Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem inkább Te vagy az aki nem tudja elfogadni, hogy egyszer nincs igaza. Nem szégyen elismerni, hogy tévedtél. A neked címzett válaszom egyáltalán elolvastad? Az ebikeshop.hu tán nem magyar oldal? Ott vannak 650-től a márkás ebike-ok, és én beszélek mellé? Nem inkább te? Milyen milláról beszélsz? A 650-700 neked milla? Igen 2300 euro inkább 800 ezer mint 700, de ez csak egy példa volt, 1900-2000 euro körül is akadnak értelmezhető minőségű analóg fully-k. Miért kéne feltétlenül magyar oldalt linkelni? Hiszen manapság már pár nap alatt itt van bármi külföldről és bárki megrendelheti! De akkor, hogy végre megnyugodj, tessék magyar oldal: [link] 600K!
Nem teljesen értem ezt a kötekedő stílusod, már múltkor is, most is. Ha te csak így vagy képes kommunikálni ész érvek nélkül, akkor inkább hanyagoljuk az egymásnak címzett leveleket! Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ne haragudj, de az nem az én problémám, hogy képtelen vagy értelmezni azokat a szerintem egyértelmű mondatokat amiket fentebb leírtam. Te kötöttél belém, hogy a 2300 euro az nem 700 ezer, és, hogy nem magyar oldalt linkeltem. Erre linkeltem egy magyar oldalt és egy 600K-s árat. Az meg nem egy valami, hanem egy minőségi Cube Trail fully MTB. És ha nem tűnt volna fel, 1 hozzászólással felette pont az volt a kérdés, hogy analógra építene és én erre pont nem azt írtam, hogy ajánlom, hanem hogy nem ajánlom! Csak egy analóg fully alapot linkeltem példaként. De te még ebbe is belekötöttél. Hangoztathatod akármeddig, hogy bótba garival nincs milla alatt minőségi e-bike, ez továbbra is baromság, ott van az ebikeshop oldala, tessék még egyszer: [link] Szerinted ez nem normális 650-ért? Haibike yamaha motorral. Több hülyeségre nem fogok válaszolni, csak ha értelmeseket tudsz írni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nem szokásom hülyének nézni embereket, de olyan dolgokat állítasz ami egész egyszerűen nem igaz! Ráadásul úgy jött köztünk szóba az átépítés, hogy te szóltál bele egy másik beszélgetésbe. És ezt is nekem rovod fel? Nem csak kifutó modell van bőven milla alatt, ez is ferdítés. Ott van még egy halom 2020-as idei modell 700-ért. Egyszerűbb lett volna elismerni, hogy bocs, igaz, benéztem. Semmi nem történik, e helyett itt kötekedni, megsértődni szerintem hülyeség. Ha értelmesen tudsz beszélgetni a jövőben, semmi gond, de erre az értelmetlen kötekedésre senki nem kíváncsi.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A használt sokkal jobb irány, de arra azért érdemes figyelni, hogy legyen rá némi hivatalos gari, mert ha pont alattad szarik be a motor vagy az akku, az sokba lesz. Illetve egy diagnosztika mindenképp kéne a vétel előtt. Ezen felül ugyan úgy át kell nézni mindenét mint bármely más használt bringának. Lehet jó vételeket kifogni, de észnél kell azért lenni. Főleg mert ezek még használtan sem kis összegek.
E8000 jó cucc, egy hátránya van, amint kicsit jobban felmelegszik, elkezdni visszavenni a teljesítményét. Nem katasztrófa, de azért érezhetően tud gyengülni, persze még úgy is elég arra hogy jókat bringázz. Lehet talán ebből a szempontból inkább Bosch gen 4-et vagy majd EP8-at választanék. Illetve ott a Brose, amivel bár sok gond volt az elmúlt években, de most javítottak rajta és már 4 év gari van a motorokra, legalább is a Specinél így van.
Joshi: Pontosan miben is beszéltem félre? Mert, hogy Te félrebeszélsz azt szerintem mindenki láthatta, de hogy én miben?
"A lényeg, hogy nagyjából millánál kezdődnek a minőségibb e-bikeok."
Ez az állításod hamis, többször linkeltem is rá a cáfolatot, de valahogy nem reagáltál rá, csak ismételgetted, hogy milla alatt nincs minőségi e-bike. Pedig van, 650-700-ért is, és akkor még az állami támogatást nem is vettem hozzá.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ehhez mit szólsz? Ezzel mi a baj?
Úgy gondolom a gyalog galopp egyik jelenete pont ide passzolt, a félre értések elkerülése végett, Te vagy a Fekete Lovag! [link]
Az, hogy kinek mi a Normális, az tág fogalom, nekem ami Normális, az kb 2 millánál kezdődik, de ezek már egyedi igények, az átlag embernek ezek túlzások!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem volt egy ilyenem még a Bosch gen 2 cx-hez való verzió, kiválóan működött és a kijelzőről tudtam kapcsolni, hogy 25-ös vagy korlátlan legyen a motor. Elméletileg ez működik a gen 4-es motorral, de amiket eddig hallottam a gen 4 kapcsán, az nem túl jó hír a tuningolóknak. A Bosch ezt nagyon komolyan veszi, eddig kb minden tuningot észlelt és letiltotta a motort. Meg lehet próbálni, de simán benne van a pakliban, hogy kis idő múlva letilt a rendszer. Tuning szempontjából a Bosch a lehető legrosszabb választás, Yamaha pl egyáltalán nem foglalkozik vele.
-
Runner_fxr
Ármester
Igen, ha tuningot észlel a rendszer akkor letilt. Ha kiveszed a tuningot még fél órát így marad, utána tudod megint rendesen használni. Ha ezt háromszor eljátszod, akkor csak a szervizben fogják tudni újraindítani a motorod. És úgy tudom 3db szervizes újra indítás után végleg elaltatják a motort. Kollégám próbálta tuningolni, 50 métert ment vele és letiltott. Persze ez nem jelenti azt, hogy idővel, vagy talán már most is van olyan tuning amivel be tudod csapni a gen4-et, de én egyelőre nem tudok ilyenről.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dr.FantastiK #3930 üzenetére
A ciki az, hogy még ezzel sem vagy tisztában, de megint a kritikák! 😀 Minden bringához jár pedál! Benne van a dobozában. Ezek egyszerű műanyag vagy fém taposó pedálok. Komolyabb pedált azért nem csomagolnak a bringákhoz, mert a pedál egyéni dolog, hogy kinek mi jön be. Van aki az spd-t kultiválja van aki a szegecses taposót. Van aki a Look rendszerűt. Minek egy 20 ezres pedált a bringa mellé adni ha egyáltalán nem biztos, hogy az kell majd a felhasználónak? Nyugodtabb lennél ha 620 lenne a bringa és lenne benne egy 20 ezres pedál? Sőt komolyabb pedálok 50-60 ezres tételek is lehetnek.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dr.FantastiK #3933 üzenetére
Figyelj, felőlem azt gondolsz amit akarsz, ez már az a szint, amikor vitatkozni sincs értelme.
Most már csak egy kérdés maradt bennem. Ilyen hozzáállással egyáltalán mit keresel egy ilyen topikban? Én sem megyek oda a pecásokhoz vagy a hardcore gamerekhez, hogy mi a fenét tudnak ennyi pénzt elkölteni azokra a cuccokra? Ha nem érdekel, nem kommentelem, ennyi!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dr.FantastiK #3936 üzenetére
Ó, én tökéletesen értem azt amit mondasz, hidd el. És el is fogadom, hogy szólás szabadság van és mindenkinek lehet véleménye. Viszont az is tökéletesen látszik, hogy a véleményed nem tapasztalaton alapszik, csupán vélemény. Épp ezért nem is tudom komolyan venni. Az átépítős szettek egyáltalán nem jobbak, maximum annyiban más megoldás, hogy ha motorokhoz hasonló teljesítményt szeretnél a kerékpáron, akkor azt legolcsóbban egy átépítő szettel tudod megoldani, de ettől még mint elektromos kerékpár, az eredmény nem lesz jobb. Hogyan is lehetne? Egy gyári e-bike eleve elektromosnak készül, így maga a váz merevsége, geometriája is ennek figyelembe vételével készül el. Ha te egy analógnak készült kerékpárt átépítesz az soha a büdös életbe nem fogja tudni azt a kezelhetőséget és megbízhatóságot mint a gyári! Az esztétikáról meg inkább ne is beszéljünk. Azt mondjuk megnézném, hogy ha veszek egy ilyet, akkor azt te hogyan hozod össze szintén újonnan 1 millából, átalakító szettel, sőt még jobban is mint a gyári. De kíváncsian várom a javaslataid.
