Új hozzászólás Aktív témák
-
Realradical
őstag
Mennyiség != minőség.
Ha csak ennyi fejlesztő van akkor később sokkal egyszerűbb lesz javítani/bővíteni a kódot az biztos.
Legalábbis az én naiv álomvilágomban ez így működik.
Things that try to look like things often do look more like things than things
-
mephi666
nagyúr
remélem legkésőbb jövőre látni is fogok valamit a játékból, mert már hiányzik a jóféle hack n slash a monk csajszi meg mellbedobással győzedelmeskedni fog a mobok hada felett
nem semmi a létszám, de biztos Bashiok-ék jobban tudják, mint mi és így lassan, de biztosan haladnak...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
Azért a 70 nem kevés. Már így is jó nagy család.
Nem sürgős nekik, mert 2011-12 lesz amire kiadják... -
LackoMester
addikt
tényleg mikorra is esedékes a megjelenés -de azt tudom, jócskán csúszásban vannak
ott a kisértet a ganéná.... by: Bendegúz
-
Thodeus
aktív tag
válasz LackoMester #4 üzenetére
Venicdán
-
Cathfaern
nagyúr
A programozás és a játékfejlesztés nem úgy működik mint pl. az autógyártás, hogy ha 10 embert rakunk oda, akkor napi 1 autó, ha 100-at, akkor napi 10 autó, stb. Az a gond, hogy minden ember másként gondolkozik, mást szeretne, más módszereket használ. És emiatt minél több ember van, annál inkább szét fog esni a játék, ami alatt nem feltétlenül azt értem, hogy bugos lesz (bár had tegyem hozzá, hogy minél több ember programozza, annál nagyobb az esély rá), hanem hogy nem lesz egységes. A másik lehetőség, hogy szigorúan irányított elvek szerint zajlik a fejlesztés, de akkor meg kreativitásra nem nagyon van lehetőség (pedig az teszi naggyá a blizz játékait).
-
KG.
tag
Nagyon remélem hogy még idén megjelenik, a 2 végigkísérte a gyerekkorom , Amazon és a barbár kivételével mindel elvittem HELL fokozatig!
Ha érdeklődsz valamelyik termékem iránt, írd le melyik hirdetésre hivatkozol!, nem vagyok gondolatolvasó hogy kitaláljam!
-
Televan74
nagyúr
Mikor kezdték el fejleszteni a játékot?
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
atike
nagyúr
Haladnak. És haladjanak is! Ettől jobban még nem vártam játékot...
-
Sirandrish
legenda
csinálják csak..100an is ha kell...csak jóféle legyen
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Morden24
nagyúr
Azért párhuzamosítani lehet, és sok aspektusa a játékfejlesztésnek is iparosmunka: meg kell csinálni, amit kitaláltak.
Gondolom az elmúlt több, mint 10 évben azért sikerült kitalálniuk ha mást nem, a koncepciót, szóval rengeteg olyan dolog lehet, amit egyszerűen el kell készíteni. Ehhez meg nem árt, ha van humánerő.
Diabo & kreativitás? Jó tudom, tudom, üljekkussoljak
Sectumsempra - For Enemies
-
Mr.Csizmás
félisten
ez megmagyarázza, hogy az EA-nal miért dolgoznak olyan sokan
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Bounti
aktív tag
"a Blizzard részéről egy bizonyos Banshiok nevű úriember"
Bashiok... nem Banshiok... (csak, hogy kicsit kukacoskodjak )
Ha a halál árnyékának völgyében járok is, nem félek a gonosztól... Mert én vagyok a völgyben a legesleggonoszabb!
-
MODERÁTOR
Diabo & kreativitás? Jó tudom, tudom, üljekkussoljak
Na igen tudom, hogy a játékstílus szinte már eleve kizárja az új ötleteket (mert ugye mész és gyaksz ezerrel, ezt nehéz cifrázni), de azért mindig lehet valamit javítani a játékélményen és az interfészen. Példa erre a Torchlight, amiben szerintem ki tudták javítani a Diablo 2 legtöbb hibáját.
[ Szerkesztve ]
***
-
-
Cathfaern
nagyúr
A játékfejlesztésnek meglepően kis része iparosmunka. Adott ki a Blizz egy statisztikát az összes dolgozóról, akik a WoW-al foglalkoznak. Összesen 3-4 ember végzi az egész játék programozási részét. És nem 10-en dolgoznak rajta.
Nem feltétlen azt jelenti a kreativitás, hogy az alapötlet mennyire extra. pl. WoWban iszonyat mennyiségű "easter egg" van, kismillió utalás ilyen-olyan játékra, személyekre, filmekre, stb.
-
Isee
senior tag
Hát igen, mondjuk arra kiváncsi lennék, hogy anno a Starcraft-ot, illetve a DiabloII-t hányan fejlesztették
Mert hogy ezek a game-k sokkal hamarabb kész voltak, mint most az SC2, illetve a D3, az tuti"...But, before your President decides, please ask him this: What if we leave... and you're wrong?" (Optimus Prime ~ TF2)
-
Robi BALBOA
őstag
Hú de várom már, csak el ne csesszék, nem kell annyira tul fikcsózni(70 embernek sok hülye ötlete van )!
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
InVino86
aktív tag
válasz Sirandrish #10 üzenetére
Nem kell h tobb mint 100an csinaljak, elvégre ez "csak" 1 DB játék nem egy multinacionális cégnek csinálnak infos infrastruktúrát.
Ha kevesebben csinálják átláthatóbb lesz ki mit csinált vagy csinál a projektben, ha olyan 70en vannak az sztem tök korrekt. Ja meg a BlizzarD a példa rá, hogy akkor adnak ki valamit ha az már tényleg jóó, lásd a Blizzard eddigi játékait, és tökmindegy mennyien dolgoznak rajta. Ha 200an dolgoznának rajta de ugy velik nem joo akkor ugyis kesni fog, ha meg 70en es joo akkor meg nem fog kesni.
-
InVino86
aktív tag
ollie moderátor lettél ?
A Diablo 1 programozói szemszögből nézve nem a legkreatívabb, de mindenesetre korszakalkotó volt, a 2-t is jóó irányban folytatták, nem szabad megbolygatni mert akkor lehet borul a siker, a 3-ra meg már kiváncsi leszek, mivel egy világ várja
Igen, de legközelebb légy szíves használd a szerkesztés funkciót.
[ Módosította: ollie ]
-
tcp
tag
jól mondják az előttem írók. Több száz fejlesztő egy ilyen projekten? Az MS-nél komplett operációs rendszereken szoktak több százan dolgozni, de jellemzően már egy 100 fejlesztős projekt is gigantikusnak számít, nem, hogy több száz...
A management amúgy is foglalkozik azzal, hogy a k&f típusú munkák (és a fejlesztés is ide tartozik) hatékonysága nem növelhető az emberek darabszámának növelésével, sőt, konkrét tesztek bizonyítják, hogy ha elkezded növelni az emberszámot, akkor egy ideig nő a hatékonyság, majd elkezd erősen csökkenni (pl egyre több időt és energiát igényel a belső kommunikáció), szóval egyáltalán nem biztos, hogy ha van egy 40 fős csapatod, és gyorsítani akarod a munkát, akkor 50 főre emelve a munkások számát nyersz valamit, akár a visszájára is fordulhat a trend. Ez persze nem jelenti, hogy nem lehet gyorsítani egy munkán, csak nem mindig az emberek puszta darabszámának emelésében kell gondokozni, ez nem gödör ásás, hogy ha 1 ember 1 nap alatt 1 métert ás, akkor 100 ember 1 nap alatt 100 métert fog...
-
ChromeX
addikt
"így már majdnem 70 fő készíti a Diablo III-at."
"Diablo III: Már több, mint 70-en fejlesztik!"
ez egy kicsit ellentmondásos akkor a címet szerintem javísd át.
Battleforge-> Skylords Reborn F2P https://forum.skylords.eu/
-
mephi666
nagyúr
Bashiok azt nyilatkozta, hogy gyarapodni fognak... (akkor meg 70 fölött lesznek gyorsan) szerintem arra gondolt, hogy a fejlesztőgárda ellenkező nemű tagjai szexuális kapcsolatot létesítenek egymással és az utódok is bekapcsolódnak majd a fejlesztésbe... ezért is "when it's done"
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Morden24
nagyúr
Persze, ez a rész jogos, bár szerint a Blizzard az elmúlt években ha valamit már magas szinten űz, akkor az az interface-ek dizájnolása
Torchlight-al egyáltalán nem játszottam, de ha tettem volna, sem nagyon tudnám összehasonlítani a D2-vel, mert arra sem mondanám, hogy sokat bírtam belőle
Sectumsempra - For Enemies
-
Morden24
nagyúr
Nem kéne neked elmenni inkább kicsit xboxolni?
Ja, de sajnos nincsen semmilyen zéróIQ-s hekkendszlessem kekszbokszra.
Egyébként viccet félretéve: egyáltalán nem mondom, hogy hülye, akinek bejön a Diablo, és azt sem, hogy szar játék lenne. Azt mondom, hogy egyszerű, mint a halszálka, és bármennyire misztifikálja túl a Blizzard vagy a rajongói, egyetlen dolog kell hozzá: erőviszony optimalizálás (amit nem tagadok, hogy nagy feladat).
Kreativitás egy hekkendszlessben, piha. Persze ha a Cathfaern által mondott easter egg-gyártást értik ez alatt, akkor persze oké.
szerk.: Ofkorsz, ez a Diablo 1 és 2 - nyilván nem tudom, milyen lesz a 3. Bár gyakorlatilag biztos vagyok benne, hogy kutyából nem lesz szalonna.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
frame>24
addikt
Bashiok, *******, ilyen nevű embert...Ez valami BOSS a játékból? Szerintem ő fogja eldobni a unigue-os Ogre Mault, meg Colossus Blade-et.
ja, az artwork durván szilikon-mellű...szép kis Monk...biztos későn tért meg. Az arca meg, mintha meglegyintették volna szívlapáttal.
Nem használunk ilyen szavakat, még kukaccal sem.
[ Módosította: ollie ]
▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1
-
Realradical
őstag
Ezeknek pont ez a varázsa. Mész ölsz, majd nagyobb kardot kapsz, nagyobb monsterekhez. Egy munkanap után nem is kell több.
Ha gondolkodni akarok akkor előkapom a M.A.X.-et vagy felmegyek online sakkozni. Értem én mi a bajod vele, de ez nem az a műfaj ahol újat fognak alkotni. Nem lehet minden "RPG" planescape szintű.
[ Szerkesztve ]
Things that try to look like things often do look more like things than things
-
Cathfaern
nagyúr
Nem csak arra gondoltam alatta, de egy példa volt, hogy ilyenre is lehet érteni. De akár harc/skill rendszerben is lehet újat alkotni. Persze igazad lesz, ilyen szempontból a lényeg ugyanaz marad, de ilyen alapon mondhatnánk, hogy autós játékban sem lehet újat mutatni, hisz már létezik olyan játék, ahol egy úton körbemész, és ha az első vagy, akkor nyertél.
Kreativitás az én értelmezésemben nem (csak) azt jelenti, hogy olyat alkotsz, amit még senki más. Szerintem a kreativitás adja meg egy játéknál (meg sok minden másnál is) a különbséget a tisztes iparosmunka, és a kiemelkedő játék között. -
Morden24
nagyúr
válasz Realradical #38 üzenetére
Nem is baj. De azért RPG-nek ne hívjuk. Ezért találták ki a hack 'n' slash nevet. A Diablo-nak annyi köze van az rpg-hez, mint Szűz Máriának a sarki kurvához. Ami nem baj, mert attól még nyilván jó játék.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
Morden24
nagyúr
válasz Cathfaern #39 üzenetére
De akár harc/skill rendszerben is lehet újat alkotni
Igen, nagyjából én is erre gondoltam, erőviszony optimalizáció alatt.
autós játékban sem lehet újat mutatni, hisz már létezik olyan játék, ahol egy úton körbemész, és ha az első vagy, akkor nyertél
Teljesen igazad van. És bármelyik autós játékot neveznéd innovatívnak, kreativitástól kicsattanónak? Én nem.
Lehet realisztikusabb, lehet szebb a grafikája, de ehhez nem kreativitás kell.Kreativitás az én értelmezésemben nem (csak) azt jelenti, hogy olyat alkotsz, amit még senki más.
Teljesen jogos. A megvalósítás, a végeredmény a lényeg. De attól, hogy valami jó, még nem feltétlenül van benne sok kreativitás, innováció.
Szerintem a kreativitás adja meg egy játéknál (meg sok minden másnál is) a különbséget a tisztes iparosmunka, és a kiemelkedő játék között.
Ha a "kreativitás" az, ami a Diablo 1 és a 2 közötti változás, akkor a kreativitás nem több, mint iparosmunka.
Maradjunk annyiban, hogy olyan a Diablo, mint a Porsche kocsik dizájnolása. Lehet, hogy már a sokadikat csinálják, lehet, hogy már nagyon jók benne, és nyilván a végeredmény is jó, hiszen sokan szeretik. De kreativitás annyi van benne, mint egy fénymásolóban.Sectumsempra - For Enemies
-
Horbal
őstag
Hogy nem kreatív azzal talán még egyet is értek, de, hogy baromi fíling az biztos. És azért lehet kreatívkodni, a monszták megjelenésével, karakterek animjával, cucokkal, játékmenettel stb... én még így 30 fölött is imádok baxom tökig páncélozott warrikkal halált osztani, na nem napokig mint régen de egy fél órára/nap kell az...
Porshe meg úgy jó ahogy van, nincs is szebb egy ős Targa-nál... sztem formailag *-os 5-ös...
Nekem spec a száguldó szappantartók (Ferrari, Lambo stb) nem gyere be...De ezért jó, hogy különbözőek vagyunk...van változatosság
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
EczkE
addikt
Én még most is tolom a kettőt
Asszem mindenféleképpen!
-
Cathfaern
nagyúr
Én még mindig azt mondom, hogy nem csak akkor kellhet egy játékhoz kreativitás, ha egy teljesen új dolgot hozol létre. Ha már autóverseny, ott van a grid, a maga visszajátszási funkciójával. Igen, ezzel nem forradalmasította az autóversenyeket, de új ötlet volt? Igen az.
"Maradjunk annyiban, hogy olyan a Diablo, mint a Porsche kocsik dizájnolása."
Szerintem bővitsük ki a dolgot... mondjuk azt, hogy a Diablo fejlesztése, olyan mint a Porsche kocsik fejlesztése. És igen, itt nagyon kreatívkodni nem tudsz azzal, hogy az a kocsi hogy nézzen ki, mert megvan a megszokott kinézet, amit részben fizika is igazol, stb. De kocsibelső elrendezéssel már tudsz kreatívkodni? Tudsz. Vezetést segítő rendszerekkel tudsz kreatívkodni? Tudsz. Játékoknál hasonló a helyzet: maga a műfaj meghatároz bizonyos kötöttségeket. Amiktől nem csak azért nem szerencsés eltérni, mert az több munka, hanem azért is, mert az emberek egyszerűen nem azt várják tőle. De ezen belül bőven van mozgási tér, de hozzá kell tenni, hogy ez főleg csak a stílust szeretőknek fog feltünni, mások ugyanazt a hack'n'slasht látják benne. -
Morden24
nagyúr
válasz Cathfaern #47 üzenetére
De kocsibelső elrendezéssel már tudsz kreatívkodni?
Ez mondjuk - nem meglepően - a Porsce-nál nem szokás.
Vezetést segítő rendszerekkel tudsz kreatívkodni?
Az nem kreatívkodás, hanem fejlődő technika.
Csak hogy tisztázzuk: attól, hogy beépítenek egy satnav rendszert, még nem tettek semmi kreatívat. Ahogyan attól, hogy mondjuk a Diablo 3 full 3D-s, még nem volt semmi kreativitás, csak megfelelnek az elvárásoknak.maga a műfaj meghatároz bizonyos kötöttségeket. Amiktől nem csak azért nem szerencsés eltérni
Na de pont erről van szó: ez a műfaj egyszerűen nem enged túl nagy kreatívkodási lehetőségeket.
És gondold végig: egyetlen hack 'n' slash Diablo-klón, ami megjelent az utóbbi években, sem tudott a Diablo-hoz hasolnó népszerűségre szert tenni. Pedig legyünk őszinték, mindegyik volt legalább olyan "intelligens", némelyik még talán fel is mutatott egy-két pluszt; konkurencia nem volt, mert a Blizzard a Lord of Destruction óta a seggét vakarja; technikailag, grafikailag is fejlettebbek voltak.
Ennek ellenére egyik sem tudott gyökeret ereszteni. A saját véleményem szerint egyetlen oka van ennek: mert nem Diablo-k. Ha bármelyiket Blizzard címkével és Diablo névvel adták volna ki, mindenki bepisilt volna a gyönyörtől.az emberek egyszerűen nem azt várják tőle + mások ugyanazt a hack'n'slasht látják benne.
Erről beszélek. Ez a játékstílus egy borzalmasan sekélyes valami. Nem állítom, hogy ez baj, nem állítom, hogy ettől szar, nem állítom, hogy hülye akinek bejön.
Sectumsempra - For Enemies
-
vehement69
senior tag
pedig kell ahhoz kreativitás, hogy egy faág bonyolultságú koncepciót izgalmassá tegyenek nem azt mondom, hogy spanyolviasztól fog ragadni a DVD, de azért bizony kellenek oda olyan szörnyek, olyan elemek a sokidézőjelbetett storyba, vagy a világ hangulatába, hogy játszon is vele valaki.
viszont abban is van igazság, amit mondasz. így viszont a termékek 99%-a iparosmunka. meg egyáltalán a kreativitás szót mint olyat elég sok féle értelmezésben használják már, ma már mindenki kreatív blablabla kihagyod önéletrajzodból takarodszhaza szóval óvatosan játszani a szavakkal pont ez az, amibe főleg Blizz-éknél nem érdemes belekötni (bár ha azt nézzük, náluk kevésbé kreatív cég kevés van, lényegében 20 éves ötletekből élnek meg (a 3 'nagy' játék [jó hát plusz az egyikből csináltak egy ememóerpégét, csak most nem jut az eszembe])
szerk: az aláírásod amúgy nagyon kajak!
[ Szerkesztve ]
I am cancer in your bones
-
MODERÁTOR
válasz vehement69 #49 üzenetére
Azt hozzátenném, hogy az az ememóerpégé is csak egy Diablo klón.
***
-
Morden24
nagyúr
válasz vehement69 #49 üzenetére
így viszont a termékek 99%-a iparosmunka
Tulajdonképpen ez igaz is.
De egyébként nem tudom, ezen miért kéne megütközni: a "termékek" (és itt most a játékokra gondolok) legnagyobb része nulla újítással rendelkezik. Ez tulajdonképpen nem gond, hiszen a százezer egy kaptafára épülő akciófilmet is megnéztük a '80-as és '90-es években, és még szórakozást is nyújtott.
Igazi korszakalkotó cucc ritkán születik. Ez persze nem jelenti azt, hogy az iparosmunkával ne lehetne szórakozni. Na és akkor még mindig ott van, hogy kinek mi az iparosmunkaa 3 'nagy' játék
Nemtom, szerintem ez csak a szokásos Blizzard lore. Egyetlen programból élnek, ez meg a WoW.
A többi le volt magas ívben kakkantva egészen addig, ameddig nem támadt igazi mozgás az MMO piacon, és nyilván érzik a Blizzard-nál, hogy nem állhatnak örökké egy lábon. Mert elhiszem, hogy húdefasza cég, de azt, hogy a D3-at vagy az SC2-őt 10 éve fejlesztik, azt meséljék be annak, akinek kiégették a homloklebenyétaz aláírásod amúgy nagyon kajak!
Terry Pratchett-et kell érte dícsérni, a Wyrd Sisters-ben mondja ezt Granny Weatherwax
Sectumsempra - For Enemies
-
Wolverine
félisten
Bashiok egy Community Manager a hivatalos fórumon. Aki olvasta régebben a WoW fórumot, az Drysc nicknéven emlékezhet rá...
#51: tegyük fel, hogy épp nincs olyan ötlete a Blizzardnál a teamnek, amiből értelmes Starcraftot lehetne csinálni, de van valamijük a Diablónak. Akkor nem az a logikus, ha az utóbbival foglalkoznak és a Starcraft parkolópályára kerül? (egyébként az utóbbi 2-3 hónapban elég sok interjút készítettek a Blizz fejeseivel a WoW 5. születésnapja miatt, és többen említették, hogy a terveikhez képest a WoW sokkal nagyobb lett, és sokkal több erőforrást igényelt kezdetben, mint azt tervezték - ez viszont addig a többi franchise rovására ment, amíg úrrá nem lettek a problémákon. egy példa: kezdetben a WoW-support olyan 70-80 ember volt... ma több, mint 3000 alkalmazott dolgozik azon az osztályon)
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
félisten
Így jártál, kellett neked hülyeséget venni.
Diablora visszatérve:
Nem egy gondolkodtató játék(egy bizonyos szintig), de ha "ügyivagy" benne, oda már kell némi tervezgetés/számolás/taktikázás. Pont ez a jó benne, hogy mindenki megtalálhatja a szintjének megfelelő játékstílust a casual-tól a hc-ig. -
Morden24
nagyúr
válasz Wolverine #52 üzenetére
Akkor nem az a logikus, ha az utóbbival foglalkoznak és a Starcraft parkolópályára kerül?
De. Nyilván ezért foglalkoztak az utóbbi 10 évben a Starcraft 2 helyett a Diablo 3-al. Ja várjál, mégsem. Egyikkel sem foglalkoztak. Semmivel sem foglalkoztak, csak a WoW-al.
többen említették, hogy a terveikhez képest a WoW sokkal nagyobb lett, és sokkal több erőforrást igényelt kezdetben, mint azt tervezték
Ja, és pont addigra lett erőforrás, mire igazi mozgás támad az MMO piacon?
Egyébként ezt el is hiszem. Ez csak annyit igazol, hogy tudnak ők mozogni, ha kell nekik.Most komolyan, valaki tényleg beveszi ezeket a gagyi meséket a szentélető Blizzardról?
Ugyaolyan cég, mint az összes többi: azzal foglalkoztak, ami a nagypénzt hozza a konyhára. Ezzel nincsen semmi gond, de ne találjunk már ki hozzá szépítőmesét.(#53) D1Rect: Pont ez a jó benne, hogy mindenki megtalálhatja a szintjének megfelelő játékstílust a casual-tól a hc-ig.
Más játékokban nincsen easy-medium-hard?
Amúgy nem vettem hülyeséget, ha a saját szempontomból nézem. Tudod jól, hogy rühellem a hekkendszless-t (-> illetve bocsánat, ez így nem teljesen igaz; teljes mértékben tudok értékelni egy Blade of Darkness-szerű hekkendszless-t; az egérgyilkoló diablózás, na az viszont tényleg nem az én stílusom)
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
Wolverine
félisten
Nem - ezekre az erőforrásokra nagyrészt 2005-ben volt szükség, amikor - szvsz - már elkezdték volna a munkát a SC2-n és a D3-n is. Tekintve, hogy a Starcraft bejelentése 2007-ben, a Diabloé 2008-ban volt, kb. 2006-ban már mindkettőn dolgozhattak; valószínűleg előbb is, de azt nem merném megbecsülni. (pláne, mert volt szó arról, hogy legalább kétszer kidobtak mindent, amit a D3-hoz addig megcsináltak) Ahogy említettem: a WoW megjelenésekor összesen 800 fő dolgozott a Blizzardnál mindenkit figyelembe véve, most meg közelítenek az 5000-hez, ha jól emlékszem az adatokra.
Ráadásul az utóbbi 10 évben a WoW mellett elkészült a Reign of Chaos és a The Frozen Throne is - bár azok is a Warcraft-franchise-hoz tartoznak, ez igaz
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
félisten
"Más játékokban nincsen easy-medium-hard? "
De van, itt viszont egymás után érhetőek el."Amúgy nem vettem hülyeséget, ha a saját szempontomból nézem. Tudod jól, hogy rühellem a hekkendszless-t (-> illetve bocsánat, ez így nem teljesen igaz; teljes mértékben tudok értékelni egy Blade of Darkness-szerű hekkendszless-t; az egérgyilkoló diablózás, na az viszont tényleg nem az én stílusom)"
Tudom, mindig kifejted a Diablo ellenérzésed.
A Diablo nem is egérgyilkos, én több ezer szintet játszottam egy egérrel.
BTW: Devil May Cry széria? -
rup1u5
nagyúr
Lassan 70 éve fejlesztik.
Why don't you knock it off with them negative waves!
-
frame>24
addikt
Az érdekelne, hogy fizikailag mi tart sokáig egy game fejlesztésén. Rendben van, hogy meg kell brainstromingolni, hogy mi legyen benne (story, pályák (act-ok), játékmenet, szörnyfélék, cuccok + mittudomén). De ha ez megvan, akkor mi van? Sokáig tart bepötyögni a programkódot, vagy mi? (Tudom, ma már biztos "modulokból" építkeznek, nyilván nem sprite-okat pötyögnek be számkódokkal, de...) Vagy sok tesztelgetés?
Tehát mi a rossebet csinál egy játékfejlesztő-programozó? Csak, hogy el tudjam képzelni...(jah, a 2,5 L kóla-ivás, pizzarendelés mellett )
[ Szerkesztve ]
▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1
-
dabadab
titán
"De ha ez megvan, akkor mi van?"
Ki kell talalnia a kodot/artworkot/miegyebet, elragodni konkret implementacios reszletekn.
Megcsinalni.
Tesztelni.
Hibajavitani.
Tesztelni.
Hibajavitani.
...
Rajonni, hogy par dolog a valosagban maskepp mukodik, mint elmeletbe, ujabb brainstorming.
GOTO 10Kb
DRM is theft
-
Wolverine
félisten
Hiába működik elméletben egy mechanizmus, ha a gyakorlatban lekódolva nem megy. Hiába jó elvileg egy kaszt, he nem skálázódik a szintjével és/vagy a friss loottal. Hiába jó elvileg egy sztoriszál, ha a játékost nem fogja meg... És hiába működik minden tökéletesen egyesével, ha a modulok összeillesztve nem működnek együtt, hanem totális háborút vívnak egymással.
A kód trükkös dolog, és könnyen előfordulhat, hogy egy ártatlan módosítás előhoz egy rejtve maradt ordító bugot. Vagy épp egy ordító bug javításával 3, addig működő feature őrül meg..."I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
mephi666
nagyúr
nem kötekedési szándékkal mondom, de próbáltál már valamilyen "komolyabb" programot fejleszteni? amatőr szint alatt vagyok jóval és nem is bonyolult programot "fejlesztettem" szakdogának, de napi szinten többször belefutottam olyan problémába, amin téptem a hajam rendesen... megírod a kódot, úgy néz ki, hogy klappol... futtatod és puff... mégsem f@sza... csapatban azért bizonyos szempontból könnyebb fejleszteni, mert 1-1 problémát meg lehet beszélni a hasonló képességű emberekkel, de nehezebb is, mert nagyon hasonlóan kell gondolkozni mindenkinek... szerintem a programozók nagy része úgy irtózik a másik által írt kódtól, mint ördög a tömjénfüsttől...
egy diablo3 kaliberű játék hiába egy "pitiáner" (ámde hangulatos) hack n slash, a kódot megírni alá akkor sem kis meló... a balance belövése csak a hab a tortán és simán lehet végezni tesztelés közben... lényegében pártucat érték belövéséről szól... ami mögötte van, annak a megírása az igazán húzós... a különböző útvonalkereső meg ai-ért felelős algoritmusok kidolgozása szerintem az ütős munka... persze a mozgás lemodellezése+grafika mellett... mellékesen optimalizálni sem árt, hogy ne ugorjon le a játéksebesség akkor sem, ha 200monster rohangál a képernyőn és pörög-villog a ww-s barbi meg a sorcik szórják a különböző spelleket... meg a cuccok legyártása sem vesz el annyi időt... szerintem a tárgyak randomgenerátorát egy kezdő programozó is percek alatt simán összedobná... (belőni a max. értékeket, hogy úgy azért durva legyen a cucc, meg alá egy randomgenerátor minden értékre, hogy kis eséllyel jöhessen ki a max és kész... szvsz nem nagy kunszt)nem bántó szándékkal írtam, amit, csak aki valamennyire is belemélyült már a programozásba, az tudja szerintem, hogy nem könnyű meló... nyomtam én is úgy heteken keresztül, hogy cigi+kávé+keksz... reggel 5től este 8ig... haverom amikor átjött, beszélni is alig bírtam, úgy bezombultam... nem arról szól komolyabb helyeken szerintem, hogy zabálják a pizzát, vedelik a kólát és páróránként a billentyű alatt lecummantja az embert 1-1 p*csa... közben meg pötyögnek óránként pár sort
ui: majdnem kifelejtettem: azért nem rossz dolog összeszedni mindenestől, hogy a használatos dx/opengl verzió milyen ficsőrjeit használják fel a játékban, hogy azért legyen csilivili meg állpotyogtatás is... aztán rendesen beskálázni a grafikai beállításokat hozzá, hogy az adott szinten mi jelenjen meg és mi ne... a kódolás sem olyan ütemben megy, mintha csak le kellene gépelni valamit... az esetek nagy részében problémák lépnek fel, amiket meg kell oldani... és ez folyamatosan fennáll... nagyobb problémáknál pedig szerintem újra kell gondolni több ember munkáját érintő részeket is...
előttem is írták a tesztelést... ez viszi el a legtöbb időt, mert ahogy felépül egy játék/program, folyamatosan tesztelni kell, hogy amit épp készített benne az ember, az hogy működik...
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
frame>24
addikt
"nem kötekedési szándékkal mondom, de próbáltál már valamilyen "komolyabb" programot fejleszteni?"
valamint
"nem bántó szándékkal írtam, amit, csak aki valamennyire is belemélyült már a programozásba az tudja szerintem,"
Nem, nem tudom ezeket, nem mélyültem bele, EZÉRT is kérdeztem meg itt a dolgokat.
Ugye a postomban rejtett és halvány utalás van, hogy utoljára C=64-re írtam gagyi progikat. Azokat is számtech. szakkörön ált isk. 5-ben, (meg ua. idő tájt otthon is csak úgy)
Azóta nem vagyok okosabb programozásban, mint egy ötödikes (lehet, másban sem )Amúgy köszönöm a válaszokat többieknek is, elgondolkodtam azokon, amit írtatok és kész.
Csak annyit höppögnék még, hogy: de hisz' elvileg van tapasztalatuk hasonlókban, deviszont-ámde-noha ezek szerint ettől még szinte "kályhától" megy az egész az új design miatt.
Vagymi.▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1
-
mephi666
nagyúr
értem... szerintem egy dia3 kaliberű játéknál szó szerint a "kályhától" indultak, mert a 3 rész között oltári nagy eltérés van...
az 1. rész még egy 256 színben "pompázó" scrollozós hack n slash volt itt-ott dinamikus részekkel (fáklyák, stb)
a 2. rész már jóval komolyabbra sikerült... itt is megmaradt a "scrollozós" megjelenítés, de sokkal több dinamikus rész került be... plusz dinamikus fények/árnyékok... mellette 3d-gyorsító támogatás és millió dolog...
a 3. részt meg láthatta mindenki előzetes videókon... teljesen 3d-ben lemodellezett dinamikus környezet, amit csomó helyen "át lehet alakítani"... plusz dx-verziókban is csomó előrelépés volt, amivel azért lépést kell tartani, hogy megállja a helyét a játék az elvárások miatt...szerintem kukázni kellett rendesen minden résznél az előzőt, mert néhány szereplőt/cuccot leszámítva nem sok mindent "hasznosíthattak"... a blizzard nem egy ea, ahol ugyanazt a motort használják több játéknál folyamatosan (pl sportjátékok) és lényegében csomó játékuk egy teljesárú sz@ros modnak felel meg
a programozásról először azt hittem én is, hogy az ember csak pötyögi a 100%os sorokat és minden szép és jó aztán belekóstoltam és rájöttem, hogy sík hülye vagyok hozzá... még most is de ugyanígy voltam a 3dsmax-al is... azt hittem, hogy hipp-hopp akármit meg lehet benne csinálni és rájöttem ott is, hogy marhasok lehetőség van benne és még egyszerűbb feladatoknál is belefuthat az ember olyan problémákba, amik fejtörést okozhatnak... a rutin nagyon sokat számít, de akkor is változik mindig sokminden, amit követnie kell a programozóknak/grafikusoknak és ezeken a területeken már nincs akkora rutinjuk...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Wolverine
félisten