbozo hardveres megoldasok amihez megfelelo firmware/driverek kellenek. Van aki jobbat van aki nem annyira tud csak irni.
(#178) arn
Az Alyx-nal azert erzetel valamit mert ez egy mainstream brand es olyan visszhangja is volt. Azon kivul a masik dolog amit hozott az a minosegi art direction es a vele jaro latvanyvilag. Az viszont nem VR specifikum hanem a fejlesztocsapat sajatossaga.Egyseges platform van most is - Steam es SteamVR - az iden/jovore meg az OpenXR is normalisan elerheto es implementalva lesz. Abbol viszont nem lesz tartalom, ahhoz penz kell es penz egyelore az Oculus nyomott es nyom bele legtobbet.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
A HL2-nel az volt a lenyeg hogy volt egy komoly art director aki tudta mit csinal es megvan egy stilusa ami nincs teljesen a technikanak alarendelve igy sokaig "jol nez ki" a jatek mert nem attol nez ki jol hogy van ott valami [insert tech effect of the year here] hanem mert egyseges a latvany megfelelo texturazassal es vilagitassal kulonosebb tech csicsa nelkul. Ebben a japan devek is eleg jok egyebkent. Ugyanezt latni a Dishonored-nal ahol szinten o volt az art director.
Volt egy soha meg nem jelent Bethesda jatek is, a Battlecry ahol a kornyezetnel szinten latszik a munkaja, de annal a jateknal a legjobbak talan a promo poszterek voltak ahol abszolut pofatlanul lenyultak hires emberek arckepet. Meg ma es ertem ez hogy tortenhetett meg es hogy lehetett ezeket publikalni es expokon felhasznalni - [link] - David Beckham, Tom Hardy es Jennifer Connelly egyertelmu, a szoke csaj es a szoke pasat mar nem tudom, de azok se ismeretlen arcok ha jol emlekszek
HL, HL2 es HLA osszehasonlitas peldaul ez eleg jo [link]
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X5 Pro 8/256gb - Újszerű akár beszámítással
- Apple iPhone 12 Pro 128gb Gold - Karcos, kis hiba, akku 85%, Yettel függő, akár beszámítással
- Apple Watch 9 45mm Cellular Silver/Storm Blue M/L - Új, bontatlan, garanciális akár beszámítással