Átalakító szett 2 esetben lehet értelmes alternatíva:
Egyik eset az ha a lehető legolcsóbban akarod megúszni, de ennek megfelelően az elvárásaid a legalacsonyabbak. Veszel egy olcsó, de megbízható hátsó agymotoros szettet (200-300k akkutól függően), beépíted pl a már meglévő bringádba, vagy ha nincs bringád, veszel még olyan 150-200K-ért egy elfogadható minőségűt. Nyilván ez lesz a legolcsóbb új, de használható megoldás, melóba járni, hétköznapi dolgokra elegendő lehet.A másik eset ha neked valami irdatlan paraszt nagy teljesítmény kell, mert kvázi motorozni akarsz, és ezt nem kapod meg a prémium, de szabvány pedelec rendszertől. Ez már költségesebb lesz, itt simán bele lehet szaladni az 1 milliós végösszegbe, de cserébe lesz egy gázkaros, elektromos motorod. Ez viszont nem kerékpár. És egyik esetben sem lesz a bringa olyan tökéletesen, biztonságosan manőverezhető, akár terepen is, mint egy gyári.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
De ha valaki mindenképpen újat szeretne, és elég neki a 250W, meg mondjuk 30-40Nm, akkor egy olcsó szett életképes megoldás lehet. Persze nyilván meg vannak a maga korlátai, pedálfordulatos, meg azért akkor tud valódi spórolás lenni ha van egy alap kerékpárod, tehát csak a szett van mint kiadás. Én meg tudom érteni azt aki egy ilyen mellett dönt kevés pénzzel, pl munkába járásra. Az ilyen brutál teljesítményekről meg az a véleményem, hogy ezek már motorok. Tehát talán érdemesebb lenne a motorok felé kacsingatni mint építgetni, olyan gyári elektromos motort venni amit eleve motornak építettek. Ha elektromos motor kéne nekem, akkor a Sur-Ron vagy pláne a KTM E-Freeride nagyon esélyes lenne, vagy valami elektromos robogó. Ezek az épített 50 kilós, Bomber klónok nekem sem jönnek be, én sem látom az értelmét.
A használt meg mindig rizikós olyannak aki nem ért hozzá, de kétségtelenül ki lehet fogni jó vételeket.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Rokonságomban van 2db ilyen spitzng, én szervizelem őket, ez a bringa egy nagy határ szar amúgy. Egy nagyon erős trekking. Semmi köze a sportos MTB-hoz. A szerelése egy agyrém, az irányítása vicc kategória. Ez a bringa tipikusan olyan embereknek készült akik full tele vannak pénzzel, megvesznek valami erőset, de bringázni nem tudnak. Rendes terepen ez a foshalom 2 perc alatt elvérzik egy minőségi, normál E-Enduro-val szemben. A forgáspontoknál a csapágyak alul méretezettek, pár hónap alatt kikotyogósodik. Apró kis csapágyak egy közel 30kg-os bringában. A váltó bovdene olyan kacifántosan jut el a hátsó váltóig, hogy a váltó működtetése komoly erőt igényel, csak egyféle nagyon erős, nagyon drága jagwire lex-sl bovdenház képes ezt tolerálni, bármi mással lehetetlen a váltóját beállítani. Csak gartulálni tudok a tervezőknek ehhez a rakás szarhoz!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem a Horváth András féle videóra gondolsz. Az erejével amúgy nincs baj, mert maga a TQ motor jó cucc. Tény, hogy nekem nem kéne a súlya miatt és nincs is szükségem ilyen szintű rásegítésre, de amit az a motor tud az azért eléggé jópofa. Sokkal erősebb mint bármilyen szabvány pedelec motor. Ami a végsebességet illeti, a 45-ös S-Pedelec is úgy tud 45-öt ha izomból tekered. Sokan elfelejtik és reklamáltak is páran emiatt, mert azt hitték, hogy a pedált simogatva 45-el fog repeszteni mintha egy robogó lenne. A nyitott spitzing is ilyen, 72km/h elvileg amit tud, de ehhez kell izomból taposni és kell neki hely is ahol fel tud gyorsulni. A reális