Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Akasztott #1015 üzenetére
A direkt hajtásos agymotor egyáltalán nem a legerősebb. Nekem is volt ilyen 2db is, igaz nem ilyen nagy teljesítményű mint neked, hanem normál 250W-os pedelec. Használhatóak voltak, de a szintén 250W-os középmotoros bringám sokkal erősebb. Egyébként anno pár éve még MTB-be is előszeretettel tettek hátsó agymotort gyárilag, az olcsóbb verziókba, ezek inkább bolygóművesek voltak, ezért már nem voltak hangtalan működésűek, de jobban mentek fölfelé. Viszont még ez is lófasz a középmotorhoz képest. Bár hozzáteszem, az agymotoros montival a barátnőm lazán feltekert az istenhegyi úton, egészen normafáig, majd fel az Erzsébet kilátóba megállás nélkül, pedig a bringás kondija nem túl jó.
Én ilyen több ezer wattos szörnnyel még nem mentem, viszont a sima 250W-os középmotor rendszerekkel már van bőven tapasztalatom. Én ugye hegyen, terepen bringázom szinte mindig. Nyilván számít a jó áttétel is, és egy komolyabb montin ma már 10-46, 11-46-os áttétel nem ritka. Nemem most 11-42 van. De van akár 10-50-es hátsó sor is, amivel már tényleg brutálisan ki lehet aknázni a motor teljesítményét. Maga a Bosch motor is belső áttételes, a motoron nekem egy 15 fogas kis lánckerék van, ami cserélhető akár nagyobbra is, ha síkon számít a nagyobb tempó. A belső áttétele ezt duplázza, tehát olyan mintha egy 30-as lánckerekem lenne elöl. Na most annyit tudok neked elmondani az erejéről, hogy kb nincs az a meredek út ahol ne menne fel. Nyilván tekerni kell, különben nem megy, de valami brutális módon húz fölfelé ha mondjuk felváltok hátul egy 42-es áttételre. 4 fokozatban lehet állítani a rásegítést, már a kettes tour fokozat is olyan, hogy az emelkedők legnagyobb részén, viszonylag kevés erőbefektetéssel felmegyek, de úgy, hogy még a legerősebb bringások sem nagyon tudnak követni. A 3-as 4-es fokozatról ne is beszéljünk, szinte elkapar a kerék fölfelé ha nem figyelsz. Mondhatni feleslegesen erős. Ha kiveszem belőle a gyári 25-ös korlátozást, akkor síkon lazán kitekerem 50km/h-ra, nagy buflák 2,8-as szélességű gumikkal. Ez a legerősebb Bosch CX motor, korlátozás nélkül a teljesítménye felkúszik akár 500W-ig is. De a nyomatéka 75Nm.
Az tény, hogy te ugye súlyt is cipelsz a bringával, de kizártnak tartom, hogy ez a motor ne repítené fel a hegyre a cargo-t is. Nem véletlenül szerelnek Bosch középmotorral Cargo gépeket is. Nyilván tekerned is kell, de ha akkuval győződ, felmész ezzel akár a Stelvio-hágóra is, megrakott cargo-val. Ezért is furcsállom, hogy a tied meg szenved, pedig több ezer watt. Kell rá egy jó váltó áttétel, mondjuk hátul legalább 10 sebességgel, 11-42-es sorral, és bele kell tekerni. Egyébként mentem párszor az M1 Spitzing-el. Ez ugye 920w-os középmotorral rendelkezik, de kemény 120Nm-es nyomatékkal. Hát ez a gép úgy ment mint egy Enduro motor, 75km/h a végsebessége, de valami brutális gyorsulással. Szóval számomra fura, hogy a több ezer wattos agymotor ne lenne elég, még ha a hatékonysága alul is marad a középmotorokéval szemben. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Akasztott #1049 üzenetére
Azért azt vedd figyelembe, hogy egy profi vázon egy csomó mérnök dolgozik, te otthon nagy valószínűséggel meg sem tudod közelíteni ezt. Rengeteg teszt és mérnöki munka eredménye az, hogy megalkossanak egy olyan felfüggesztési rendszert, ami a pedálozó erőkre kevésbé mozdul be, inkább csak a kerék felől érkező ütésekre reagál. Ha másolni szeretnél, akkor a Giant féle Maestro és a Specialized féle FSR rendszert érdemes, ezeket másolják a legtöbben. A fékfüggetlen megoldást pl ezen a régi kona vázon láthatod. [link]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz robaGB10 #1067 üzenetére
Szerintem a trekking gépek túl vannak árazva, pláne ha s-pedelec. Ha mindenképpen trekking és s-pedelec, akkor én vagy ezt venném:
Bulls Green Mover E45
Vagy ezt:
Riese&Müller
Delite GT Touringbig-J: Trekkinget keres, nem montit.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz robaGB10 #1074 üzenetére
A 25-ös korlátozást elég egyszerűen ki lehet iktatni, de azért azzal számolni kell, hogy amikor kiadnak egy új szoftvert az adott modellhez, azokban általában próbálják a tuning lehetőséget megakadályozni a gyártók. Tehát ha jól működik a géped a tuninggal, akkor ne frissítsd a szoftverét. A garancia viszont ugrik, bár vannak üzletek akik akkor is vállalják rá a garit ha tuningolod a gépet, de ez esetben náluk kell megvenni a tuningot is, ami kicsit drágább mintha megrendelnéd mondjuk ebay-ről. Riogatnak ilyenekkel, hogy ha kiütöd a 25-ös korlátot akkor elvileg rövidül a motor élettartama, de szerintem ez egy baromság, itt csak törvényi szabályozásról van szó, meg, hogy extra felárért el tudják adni az s-pedelec-et.
Ha kapcsolsz egy közepes rásegítést, akkor már egy 30-as tempó elég kényelmesen tartható, pl egy Bosch CX-el, vagy Yamaha PW-X-el, Brose-al, Shimano-val stb. Max rásegítésen meg a 35-40 sem különösebben nehéz, de azért nyilván nem 150km-en keresztül. 2db 500-as akku azért kelleni fog, ha ilyen 100km feletti túrákat is tervezel. Elég erősek ezek a mai modern szabvány pedelec rendszerek, de azért nem motorok. Itt alapvetően kerékpárokról van szó, amik hatékonyabbak, segítenek, de nem robogó, vagy elektromos motor, mint valami bivaly erős ebike. Számít a váltó áttétele is. -
Runner_fxr
Ármester
Elég jól sikerült az új Specialized Turbo Levo: [link]
700Wh-s akkuval könnyebb mint sok másik 500-al.
Csak hát az ára... -
Runner_fxr
Ármester
Mivel a Brose motor belső szíjhajtásos, és a piac egyik legcsendesebbje, meglepődnék ha most ez lenne a leghangosabb.
Ironizer: Ha hallanám vagy érezném ezt a jelenséget, akkor meg tudnám mondani, hogy ez normális e vagy sem. Próbáltad többféle váltó fokozatban? De a bosch motornak van azért rezonanciája, meg a bütykös guminak is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ironizer #1119 üzenetére
Igen. De a hajtómű leszedésnél óvatos legyél, mert ha a szerszám ferdén megy bele, akkor csak a menetet szeded ki, de a hajtókar nem fog lejönni. Amikor a hajtókar lehúzót betekered, annak kézzel, viszonylag könnyen bele kell tekerednie pár fordulatot, majd villás kulccsal betekerve sem szorulhat.
Hasonló mint amikor egy monoblokkot tekersz be, ha nem figyelsz pillantok alatt ferdén tekered be.Amúgy tök jó, hogy az ice toolz csinál már ilyen szerszámot is olcsón, bár a minőség kérdéses.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz viking_joe #1126 üzenetére
Ez nem egy olyan rossz cucc: [link]
Ha tényleg csak aszfaltra kell, melóba járásra, akkor simán vállalható szerintem. Ha terepre is mennél, akkor már középmotoros, gyári építés a jó. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Bence351 #1142 üzenetére
Az összes pedelec mtb hobby célra készült, tehát ez így tág fogalom.
Elsősorban a kerékpár kategóriát kell meghatározni, majd másodsorban az elektromos rendszert.
A kérdés az, hogy milyen stílusban montizol? Az lehet, hogy a kondid már kevés, de a technikai tudásod milyen? Milyen szinten csináltad régen? Túrázósabb vagy csapatósabb stílusban? Ha túrázósba, akkor a merev vázas elég lehet, ha csapatósabban, akkor mindenképpen össztelós kéne, és itt ugye még ezen belül a rugóút tartományt is be kéne lőne.
A merev vázas pedelec baromi merev, jóval merevebb mint egy hagyományos hajtású merev vázas mtb, mivel a középrésze sokkal masszívabbra van készítve a motor miatt. Ez terepen nem túl komfortos, pláne akkor nem ha durvább terepre is vinnéd, és gyorsabban akarsz lejönni. Itt az össztelós klasszisokkal nagyobb élményt nyújt a stabilitása, kezelhetősége miatt. Illetve azon is érdemes elgondolkodni, hogy plus size kerékmérettel veszed, ezek 2,8 körüli gumiszélességet jelentenek. A pedelec nagyobb súlya miatt sokkal jobb a szélesebb kerék. Ilyen kerékkel még akár a merev vázas is vállalható, de normál monti külsővel a merev vázas inkább csak aszfaltra, meg jó minőségű földútra jó, amolyan cross trekking szintű felhasználásra. Ezeket mind mérlegelni kell, mert nem kevés pénz egy ilyen bringa, és ha vásárlás után döbbensz rá, hogy nem a megfelelőt vetted, az nagy bukó lesz anyagilag. Tehát ezt a kérdést elsősorban a hagyományos kerékpározás irányából kell megközelíteni és csak másodsorban kell a pedelec rendszeren gondolkodni.
Merev vázasból ez nem rossz gép: MERIDA 2017 eBIG.TRAIL 500 SÖTÉT ZÖLD/FEKETE, elvileg amíg fent van a bikefun oldalán, addig rendelhető a viszont eladóknál az adott modell.Pedelec rendszer tekintetében nyilván jobb az E8000, mert erősebb, de a 6000-es sem rossz, és az is ad bőven annyi pluszt, hogy könnyebben feljuss a nagyobb emelkedőkön.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Bence351 #1144 üzenetére
A Bosch kicsit erősebb mint a Shimano, szerintem amit fentebb linkeltem, az jobban megéri 800-ért, de ahogy gondolod. A túra felhasználásra, mérsékelt terepen, mérsékelt tempóval végül is jó lesz egy ilyen alap merev vázas. Viszont az M315-ös fék elég kevés egy ilyen nehéz bringára. Minimum egy Deore vagy SLX kéne rá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #1152 üzenetére
A hatótávot nehéz kalkulálni, mert sok tényezős. A 172km szerintem nem reális, még eco-ban sem. Kerékpár kategóriát tekintve a cross trekkinget ajánlanám neked erre a felhasználásra. Az eco-ot úgy képzeld el, hogy egy kicsit könnyebb lesz tekerni, mint egy felső kategóriás XC gépet. A kettes Tour már komolyan tol, onnantól élvezhető igazán. Leginkább emelkedőkön fogod érezni a hasznát. Az ebikeshop-ban tudsz bérelni kerékpárt. Javaslom, hogy béreld ki egy hétvégére, az többet fog számítani, minthogy mi itt mit mondunk. Egyébként hatótávban úgy számolj, hogy leginkább a szintemelkedés merít, síkon a 100km körüli táv a reális 1db 500-as akkuval, hegyen meg az 50-70km. Bár nem nagy kunszt egy tartalék akkut magaddal vinni, azzal duplázod a hatótávot. Bosch akkuk viszonylag olcsón beszerezhetőek idehaza az apróról. 80-100k tétel.
-
Runner_fxr
Ármester
Attól függ, hogy milyen terepen. Sík úton a 100km nem nagy kaland, montival se. A barátnbőm is megcsinálta 0 kerékpáros kondival. A nehézségek akkor jönnek ha nagyobb szintek vannak, illetve ha a jó minőségű útburkolat helyett nehezebb terepen haladunk. És igazából itt jön be a rásegítős rendszer értelme. Sík utakra tényleg csak annak szükséges, akinek egészségügyi gondja van, mondom ezt úgy, hogy amúgy nagyon kedvelem a pedelec bringákat és jelenleg az 6. darabot "fogyasztom".
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Koppogy #1162 üzenetére
Szia!
Az agymotorosnál is kell használnod a lábad, az is pedelec rendszer, de nyilván a nyomatékszenzoros egy fejlettebb rendszer. Ha aszfalt használatra kell, akkor tulajdonképpen jó az a középmotoros átalakító szett is. Ha terep bicajt alakítanál át, terepezős felhasználásra, na ott lehet gond az utólagos középmotor rögzítésével.
Esetleg érdemes a használt piacon is szétnézni, mert egész jó középmotoros, minőségi gépeket ki lehet fogni.big-J: Inkább csak kiéhezett a szervezeted, víz és kaja nélkül hamar ki lehet purcanni, olyankor tényleg elmegy minden erőd.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #1166 üzenetére
Természetesen használható lemerülve is. A pedelec alapvetően kerékpár, teljesen úgy működik minden mint egy bármilyen kerékpáron. Annyi a különbség, hogy te eldöntheted, hogy a pedálozáshoz akarsz e segítséget, ezt ugye több fokozatban állíthatod, hogy mennyire segítsen, de akár ki is kapcsolhatod. Én is szoktam úgy takarékoskodni ha 1db akkuval megyek egy hosszabb túrára, hogy síkon kikapcsolom a rendszert és csak simán tekerem. Ami az ellenállást illeti, a Bosch motornak van azért némi ellenállása, mivel a performance és a Cx belső áttételes, tehát némi ellenállással számolni kell. Ebből a szempontból a Brose vagy a shimano jobb, mert itt kb nincs ellenállás. A Bosch-nál az új generációs active már belső ellenállás nélküli, de az egy alap trekking motor. Elvileg 2020-tól az összes Bosch ilyen lesz. Nekem egyébként 3db Bosch-al szerelt MTB-om volt, el lehet tekerni síkon, leginkább a megindítása nehezebb mint egy hagyományos kerékpárnak, de ha már gurulsz akkor simán vállalható. Persze jelenleg a Shimano rendszer szerintem jobb választás mint a Bosch.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1184 üzenetére
Szia!
Köszi a dicséretet, igyekeztem összehozni valami könnyen érthetőt, pár év pedelec tapasztalat alapján.Ár értékben mindkét bringa jó, amiket linkeltél, viszont e kettő közül mindenképpen a Ghost a jobb vétel. Egyrészt a Shimano E8000 sokkal modernebb és jobb rendszer mint a jelenlegi elavult és nehéz Bosch CX.
Másrészt a Cube nagyon rövid vázakat gyárt. Viszonyítás képen az én Merida E-One Sixty bringám, M-es 17"-es méretben hosszabb mint az a Cube 21"-es méretben!
[kép]
[kép]
A modern MTB vázaknál az egyik legfontosabb méret a Reach, ez az úgynevezett elérés, ez mutatja meg leginkább a kerékpárváz méretét, a hosszát. A hajtókar középtengelyétől a fejcső közepéig mért távolság. Én 178cm magas vagyok és az M-es Meridámon 440mm a Reach. A Cube Stereo Hybrid-en 21"-es méretben 436mm. Az még nekem is kicsit rövid lenne, legalább is épp határeset. Te úgy fogsz ülni azon a Cube-on a 194 centiddel mint a majom a köszörűkövön, bocs a kifejezésért. Neked legalább egy 470-490mm Reach kéne ahhoz, hogy kényelmes legyen a bringa és ne érezd rövidnek.
Az a Ghost Hybrid Kato XL-es méretben 490mm-es Reach-el rendelkezik, azon kényelmesen ülnél.
Ráadásul az E8000-es pedelec rendszer sokkal természetesebben működik mint a Bosch CX. Sokkal inkább bringa mint a Bosch rendszerű és a rövidebb láncvilla miatt a bringa is jobban irányítható. Én már nem vennék Bosch CX-el szerelt bringát újonnan. 2014 óta a piacon van, eljárt felette az idő, most nyáron jelentik be az új 2020-as Bosch csúcs MTB motort, inkább megvárnám azt, vagy vennék egy Shimano E8000-et. Ezenkívül még a Brose gyárt modern rendszert, ezek vannak a Specialized bringákban, de nekem jelenleg a Shimano E8000 a legszimpatikusabb.
Meridán nem gondolkoztál?
Esetleg ez? [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1186 üzenetére
A Merida E-One Twenty és E-One Sixty 27,5"+ kerékmérettel rendelkezik, ami átmérőre pont ugyan az mint egy normál 2,35-ös 29", tehát 100%-ban kompatibilis a 27,5"+ a 29"-el. Nekem volt 3db Bosch rendszerű mtb kerékpárom, és annyit elmondhatok, hogy a Shimano E8000 sokkal jobb, de szerintem a 7000-es is jobb. A Bosch egy kicsit parasztosabb, kicsit agresszívebb a motor jelenléte, ereje. De minden szempontból jobb, modernebb a Shimano rendszere. Persze túrázgatáshoz oké a Bosch is, de mindenképp egy korszerűtlenebb rendszer. Ráadásul a recsegés és beázás is jellemzőbb a Bosch-ra. A Bosch motorfelfogatása nem a legjobb megoldás, én sokat szívtam vele. Nem egy jó konstrukció. A Shimano motorok sokkal stabilabban rögzülnek meg ugye jóval könnyebbek Bosch 4kg, Shimano 2,8kg. nagyon nem mindegy. A szoftverfrissítés Shimano-nál akár otthonról is működik, mobilról, míg a Bosch csak szervizben.
Ghost bicajt kapsz Magyarországon is, azt hiszem a pavé bike-ban.
Kerékméretekről még annyit, hogy szerintem a 27,5+ egy ideálisabb kerékméret az elektromos mtb-hoz mint a 29", persze ez leginkább a terepezést figyelembe véve, aszfaltra nyilván jobb a keskenyebb külső.
A Reach az a méret amikor állsz a pedálon, montinál ez viszonylag gyakori ha terepezel. A Cube nagyon rövid, lehet megszoktad a régi, szintén rövid bringád, de azért ülj rá egy modern geo-ra, ma már a hosszabb vázak mennek inkább, sokkal jobbak. Az én meridám 608mm hosszú a virtuális felső csőhosszon mérve és 440 a Reach, éppen jó a 178centimhez, neked ugyan ez 194-hez egy törpe kerékpár.
Menj ki az ebikeshop-ba, Törökbálinton vannak, 200db elektromos bringájuk van készleten, és most lesz a pedelec parádé illetve április végén a kamaraerdei kerékpáros tesztnap, mindkét rendezvény ingyenes és több száz csúcs bringát próbálhatsz. Ezt talán érdemes megvárni, mielőtt veszel valamit.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1189 üzenetére
Hát ezen nem tököltél sokat!
Én inkább a Focus-t vettem volna és hozzá a vázra szerelhető plusz akkut, de ízlések és pofonok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bulikavagyok #1193 üzenetére
Nyilván mindenkinek a saját igényeihez kell igazítani a vásárlását. Mivel említetted, hogy alapvetően aszfaltozol, inkább túrázósabb lesz a felhasználás, valószínűleg nagyon jól elleszel azzal a Bosch CX-el. Ha Cube mérete neked megfelel, nem érzed majd rövidnek, akkor azzal sem lesz gond, mert amúgy jó minőségű bringa. Nyilván én más szempontok mentén gondolkodom, mert nekem egy kompromisszum mentes monti kellett, a durva erdei csapatásokra, ugratásokra, meredek, kanyargós terepen. Nekem sokkal jobb erre egy Merida Enduro, rövid láncvillával, hosszú vázzal és Shimano E8000-es rendszerrel, mint mondjuk egy túrázósabb kialakítású Bosch rendszerű mtb. Szerintem a Focus technológiailag fejlettebb mint a Cube, de amúgy annyira nekem sem tetszik, nem véletlenül vettem inkább Meridát. Ettől még te simán lehetsz elégedett a szerzeményeddel.
Sok kellemes élményt kívánok hozzá![ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A classic motort felejtsd el, az egy szar konstrukció. Viszont az új active line az egyik legfejlettebb Bosch motor, abszolút ellenállás mentes a hajtása ha lekapcsolod a rásegítést. Egy trekkinghez elegendő a teljesítménye, és kevesebbet is fogyaszt mint az erősebb motorok. Viszont ami a képen szerepel, Ghost Andasol, még nem a legújabb Active line-nak tűnik.
Egyébként most nyáron mutatják be a legújabb 2020-as Bosch motort. A legerősebb Bosch performance és performance cx lesz leváltva, és az új active line alapjaira fog épülni. Én lehet megvárnám azt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én nem szeretem a betétes gatyákat, de amúgy az Endura-t tudom ajánlani, mint minőségi, jó ár/érték arányú terméket. Illetve a Northwave sem rossz.
Atos23: Nem lehetetlen 400-450 körül kifogni egy jó állapotú használt, Bosch pedelec-et. De azért nem árt ha értesz hozzá, tudod mit kell nézni, illetve az sem árt ha csinálnak róla egy számítógépes diagnosztikát.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #1210 üzenetére
Szia!
Bosch és Shimano esetében tudok nyilatkozni, én ezeket a rendszereket ismerem, és ezeknek a rendszereknek van Magyarországon rendes szerviz támogatottsága.Bosch esetén sajnos zárt a rendszer, ami azt jelenti, hogy csak olyan üzletek kaphatnak szoftvert és hardverkulcsot akik Bosch képzést végeztek és hivatalosan beregisztráltak. Tehát magánszemélyként nem tudsz rajta diagnosztikát csinálni és szoftvert frissíteni. Kénytelen vagy bevinni egy olyan kerékpár szervizbe, akik hivatalosan Bosch e-bike partnerek. Ilyen egyébként már elég sok van. Persze ez nem ingyenes, akár 10-20 ezret is elkérhetnek egy ilyen műveletért, ezt boltja válogatja.
Shimano esetében sokkal jobb a helyzet, le lehet tölteni az ingyenes e-tube szoftvert telefonra, tabletre, amivel sok információt látsz a bringáról és a szoftver frissítést is el tudod végezni, otthon is egy telefonról, bluetooth-on.
Illetve megvásárolhatsz egy shimano eszközt: SM-PCE1, amivel PC-re tudod csatlakoztatni és ezzel már minden infót látsz a bicajról, az akku állapotát is. Töltési ciklusokat, stb.Bosch-hoz még pár infó. Arra nagyon figyelj, hogy ha tuning van a bicajon, tehát kiütik a 25-ös korlátozást és úgy frissítik a szoftvert, a Bosch képes távolról letiltani a bicajod, akár végérvényesen elaltathatják az akkumulátort is, és ez se nem garanciás, se nem visszafordítható változás, gyakorlatilag kuka az akkud. általában erre rá is kérdeznek a szervizekben, frissítés előtt. Shimano esetében ilyenről nem tudok, de persze a tuning itt is garanciavesztéssel jár.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #1213 üzenetére
Kb ugyan az a szint mint a Bosch. Sőt, szerintem kb a legerősebb szabvány pedelec rendszer.
Hátránya inkább abban van, hogy Magyarországon nincs szervizháttere.venom8888: Először azt dötsd el, hogy milyen kerékpár kategória kéne, merre felé használnád, aszfalt, terep? A 70km kb reális egy 500Wh-s akkuval, de ez sok mindentől függ, ha max rásegítésen hajtod akkor valószínűleg kevesebb lesz a táv. Ha sokat mész emelkedőn és max rásegítésen, hegyre fel, kb 30km alatt le lehet meríteni, persze lesz mellette kb 1000-1100m szint is. Ha nem mész hegyre, kevesebb az emelkedő és mondjuk nem nyomod maxon, csak közepes rásegítésen, akkor akár 100-120km is lehet a hatótávod.
Mit jelent a nem túl drága? Új vagy használt érdekel?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz venom8888 #1227 üzenetére
Ez egy jó nagy baromság, már ne haragudj. A probléma azzal van, hogy az igényeid magasak, de fizetni meg nem akarsz érte. 300K-ért most is lehet venni pedelec-et. De te nem elégszel meg a kínaival, neked egy prémium kategória kell, de gagyi kínai áron. Iyen erővel menj be egy bmw kereskedésbe, és csesszed le az eladót, hogy neked bmw kell de suzuki áron. Aztán ne lepődj meg ha kidobnak a szalonból a biztonságiak.
Egyébként a prémium kategória soha nem lesz 200 ezer ft, arra várhatsz életed végéig. Abba is gondolj bele, hogy egy prémium pedelec-ben van egy minőségi 400-500Wh líthium akku, a shimano-ban még bluetooth kapcsolatos is. Gondolj bele abba, hogy egy 10-ed ekkora minőségi laptop akku is benne van kb 30-40 ezer ft-ba, akkor hogy gondolod, hogy ez az akku is azon az áron menjen? A 2,8kg-os 70Nm-es shimano motor szerinted csak úgy magától lesz@pódott? Azt mérnököknek meg kellett tervezni, nem kevés pénzért![ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #1226 üzenetére
Ezt sem egyértelmű, attól függ mely kategóriát nézed. Egyrészt ott vannak az olcsóbb kínai cuccok, van köztük már elfogadható minőség, alap felhasználásra. nagyjából 250K egy egész jó átalakító szett, ha van egy normális trekkinged, 250k-ért bármikor pedelec-et csinálsz belőle. Vagy ha a prémium mtb szegmensbe gondolkozol, alig van már felára a pedelec verziónak. Egy minőségi Enduro 1 milla analóg hajtással, 1,2-1,3 körül már elég komoly pedelec Enduro-t veszel, azon a szinten meg már nem oszt vagy szoroz pár száz ezer. A csúcson meg kb mindegy, hogy analóg vagy pedelec, ugyan annyiba kerülnek. Egyedül a minőségi pedelec trekkingek drágák, mert mondjuk egy 250 ezres minőségi analóg trekking bosch vagy shimano rendszerrel 800 ezer, ami már nagy különbség. De ezt így egyálétalán nem lehet kijelenteni ma már, hogy az elektromos bringázás drága mulatság, attól függ honnan nézed. Inkább úgy mondanám, hogy ha prémium bringát akarsz akkor az drága mulatság, de ez nem pedelec sajátosság. A prémium meg mindenből drága.
StLui: Rengeteg ember nagyon el van tévedve ár ügyileg. Most megint menjek bele abba, hogy 1994-ben egy átlag havi bér 6 szorosáért vettem egy középkategóriás mtb-ot amivel versenyeztem anno? Az mai pénzen kb 1 millió ft. Középkategóriás XC versenyzésre alkalmas montit ma simán veszek 350-400-ért. Szóval inkább olcsóbbak lettek a bringák mint drágábbak. Csak sok embernek még mindig a tesco és társai a kiindulási pont, ahhoz mérnek mindent, meg úgy gondolják ha egy bringa 25 éve 20 ezer volt, akkor az ma sem lehet több mindjuk 40 ezernél. Ja közben minden 10 szer annyiba kerül, az nem zavarja őket.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ferdzsoo #1232 üzenetére
Az autós hasonlatokat soha nem értettem. Miért kell összehasonlítani két teljesen más felhasználásra szánt dolgot? Jellemző amikor pl robogóhoz meg motorhoz hasonlítják a pedelec-et. Most attól tekintsünk el, hogy itt működésileg alapvetően különbség van, egyáltalán nem lehet ugyan ott használni.
Ilyen erővel pecabothoz is lehetne hasonlítani, abból is van több millió ft-os felszerelés.Atos23: Gratulálok, sok kellemes km-t kívánok hozzá!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz vtechun #1246 üzenetére
Ezekkel a kínai cuccokkal az a baj, hogy semmilyen támogatása nincs. Ha beszarik, nem találsz szakit aki megjavítja. Még ha találnál is embert, ő is meg lesz lőve az alkatrészekkel. Míg egy Bosch vagy Shimano rendszerhez minden van.
Még a Yamaha-t sem tudnám nyugodt szívvel ajánlani, mert annak se nagyon van rendes szervizháttere. -
Runner_fxr
Ármester
válasz vtechun #1250 üzenetére
Ha csak nem vagy tényleg szakértője a témának, nem nyúlnék az akksikhoz, valamit elcseszel olyan tűzijáték lehet, hogy leég a házad, lakásod is ha ott a bringa! A lithium akku nem játék! Olcsón nem kapsz nagy teljesítményű lithium akkut. Ezek a gépek csak úgy lehetnek ennyivel olcsóbbak, hogy kicsi, gyenge akkuval rendelkeznek.
Jobban jársz akkor már egy használttal, de az legyen minőségi. Az igaz, hogy 150-200 még így is kevés hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz vtechun #1250 üzenetére
Ez kb ugyan az, mint amikor normál bicajt a Tesco, Auschan, Obi, Praktiker stb helyen szeretnél venni. Első gondolatra lehet azt hiszed, így jársz jól, mert kevesebbet kell fizetni érte, de hosszútávon csak magaddal cseszel ki, amiért megvettél egy ipari hulladékot. És végül az olcsó lesz a drága, mert magad is rájössz, hogy hulladékot vettél, eladni már nem tudod, mert a kutyának sem kell, maximum fillérekért, és vehetsz egy másikat, egy normális minőséget. Összességében jobban jársz ha az első lépést kihagyod, és egyből rámész a minőségre.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1262 üzenetére
Én Meridát ajánlanék, Shimano motorral. Nekem ilyen van, ennél jobb ár/érték arányút nem tudnék most mutatni a piacon: Merida eOne Sixty 800.
Ha nem kellenek ekkora rugóutak, akkor az eOne-Twenty 800-as is jó választás.Ha a Merida nem szimpatikus, akkor egy Commencal Meta Power is jó választás, hasonlóan jó áron.
Illetve ajánlanám még ezt is Canyon Spectral On
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1264 üzenetére
A hatótávra nincs egyértelmű válasz, mert függ a testsúlyodtól, a rásegítési fokozattól, a váltó használattól és az emelkedőktől (szinttől). Egy 500Wh-s akku kb 30-100km között tud, e között minden a felhasználás módján múlik.
Szerintem nem olcsóbb a külföldi beszerzés.
Mindegyik hekkelhető, de akkor bukod a garanciádat. -
Runner_fxr
Ármester
Jelenleg eMTB-ot vagy Shimano E8000-el, vagy Brose-al érdemes venni. A Yamaha nagy, nehéz, a Bosch CX szintén. Ezek elavult rendszerek, nem rosszak, de ma már van jobb is. Bosch esetében mindenképpen megvárnám a a 2020-as CX motort. Jócskán lefaragtak a súlyából, kb a Shimano-val lesz egy súlyban. A Haibike nem rossz, de az igazán jó vázakat nem ők készítik, túl nagyok, hosszú láncvillákkal, magas építés, elavult geometriák. Túrázásra persze ok, de mint sportos MTB, a fasorban sincs egy Merida-hoz, vagy Specialized-hez képest!
-
Runner_fxr
Ármester
Nem a bringa össztömege miatt fontos a könnyebb motor! Teljesen mindegy, hogy 21 vagy 22 kiló egy bringa. Így is úgy is nehéz. A nehezebb, nagyobb motor miatt szarabb a váz. Jobban csavarodik a közepe, túl hosszú a láncvilla, lomha lesz technikás terepen. A saját testsúlyt meg nem érdemes idekeverni, mert a könnyebb bringa mindenképpen fürgébb, kezesebb, akkor is ha 60 kiló vagy meg akkor is ha 120.
-
Runner_fxr
Ármester
Most ezt a szar vázat ne úgy értsd, hogy konkrétan szar, nyilván a profi vázakhoz mérten szar. Egy Shimano motorral gyakorlatilag olyan vázakat lehet gyártani, ami geometriában, irányításra 95%-ban megegyezik egy analóg bringával. Ez olyan bringásoknál szempont akik nem túrázósba mennek, hanem szeretnek vadabbul bringázni a terepeken. Ezek a felhasználók hatalmas különbséget éreznek egy Bosch-al szerelt váz és egy Shimano-val szerelt váz között! Sokkal jobban be tudod tenni az ívre a bringát a Shimano rendszerrel, sokkal kiszámíthatóbb a viselkedése és fürgébb. De ha valaki csak simán túrázik, nem annyira vandálkodik, tulajdonképpen mindegy, a Bosch CX vagy a Yamaha PW/PW-X is nagyon jó lesz. Persze ha kipróbálnád a kettőt egymás után, valószínűleg Te is éreznéd a különbséget, hogy a Shimano rendszeres könnyedebben mozog, meg tekerni is bringásabb érzés, nem annyira motoros mint egy Bosch vagy Yamaha.
Ajándékok: Az építés nem az én asztalom, így ebbe lesz más aki jobban tud segíteni, de ha nekem kéne egy robogó, mert nem akarnék tekerni. Akkor inkább vennék egy rendes, elektromos robogót, vagy valami benzines robogót.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #1301 üzenetére
Nézd, ez egy tesco színvonalú kerékpár, szerintem felesleges részletezni, hogy az miért nem jó. Ebben annyi a különbség, hogy rá van aggatva valami filléres kínai elektromos hajtás. Kerékpár szakmai szempontból ez nagy ívben kerülendő, de ha Te úgy gondolod, hogy szeretnél felülni egy szopórollerre, akkor hajrá! Ha bármi bajod lesz vele, normális kerékpár szervizből, kereszttel és fokhagymával fognak elkergetni, ha ezt meglátják. Ha az elektromos rendszerével lesz bajod, arra meg még annyi esélyed se lesz, hogy bármit kezdenek vele, mint a "kerékpár" egyéb alkatrészeivel. Ez pont használati tárgynak nem jó!
300-400 ezerért vagy néznék egy használt Bosch rendszerű gépet, Gen. 2-3 motorral.
Vagy elfogadnám, hogy újonnan kb 700 az alja. Esetleg átépítenék, valami megbízható átalakító szettel, ez akkor játszik, ha van egy alap, normális minőségű kerékpárod és a felhasználás is trekking jellegű.Cube Acid Hybrid One 400 Ez kb 560 ezer. Minőségi Bosch hajtással. Aki e helyett megvesz 300 ezerért egy tesco bringát, az meg is érdemli!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Új hozzászólás Aktív témák
- Keychron K12
- AMD A6 os Számítógép
- ÚJ, bontatlan Apple Watch ULTRA 2 (2024) fekete titántok, fekete óceánszíj! 1 év Apple garancia!
- Xiaomi Mi 11 Lite 5G NE 8/128GB, Normál, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Apple iPhone 11 Pro 512GB, Akku: 93%, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen