Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • [Prolixus]

    addikt

    Én még nemrég fogtam bele a 3. küldetésbe, de nekem is folyamatosan ez az érzésem van, hogy ez a sztori külön, teljes hosszúságú játékot érdemelne. Méltatlanul búcsúzunk ettől a világtól...

    Másrészt amilyen gyengén teljesített a D2 eladások tekintetében, ahhoz képest kisebb csoda, hogy egyáltalán lett DLC. Én biztos voltam benne, hogy nem lesz, megy jégre a franchise...

    De Harvey Smith csak kibulizta valahogy hogy legyen valami érdemi vége ennek a játékvilágnak, ne csak lógjon a levegőben.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz VinoRosso #3 üzenetére

    Az új Prey-t próbáld ki.

    Sajnos amúgy elég nagy szarban vannak az ilyen immersive sim jellegű játékot. Az új Deus Ex, Prey, Dishonored 2 mindegyik leszerepelt anyagilag. Jó mindegyik kapcsán volt valami botrány, de akkor is...eléggé aggasztó.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz RangerFox #7 üzenetére

    Anyagi szempontból aztán tökmindegy mi mennyire rétegjáték. Csak az számít, hogy mennyibe került elkészíteni és mennyi bevétel származik belőle.

    Nemtom ezt a 2,5 milliós adat honnan jön, de ez biztos hogy nem a dobozos eladás worldwide, hanem az összes (digitális+dobozos minden platformon). És még ez is csak egy adat, nem jelent semmit mert nem tudjuk mennyibe került elkészíteni a játékot, és nem tudjuk ezeken az eladásokon mennyi hasznot realizált a kiadó. Ugyebár nem mindegy, hogy 1 millió darabot teljes áron vagy 40%-os kedvezményes árral adtak el például...

    A Dishonored 1 nagy kritikai és anyagi siker is lett. Ilyen előzmények után az a tipikus, ha a folytatás kezdeti eladásai túlszárnyalják az előzmények adatait. Hát a Dishonored 2 kapcsán nem ez történt, bőven alulmúlta az elődöt a játék. Megjelenés után már nem sokkal hivatalos csatornákon jelentős kedvezményekkel kínálták a játékot. Ez sajnos mind-mind nagyon árulkodó.

    Persze nem tudjuk pontosan mennyi az annyi, meg lehet időközben már nyereséges lett a játék, de hogy jelentősen alulmúlta a várakozásokat, az szerintem biztos.

    Erre a fejlesztői nyilatkozatra meg én kíváncsi lennék, én ugyanis sehol nem olvastam ilyesmi.

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz RangerFox #15 üzenetére

    Persze, egy szóval nem mondja hogy nem lesz több, de egy szóval sem mondja azt, hogy lesz. Csak feltételes mód van...ha lenne folytatás... Ezek után amit írtál a széria jövőjével kapcsolatban az előző posztodban, az nem több mint wishful thinking.

    "Igazad van, anyagi szempontból lényegtelen, de a kiadó is más célokat tűz ki az eladások szempontjából, ha ismeri a célközönséget, és tudja róla, hogy nem ez a legnagyobb"

    Na látod pont ez az. Miután az első rész anyagilag is szép siker lett, talán úgy gondolták már arrafelé, hogy mégsem annyira rétegközönségnek készült ez a játék, hanem sokkal szélesebb közönséget érdekel...ilyen előzmények után sikerült alulmúlni még az első részt is eladásokban.

    Másrészt vajon az előző sikereit látva nem nyílt meg picit jobban a stúdió zsebe? Abban bízva, hogy a bevétel is nagyobb lesz? De ha tegyük fel, centre pontosan ugyanannyiba fájt a D2 mint a D1 (inflációval korrigálva persze). Lehet a Dishonored anyagilag egy eléggé kockázatos projekt volt, de a sikere után hozott becsülettel a konyhára. Namost a Dishonored 2 a gyengébb eladásaival lehet éppen nullszaldósra sikerült (egyelőre), vagy még az sem. Nem tudjuk. Az a lényeg, hogy az eladási számok önmagukban nem mondanak sokat. Na meg az ottani döntéshozók is emberek...még ha nyereséges is a játék, garantálom, hogy az első rész sikere után csalódáskeltőek voltak a második rész eladásai, lévén az elsőét is alulmúlták. Pont fordítva szokott lenni egy minden szempontból sikeres játék után.

    (#11) proci985

    "Meg ha az ujsagiroi verzio es a retail kozott nem raknak bele par (egyebkent lenyegtelen) featuret ami nagyon negativ hirverest csinalt. "

    Pff, erről nem is tudtam. A mikrotranzakció csak a retail-be került bele vagy mi? Nem teljesen értem amúgy 3 hét késés miért segített volna olyan sokat a játéknak. A versenytársak miatt? Mert 3 hét alatt azt a technikai romhalmazt ami volt, tuti nem rakták volna rendbe...

    És igen, sajnos a Dishonored 2 is így járt. A baj ezekkel az, hogy így utólag a kutya sem mondja meg, hogy azért szerepelt le valamilyen szinten a kasszáknál a játék mert a negatív hírverés és a botrányok mindenkit eltántorítottak, vagy alapból nem érdekelt annyi embert mint szerették volna.

    Amúgy nekem a sztori kapcsán is hiányérzetem van...valahogy Emily sztorija szerintem egyáltalán nem ért véget. Most komolyan, tök fiatal, uralkodó, a kánon szerint ő kapta a Mark-ot...vajon mi lesz vele a DotO után? :F :(

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz RangerFox #19 üzenetére

    Persze hogy nem fognak beszélni róla, és? Akkor ez mit is jelent, azt hogy lesz játék vagy azt hogy nem lesz? Pontosan...nem jelent semmit.

    Te egy olyan nyilatkozatból, amiben nem mondanak semmit érdemben a folytatásról, sem azt hogy nem lesz, sem azt, hogy lesz, csak arról van szó, ha lenne mi lenne...na te ebből vagy bizakodó.

    Én ezzel szemben (szerintem) igyekszem ezt a helyén kezelni, ergo úgy fogom fel, hogy semmi nem következik egy ilyen nyilatkozatból. Ezzel szemben az eladási adatokból szvsz már inkább következik valami, mégpedig, hogy egy darabig nem lesz folytatása a szériának...

    De ne legyen igazam, én lennék a legboldogabb, ha tévednék.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz RangerFox #21 üzenetére

    :D Mindegy, látom úgyse jutunk ezzel sehová...

    Ahogy írtam, ez a 2,5 millió nem jelent semmit. Nem tudjuk milyen áron mentek el ezek az eladások, mekkora volt rajta a discount. Másrészt tényként kezeled ezeket a számokat, de közben rohadtul nem tények...én utánaolvastam ennek a VGChartz-nak, eléggé vegyes a megítélése, hogy mennyire pontosak az adataik (szemben azzal, amit te állítottál, mire is alapozva?)

    Én arra alapozom az egészet, hogy megjelenés után kvázi az összes gamer sajtós hírben benne volt, hogy még az előd eladási számait sem tudta hozni a játék. Aztán arra is alapozom, hogy meglepően rövid idő után már jelentős akciókkal kínálták a játékot, ami soha nem jellemző olyan játékokra, amit vesznek mint a cukrot akciók nélkül is....meg úgy általában ha picit is szétnézel, az utóbbi időben több cikk is megjelent a gamer sajtóban az immersive sim játékok kapcsán, és mindegyikben az vagyon írva, hogy mind a Deus Ex, mint a D2, mind a Prey jobban vagy kevésbé, de leszerepelt anyagilag. Szóval csak erre.

    Mindegy, legyél bizakodó, aztán majd meglátjuk. Ahogy ezt is írtam, én örülnék a legjobban, ha tévednék..én is akarok folytatást nem csak te, fantasztikus játékok egytől egyig.

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

  • [Prolixus]

    addikt

    válasz Mister_X #24 üzenetére

    *sóhaj*

    Ja. Hogyne. Nyilván mondjuk a Mass Effect 3-ig az összes Mass Effect játék éppen csak hozta az előd eladásait, vagy még el is maradt tőle. Vagy éppen a Rocksteady Batman játékoknál is ez volt a helyzet. Borderlands 2 is rosszabbul fogyott mint a Borderlands. Amíg minőségben el nem korcsosult és jött a sok blama meg a futószalagon történő gyártás az Asassins's Creed szériánál, arra is igaz volt ez. Witcher játékok biztosan részről részre szarabbul fogytak, természetesen. Metro Last Light? Na azt aztán a kutya se vette meg. A második újgenerációs Tomb Raider is tök szarul ment a kasszáknál. God of War? Megvette valaki egyáltalán a 3. részt? Persze hogy nem már as másodikat sem vette meg senki. Uncharted, Halo ditto.

    :U

    ...szóval amit írsz egyrészt szimplán nem igaz, másrészt nagyvonalúan elfelejtkezel arról, hogy én sehol nem állítottam, hogy a második részt jellemzően többen veszik nagy címek esetén mint az elsőt. Én azt állítottam, hogy jelentős kritikai és anyagi siker után szokták venni többen a második részt...ez pedig egy eléggé általános tendencia, könyvek, filmek, játékok esetében is igaz.

    "vgchartz meg lemezes eladásokat tud követni, Steamspy szerint 942.000 tulaj van (DH2). Tehát a vgchartz nem tudja követni a Steames eladásokat (nem nyílvános)"

    Persze hogy nem, még szerencse, hogy amit eladtak lemezesen PC-re, az nem jelenik meg a Steamspy statisztikáiban. Vagy mégis? :U Nyilván Steamspy eladásokban benne van a lemezes plusz a digitális is, és utóbbi biztosan nagyobb arányt tesz ki a PC piac esetén, de az összes PC-as eladás egy részét bizony tudja követni a VGChartz is.

    Másrészt te is csak azt hagyod ki a gondolatmenetből, hogy pl. ez a 942k-s tulajbázis mikor jött össze, megjelenés körül, vagy amikor már 50%-os discountokkal tolták a játékot? Én figyeltem megjelenéskor a statisztikákat, a téli vásárig 350k körül volt a játékosbázis. Téli vásáron egyből toltak rá egy 20%-os discount-ot (November 11-én jelent meg a játék...) és ez csak a steames discount, third party disztribútoroknál még nagyobb akciók voltak rá. A 350k is olyan menő szerinted megjelenés körüli időszakra?

    Aztán azért még mindig tegyük hozzá, továbbra sem tudjuk ez a VGChartz-os adat mennyire megbízható...

    De nyilván azért jelentek meg a rossz Dishonored 2-s eladásokkal kapcsolatos hírek a gamer sajtóban, mert azok alapján amit az újságírók kihámoztak, szerintük is remekül fogyott...

    Mindegy, én nem vitatkozom veletek tovább erről, nagyon beleuntam már. Ha jól fogyott hát jól fogyott... :K

    [ Szerkesztve ]

    I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

Új hozzászólás Aktív témák