kb az 55-60, amit ki lehet tekerni átlag emberként. A 45-ös S-pedelec is kb 35-öt tud kényelmesen, a 45 már izzasztó művelet. Nekem amúgy az összes ilyen építésről az a véleményem, hogy mint sportos MTB vicc kategória, akárhogy trükközöl olyan nem lesz mint a gyári. Nem véletlenül fogynak így a gyári gépek. A spitzing meg inkább egy luxus terkking mintsem sportos MTB. A lényegi része talán az a mondandómnak, hogy érdemes külön választani a kerékpározásra szánt elektromos kerékpárokat és a motorozásra szántakat. Ez két külön kategória.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz torrrent #3985 üzenetére
A vázba rejtett akkuk nagy része is viszonylag könnyen kivehető. Néhány kompakt modell esetében van csak az, hogy motor kiszedés után távolítható el az akku. Tehát általában ugyan az van mint a külsős akkunál, csak nem a vázról veszed le az akkut hanem alulról jön ki a vázból.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz torrrent #3987 üzenetére
Érdemes előre gondolkodni, ha tavaszra akarsz új bringát, azt lehet mostanában kéne megvenni, elég hamar elfogy a készlet. Én pl most rendeltem meg azt a bringát amit majd tavassztól fogok rendesen használni.
Folyamatos küllőtörés akkor szokott lenni ha el vannak öregedve és/vagy túl vannak húzva a küllőid. Kérdés a felni állapota, ha nagy nyolcasokat kellett már kiszedni belőle, akkor előfordulhat hogy kénytelen vagy bizonyos küllőket megtépni míg mások lazák maradnak. Ha a felni jó, akkor egy újraküllőzés segíthet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz torrrent #3989 üzenetére
Hamar össze lehet azt hozni, max 1 óra alatt kényelmesen újra fűzöm és centrirozom. Persze anno nekem is fél nap volt egy kerék.
Persze, ugyan olyan könnyen kijön az akku a vázból is. Amiatt ne aggódj. Én ezt a gépet rendeltem meg, ennyi benne az akku kivétele a vázból: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Tudom, hogy nem akartam megint Meridát, de azt be kellett látnom, hogy hiába tetszik baromira az új Santa Cruz Bullit , eszemben nincs 3 milliót adni egy bringáért (a képen szereplő felszereltséggel 4,2 millió). Szóba jött még a YT Decoy, de ott még a "régi" Shimano rendszerrel kínálják a bringákat. Orbea is nagyon esélyes volt, de arra sem nagyon tudtam volna jó árat, meg a tesztekben is akadt néhány kivetni valóm. Specialized-et is fontolgattam, de azzal meg úgy voltam, hogy egyrészt már a csapból is a Turbo levo-k folynak ráadásul ezek a gépek is irreálisan drágák, rengeteg embernek van idehaza is, kvázi egy divat bringa lett, másrészt a Brose motor körüli rengeteg garis probléma is eltántorított. Így ismét visszatértem a Meridához, elkezdtem újra olvasgatni a teszteket, főként a 21-es modellekről, és azt kellett nyugtáznom, hogy ezek bizony még mindig baromi jó gépek. Szinte csak jót olvastam és hallottam róla, ismerem is a Meridásokat, ár is jó, volt is már ilyenem még az első generációból, ezzel nagyon mellé nem nyúlok. Ami miatt ódkzodtam tőle az a méretezése, M-es kicsit kicsi volt, pedig általában mindig M-es bicóim voltak. Így most rendeltem egy L-est. Konkrétan ez a modell (a képen egy M-es van, az enyém egyel nagyobb lesz) 2021 Merida - eONE SIXTY 8000 [kép]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dr.FantastiK #3993 üzenetére
Köszi! 36V
StLui Köszi! Nyilván valamilyen szinten minden érzelmi döntés, ez is tetszik, máskülönben nem adtam volna érte annyi pénzt, mert azért olcsónak ez sem mondható, de kétségtelenül nem egy Santa Cruz árszint.
-
Runner_fxr
Ármester
Leginkább az nem tetszett, hogy kicsit hosszúnak ítéltem meg a nyeregvázcsövet, amúgy annyira nem rossz a geo, nagyon jó bringa, csak féltem ettől a 47 centis nyeregvázcsőtől. Tartottam attól, hogy egy hosszabb dropperrel nem lesz ideális a tekerési pozíció, esetleg nem tudok kellőképpen súlyt hátra terhelni alacsony nyeregnél. Most egy kényelmes és hosszú bringát szerettem volna, és egyéb gyártóknál az L-es váz rövidebb nyeregvázcsővel rendelkezik, ezért nem voltam biztos a döntésemben. M-es Merida meg nekem sajnos rövid. Hiába nem vagyok magas, 178cm, de hosszúak a végtagjaim. Orbea, Santa Cruz, YT, Specialized voltak még a listán, de vagy az ár volt túl magas, vagy egyéb kivetni valóm volt. Aztán végül is visszatértem a Meridához, újra elolvastam a teszteket, és tulajdonképpen rosszat senki nem mondott róla, sőt az egyik legjobb! Árban is jó volt, bár még így is nagyon sok pénz, de még belefért a költségvetésbe.
Ma mentem egy kis karikát, tulajdonképpen pont jó rajta minden, droppert is pont be tudtam állítani jóra. -
Runner_fxr
Ármester
Nem tűnik olyan rossznak, de ez persze hosszabb távon derül ki. Ha nem jó akkor nézek valami ergont.
jilian: Merida eONE-sIXTY 8000
630Wh akku. -
Runner_fxr
Ármester
Leginkább a hangban érződik a különbség. EP8 nagyon csendes, E8000 sokkal hangosabb volt. Ezt a lefelé zörgést alig hallottam, jelen van, de abszolút nem zavaróan. Teljesítményre szerintem hasonló, de még a szoftvert átnyálazom, nagyon sokmindent lehet állítani.
Normál időben, nem 0 fok környékén, én egy 2000m szintre számítok. Meglátjuk. Tegnap főleg boost módban mentem egy óra alatt az 5-ből egyet merült.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4025 üzenetére
Az biztos, hogy jelentős különbség nincs erőben az E8000 és EP8 között. Persze vannak még beállítások, amiket ki kell próbálni, elképzelhető, hogy a következő nagyobb tekerésem alkalmával már kicsit más lesz a véleményem és nagyobb különbséget is fogok érezni bizonyos szituációkban. Amire viszont nagyon kíváncsi leszek, hogy vajon nyáron lesz e teljesítmény csökkenés? Az E8000 érezhetően gyengült egy kb 30%-ot amikor nagy meleg volt és sokat ment boost-on. Elméletileg az EP8 ilyet nem fog csinálni. Meglátjuk.
Hát nem egy Harley az igaz, de nekem megfelel.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sompetike #4034 üzenetére
És még az sem biztos! Mondjuk már eddig is jó pár éve úgy működött a kerékpár kereskedelem, hogy ha egy bolt nem rendelt elő, akkor gyakorlatilag teljesen bizonytalan volt, hogy milyen kerékpárokat tud majd rendelni. Most már ott tartunk, hogy ha elő is rendelsz, még akkor is nagyon nagy csúszásokkal érkezik a bringa a boltba. Az e-bike-ra az igények hatalmasak, ugyanakkor a gyártási kapacitás csökkent a covid helyzet miatt. Szóval ja, nem könnyű, én azt javaslom mindenkinek, aki tavaszra akar bringát, hogy mostanában vegye meg, mert tavasszal már semmi se lesz, vagy legalább is nagyon foghíjas lesz a választék.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz csaba12242 #4048 üzenetére
Boldog karácsonyt mindenkinek!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szitaati #4054 üzenetére
"Komolyan mondom, csak 36 vagyok, de nem gondoltam volna, hogy ide fajul a világ"
Azért irigylem a problémáid, hogy a pedelec tuning a legnagyobb gondod. Bár igazad lenne, sajnos a világ elfajulásának egészen más okai vannak, de ebbe most inkább ne menjünk bele.Ami a pedelec-et illeti van igazság abban amit mondasz, de azért számos ponton nem értek vele egyet. Kezdjük azzal, hogy azt mondod az emberek fele bőven képes akár 25-nél gyorsabban is haladni, önerőből, ráadásul tartósan. Ez teljesen abszurd állítás, ennek annyi a valóság alapja, hogy egy egészséges ember valóban képes akár 30-35-re is felgyorsítani egy átlagos kerékpárt síkon, csak éppen nem tartósan, esetleg egy utca végéig, aztán lóg a bele és levegőért kapkod. Meg az a gyorsítás sem olyan mértékű, egy izmos pedelec pillanatok alatt éri el azt a sebességet. Az emberek hajlamosak túlértékelni a saját teljesítményüket, a valóságban az átlag bringások, tehát nem a nagyon edzettek és versenyzők, hanem a nagy többség, az átlag bringások, nagyjából a 20km/h-ás átlag sebességeket nem szokták elérni hosszabb távon, de még közepes távon sem. 15-16-18 km/h átlagokat tekernek. Esetleg 20 mondjuk, de akkor már a sportosabban tekerők közé tartozik. Egy stabil 25-ös átlaggal már gyorsabb vagy mint a bringások legnagyobb része. Főleg ha emelkedők is vannak. Akkor ha csak ezt nézzük mire nem elég a 25? Annyiban persze igazad van, hogy egy egészséges és biztonságban kerékpározni tudó embernek kicsit zavaró lehet a 25-ös korlát pl hosszabb sík utakon, városban, de ez is főleg azért, mert a pedelec-el könnyedén gyorsít és feltűnő amikor vége a segítségnek. Rengeteg olyan ember ült pedelec-re, akiknek közük nincs a kerékpározáshoz, nincs stabil, biztonságos kerékpár kezelési tudás, esetleg idősebbek, gyengébb reflexekkel. Majd ráülnek egy olyan bringára, amivel pár pedálcsapásra 35-el meg 40-el mennek. Ez valóban jelenthet veszélyt, erre ezek az emberek nincsenek felkészülve. Külföldön ahol milliós nagyságrendben adtak el pedelec-et, számos halálos baleset volt ebből! Már eleve az is kifogásolható, hogy a hagyományos kerékpárokra nem kötelező legalább egy KRESZ vizsga, most akkor abszolút bárkinek a kezébe adjunk segédmotoros kerékpár teljesítményeket? Azért nem értem a problémád, mert ha erre van igény, hogy egy ember 40-el tekerjen a pedelec-el, akkor arra is van lehetősége. Ezt nem vették el az emberektől, csak jogszabályokhoz kötik, legalább segédmotoros jogsi, biztosítás és motoros bukó. Mi ezzel a probléma? Szerintem az is üdvözlendő, hogy egyáltalán a sima pedelec kerékpárnak minősül és semmihez nem kötik, bárki használhatja! Persze jobb lenne egy US régiós 32km/h, igen ideálisabb lenne, akik biztonságban tudnak használni 25-ös pedelec-et, meg úgy általában kerékpárt, azoknak nyilván a 32-vel sem lesz gondjuk. De full kezdőknek, mamiknak, papiknak, gyerekeknek stb kapásból 45-ös S-Pedelec kissé túlzás, ezt azért szabályozni kell.
BUÉK mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szitaati #4056 üzenetére
Azzal értesz egyet ami jólesik, de szerencsére azért vannak jogszabályok, amik valamilyen szinten meghatározzák a normális életet és próbálják biztonságossá tenni. Ezt nem is igazán tudom értelmezni, hogy mi az, hogy senki nem tekerhet 40-el? Hát tekerjél, akár 60-al is. Senki nem fog benne megakadályozni. De vannak járművek amik vezetői engedély kötelesek. Persze megteheted, hogy engedély nélkül használod, de akkor viseld a következményeket ha elkap a rendőr. Szerintem Te lebecsülöd ezeknek a korlátozás nélküli pedelec kerékpárok a teljesítményét, ezért nem igazán érted, hogy miért nem lehet velük korlátlanul száguldozni. De akkor ilyen erővel robogóra, kismotorra, esetleg 125 köbcentisre se kéne jogsi meg KRESZ ismeret? Az 50 köbcentis motor is elvileg 45-nél korlátozva van, miben más az mint a 45-ös pedelec? Ezek már nem biciklik. Nem tudom ezt a logikát megérteni, ne haragudj. A közlekedés nem játék. Én különösképpen üdvözölném ha akár már az általános iskolai tananyag része lenne a KRESZ oktatás. Pláne úgy, hogy egyre többen bicikliznek. Nem tudom ez miért lenne probléma? És igen, a gyalogosnak sem ártana ha ismerne pár alap közlekedési szabály, épp ezért kéne már az oktatási rendszernek is tartalmaznia. Abban igazad van, hogy parttalan vita, mert olyan szinten eltérően gondolkodunk ebben a kérdésben, hogy kár is ezt ragozni. Meg amúgy sem mi döntjük el ezt a kérdést. Viszont az senkinek sem lenne jó, ha a túl sok szabályszegés miatt a 25-ös pedelec-et is kiveszik a kerékpár kategóriából.
/PepsiBéla/: Köszi!
Megöli a sportélményt? Ezt csak úgy gondolod, feltételezed vagy alapos tesztelés után mondod? A sport élményt abban az esetben tudná megölni, ha nem lehetne rajta állítani a rásegítést és állandóan túl sokat segítene. De ezek nem így működnek, akár ki is kapcsolhatod, sík úton hosszabb túrán ajánlott is, illetve több fokozatban állíthatod és . Néhány rendszer esetében, mint pl a Shimano is, mobiltelefonról tudod beállítani az adott a motor karakterét, be tudod úgy is állítani, hogy alig észrevehetően épp csak egy kicsit segítsen, pont amennyit kell az útviszonyoknak és az edzettségednek megfelelően. Nagyjából 20 évet montiztam, biztos lehetsz benne, hogy nem akarnék magamnak olyan bringát ami megöli a sportélményt. És nem is lehetne ezeknek akkora sikere, ha megölné. A valóság az, hogy pont az ellenkezője igaz, növeli az élményt, és sokkal többször veszed elő a bringát is, mert annyira élvezetes. Nyilván én most itt nem foglak tudni meggyőzni 1-2 kommentben, hogy ez mennyire másképp van a valóságban mint gondolod, nem is célom, de ha teheted próbáld ki egy nagyobb túrán.
Lehet kölcsönözni. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #4061 üzenetére
Igen, sajnos a gyárilag 25-ös pedelec-ből sehogy sem tudsz legálisan s-pedelec-et csinálni, hiába bírná amúgy a tempót. Ezt sajnos a vásárlás előtt kell eldöntened, hogy melyiket szeretnéd. Mondjuk Magyarországon pedelec tuningolásért nem mostanában lesz bírságolás, itt azért ezzel nem igazán foglalkoznak. Nincs még annyi belőlük. Persze ha véletlenül elütsz egy gyalogost és kijönnek a rendőrök, elképzelhető, hogy meg lehet szívni a tuningolt pedelec-el.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Igen ezt jól látod, az S-pedelec kínálat valóban nagyon szűkös. És ez is inkább csak trekkingre korlátozódik. Ha én akarnék egy sportos geo-val megáldott Enduro-t vagy Trail MTB-ot, elég nehéz vagy lehetetlen lenne találnom S-Pedelec verzióban. És ez pontosan azért van így, mert az embereknek nem volt igényük az S-Pedelec-re olyan formában, hogy biztosítás, jogsi, motoros bukó (Nyugat-Európában még rendszám is) kell rá. És mivel igény nem volt, így a gyártók kivezették a kínálatból. Én montisként megszoktam a 25-öt, már különösebben nem is zavar, mert lefelé úgy is kikapcsolom és gurulok 50-60-al akár, síkon spórolok, nem megyek 25-nél gyorsabban amúgy se, fölfelé bőven elég, kevés az a szituáció ahova egy montira kéne a 25 feletti rásegítés. De ha mondjuk melóba járásra használnám, városban, akkor már zavarna a 25 és tényleg ideálisabb lenne legalább a 32 vagy több.Meg ugye az S-Pedelec még abból a szempontból is macera, hogy nem cserélgethetsz rajta alkatrészeket úgy mint egy 25-ös sima pedelec-en, mert ha az S-Pedelec-et módosítod, akár egy másik fékkel vagy villával, már nem lesz gyári és onnantól nem tudod legálisan használni, persze azt nem tudom, hogy ezt pl mennyire veszik szigorúan.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #4065 üzenetére
Ez mondjuk igaz, az autós résszel nagyjából egyetértek. Én sem értek azért mindennel egyet, főleg nem Németország kapcsán. Elkaszálták az atomot, cserébe jön vissza a szén, és ők a zöldek, nevetséges. Viszont pedelec kapcsán nagyjából egyetértek a szabályozásokkal.
