Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz HaaS #127 üzenetére

    Hmm, dehogy. Az összegeket példának írtam.
    Az nagyjából reális, hogy egy évben 2-3 darab teljesárú, 0-day játékot veszek. Ez persze változhat, idén kapásból kettő lesz az első félévben, ami már most elő van rendelve (DA2 és Deus Ex 3). Ezen felül nyilván nem számoltam a gog-os/steam-es akciókat, meg a "meglátom négyezerér' és megveszem" dolgokat sem.

    Nyilván el lehetne érni azt, hogy több játékot vegyek, de mivel felhalmozni nem szeretek (felesleges, ha nem játszom vele, inkább a boltban csökkenjen az ára, mint a polcomon porosodjon), ez egy nagyon véges összeg lenne, mivel alapvetően én a szöszölős, sok időt lefoglaló játékokat szeretem (ja, 2006 óta nyomjuk a Civ4-et, és még mindig), és ha az lefoglal, akkor nem veszek másik hármat csak úgy.

    Ergo hiába jönne ki egyszerre egy új Kotor, Final Fantasy, Baldur's Gate, Transport Tycoon remake, Halo, Wing Commander, Zork és Syberia, akkor is sorrendben venném meg őket, nem egyszerre :K

    (#128) TESCO-Zsömle: Persze igaz, de szerencsére van egy-két sorozat, amiben eddig nem csalódtam. ME, Halo, FF... az NFS széria igazából az első Undergrounddal kezdve pocsék, de ezzel sokan nem értenek egyet, ami egy újabb példa arra, hogy ez egy nagyon szubjektív téma.

    (#129) GypsFulvus2: Nézd, marketingesként nem tagadom ezeknek a létét. Ellenben bármennyire is nem tetszik, ez az esetek magas százalékában arról szól, hogy az ember, ha bután is, de maga dönt (külső hatásoktól nem mentesen), majd a hibás/másoknak nem annyira tetsző döntését kizárólag ezen külső hatásokkal kívánja indokolni. A te koncepciód abból indul ki, hogy értelmes emberek zombivá változnak. Én abból indulok ki, hogy sosem voltak egy szint fölött, de sosem kerültek egy másik szint alá sem. Átfogalmazva: nálad a két végpont az értelmes és a zombi, legalábbis ezt veszem ki a szavaidból.

    bár jobban belegondolva nem vagyok benne biztos, hogy rendben van ez: a saját érdek kizárólagos érvényesítése bármi áron

    Ezért vannak törvények, amiket be kell tartani, illetve ha mégsem, akkor be kell tartatni. Mivel sem a cégek, sem az egyének esetében nem lehet teljes önállóságot adni, mert akkor abból az lesz, hogy elkezdik szétfosztogatni a társadalmat.

    probléma az érdekérvényesítő képességek közötti mérhetetlen különbségből, az erőfölényből adódik, ami kiszolgáltatottá teszi a fogyasztót.

    A fogyasztónak óriási hatalom van a kezében, úgy hívják: pénz. A fogyasztó szárazra szívhatja azt a hatalmas nagy multit, mert a multi sosem lesz képes arra, hogy erővel, kényszerből adjon el neki egy játékot, pisztollyal a fejénél.
    Az más kérdés, hogy általában a bojkott a mai elkényelmesedett fogyasztót kurvára fárasztja, és neki ehhez az egészhez annyira kedve sincsen, no meg amúgy is, mit ér ő egymagában. Olyan ez, mint az eldobott csikk, csak fordítva: megvették már ezren, akkor én már mit tehetek.
    Nos, ezt is a fogyasztók baszták el, és egyébként vicces, de valószínűleg a warez növekedése a '90-es évek végétől eléggé hozzájárult ahhoz, hogy a ma ismert nagy kiadók orron szívják fel az eladósodott stúdiókat, vagy csak simán vegyék meg a jogokat adott franchise-okhoz. Ez azt eredményezte, hogy annyi lábat növesztettek, mint egy jobbfajta brazil ezerlábú, így a bojkott már fene nehéz, hiszen ugyan 15 kínált címtől elokádom magam, de 2-őt kedvelek, egyet meg imádok. Na, lófütty.

    Tudom, hogy a gyakorlatban ez keveseket érint, de most elvi síkon közelítem meg a problémát. Ez teljes kiszolgáltatottság.

    Ez a kiszolgáltatottság már akkor megvan, amikor egy projektmél a kockázati tényezőket és a pozicionálást megvitatva nagyjából belövik a kötelezően szükséges hardverkomponenseket. Csak azt már 15 éve hallgatjuk, ezért megszoktuk. Az internet csak +1 ilyen, semmi több. De új, és még szar az íze.

    Úgy is fogalmazhatnék hogy az EA már régóta, de újabban már a Bioware is erősen Baatori szagtól bűzlik

    BioWare, BioWare... ugyanúgy el kell gondolkodnom az ő esetükben is, mint a Civ5-nél. A BW-nél legalább látom a hátsó indokokat, mert oké, populáris játék kell, nagyon nevet kell szerezni minél több embernél, mert ha kijön az SW:TOR, akkor ahogyan a pókerben mondják, all in. Vagy bankot robbantanak, vagy az évszázad bukása lesz, pedig még csak 2011 van.
    A Civ5-nél már más volt a helyzet. El kellett gondolkodnom, hogy az a szemlélet, amiben a Civ4 készült, az ennyire inszignifikáns piacot elégít ki? Vajon az, hogy a végletekig leegyszerűsítik a játékmenetet, megszórják csillivilli grafikával, az tényleg egy Civilization címnél annyi plusz embert hoz, ettől sikeresebb lesz, mintha a több éve rajongó emberekre építettek volna?
    Ha a válasz nem, akkor valaki valamit iszonyatosan elkefélt.
    Ha a válasz igen, akkor el kell fogadnom, hogy az ízlésem egy dinoszaurusz, és most ért ide az aszteroida.

    Sectumsempra - For Enemies

Új hozzászólás Aktív témák