Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Ezek a tesztek kb hasonlóak mint a politika, elolvashatsz minden cikket, meghallgathatsz minden beszédet, de az igazságot mindig neked kell összerakni, valahol a kettő között.
Szóval nem szentírás amit egy tesztelő leír, ők sem függetlenek, vannak szponzorált cikkek stb. Én szeretek a saját tapasztalatra hagyatkozni, nekem a Brose tűnt a leghalkabbnak, egyértelműen. Közvetlenül utána próbáltam Shimano-t, Yamaha-t, és akkor nekem meg épp Bosch volt sajátként, most meg Shimano van sajátként. Brose halk, minimális rezonanciával, az összes többi meg hasonlóan hangos. Bosch kicsit agresszívebb, Shimano kicsit vékonyabb hangon szól, Yamaha meg a kettő között. Itt nagy különbségek nincsenek. És ugye az sem mindegy, hogy épp milyen vázban van a motor, mert egy karbonban csendesebb tud lenni, és az alu vázak közt is van különbség. Az új 2020-as CX-et nem tudtam még kipróbálni, de a tesztek alapján van egy fura, lánc zörgéshez, csapkodáshoz hasonló hangja, de ez csak teszt, alátámasztani, megcáfolni nem tudom. Illetve a Bosch esetében, mármint ugye az előző generációnál, nekem az nem tetszett, hogy nagyon gyorsan megzabálta az olajat a láncon. És ha kiszáradt, akkor nagyon zajos lett a hajtás. Shimano sokkal jobb ebből a szempontból, ritkábban kell olajozni. Valószínűleg a régi Bosch kicsi lánckereke miatt volt ez.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A TQ egy másik világ.
Az már tényleg olyan mint egy motor, legalább is a 72km/h-ás Spitzing inkább hajazott egy motorra mint kerékpárra. Úgy csattogott a lánc váltás közben, mintha valami sport motoron váltogattam volna. Flyon korlátozva van, de ugyan az a motor, ezek hangosak igen. Bár szerintem akinek ilyen "bicó" kell, annak még tetszik is a hangja. Aki alapvetően kerékpárban gondolkodik az meg nem ilyet vesz, és nem csak azért nem mert hangos, hanem mert feleslegesen erős és nehéz.
Én e-montira 38T lánckeréknél nagyobbat nem tennék fel. 34 után egy 44-et a szoftver sem tudna követni, szerintem letiltana. Minimálisan tehetsz fel nagyobbat.
-
Runner_fxr
Ármester
Tudom, hogy a Sam az Enduro, csak telón néztem, és nem voltam biztos benne, hogy Jam vagy Sam, elég hasonlóak.
Tenyértámaszos markolat az inkább trekking alkatrész, én is próbáltam párszor, nem saját bringán. Nekem borzasztó volt mindegyik. Azt elhiszem, hogy síkon kényelmes, már amelyik, mondjuk az Ergon az jó, de valahogy én nem találok biztos fogást ezen. Legalább is amikor durva a terep és megeresztem, egyujjas fékezésnél lehetetlen olyan szorosan fogni a kormányt mint egy henger alakú markolat esetében. Mondjuk ha több ujjal fékezel, és nem mész durvábban lefelé, akkor végül is biztos el lehet vele lenni. Nekem nagyon fontos, hogy a lehető legstabilabban tudjam fogni a kormányt. Én is sokat használtam Ergon markolatot, de ezt (GE1): [kép] Nagyon jó markolat.
Nekem egy 500-as akku 1000m szintet tud boost módban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én ezt nem divat miatt mondtam, egyszerűen nem lehet olyan stabil fogást elérni ezzel a markolattal. Aki persze 4 ujjal szeretne fékezni, annak lehet nem gond. Nem azt mondom, hogy nem lehet használni, de aki valóban szereti zúzni terepen, az egy ilyen markolattól sírva fakad, az biztos.
Most ugye a durva terep, meg a lefelé zúzás mindenkinek mást jelent, ki-ki a maga szintjén.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Fixmiki #2047 üzenetére
A KTM Mila egy trekking kerékpár, ezek aszfaltra jók, meg jobb minőségű földútra. Terepre nem jó. Bizonytalan irányítása lesz. Csörgő zörgő sárvédők. Ha kicsit saras az út, azonnal beragad a kereke. Nincs sárférőhely. MTB való terepre, ezen a vonalon indulnék el, hiába mész sokat aszfalton is, ha terepen is biztonságos bringát szeretnél, akkor MTB. Az új Bosch CX abból a szempontból jó választás, hogy a 625-ös akku elég jó hatótávot tesz lehetővé. De egy Shimano E8000 is baromi jó. Vagy akár valami Brose rendszerű.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Fixmiki #2149 üzenetére
Elsősorban nem a motor miatt érdemes váltani, hanem mert a kisebb motor miatt jobb vázakat tudnak hozzá gyártani. De amúgy ja, érdemes, jobb tömítéseket ígérnek a csapágyaknál, és megszűnt a belső áttételezés, ezáltal kikapcsolva sokkal könnyebb tekerni mint a régit. A nagyobb lánckerék tartósabb is, kevésbé terheli a láncot. Még nem próbáltam ki, de elvileg hamarosan lesz rá lehetőségem. Biztos, hogy lehet tuningolni, mindent ki lehet játszani. De a garit bukod.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Somatom #2176 üzenetére
A KRESZ szerint az S-Pedelec smkp, mivel a rásegítő motor teljesítménye 300W fölé mehet. Tehát ha valaki vesz egy ilyen kerékpárt, akkor ezt legálisan csak smkp-ra vizsgáztatva tudja használni. Még nem vizsgáztattam ilyen kerékpárt, de szerintem a számlájával, és a típus igazolványával bemész egy biztosítóhoz és kötsz rá kötelezőt. Utána persze kelleni fog a rendes motoros bukósisak is. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Somatom #2178 üzenetére
Pontosan nem értem, hogy hova is szeretnél kilyukadni? A KRESZ szerint 300W felett már smkp, ha a rásegítő motor 300W felett működik, az már nem kerékpár kategória! Akkor se ha a fejeden pörögsz! Amikor vásárolsz egy s-pedelec kerékpárt, ahhoz kapsz típusbizonyítványt (valóban így mondják helyesen), a vizsgáztatást képletesen értettem, rosszul fogalmaztam nyilván nem kell, de itt is minden ugyan úgy működik mint egy 50-es robogónál. Kötsz rá biztosítást, kell hozzá jogosítvány és motoros bukó. Ha vásárolsz boltban egy s-pedelec-et újonnan, azt biztosan tudod forgalomba helyezni, ha magad építed/tuningolod, na az a problémás eset. Egyébként azért van kevés s-pedelec, mert pont ezek azok a dolgok, amik a kerékpár vásárlóknak nem hiányoznak, mármint a jogsi, biztosítás és a motoros sisak. A rendőr valóban nem tud ezzel mit kezdeni az út szélén, max akkor tudja megmondani ha kipróbálja, de mint mondtam, ezzel senki nem foglalkozik, no problem. Gond esetleg baleset okozásakor lehet. Egyébként az s-pedelec-en, gyárilag van lámpa, elöl-hátul és nem tudod kikapcsolni, ha aktív a rásegítés!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
Somatom #2178 üzenetére
És pont emiatt harcolnak a gyártók a tuning ellen, mert addig van e-bike (pedelec) biznisz, amíg a 25km/h-nál korlátozott pedelec kerékpárok, kerékpár kategóriában vannak! Ha elharapódzik a tuningolás, sok lesz a baleset, fenn áll a veszély, hogy egy tollvonással kiveszik a sima pedelec-et is a kerékpár kategóriából, és vége is a sok milliárdos üzletnek, mert kb a kutyának nem fog kelleni pedelec, ha az smkp-nek minősül.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem is pont ilyen Ergon tatyóm van. Jó kis táska, cipeltem benne 500Wh Bosch és Shimano akkut, viszonylag komfortosan szállítható.
Az új 2020-as Bosch CX esetében alapból 625Wh is lehet a vázba rejtett akku, ezt még ki lehet egészíteni egy 500Wh-s normál váz akkuval, így kapunk 1125Wh-t, és nem kell a hátizsákba cipelni semmit. A Bosch ráadásul úgy oldotta meg, hogy egyszerre fogyasztja mind a két akkut. Bár hozzáteszem, nekem nem kéne ilyen gép, mert így már a súlya annyira elszáll, hogy ügyetlenebb lesz a technikás terepeken, de általános felhasználásra, normál terepezésre jó lehet. [link] Én személy szerint egy 700Wh-val tökéletesen ellenék, max viszem a töltőt, ami jelentősen kisebb, könnyebb mint egy akku, és kb 1 órás töltéssel 1000Wh-nál vagyok.
Amint eladom a Merida eone sixty-t, veszek egy ilyen új, 2020-as Specialized kenevo-t, 700-as akkuval. Nálam most ez a best: [kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Persze ez igaz, hogy nem mindig tudsz tölteni, de azért a 700Wh már elég korrekt, nyilván nem boost/Turbo végig, de takarékoskodva 1800-2000m szint és 70-100km. 1 óra töltés 25-30%. 6A-es töltővel közel 50%. 700Wh akkuval sok esetben megoldhatod azt amit eddig mondjuk 2db 500-al. És az rohadtul nem mindegy, hogy nem cipelsz a hátadon egy 3kg-os akkut.
-
Runner_fxr
Ármester
Az akku témához szólnék, egyáltalán nem szeretik a lithium-os ebike akkuk a hidegben tárolást. Jó párat láttam már meghalni emiatt! Szobahőmérsékleten tároljátok, 50%-os töltöttségen! Ha nem így tesztek, a garanciát is kockáztatjátok!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
simonjoe #2278 üzenetére
Egyrészt eléggé ellentmondásos a cikk, mint ahogy fentebb már írták többen, másrészt ez egy 2013-as cikk. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, rengeteg tapasztalat gyűlt össze a témában. És a tapasztalat azt mutatja, hogy a hideg (0 fok környéke és alatta) károsítja a lítium e-bike akkukat. Csak az elmúlt pár hétben 2-3 db akku jött vissza azzal a problémával, hogy nem reagál semmire, 3-4 hét fűtetlen garázsban tárolás után. És erre még csak garanciát sem lehet vállalni, ilyen esetben kizárólag a jóindulat és a szerencse segíthet abban, hogy vagy a kereskedő, vagy a gyár ne dobja vissza az akkudat user error miatt! Én senkinek nem javaslom azt, hogy télen, 0 fok közelében tárolja a kerékpár lítium akkumulátorát!
A használat más tészta, az nem jelent problémát ha hidegben használjuk az akkut.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
simonjoe #2289 üzenetére
Nem tudom miért írtak abban a 2013-as cikkben ilyen ellentmodásos dolgokat az akkuval kapcsolatban, de jelenleg az a helyzet, hogy senki, tényleg senki nem javasolja a fűtetlen téli tárolást! Pedig voltam a Merida, Bosch, Shimano steps, R&M, Specialized képzésein is, és ez az egységes álláspont, hogy az ebike akkut szobahőmérsékleten tároljuk 40-60% közötti töltöttségi szinten. Nagyon sokmindent ki tudnak olvasni az akkuból, motorból stb, meg eleve ha ezzel indít egy ügyfél, hogy ő télen a fűtetlen garázsba tárolta, nincs miről beszélni. Ne terjesszük ezt a butaságot, hogy nem árt az akkunak a hidegben tárolás, mert bizony árt, sok akku ment ezért tönkre, és a garanciát bukhatjuk! Nem olyan nehéz kivenni egy 2,5-3kg súlyú akkut, és bevinni a fűtött lakásba. Tegyünk így, hogy sokáig élvezhessük a kerékpárunkat és ne kerüljünk kellemetlen helyzetbe.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Attól függ, hogy mit szeretnél építeni. Vannak utólagos beépítő kittek, pl Bafang, Ego-kits stb., de ami a linkelt videóban van, az gyári cucc. Azt a Focus-t egy Bosch gen. 4 CX rendszerrel építik össze. Ilyet csak komplett kerékpárként tudsz venni. A nagyobb pedelec rendszer gyártók, mint Bosch, Shimano, Yamaha, Brose, nem árulnak külön motort! Akkut tudsz venni, meg vezérlőt (kijelzőt) is, de motort nem és ezekkel a rendszerekkel kompatibilis vázat sem árulnak külön! Motort csak úgy lehet szerezni, ha van egy komplett bicód, pl Bosch motorral, és beviszed a forgalmazóhoz a gépet, akkor amennyiben garanciális, garanciában intézik, vagy önköltségre garancián túl, de azzal hiába keresel meg forgalmazókat, hogy te csak egy motort akarsz venni. Nem fognak tudni adni. Ezeket a motorokat fel kell programozni, az adott áttételhez és váltóhoz, és ezt csak a gyárban tudják megcsinálni! Persze előfordul, hogy az aprón feltűnik külön motor egy szétbontott, lopott e-bike-ból, de azt nem javaslom, hogy megvedd, mert egyáltalán nem biztos, hogy abban a bringában működni fog amibe majd beleteszed, már persze ha tudsz szerezni vázat az adott pedelec rendszerhez (minden motornak más a felfogatása). Ha pl agyváltóhoz volt programozva, vagy jóval kisebb áttételhez, mint amit használnál, akkor letilt a szoftver és nem fog menni a motor. Én azt javaslom, hogy ha nem akarsz terepezni, akkor simán járható út egy olcsóbb átalakító szett, akár agymotoros, akár középmotoros és akkor átalakítasz egy hagyományos kerékpárt elektromos rásegítésűre. Viszont ha MTB kéne, terepezni szeretnél, akkor kompletten vegyél gyárit. Ilyet építeni nem fogsz tudni. Még analóg kerékpár vázakat is kevés gyártó árul, nemhogy pedelec kompatibilist. Egyedül a Specialized-nél láttam külön vázat [link] , de már ez is egy Brose motorral együtt van. Viszont ez húzós, mert egy csúcs S-Works karbon váz, a legújabb Brose s mag motorral, 700Wh akkuval és Fox kashima taggal, potom 6000 euróért. De ez pont nem a spórolós opció, hanem az extra igényes, akinek nem jó a csúcs S-Works felszereltsége és még egyedibbet szeretne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
hroberto #2315 üzenetére
Azt nem is állítom, hogy minden nagy értékű használt lopott, de amihez nincs papír, ott azért felmerül a gyanú, hogy bűncselekményből származik. Azért azt Te is beláthatod, hogy elég furcsa az, hogy valaki megvesz egy új pedelec-et vagy akár analógot, 1,5-2 millióért, majd megy vele pár száz km-t, de közben a garancia jegyet és számlát ki is dobja, majd eladja fél ár alatt. Csak mert tömegével jönnek be az országba ilyen bringák papír nélkül. Persze lehet jó üzletet kötni a használt piacon, de ahhoz érteni is kell, vagy legalább alaposan átnézetni. Persze mindenkinek a saját dolga, hogy mit fizet ki és mit nem, de azért nem feltétlen hülyeség az újat megfontolni, már csak a garancia miatt se. Ne érts félre, én nem a használt piac ellen vagyok, de azzal nagyon nem értek egyet, hogy támogassuk a feketepiacot, ezzel csak azt érjük el, hogy minél több bringát fognak ellopni! És most lehet azt mondani, hogy ez nem így van, de bárki megnézheti, hogy a hirdetett nagy értékű bringákhoz 95%-ban nem adnak garancia füzetet, számlát stb. És pont ezért nagy az értékvesztés, mert rengeteg a felelőtlen ember, akinek csak az ár számít, és szarik rá, hogy honnan származik a bicó! Én is most hirdetem az enyém, valamelyest az átlag használt piaci ár felett, de az enyém magyar vásárlás, garancia füzettel együtt! Még is úgy tűnik, hogy ez senkit nem érdekel, csak az ár! És ez szomorú.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
hroberto #2317 üzenetére
A kintről behozott bringákat, papírok nélkül, itthon sehogy nem tudod gariztatni. Egy esetben tudod, hogy ha külföldön vetted, de hivatalos forrásból és számlád garancia füzeted megvan. Viszont ez is pénzbe kerül, mert ingyen nem foglalkoznak máshonnan származó bringákkal.
Nyilván nem gondolkodik mindenki egyformán, de nekem 500-600-700 ezer ft is kurv@ sok pénz egy olyan bringáért aminek a származásáról semmit nem tudok. Igen, inkább kifizetek érte kicsit többet, de legyen garanciája pl! Hiába írsz adásvételit, ha előkerül a tulaj, az eredeti számlával, úgy elveszik tőled mint a huzat! Arról nem is beszélve, hogy ma már a gyártók minimum 3-5 év vagy élettartam garanciát adnak a vázakra. Papírok nélkül ezt is bukod. És ha beszarik a motor, nagyon necces lesz szerezni újat. A Bosch pl nagyon szigorúan veszi ezt a kérdést! Nem adogat csak úgy motorokat bárkinek, és a hibásat minden esetben bekérik, ellenőrzésre.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
hroberto #2336 üzenetére
Ha megveszel egy bringát, bárhol a világon, a váz garanciát a gyártó biztosítja, számla ellenében. Tehát nincs jelentősége annak, hogy hol vetted a bringát! Az elektromos rendszerre 2 év gari van, de ezt már az adott pedelec rendszer forgalmazója tudja neked intézni! Tehát nyilván jobb ha Magyar papíros a bicó, amennyiben itthon szeretnéd gariztatni! Az meg szerintem nyilvánvaló, hogy egy forgalmazó felszámít némi munkadíjat, ha olyan bringa garanciáját intézi, amit nem tőlük vettek! De még ez is olcsóbb, mintha nincs garid! Kb 300 ezer egy új motor saját kontóra, és olyan 20 ezer körül kell fizetni egy garis ügyintézésért, a kettő között jelentős a különbség, úgy gondolom. És nem csak ez a fontos, hanem ha van papír, tudod, hogy nem lopott. Míg a papír nélkül vett bicóval simán meg is dőlhetsz amikor Te is tovább akarod adni.
Joshi: Igen, az ebikehop-ban dolgozom. Merida valóban nincs nálunk, Illetve Shimano pedelec rendszer se nagyon. Főleg Bosch rendszerűek vannak az ebikeshop-ban. Például: Haibike, KTM, Reise & Müller. De a Haibike van Yamaha-val is. Illetve van még Specialized is, Brose rendszerre. Talán ez az egyik legjobb.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
hroberto #2343 üzenetére
Az igaz, hogy ma már a vázgyártás elég fejlett, így ritka a repedés, nem véletlenül osztogatják az élettartam garikat a gyártók, még talán a decathlon is, de azért előfordulhat. Ha lelazulnak a motor tartó csavarok és nem veszed észre, elrepesztheti a vázat. Az aksik is szoktak meghalni, ott is előfordulhat gyártási hiba. A motoroknál a tipikus probléma, hogy beázik a csapágy. Ha nagyon sok vizet, sarat kap, pl MTB esetében, akkor ez simán előfordulhat. Erre különösen érzékeny a 2. gen Bosch motor.
-
Runner_fxr
Ármester
Mondhatok én itt neked érveket, de tökmindegy, ki kell próbálni. Gyere ki Törökbálintra, van nálunk KTM monti 4. Gen Bosch cx-el, kb ugyan az a geo és felszereltség mint a cube amit néztél szintén 4. Gen CX-el. Utána menj egy kört ezzel a Haibike-al, és nem lesz kérdés, hogy melyik fog jobban tetszeni.
Sokkal stabilabb, masszívabb szerkezet a Haibike. Motorban is hasonlóak, talán a cx kicsit erősebb.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
Sőt van aki pecabotot vesz 1,5 millióért, ismerek ilyen embert.
De ebből a szempontból én is "bolond" vagyok, mert pont kétszer annyiba került a bringám mint az autóm.hroberto: Igen, brutális a fejlődés, és az a durva, hogy akkora az igény ezekre a bringákra, hogy nem tudnak eleget gyártani. Rendkívül érdekes időszak volt az elmúlt 8-10 év pedelec szempontból. Kicsit ilyen 90-es évek hangulata, akkor volt ennyire aktív a MTB fejlődése. A Haibike konkrétan már alig gyárt analóg bicajt, pár éve még egész tisztességes palettája volt hagyományos bicajból is, de ma már alig, csak e-bike, de abból aztán van minden.
Egyébként ez a Flyon számomra kicsit fura gép lett, az biztos, hogy egyedi darab, igazán látványos, főleg a váz fejcső körüli része, és a motor integrálása. Ugyan ez a motor van az M1 Spitzing-ben is, de a Haibike sokkal szebben megoldotta az integrációt. Azért geometriára ez inkább túra gép mint sportos MTB. Az én Merida eone sixty-m, szerintem kerékpár kezelés szempontjából alázza a Haibike Flyon-t, egy technikás terepen lefelé keresztbe lenyeli. De itt valószínűleg nem is a sportos terepezők a célközönség, inkább a teljesítmény orientált, maximalista túrázók. Sok gépet kipróbáltam, de a csúcs szerintem a Specialized! Náluk jobb bringát senki nem gyárt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Mindegyik speci jó! Az új Kenevo-t néztem ki magamnak, de a régi se lehet rossz.
Biztos, hogy észre lehet venni, a TQ egy vadállat! Ráadásul ez valami 900W, ha nyitva van a rendszer. Kényelmes utazóban megy 50-et. Míg egy nyitott Bosch CX-en már elég melós a 45 km/h.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
hroberto #2382 üzenetére
Az, hogy elforog a hátsó kerék és emeli az elejét a bringa, egy összetett dolog, sok tényezős. Múlik a kerékpár geometrián, mennyire hosszú a váz, illetve a láncvilla. Hány fokos a dőlése a nyeregvázcsőnek, illetve a fejcsőnek. Rengeteget fejlődtek a geometriák az elmúlt években, teljesen más egy mai modern E-MTB mint egy 5-6 évvel ez előtti vagy régebbi, nem csak a motorok fejlődtek. Számít az is, hogy mennyire technikás a kerékpáros, mennyire ügyesen kezeli a kerékpárt a meredek terepen. Illetve az sem mindegy, hogy milyen széles külső van a bringában. Egy plusz-os kerék 2,6-2,8-as szélességgel, megfelelően agresszív mintával, azért más kávéház mint egy átlag 2,2 szélesség. 120Nm körüli nyomatéknak már szerintem sincs sok értelme egy kerékpáron, ráadásul itt a súly is nagyon elszáll, de egy olyan 70-90Nm egyáltalán nem felesleges, nagyjából ez az a szint ami a pont tökéletes egy E-MTB-hoz. Persze nincs mindig szükség erre a nyomatékra, az igaz, de előfordulhat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
hroberto #2384 üzenetére
Ma is mentem kicsit a Haibike flyon-al. Azért én élném ezt a 120Nm-t.
Csak ne lenne ilyen nehéz ez a bringa, meg túl nagy a TQ motor, nehéz hozzá jó vázat tervezni. De az is igaz, hogy egy 75Nm-es Bosch CX vagy Egy 90Nm-es Brose is baromi jó és elég is.
Joshi: XC monti esetében már egy RS Recon, vagy Reba teljesen jó villa. 1,1 körül vannak már össztelósak is. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
hroberto #2391 üzenetére
Szívja bizony, ha maxon van, akkor hamar kipurcan a 630-as akku. TQ mellé kell az 1KWh.
Joshi: Hány centi magas vagy? Csak mert az Bulls elég kis méretnek tűnik, így ránézésre S vagy M lehet.
Érkezett pár érdekesség a napokban:
M1 Sptizing Evolution
Haibike Flyon Allmtn 5.0
KTM Prowler Prestige (az első KTM ami tetszik)
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A kerékpár árak sokszor váltanak ki heves vitákat, főleg az e-bike árak. Először is tisztázzuk, a magas ár nem e-bike sajátosság! Felső kategóriákban az analóg verzió semmivel sem olcsóbb mint az E meghajtású, ezt azért érdemes leszögezni, mielőtt elindul a hiszti! Sokan azért rökönyödnek meg a magas árakon, mert a pedelec meghajtású kerékpárok elterjedése miatt kezdtek el egyáltalán a kerékpárokkal foglalkozni, így vált érdekessé és most találkozott sok ember először felső kategóriás kerékpár alkatrészekkel, de ez nem azt jelenti, hogy 10-15 éve nem volt kerékpár teló vagy váz 500 ezerért. Egy felső kategóriás E-MTB esetében az elektromos rendszer ára, töredéke a kerékpár többi alkatrészének árához képest! Nagyjából 600-800 ezer egy top kategóriás pedelec rendszer, ami ezen felül van az mind a kerékpár többi alkatrésze! Tehát egy 2-3 milliós bringa árának csak egy szelete a pedelec rendszer! Azt megértem, hogy sokan furcsállják, hogy még is mi kerül annyiba egy karbon vázon, karbon kereken, vagy egy csúcs Fox teleszkópon, mert anyagmennyiségben nem sok az egész. Viszont abba senki nem gondol bele, hogy a karbon gyártás költsége brutál magas. Én dolgoztam karbon gyártó üzemben, nem is akárhol, Saltzburgban a carbo Tech-nél! Gyártottunk Sport motorhoz karbon vázat is, 2007-ben volt 5 millió egy ilyen váz! Akkor miről beszélünk? Lehet, hogy a Fox telóban nem sok anyag van, meg a kerékpárban úgy általában véve, de ennek a motorhoz képest elenyésző tömegnek brutális terhelést kell kibírnia (egy csúcs Enduro teló 2kg alatt van, és ki kell bírnia azt is ha egy 100 kilós ember 20 métert ugrat vele és ezt akár megcsinálja 20-szor egymás után)! Meg lehet próbálni olcsóbban felső kategóriás kerékpárt gyártani. Ahhoz, hogy valami értékelhetőt tegyünk le az asztalra, prémium szinten, nagyon komoly erőforrások kellenek. Csak egy karbon alkatrész negatív szerszáma sok milliós tétel! Rengeteg tesztelés kell, sok mérnök, versneyzők és maga a karbon gyártás körülményei iszonyatos költségeket generálnak. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez nem biznisz és sajnálni kéne a kerékpár ipart, de azért nem úgy van az, ahogy azt átlag józsi elképzeli. Nyilván van rajta haszon, senki se szerelemből dolgozik kizárólag, de nem úgy van haszon, hogy a 3 milliós bringát lehetne 1 millióért is adni. Egy átlag Yamaha 400-as robogó is megvan 2,5 millió, hiába tömegre nagyobb, ma már az egy kiforrott technika, nem úgy van, mint egy mai pedelec, amit folyamatosan fejlesztenek, csak az elmúlt 10 évet érdemes visszanézni pedelec fronton! A Motorok már a 80-as évek végén, 90-es évek elején, nagyon komoly szinten voltak!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
hroberto #2437 üzenetére
Szerintem azon ne csodálkozz, hogy az abszolút prémium kategória drága! Egy bicikli, egy jó minőségű, normál bikili nagyjából 150-200 ezer ft, ez mindenki számára elérhető! Még egy alsó kategóriás pedelec is megvan pár száz ezerből. Az megint más kérdés, hogy az igények a plafonon vannak, legyen a legfullosabb minden rajta, nagy akku, 70-90Nm-es villanymotorral, ami a kezedben elfér kb akkora, és mindez legyen pár száz ezer ft! Van kerékpár bárki számára elérhető áron! Az egy másik kérdés, hogy a mi igényeink nagyobbak és a top kategóriákat nézegetjük! Ok, de akkor ne csodálkozzunk ha a kasszánál is sok pénzt kell ott hagyni! Autóban is elszállnak az árak ha az igényeket feljebb tolod. Az meg, hogy az autóipar legalját hasonlítod a kerékpár ipar tetejéhez, nem a reális képet mutatja, hanem kisarkított, szélsőéges példa!
Új hozzászólás Aktív témák
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Politika
- Config
- Diablo IV
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ford topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Hobby elektronika
- További aktív témák...