Somatom: Magyarországon nyilván senki nem foglalkozik vele, de ott ahol már rendszám kell az 50-es motorokra és S-Pedelec-re is, más a szitu.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz hroberto #4068 üzenetére
Persze, hogy túlzás, de azt azért senki ne gondolja komolyan, hogy bárkit is lecsuknak azért mert 25 helyett 35-el vagy 40-el megy a pedelec-el. 30 ezer euro-s büntetést sem fog ezért senki sem fizetni. Ilyen maximum akkor lenne lehetséges ha mondjuk balesetet okozol, meghal egy ember mert elütöd, majd még ott is hagyod, de ez esetben már nem azért kapod a szigorú büntetést, mert tuningolt volt a pedelec-ed, hanem mert halálos kimenetelű, cserbenhagyásos balesetet okoztál! Ne vicceljünk már, börtön a tuningolt pedelec-ért csak úgy önmagában, lósz@rt. Nyugat Európára meg aztán pont az jellemző, hogy olyan könnyen börtönöznek, gyilkolászó, erőszakoló migránsok ússzák meg alig pár évvel vagy ejnye bejnyével, majd pont a pedelecesek mennek a börtönbe.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Na de elég a sok hülyeségből, itt egy érdekes videó. Épített, prémiumnak kinéző E-MTB! Páran már kifogásolták, hogy miért nem lehet legózni, összerakni prémium pedelec-et. Hát itt az első értelmesnek tűnő építés. Igaz bafang-al és kínai full karbon vázzal. 4490 Euro a végösszeg, de 95Nm és 840Wh akkuval! Részletes videó az építésről: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Tudtommal nyomatékszenzorosból a legolcsóbb a Decathlonos Riverside 500 E [link] 399 ezer ft-ért.
És a szintén Decathlonos E-ST 500 [link] 409 ezer ft-ért.
Pedálszenzorsból talán a Neuzer az alja 265 ezerért [link]abw6291: Erre így nem lehet válaszolni, mert ahhoz ismerni kéne az igényeidet is, gondolok itt a felhasználás módjára. Milyen terepen szeretnéd használni, aszfalt, jó minőségű föld utak, esetleg erdei terep? És milyen távokat illetve szinteket mennél vele? Véleményem szerint ha normális minőséget szeretnél, akkor a pedálszenzorosakat elfelejted, és nyomatékszenzorosból is inkább a középmotorost ajánlanám. Ami a motort illeti, Shimano vagy Bosch rendszer közül választanék, ezek megbízhatóak és van rendes szerviz hátterük is. Egy példa: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A Decathlon leírása alapján ugyan az a 42Nm-es motor van mindkét bringában.
#4089 huszar90
1 év alatt sok minden változott, döcögősebb gyártás és megnövekedett igények. Inkább annak örülj ha hozzájutsz a kiszemelt bringához, idén lesznek itt még érdekes dolgok a kerékpár piacon. Mire beköszönt a kerékpárszezon, alig lesz értékelhető készlet. Ami elérhető lesz, az pedig még magasabb áron.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Spórolós topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Drágul az EU-ban a GeForce RTX 4090
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- PlayStation 5
- Posta, csomagküldés
- Politika
- Lexus, Toyota topik
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen