Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz proci985 #138 üzenetére

    Persze ez a jelenség nem most kezdődött, Quake után jött a CS:GO, stb. de amíg régen csak egy szűk geek rétegre vagy egy-egy játékra volt csak jellemző, mára kezd általánossá válni.
    Már a szóló platformereknél is az dominál, hogy sebesség versenyeket streamelnek, hogy ki tudja minél hatékonyabban végigtolni a játékot. A harmadik saroknál balra van egy pixel, amin át lehet ugrani a következő pályára és ki lehet hagyni a sztori felét, azzal nyersz másfél percet. És ezt nem valamiféle érdekességként tálalják, hanem mint "pro" technikát.

    De még ezzel se lenne alapvetően semmi baj, ha az online játékokban nem erőltetnék rá ezt a mentalitást kb. mindenkire: próbáld minél jobban elkerülni az immerziót, mert az visszavet a hatékonyságból és lehúzod a csapatot. Azaz csupaszítsd le a játékélményt a dögunalom repetitív pótcselekvés szintre, vagy ne játsz.
    Persze a fejlesztők is vastagon benne vannak, mert a legtöbb online játék valójában a tartalom hiányát próbálja elkenni a multiplayer opciókkal: belerakják a játékpénzért kapható skineket meg a lootboxokat, aztán lehet multiban farmolni heteken át és máris kitolták a játékidőt a tízszeresére. Mennyivel olcsóbb ez, mintha jól kitalált pályákat és élevezhető sztorit raknának a játékba ugye.

    Amúgy nem szimulátorozom, így nincs rálátásom a témára, de szvsz egy rignek is akkor lenne értelme, ha növeli az immerziót és nem csökkenti. Ha pedig az immerzió ront a teljesítményen, akkor az fejlesztői hiba, mert a teljesítmény mérése vagy maga a szimuláció nincs szinkronban a valósággal, mert ha az élmény jobban hasonlít a valóságra, annak ugyebár jobb eredményt kellene eredményeznie nem gyengébbet.
    Persze értem én, aki abból él, hogy x játékban ő tartja a rekordot, akkor nem az élményre fog fókuszálni, ezért is tartom alapvetően károsnak a játékiparra az e-sportot és a streamereket, mert ugyan növelik az érdeklődést a játékok iránt, de olyan irányba befolyásolják a követőiket - és így közvetve a fejlesztéseket is - ami alapvetően ront a játékok minőségén.

Új hozzászólás Aktív témák