Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Marci79 #4 üzenetére

    Általában pont ez a lényeg... :U

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz L4mie #17 üzenetére

    De igazából beláthatnák már, hogy semmi értelme, mert 1-2 nap és úgyis fennlesz törten valahol.

    Jó ez a duma, de az UBI drm mást igazol. Persze ott is ment a szöveg, hogy már tegnap feltörték, de ha nem, akkor holnapra tuti.
    Aztán mire sikerült feltörni, addigra az egész lényegtelenné is vált, mert itt a premieridőszak a lényeg, más nem különösebben.

    Inkább abba az irányba kéne elmozdulniuk, hogy aki megveszi eredetiben, olyan exkluzív tartalmat kapjon ami a törtön elérhetetlen

    Ha mindent 1-2 nap alatt feltörnek, akkor ilyet hogy adjanak?

    P.S.: A BioWare eléggé görény kezd lenni az EA nélkül is, és a Blizzardnak sem kell suttyóságért Kotick-hoz szaladnia.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz CriticalHit #23 üzenetére

    AC2-őt kár előrángatni, mert nem volt túl népszerű a tört verzió - tekintve, hogy sokáig nem volt. Fura, hogy erről elfeledkeztek, pedig hetekig ment anno a nagy "de már tegnap kijött a törés" -> "ja, csak nem működik" tánc.

    Kalkuláltak, és arra jutottak, hogy elég minimális lehet az aránya azoknak a vásárlóknak, akik mondjuk gamer notebookon akarják ezt tolni egy alföldi viskóban, ohne mobilnettel. És a helyzet az, hogy igazuk is van, pedig az USA-ban arányosan sokkal nagyobb területeknek nincsen netellátottsága, mint Európában, vagy akár konkrétan Magyarországon. Csak éppen nem nagyon hiszik, hogy az a két oregoni ürgeöntő azért nem veszi meg a játékot, mert nincsen netjük :)

    A tört verzió népszerűségét meg mi indokolná? Hányan játszanak (arányaiban) gémer notebookkal, és ebből a játékidőből (mivel egyébként is konnektorhoz vannak kötve) mekkora mennyiség történik netelérésen kívül?
    Aki meg asztali gépen fogja tolni (túlnyomó többség), annak max. akkor nincsen netje, ha bekrepált a szolgáltató, vagy ha éppen új belépőként most kötik neki.

    Na meg a probléma csak a PC-seket érinti, a két konzol teljes játékosmennyisége ez alól mentesítve van, ami szintén ugye nagy (minden bizonnyal a PC-t megelőző) rész.

    szerk.: Mindettől függetlenül nem azt mondom természetesen, hogy hűdejó-nagyonjó ez az egész netfüggős dolog, illetve a nem netképes játékosok kizárása. Nem, nem az, sőt, bosszantó. De az tény, hogy a nagy számok alapján ezen réteg relevanciája minden bizonnyal bányászbékasegg alatti.

    szerk2.: Viszont azt nagyon adom, hogy időzáras a cucc. Remélem, hogy nem sikerül a premiernapig feltörniük, komolyan.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Archer #29 üzenetére

    Sajtópéldányok, tesztpéldányok, belső munkatársak által kiadott példányok, ellopott példányok, korán árusítani kezdett példányok.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Löncsi #35 üzenetére

    Aki pár hónapig vár, aztán meg letölti, annak valszeg a legelején is mindegy volt, max. A törésre várt.

    Az meg, hogy megveszi konzolra, kinek rossz? A kiadónak/stúdiónak tuti nem.

    Szerk.: Amúgy az egy nagy kiesésen kívül (amiért kompenzációt is kaptak) az UBI drm-re nem sokan rinyáltak. Úgy értem, nem sok olyan ember, aki meg is vette...

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz sh4d0w #38 üzenetére

    Dragon Age-hez sem kellett, ha az EA kliensen keresztül telepítetted.

    (#40) sh4d0w: Hülyén hangzik, de igenis nagy eredmény, amikor a többiek meg adott esetben csesznek erre rá, pedig szerintem - és nyilván nem vagyok egyedül - a felhasználói kényelem szempontjából az egyik legfontosabb momentum, hogy a tetves korongot ne kelljen sem pakolgatni, sem szállitgatni, sem egyéb.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Archer #49 üzenetére

    A sajtópéldányok nyugodt szívvel egyezhetnek a végleges változattal. Ha alfát, betát kapnak (bár szerintem manapság alig van ilyen eset), az megint más.

    A többi meg nem legális, ez tény. És ha nem az, akkor mi van? Védekezni attól még kell ellene.
    Nem egyszer, sőt többször előfordul, hogy a végleges kiadási dátum előtt fent van a warezoldalakon az adott tartalom, és ez a legnagyobb gáz, ez ellen kell a leginkább védekezni.

    régen nem adtak ki minden játékhoz hetente egy patchet

    Régen nem is kellett ennyi irányba optimalizálni, hogy vérpistike végre elégedett lehessen a grafikával. Gameplay bugok patchelése, fejlesztése meg azért előfordult régebben is, bár inkább nagyobb volumenű játékokban, vagy ott, ahol tényleg gond volt a minőséggel. Manapság nem gameplay bugok miatt jönnek elsősorban a peccsek.
    Egyébként meg mostanság is 2-3 patch jelenik meg ritka kivételtől eltekintve, de ezeket szintén ne nekem kelljen összevadászni, vagy feljelentkeznem hírlevélre/kukkolni a website-ot, hogy mikor jön ki.

    (#48) sh4d0w: *sigh* Az a nagy kunszt, hogy ebben az esetben legalább gyárilag, a kiadás pillanatában egyből elérhető hivatalosan ez a dolog, és nem kell innen-onnan nocd crakckeket levadászni, amiből lehet újat kutatni, amikor kijön egy újabb patch.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Archer #51 üzenetére

    Teljesen őszintén, én pl. cseszem megvenni a 3 havonta megjelenő vga-kat, ezért van konzolom :)
    De amúgy igazad van, ettől függetlenül a mostani patch-ek a legtöbb esetben technikai, nem gameplay bugokat orvosolnak.

    Egyébként igazad van valahol, de azért az is tény, hogy nyilván manapság jóval több dolguk van a programozóknak, mint mondjuk 10-15 éve.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz janos666 #60 üzenetére

    Kijöhetne mondjuk 5-6 évvel a "fizetős" megjelenés után, és akkor már nyugodtan lehetne ingyen is. Szerintem teljesen korrekt lenne :))

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz derapo #68 üzenetére

    Nem teljesen értem egyébként ezt a szoftvertulajdonolási kérdést. Amennyiben nem használati jogot kapnál, akkor mit csinálnál vele? Átírnád, és értékesíteni kezdenéd? Felcsapnál programozónak? Stúdiónak, kiadónak? Tehát a te, mint magánfelhasznló szempontodból mit változna a dolog? Fizetni ugyanúgy kéne, csak 9990,- helyett mondjuk egymilliót.
    Éppenséggel a szoftverhez licencek tucatjai kapcsolódnak. Egy játék megvásárlásával logikusan nem formálhatsz jogot teszem azt a cég (egyébként akár sok milliós) fejlesztéseinek, vagy licenceinek felhasználására (engine stb.). Szép is lenne, ha megtehetnéd, nonszensz.

    Másrészt, ha előfizetsz egy kábeltévére, netelőfizetésre, mobilszolgáltatásra, vagy teszem azt használod a villanyt, gázt, vizet, ott te tulajdonjogot kapsz? Nem. Ott sem kapsz tulajdonjogot az adótorony, a szolgáltatóiroda, vagy a rendszereszközök felett.

    A kocsis példa itt egyébként rossz, van műholdas követés autókban. Van olyan rendszer is, ahol az indításhoz pinkódot kell ütnöd, amit ha elkefélsz, felhívnak telefonon, és ha nem ismered a jelszót, akkor remote block és mehetsz gyalog. És ezt nem ráderőltetik, hanem te kéred, mint tulaj.
    Jegyzem meg, semmi kifogásom nem lenne, ha a kocsi dns-mintával indulna csak el. Kifogásom akkor van, ha a dns-olvasó szarul működik, de ekkor sem a védelem tényével, hanem a konkrét eszközzel, a szolgáltatással, vagy az azt szolgáltató céggel. Ha neked bonyolult, szar és megbízhatatlan a riasztód, akkor persze lehetsz elégedetlen, de kétségbe vonni a riasztók létét és jogosultságát azért kicsit far fetched dolog.

    Itt a tulajdonos a szoftver jogait birtokló üzleti entitás, aki hozzád hasonlóan védi a tulajdonát.

    Amúgy az egész netes cécóra: ez egy "system requirement", mint ahogyan a dx9.0c kompatibilis videokártya, vagy a 10Gb HDD space. Ha nem üti meg a géped az említett elvárásokat, akkor le kell mondanod a játékról.

    És ne feledd el itt nem a te tulajdonod védelmét szolgálják ezek az intézkedések.

    Na ez az, amit nem fognak fel sokan. Nem, nem a te tulajdonodat, ellenben a te érdekeidet (is). Feltéve, hogy a te érdeked az, hogy az adott cég továbbra is készítsen játékokat. Márpedig ez csak akkor fog bekövetkezni, ha ez megéri nekik. Márpedig ha szabad a rablás, akkor nem fogja nekik megérni.
    Értem én, hogy mindig megy a szöveg, miszerint mennyire nem éri meg védelmet fejleszteni, mert kidobott pénz. Ezt ti komolyan gondoljátok? Úgy értem, komolyan gondoljátok, hogy védelmet csak júzerszopatásból, meg pénzkidobásból fejlesztenek/licencelnek, amúgy hobbiszinten, mert akkor van miért fikázódniuk a netes fórumokon olyan embereknek, akik legalább 75%-ban akkor sem vennék meg a játékot, ha egy darab netkapcsolat nem kéne hozzá?
    Ugyan már, lárifári, mindenki tegye a szívére a kezét.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz derapo #70 üzenetére

    A szoftverfejlesztők a kiadókra gondoltam.. már régen leszarják te mit szeretnél mit akarsz látni játékokban..tisztelet a kivételnek,de ebből a fajtából nagyon kevés van

    Ja értem. Akkor miért vásárol a piac?
    Mert az, hogy ÉN nem kapok teszem azt Baldur's Gate 3-at, az nem a kiadók miatt van, hanem a piac miatt, amin manapság én ezzel a vágyammal egy elhanyagolható, inszignifikáns kisebbség vagyok, akinek felesleges fejleszteni, mert nem fog megtérülni. Márpedig senki nem a saját pénze ellensége, ezt asszem a warezosoknál jobban senki nem tudja :P

    A többi meg pfff. Egyébként remélem tudod, hogy azok nélkül a mocskos retkes kiadók, meg a pénzpénzpénz nélkül egyetlen játék sem haladná meg az indie kategóriák színvonalát. Amit itt rögtön tisztáznék: azok között kicseszett jó játékok vannak, de nem versenyezhetnek a blockbuster címekkel. Persze ha kiderül, hogy a mai fiatalság Crysis 2, Cod7, Rage meg Skyrim helyett Osmossal meg World of Goo-val akarja nyomni, akkor oké, nem szóltam.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz HaaS #74 üzenetére

    Én örülnék, ha te hoznád az üzleti döntéseket.
    A részvényesek, és utána a felszámolt stúdió már valószínűleg kevésbé, de hát c'est la vie :)

    Azt kapjuk, amire a mainstream piacnak igénye van. Hiába akarsz te főműsoridőben színházi kritikusok vitaestjére szürcsölni Chivast on the rocks, a mainstreamnek Való Világ kell és Kőbányai homályos.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz HaaS #76 üzenetére

    Nem állítom, hogy a nép szemetet eszik, és warezol.

    Azt állítom, hogy a nép mainstream ízlése és elvárásai nem 100%-ban fedik az én (vagy akár te) ízlésvilágomat, és ez nem valószínű, hogy általánosítás a saját szemszögömből, hiszen elég azt venni, hogy a vadiúj játékok minimális százaléka érdekel, miközben a gog-ról tolom a Lionheart-ot, aztán ha vége, jön a Septerra Core.

    És félreértés ne essék, a rohadt szemét krekkelős bandák hatása pont a mainstreamen érvényesül a legjobban, nem az indie, vagy low budget alig reklámozott játékokon. Semmi meglepő nincs ebben: a blockbuster kerül a legtöbbe, azt veszik meg a legtöbben, azt fogják lopni is a legtöbben.
    Ugyanígy tudósítónk jelenti: az Avatárt többen töltik le, mint Lynch Radírfejét. Bréking nyúz :D

    Hogy van-e létjogosultsága, az sajnos nem a mi tisztünk eldönteni, hanem a piaci elemzőké. Egy BG-szintű játékban még akkor is rengeteg munka lenne, ha a grafikai megvalósítás maradna a régi. Ha ugyanennyi ráfordítással kiadhatják a Crysis 2-őt is (érzékletes példa), akkor nem vitás, hogy melyik fog végül kikerülni a polcokra.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz GypsFulvus2 #79 üzenetére

    98-ban Alfa Holdbázis? Hol? Mindenki Magnumot meg Dallast nézett, meg egy rakat más ~20 éves amcsi sorozatot annak örömére, hogy végre sikerült lepuffantani a Szomszédokat.
    Ja, meg a kilencvenes években ezerrel ment még a szappanopera-láz.

    Szerintem is mítosz az, hogy manapság nem lehetne nyereségesen eladni igényes termékeket

    Ad1: Mi az igényes? Objektívan.
    Ad2: Szerintem meg a "média butítja a népet" mítosz egy marhaság.

    Csak nehéz. Sokkal könnyebb tucatárut gyártani.

    És te könnyű munkát végzel sok pénzért, vagy nehezebbet szarabbért?
    Megintcsak: a kertévé sem az anyád, nem tartozik felelősséggel a lelki üdvödért.
    Arról nem is beszélve, hogy az emberek ingerküszöbe látványosan emelkedik, a túl sok információ és hozzászokás okán már ott tartunk, hogy be kell ordítani az arcukba, ha egyáltalán egy "he?"-t ki akarsz belőlük csikarni.
    Ezért van az, hogy átlagos, szimpla emberek helyett mutánssá műtött torzszülötteket meg hasonló szennyet kell berakni egy műsorba. Erre még reagálnak. Jövő ilyenkor már kétfejű vámpírokat kell mutogatni, ha nézettséget akarsz.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Marci79 #82 üzenetére

    A hardver és a szoftver között mi a különbség, ha a hardver egy pendrive, vagy sd-kártya? Azon is valami alkalmazás van, ami jelzi a szoftvernek, hogy "szia, itt vagyok a gépedben". Pont úgy, mint a lemezellenőrző alkalmazások, amik természetesen kijátszata... hoppá, várj csak :U

    Tehát tök jó lenne, mert ugyan növelné a termékek költségét, nehezítené a használatot (hurrá, örülünk, hogy nem kell a szaros korongot állandóan a gépbe tenni, ha játszani akarunk, erre cseréljük ki ezt pendrive-okra meg sd kártyákra), sérülékeny, elveszíthető, nehezen pótolható, ja és persze semmivel sem lenne nehezebb feltörni.

    Szerveroldali autentikáció abból a szempontból faszább, hogy ott nincsen minden a kezedben egy vásárlás után, ami szükséges ahhoz, hogy feltörd a játékot, hiszen a szerveroldalhoz (elvileg, ugye) nem férsz hozzá.
    Megjegyzem, ez a verzió is törhető, ld. UBI drm. Csak amit sokan elfelejtenek, az az, hogy az UBI rendszere hetekig üzemelt úgy, hogy nem volt először semmilyen, aztán meg élhető törés.
    És még egyszer: a kezdeti időintervallum a leglényegesebb egy játék életében. Nyilván nem tart örökké a védelem, de a legnagyobb kieséstől megkíméli a készítőket, ha a premieridőszakot kibekkeli.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz GypsFulvus2 #86 üzenetére

    A műsort azért nyomják, mert igény van rá.
    Amire igény van, az fut, amire nincsen igény, az cancelt kap. Tíz évig arra volt igény, hogy az SG-1 különböző reinkarnációit adják le, tíz év után meg beborul a Universe. Ez nem átnevelés kérdése, nem akarja egy média sem, hogy mást nézz helyette. Ez a piac kérdése. Nyilván sok ember ezt elfelejti, mert egy személyben gondol magára, és mint ilyenre, inszignifikáns porszem a nagy homokos tengerparton, de a valójában ez ugyanúgy egy ember-egy szavazat, mint bármi - a vásárlás is, ott is a vote with your dollar elvet követed.

    A médiában nem azért megy az, ami, mert erre akarnak nevelni, hanem mert ez az, amire igény van. Ők pénzből élnek, arra fognak ráállni, ami pénzt hoz nekik. Az, hogy egy műsoron belül a product placementek, gegek, stílusok, divatok hogy alakulnak, az valóban "nevelő" szándékú, de a helyzet az, hogy Balázs zakóját lehetne reklámozni másban is, nem csak a Való Világban. Azért abban a műsorban kerül erre sor, mert azt nézik a legtöbben, a reklámozók pedig nézettséget akarnak. Egy kertévé is nézettséget akar, mivel a reklámozóból él. Ha - mint példaként mondottam - a színházi kritikusok vitaműsora lenne a legnézetteb show, abból is ugyanilyen alapon élnének meg. A lényeg, hogy a műsort a piac fogja kiválasztani.

    Megjegyzem, én egy szóval nem mondtam, hogy ettől valaki igénytelen. Én azt mondom, hogy amire nekem igényem van, az ritkábban/gyakrabban nem találkozik a mainstream igényekkel.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz bunfi #88 üzenetére

    Van igény a normálisan futó, normális minőségű játékokra, amelyeket nem kell naponta frissítgetni, mint egy vírusirtót. Ehhez képest nem sok készül belőlük. Ez hogyan passzol az igénykielégítő piacgazdasági modelledbe, amelyet vázolgatsz már egy ideje?

    Ha őszinte vagyok, az elmúlt X évben nem nagyon találkoztam olyan játékkal, aminek olyan technikai, vagy gameplay hibája lett volna, ami játszhatatlanná minősítette. Sőt, emlékszem a legborzasztóbbra: 2006-ban a Gothic 3.
    Én ahogy észrevettem, már jópár éve a patchcselés elsősorban teljesítményjavítás, vagyis a bitang hardverigényű 0-day eyecandy-k kiadás utáni optimalizációja.

    De jobbat mondok neked: konzolon még ritkább az ilyen hiba, sőt, kirívó, ha van.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz TESCO-Zsömle #98 üzenetére

    De elég komolyan át kéne alakítani az autógyártást, ha összesen egy autót adhatnának el, a többiek meg lemásolhatnák, nem igaz?
    Egyébként nevezz köcsögnek, de amiért én güriztem X ideig, az a szomszédnak se legyen ingyér', csak mert ő így gondolja.

    A sarki boltos eléggé kiakadna, ha többé egy darab veknit sem adna el, mert mindenki csak bejárna, és lefénymásolná.

    HaaS: Komálni szoktam az okfejtésedet, még akkor is, ha 90%-ban nem értünk egyet. Most is ez a helyzet áll fent, de egyszerűen nem tudok rá mit írni. Az, hogy jelen pillanatban nem elfogadod a véleményemet, hanem diszmisszálod ezzel a "pénz rabja" felütéssel... nézd, elfogadom, de nem tudok hogyan érvelni.
    Írtam hosszabbat, de kitöröltem. Egyáltalán nem bántás, szóval félre ne értsd, de most érzem először veled kapcsolatban, hogy felesleges írnom többet erről a témáról.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz HaaS #101 üzenetére

    Csak azt mondom, hogy minek az anyagi oldaláról nézed folyton?

    Szakmai ártalom.
    De egyébként nem arról van szó, hogy én feltétlenül anyagi oldaláról szemlélem a dolgokat. Én szemlélhetem bárhogyan, de nem vagyok kompetens. Ellenben megpróbálom azoknak a szemével szemlélni ( :) ), akik ezt a szakmát a mai mederben terelik, és lehet, hogy ez valaki szerint hiba, de ma ma van, nem c64-es garázsfejleszés, meg nem is harminc évvel későbbi Csillagközi Föderáció.

    A BG3-hoz én már nem annyira ragaszkodom, mert ha kijön, abban úgyis Hawke mészárolja le majd a sárkányokat halomba jól.
    Inkább megyek a Gog-ra, és kitolom az első kettőt :))

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz TESCO-Zsömle #110 üzenetére

    Szerintem rosszul gondolod.
    Ez nem visszahúzásról szól. A te példádban én güriznék azért, hogy a szomszéd lemásolhassa a kocsit, ugyanis valakinek azt az egy kurva autót bizony meg kell vennie. Amúgy megjegyzem, a vicced azért gáz, mert amit én mondtam, az nem azt jelenti, hogy én visszahúzom a komát le a posványba, ahol én vagyok, hanem a koma használ engem létrának, hogy felmásszon rajtam. Erre pedig sok reakcióm lenne - a legdiplomatikusabb egy büdös nagy gyomorszájon cseszés.

    Megjegyzem, arra még nem mondtál semmit, hogy a pék miből él meg, ha mindenki csak másolja róla a kenyeret. Na persze a válasz kézenfekvő, csináljon mást. Ami korrekt, de akkor ki fog kenyeret csinálni? És akkor kiről fogják másolni?

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz TESCO-Zsömle #112 üzenetére

    Minek venné, ha Ő is másolhatja?

    Mert van, akinek meg is kell csinálnia. Az pedig nem fog ingyen dolgozni. Ja de, hiszen a kenyeret is másolják.
    Hagyjuk ezt az elcseszett replikátoros példát. Anno volt egy idióta szervezet - gondolom csupa szétdrogozott agyú hippi -, aki hasonló példával, élelmiszeren keresztül próbálta elmagyarázni egy képregény keretei között az egészet. Remélem azóta már dolgoznak is valamit.

    Amúgy a házi feladattal az a gond, hogy neked nem múlik a megélhetésed rajta. Én nem szenvedek kárt akkor, ha az osztályban csak én írok házit, és mindenki rólam másolja le - természetesen azon kívül, hogy az ilyet általában lúzernek nevezik, ami ha jól tudom, nem éppen dícsérő kifejezés.

    Az egész warezzal az a baj, hogy addig tartható, ameddig illegális. Ha azt mondanánk, hogy mostantól az fizet, aki akar, aki meg nem, az vigye ingyen, akkor az egésznek lőttek. És már elnézést, de ameddig nem mindenki ingyen dolgozik, addig nem kéne úgy tenni, hogy egy bizonyos réteg egy bizonyos terméke csak és kizárólag azért ingyen adhatónak kéne, hogy legyen, mert feltehető az internetre, illetve ingyenesen sokszorosítható. Az előállítási költséggel (itt inkább azt mondanám, hogy a befektetés költségével, és értsünk bele mindent, ami a termékkel kapcsolatos első karakterleütéstől odáig vezet, hogy te leszedheted a bitumenről a kész szoftvert) valahogy nem számolnak az ilyen okoskodások. Vagy csak leszarják, ami persze érthető, nem nekik kell ebből megélniük, akiknek meg igen, azok miért választottak egy ilyen szopás munkát, csinálják ingyen, a hülye faszok.

    Kommunizmus vs. kapitalizmus nem vitatéma, míg az egyik nem működik, a másik meg igen.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz janos666 #116 üzenetére

    lúzer Pistike azért csinája a házit, mert szeretne jó jegyet kapni

    Ja, csak IRL nincsen egy tanár, aki mindentől függetlenül értékeli egy semmire nem jó jeggyel a munkádat. IRL az van, hogy te házit írsz, és azt vagy megveszi a Józsika, vagy nem. Ha nem veszi meg, akkor a te szakmád, mint házifeladatíró, bedőlt. Ja, és Józsikának sem lesz soha házifeladata, illetve akkor, ha ír magának, de ahhoz meg hülye.
    Mondjuk megnézném, mivel játszana egy warezos, ha magának kéne tartalmat csinálnia.

    Szóval egy olyan példát kéne végre találni, ahol valakinek a megélhetése múlik rajta, nem a lúzersága, a pina meg a nemtommi. Ja, és ha már itt vagyunk, rögtön olyan példát találj, ahol nem is egy valakinek, hanem sok ezer embernek múlik rajta a megélhetése. Aztán ezt expandáld egy teljes iparágra.

    A játék készítő cégek is azoknak készítik a játékokat, akik hajlandóak megvenni.

    Ja értem, tehát szerinted CSAK az warezol, aki sosem vásárolna. Ez marhaság. Ha nem lenne warez, akkor lehet, hogy nem 50 játékot lopna, hanem csak egyet venne. De akkor egyet venne.
    Egyébként még mindig nem értem, miért járna valamilyen fasznak ingyen az, amire én pl. pénzt teszek félre? Mitől lett hirtelen jogosult erre a segélyre?

    Tehát tisztázzuk: nekem, mivel "dúsgazdag" vagyok, akár 2-3 új játékra is van pénzem évente. Jó, hát na, jól megy.
    Aki meg warezol, az lelophat 100-at is. Azért, mert neki állítólag nincsen rá pénze. Erre nyomnék egy segélyes analógiát, de itt nem lehet cigányozni.

    Persze bejönnek a képbe azok, akik hajlandóak lennének fizetni, ha nem lenne más út csak "nem olyan hülyék hogy fizessenek, ha nem muszály". Na de szerintem erős túlzás, ha azt mondjuk, hogy akár a warezolók fele ilyen csoportból tevődne ki.

    Tökmindegy, hogy 50%, vagy 1%, mert ez a része a képletnek ér valamit, a többi meg semmit. Egyébként a muszáj pontos J ;) (no offense, csak gondoltam szólok)

    Arról már nem is beszélve, hogy itt Magyarországon azért még tovább súlyosbodik a helyzet azzal, hogy jellemzően idegen országokba fizeted az ottani keresethez belőtt árakat forintból.

    Tudod miért? Mert még egy szaros Imperium Galacticát sem tudtunk megvenni a maga idejében. Azt is inkább mindenki lemásoltatta a haverral cd-t 2500-ért író bűnözővel.

    Egyébként ha most nekem te azt mondod, hogy a magyar warezos azért warezol, hogy nehogy tőkeexportot generáljon, én többet csak akkor vagyok hajlandó veled beszélgetni, ha bevallod, hogy stand up comedy-s vagy.
    Másrészről kíváncsi vagyok, hogy millió más terméknél, ahol szintén nincsen lehetőséged hazait venni, ott mennyire nem vásárolsz csak azért. Hogy őszinte legyek, én pl. szarok rá. Azt nagyon sajnálom, hogy nem igazán vállalkoznak ilyen téren magyarok, de hát mit lehet tenni? Ilyen mocsadék alappiaccal ez nem meglepő.

    Amúgy meg még mindig olcsóbban megveszem a játékot külföldről, mint a magyar kiskerekből, és legalább attól sem kell félnem, hogy valami gagyi magyar szinkron került rá.

    A többire meg:
    Nem elsősorban a warezolás van önmagában lenézve, én is szívesen elhiszem egyébként a mindenki hülye dumáját, hogy a dx11-es vga-ra volt keret, de sajnos a COD7-re már nem, meg azt is, hogy egyébként meg sem venné.
    Ez egészen odáig nem zavar, ameddig nem kezdi valami baromállat totál jogtalanul és mellesleg ízléstelenül is védeni a warezt egy nyilvános fórumon, főleg olyan stílussal, hogy neki ez jár, buzi cég miért fejleszt védelmet, úgyis feltörik, úgysem veszünk semmit, ki az a hülye aki vásárol stb.

    Az sem gáz, ha az éhenhalás elkerülése okán minden reggel lopsz egy kiflit a Teszkóból, mert tönkre nem fog menni bele, de ettől még nem ajánlom, hogy hősként próbáld ünnepeltetni magad, mert AZÉRT már jár a mélységes lenézés. Főleg, ha még másokat is iparkodsz meggyőzni arról, hogy te vagy az újkori faszagyerek, akinek nem kell fizetnie.

    Egy szó, mint száz: warezoljon mindenki otthon, a zárt falak között, és kussoljon róla. Bár tudom, nehéz megállni egyeseknél, hogy közöljék, ők mennyire "okosan" nyomják a dolgot. Ja, utóbbiakat tényleg lenézem, de lássuk be, nem ez a legnagyobb bajuk az életben :)

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz WayneGace #119 üzenetére

    A Blizzardot nem vágom, mert csak Starcraftom van tőlik, és a lemez az csak porosodik, mert az onlány telepítőt használom, de THQ-val személyes jó tapasztalatom is volt az X széria okán, ahol eleinte rohadtul kellett a lemez, később az egyik patch oldotta fel (mint pl. a 2K-nél a Civ4-et is).
    Igazából nem mondom, hogy nagy siker, nagy szám, vagy óriási ováció, de jó, hogy még egy csatlakozott ehhez a dologhoz, ennyi :K

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz HaaS #123 üzenetére

    Nem, gondolom nincsen semmi speciális szorzó, de nem is értem, hogy ez hogy jön ide.
    Az, hogy mondjuk én (ex has) 40 rongyot költök egy évben játékra, te meg 200.000-et, még egyikőnket sem jogosít fel semmi másra. Hogy értsd: nekem sincsen semmi jogom lewarezolni a 160.000 forintnyi különbséget kettőnk között, de igazából téged sem jogosít fel semmi rá, hogy a 200 elköltése után az én 40 rongynyi játékomat lewarezold.

    Szerintem itt szét kéne választani két külön utat.
    Első, a teljesen nyilvánvaló jogi és anyagiakból fakadó kérdés, miszerint egy fizetős termékre az jogosult, aki kifizette, és ezt önhatalmúlag áthágni törvénysértés. Azt most hagyjuk, hogy rengetegen egy céget maguk előtt úgy látnak, hogy van egy halom dagadék sunyi rókaképű egy board meetingen, nem ám úgy, hogy sok tucat, sok száz, vagy sok ezer ember munkahelye.
    A másik meg az, hogy alapvetően annak az elvével én személy szerint nem értek egyet, hogy valaki önhatalmúan két lábbal tiporja más természetes, vagy jogi személyek alapvető jogait. Persze, lehet takarózni a konkrét károkozás hiányával, de az elv, mint a jogbitorlás ténye szerintem önmagában is nagyon idegesítő, frusztráló. Tipikus "háde ússe tudsz micsinálni velünk gecó".

    End of line.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz ddekany #125 üzenetére

    Végeredményben ezen nincsen mit vitázni, de azért két dolgot kiemelnék.

    kb. chaotic evil

    Nem értek egyet. A fogyasztó is a saját érdekeit nézi, a cég is a saját érdekeit nézi. Semmi, de semmi különbség nincsen a kettő között, ergo pont annyira lenne chaotic evil az egyik, mint a másik. Ami nem meglepő, mert végső soron emberekről van szó, akik minden esetben a saját érdeküket nézik. Hogy az üzeti entitásokkal szemben az egyszeri fogyasztó általában rövidlátásra van kárhoztatva, az ugyan nem előnyös dolog, de végeredményben érthető és elfogadható. A törvények be nem tartása viszont nem az, egyik oldalról sem.

    tartós médiás agymosással az ilyesmi talán megoldható

    Ezt viszont hatalmas marhaságnak tartom. Ha nekem valaki képes konzisztens minőséget, illetve az igényeim megfelelő kielégítését prezentálni, akkor "lojális" leszek. Ez lehet egy kiváló étterem, egy megfelelő kiszolgálószemélyzettel rendelkező pub, vagy akár egy szoftverkészítő cég is. Nyilván, ha beáll a termékek/szolgáltatás minőségében valami változás (pl. az étteremben lecserélődik a főszakács, a pubból elmegy a mixer stb.), akkor a viszonyban is változás fog beállni.

    Az indie dologgal teljes mértékben egyetértek amúgy. A warezos reflex megmaradása egyébként pont azt igazolja, hogy a warezban semmi különösebb tudatosság, vagy piaci lázadás nincsen, szimpla fogyasztás az is, csupán az ellenértéket nem téríti meg.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz HaaS #127 üzenetére

    Hmm, dehogy. Az összegeket példának írtam.
    Az nagyjából reális, hogy egy évben 2-3 darab teljesárú, 0-day játékot veszek. Ez persze változhat, idén kapásból kettő lesz az első félévben, ami már most elő van rendelve (DA2 és Deus Ex 3). Ezen felül nyilván nem számoltam a gog-os/steam-es akciókat, meg a "meglátom négyezerér' és megveszem" dolgokat sem.

    Nyilván el lehetne érni azt, hogy több játékot vegyek, de mivel felhalmozni nem szeretek (felesleges, ha nem játszom vele, inkább a boltban csökkenjen az ára, mint a polcomon porosodjon), ez egy nagyon véges összeg lenne, mivel alapvetően én a szöszölős, sok időt lefoglaló játékokat szeretem (ja, 2006 óta nyomjuk a Civ4-et, és még mindig), és ha az lefoglal, akkor nem veszek másik hármat csak úgy.

    Ergo hiába jönne ki egyszerre egy új Kotor, Final Fantasy, Baldur's Gate, Transport Tycoon remake, Halo, Wing Commander, Zork és Syberia, akkor is sorrendben venném meg őket, nem egyszerre :K

    (#128) TESCO-Zsömle: Persze igaz, de szerencsére van egy-két sorozat, amiben eddig nem csalódtam. ME, Halo, FF... az NFS széria igazából az első Undergrounddal kezdve pocsék, de ezzel sokan nem értenek egyet, ami egy újabb példa arra, hogy ez egy nagyon szubjektív téma.

    (#129) GypsFulvus2: Nézd, marketingesként nem tagadom ezeknek a létét. Ellenben bármennyire is nem tetszik, ez az esetek magas százalékában arról szól, hogy az ember, ha bután is, de maga dönt (külső hatásoktól nem mentesen), majd a hibás/másoknak nem annyira tetsző döntését kizárólag ezen külső hatásokkal kívánja indokolni. A te koncepciód abból indul ki, hogy értelmes emberek zombivá változnak. Én abból indulok ki, hogy sosem voltak egy szint fölött, de sosem kerültek egy másik szint alá sem. Átfogalmazva: nálad a két végpont az értelmes és a zombi, legalábbis ezt veszem ki a szavaidból.

    bár jobban belegondolva nem vagyok benne biztos, hogy rendben van ez: a saját érdek kizárólagos érvényesítése bármi áron

    Ezért vannak törvények, amiket be kell tartani, illetve ha mégsem, akkor be kell tartatni. Mivel sem a cégek, sem az egyének esetében nem lehet teljes önállóságot adni, mert akkor abból az lesz, hogy elkezdik szétfosztogatni a társadalmat.

    probléma az érdekérvényesítő képességek közötti mérhetetlen különbségből, az erőfölényből adódik, ami kiszolgáltatottá teszi a fogyasztót.

    A fogyasztónak óriási hatalom van a kezében, úgy hívják: pénz. A fogyasztó szárazra szívhatja azt a hatalmas nagy multit, mert a multi sosem lesz képes arra, hogy erővel, kényszerből adjon el neki egy játékot, pisztollyal a fejénél.
    Az más kérdés, hogy általában a bojkott a mai elkényelmesedett fogyasztót kurvára fárasztja, és neki ehhez az egészhez annyira kedve sincsen, no meg amúgy is, mit ér ő egymagában. Olyan ez, mint az eldobott csikk, csak fordítva: megvették már ezren, akkor én már mit tehetek.
    Nos, ezt is a fogyasztók baszták el, és egyébként vicces, de valószínűleg a warez növekedése a '90-es évek végétől eléggé hozzájárult ahhoz, hogy a ma ismert nagy kiadók orron szívják fel az eladósodott stúdiókat, vagy csak simán vegyék meg a jogokat adott franchise-okhoz. Ez azt eredményezte, hogy annyi lábat növesztettek, mint egy jobbfajta brazil ezerlábú, így a bojkott már fene nehéz, hiszen ugyan 15 kínált címtől elokádom magam, de 2-őt kedvelek, egyet meg imádok. Na, lófütty.

    Tudom, hogy a gyakorlatban ez keveseket érint, de most elvi síkon közelítem meg a problémát. Ez teljes kiszolgáltatottság.

    Ez a kiszolgáltatottság már akkor megvan, amikor egy projektmél a kockázati tényezőket és a pozicionálást megvitatva nagyjából belövik a kötelezően szükséges hardverkomponenseket. Csak azt már 15 éve hallgatjuk, ezért megszoktuk. Az internet csak +1 ilyen, semmi több. De új, és még szar az íze.

    Úgy is fogalmazhatnék hogy az EA már régóta, de újabban már a Bioware is erősen Baatori szagtól bűzlik

    BioWare, BioWare... ugyanúgy el kell gondolkodnom az ő esetükben is, mint a Civ5-nél. A BW-nél legalább látom a hátsó indokokat, mert oké, populáris játék kell, nagyon nevet kell szerezni minél több embernél, mert ha kijön az SW:TOR, akkor ahogyan a pókerben mondják, all in. Vagy bankot robbantanak, vagy az évszázad bukása lesz, pedig még csak 2011 van.
    A Civ5-nél már más volt a helyzet. El kellett gondolkodnom, hogy az a szemlélet, amiben a Civ4 készült, az ennyire inszignifikáns piacot elégít ki? Vajon az, hogy a végletekig leegyszerűsítik a játékmenetet, megszórják csillivilli grafikával, az tényleg egy Civilization címnél annyi plusz embert hoz, ettől sikeresebb lesz, mintha a több éve rajongó emberekre építettek volna?
    Ha a válasz nem, akkor valaki valamit iszonyatosan elkefélt.
    Ha a válasz igen, akkor el kell fogadnom, hogy az ízlésem egy dinoszaurusz, és most ért ide az aszteroida.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Marci79 #130 üzenetére

    De! Aki szar játékot tud csinálni az ne akarjon már még megis élni belőle. Mondjál már olyan szakmát ahol díjazzák a szar munkát!!!! (Kínában esetleg)

    Én a szart nem veszem meg, de le sem warezolom. Én ingyen sem szeretem a szart. Bár már megint ott tartunk, hogy ami valakinek szar, másnak kincset ér. Mondjak meglepőt? Számomra a Diablo egy szar, egy fityinget nem adnék érte. Call of Duty-kért? Zéró. Red Alertek? Nada. Fifa? Fityisz. Crysis? Jobban leköt a Pasziánsz. Hűvazze, nekem még a WoW sem jött be, kicsit sem - pedig próbáltam ám, nem csak úgy kitaláltam.

    Ne akarjunk valami általános "szar meg nemszar" ítéletet felállítani, mert ilyen nincsen, bármennyire nem akarja ezt sok ember elfogadni.
    Ami igazán nagy érdektelenséggel találkozik, vagy extrém rossz minőségű, az el is tűnik a süllyesztőben, még ha nem is látványosan. De egészen biztosan ott is van egy maroknyi ember, aki sír, hogy most a világ legjobb játéka, a világ legjobb cége dőlt be.

    Ebben nincsen igaz meg hamis, ez csak ízlés kérdése.

    A többivel egyetértek, főleg az utolsó modatoddal. Én is erről szoktam nagy általánosságban viszolyogni.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz TESCO-Zsömle #133 üzenetére

    Tehát szerinted mesterséges átalakítás ez? Elmondhatnád, hogy ebben a folyamatban mi volt a mesterséges, és miért is nem szimplán a piac változásairól volt szó.

    Mert ez a "mesterséges" dolog nekem pont olyannak tűnik, mint amikor valaki fikázza a szórakozóhelyeken a miniszoknyás lányokat azért, mert rájuk áll fel. A piac nagyrészének a grafikára áll fel, pont. A miniszoknyás lányok meg azért vannak miniszoknyában, mert a közönség azt várja tőlük, hogy miniszoknyában legyenek.
    Tényleg azt gondolod, hogy több évig engine-t fejleszteni, aztán remélni, hogy utóbbi nem bukik be, vagy licencelni valami rühedékdrága vadiúj csilli-izét, az jobban megéri, mintha pár éves technikai szint mellett kéne a sztorit meg a hátteret írnia a kreatívoknak?

    Frászt. Ma mindenki a játékpiacon (elnézést, de ez amúgy eléggé PC-exkluzív dolog) a technikai fejelsztésekre indul be, mert a hardvergyártók "elhitették" (értsd: kiadtak egy terméket) velük, hogy az ATI 8880 GT, iletve az nV 5765,1 GTX miatt nekik minden gyönyörű lesz.
    A játékkészítőktől pedig ezután el van várva, hogy na de hol a szemcukrom? Megvettem 100K-ért ezt a halál felesleges, hajszárító hangú, hőmérsékletű és fogyasztású rakás fekáliát, hát akkor ide nekem mindent, ami kihasználja. Ha nem használja ki, az már kidobott pénz, hiszen a vga-t már megvette. Még örülhetünk, ha egyáltalán letölti.

    A média meg csórikám... hát az butul a fogyasztóval együtt, mivel hozzá kell idomodnia. Ez gyakorlatilag a 'nemo plus iuris ad alium transferre potest, quam ipse haberet' fordítottja, csak jog helyett intelligenciával.
    A piac lófittyet nem tájékozódik, csak screenshotokat néz, jó esetben YT videókat. Olvasni, áhh, az nem menő.
    Márpedig ki nyer a screenshotokon vívott népszerűségi háborúban? A szebbebbjobbabb grafika. Innentől meglepő, hogy nem a tartalomra koncentrálnak, hanem a kinézetre, ha egyszer utóbbival bizony el lehet adni egy értéktelen szart is? És ha pusztán a grafika miatt megveszik az értéktelen szart, akkor minek üljön még rajta, és töltse meg egyedi, eredeti tartalommal? Addigra másik három cég kiad másik hat játékról olyan screenshotokat, hogy az enyém már megint nem elég szebbebbjobbabb.

    Mikor én elkezdtem a PC-játékot, akkor a PCGuru-ba még akadtak 20-30 pontos értékelések is. Ma ilyen nincs.

    Ja, olyan játékok esetén, ahol borítékolható volt a bukó. Az offline média esetén sokkal érintettebbek voltak az újságok a lokális játéküzletek reklámozása okán. Azok a 20-30 pontos értékeléseket mindig kirívóan rossz és alapban bukóra ítélt dolgok kapták, mint egy szarabbul sikerült point&click a Voodoo-láz közepén, vagy egy gyenge és noname rts, miközben mellette kijött a Red Alert 2. Blockbuster címek 80 fölött mozogtak, nagy ritkán leestek 70-re, de franchise esetén a legszarabb értékelés lezárása is úgy szólt, hogy "hát semmi új, semmi jó, sok hiba, de a rajongók és a műfaj szerelmesei jól ellesznek vele".

    Onlány média esetén legalább van olyan, hogy független teszt. Ezzel nem azt mondtam, hogy a (leg)nagyobbak azok, de bevallom, nem vagyok hajlandó pontozni játékot. Már kifejtettem egyszer a Gamepod hasábjain is, hogy a pontozás meg a százalékolás az olvasni nem akaró népesség és a buta, alkalmatlan tesztelők végső bástyája, mert elég leírni egy számot, ami egyben vélemény, megállapítás és ítélet is. Egy színvonalas kritika elemez és értékel, egy színvonalas cikkíró pedig ha ad is pontértéket, tételesen megmagyarázza. A grafika nem azért 6/10, mert tegnap este nem kaptam orálszexet, hanem mert tele van textúrahibával, botrányos a pályák dizájnja, nem foglalkoztak a mozgásanimációkkal és a démon szárnya 40%-ban belelóg a testébe. Tehát nem össze-vissza csapongva a cikkben, aztán a végén egy számérték, hanem a cikkben akár csapongva, de végül egy tételes értékelés, ami summázza a véleményt. Nagyon örültem, amikor a Gamepod bevezette ezt a rendszert.

    Amúgy független, kisebb teszteket jobban is szeretek olvasni. Az tény, hogy nagy mennyiségük íródik dilettáns hülyék, notórius gyűlölködők, vagy épp ellenkezőleg, masszív fanboi-ok által, de a végeredményben hozott véleményátlagolás többet ér, mint a nagyok hülye metascore összevetése, ami relevanciában a 3DMark pontokéval vetekszik.

    Egyébként ilyen téren nekem relatíve jó kezem van, ritkán szoktam mellényúlni, bár az tény, hogy amennyire kis mennyiséggel foglalkozom, ez nem is annyira meglepő. Persze így is lehet lyukra futni, ld. Civ5, pedig ott demó is volt, amit ki is próbáltam. Egyszerűen csak nem akartam elhinni.

    Azzal egyetértek, hogy a kiadók rohadtul kockázatkerülők, AAA címnél vagy fanchiseon belüli új rész, vagy reboot. Új, ismeretlen címbe ritkán pumpálnak blockbuster költségvetést (ezért is örültem anno a DA és ME játékoknak). De megjegyzem, ez sem a cég hibája, ilyen a piac: a régi, ismert címeket sorozatban veszi, az újabbakkal bizalmatlan. Lásd még a filmipart, ahol ugyanez megy pepitában.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz GypsFulvus2 #137 üzenetére

    Igazából ezek a nyilatkozatok csak a cég imázsát erősítik próbálják erősíteni, ami eléggé jogos egy olyan esetben, amikor a TOR-t akarják kitolni magukból Ez a BW-nek és az EA-nak is piszok fontos.
    Mondhattak volna 9 meg 11 milliót is. Sőt, azzal jobban jártak volna, mert akkor elhinném, hogy a tetves meetingen nem csak a jaffa cake és az ásványvíz (pardon, amcsik, szóval a mountain dew és a cookie bammeg kanadaiak... akkor sör meg bagel) fogyott el.

    Nem hiszem, hogy az ilyen nyilatkozatoknak olyan értelemben hitelt kell adni, hogy őszinte és kapzsi kijelentést vélünk benne felfedezni. Nem azt mondták, hogy jó volt, de 10 millió KELL, hanem azt, hogy jó volt, de a következőt olyan jóra akarjuk csinálni, hogy a 10 milliót is elérje.

    minden létező médián azt üvöltik és sulykolják a fejedbe, hogy a tavalyi grafika már szar

    Hát én nemtom. Kikerül két játékról 10-10 screenshot, erre a médium olvasói a szebbre fognak rárántani. Akkor most ki sulykolt bármit is?
    Nézd, a nagy büdös tény az, hogy semmit nem kellett sulykolni, ment magától. Persze amikor már trend lett, akkor senki nem vonhatja felelősségre a cégeket, hogy rájöttek, mivel lehet pénzt keresni.

    A kettőnk véleményét úgy lehetne jellemezni, hogy szerinted "shame on the kiadók, mert a szart akarják eladni nekünk", szerintem meg "shame on the piac, mert megértették a kiadókkal, hogy a szart is el lehet adni".

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz bunfi #138 üzenetére

    De akkor egyet nem értek, a legjobb megjelenítési színvonalú játékmotor, a crytec miért nem lett populáris?

    Mert semmire nem volt jó.
    A Crytek (khm, "zöld"hasúból) megcsinált egy dx9-es engine-t, ami ugyan gyönyörű volt, de olyan horribilis hardveres áron tudta legyőzni a konkurenciát, ami irreális volt. A Crysis maga is pénzügyileg gyengén teljesített. Az egy elhibázott döntés volt, egy Zonda F-től várták, hogy BMW 6-os szériát szégyenítsen eladásban. Ráadásul konzolra teljesen alkalmatlan volt, ami a multiplatform címek esetén elég lényeges, lásd még Unreal Engine.

    Gondolom itt is én provokáltam ki, sőt könyörögtem, mert igényem van, hogy nézzenek totál idiótának... Vagy csupán a nálam gyengébb fogyasztói intelligenciával rendelkező emberekbe próbálják belesulykolni, hogy EZ bizony jó lesz?

    Nem, a nálad mainstreamebb ízléssel rendelkezőkbe. Ha tudjuk, hogy a grafikára bukik a piac, akkor te mit mondanál, ha a termékedet akarod fényezni? Mert én pont ezt. Mit mondjanak helyette? "Nem lesz olyan szép, ellenben a küldetések szövegének aprólékos átolvasása és támadóstratégiánk részletes megtervezése nélkül a játék végigvitelére esélyünk sincs"? :)

    (#141) HaaS: Ma nem, de holnap mindenkképpen, lehetőleg nagyobb mennyiséget :))

    (#143) GypsFulvus2: Má'megint miért vagyok áruló sith lovag? A konzolom miatt, vagy mert szeretem a Mass Effectet? :D

    (#144) HaaS: Haggyámá', azért sem fizetnek többet :)

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz bunfi #146 üzenetére

    Te figyelj már, ne engem kiálts már ki főellenségnek.
    Én egy szóval sem mondtam, hogy ez jó, vagy hogy nekem tetszik.
    Én azt mondtam, hogy egy ilyen piacon ez így üzemel, period.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz bunfi #154 üzenetére

    Mondjuk úgy, ha nem így csinálnál, akkor valószínűleg nem lennél addig a piacon, hogy bármiféle változást eszközölj rajta.
    Persze sose lehet tudni, ilyenek a kockázati befektetések. Ha te egy ügyes húzással paradigmaváltást okoznál a piacon, akkor az mondjuk kemény, de nem példa nélkül álló.

    Ettől függetlenül én még mindig amondó vagyok, hogy a nagy cégeknek ugyan megvan a nevelő képességük (hiszen nyilván hatást tudnak gyakorolni a fogyasztókra), ellenben semmiféle nevelési kötelezettségük nincsen.

    Sectumsempra - For Enemies

Új hozzászólás Aktív témák