Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Cathfaern #6 üzenetére

    Azért párhuzamosítani lehet, és sok aspektusa a játékfejlesztésnek is iparosmunka: meg kell csinálni, amit kitaláltak.

    Gondolom az elmúlt több, mint 10 évben azért sikerült kitalálniuk ha mást nem, a koncepciót, szóval rengeteg olyan dolog lehet, amit egyszerűen el kell készíteni. Ehhez meg nem árt, ha van humánerő.

    Diabo & kreativitás? Jó tudom, tudom, üljekkussoljak :B

    Sectumsempra - For Enemies

  • Realradical

    őstag

    válasz Cathfaern #6 üzenetére

    Kiindulva a Blizz headquarterről kikerült képekből, nem hiszem, hogy gátat szabnának a kreativitásnak. :)

    Things that try to look like things often do look more like things than things

  • Isee

    senior tag

    válasz Cathfaern #6 üzenetére

    Hát igen, mondjuk arra kiváncsi lennék, hogy anno a Starcraft-ot, illetve a DiabloII-t hányan fejlesztették:K
    Mert hogy ezek a game-k sokkal hamarabb kész voltak, mint most az SC2, illetve a D3, az tuti :DD

    "...But, before your President decides, please ask him this: What if we leave... and you're wrong?" (Optimus Prime ~ TF2)

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Cathfaern #39 üzenetére

    De akár harc/skill rendszerben is lehet újat alkotni

    Igen, nagyjából én is erre gondoltam, erőviszony optimalizáció alatt.

    autós játékban sem lehet újat mutatni, hisz már létezik olyan játék, ahol egy úton körbemész, és ha az első vagy, akkor nyertél

    Teljesen igazad van. És bármelyik autós játékot neveznéd innovatívnak, kreativitástól kicsattanónak? Én nem.
    Lehet realisztikusabb, lehet szebb a grafikája, de ehhez nem kreativitás kell.

    Kreativitás az én értelmezésemben nem (csak) azt jelenti, hogy olyat alkotsz, amit még senki más.

    Teljesen jogos. A megvalósítás, a végeredmény a lényeg. De attól, hogy valami jó, még nem feltétlenül van benne sok kreativitás, innováció.

    Szerintem a kreativitás adja meg egy játéknál (meg sok minden másnál is) a különbséget a tisztes iparosmunka, és a kiemelkedő játék között.

    Ha a "kreativitás" az, ami a Diablo 1 és a 2 közötti változás, akkor a kreativitás nem több, mint iparosmunka.
    Maradjunk annyiban, hogy olyan a Diablo, mint a Porsche kocsik dizájnolása. Lehet, hogy már a sokadikat csinálják, lehet, hogy már nagyon jók benne, és nyilván a végeredmény is jó, hiszen sokan szeretik. De kreativitás annyi van benne, mint egy fénymásolóban.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Cathfaern #47 üzenetére

    De kocsibelső elrendezéssel már tudsz kreatívkodni?

    Ez mondjuk - nem meglepően - a Porsce-nál nem szokás.

    Vezetést segítő rendszerekkel tudsz kreatívkodni?

    Az nem kreatívkodás, hanem fejlődő technika.
    Csak hogy tisztázzuk: attól, hogy beépítenek egy satnav rendszert, még nem tettek semmi kreatívat. Ahogyan attól, hogy mondjuk a Diablo 3 full 3D-s, még nem volt semmi kreativitás, csak megfelelnek az elvárásoknak.

    maga a műfaj meghatároz bizonyos kötöttségeket. Amiktől nem csak azért nem szerencsés eltérni

    Na de pont erről van szó: ez a műfaj egyszerűen nem enged túl nagy kreatívkodási lehetőségeket.
    És gondold végig: egyetlen hack 'n' slash Diablo-klón, ami megjelent az utóbbi években, sem tudott a Diablo-hoz hasolnó népszerűségre szert tenni. Pedig legyünk őszinték, mindegyik volt legalább olyan "intelligens", némelyik még talán fel is mutatott egy-két pluszt; konkurencia nem volt, mert a Blizzard a Lord of Destruction óta a seggét vakarja; technikailag, grafikailag is fejlettebbek voltak.
    Ennek ellenére egyik sem tudott gyökeret ereszteni. A saját véleményem szerint egyetlen oka van ennek: mert nem Diablo-k. Ha bármelyiket Blizzard címkével és Diablo névvel adták volna ki, mindenki bepisilt volna a gyönyörtől.

    az emberek egyszerűen nem azt várják tőle + mások ugyanazt a hack'n'slasht látják benne.

    Erről beszélek. Ez a játékstílus egy borzalmasan sekélyes valami. Nem állítom, hogy ez baj, nem állítom, hogy ettől szar, nem állítom, hogy hülye akinek bejön.

    Sectumsempra - For Enemies

Új hozzászólás Aktív témák