Új hozzászólás Aktív témák
-
Realradical
őstag
Mennyiség != minőség.
Ha csak ennyi fejlesztő van akkor később sokkal egyszerűbb lesz javítani/bővíteni a kódot az biztos.
Legalábbis az én naiv álomvilágomban ez így működik.
Things that try to look like things often do look more like things than things
-
mephi666
nagyúr
remélem legkésőbb jövőre látni is fogok valamit a játékból, mert már hiányzik a jóféle hack n slash a monk csajszi meg mellbedobással győzedelmeskedni fog a mobok hada felett
nem semmi a létszám, de biztos Bashiok-ék jobban tudják, mint mi és így lassan, de biztosan haladnak...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
Azért a 70 nem kevés. Már így is jó nagy család.
Nem sürgős nekik, mert 2011-12 lesz amire kiadják... -
LackoMester
addikt
tényleg mikorra is esedékes a megjelenés -de azt tudom, jócskán csúszásban vannak
ott a kisértet a ganéná.... by: Bendegúz
-
Thodeus
aktív tag
válasz LackoMester #4 üzenetére
Venicdán
-
Cathfaern
nagyúr
A programozás és a játékfejlesztés nem úgy működik mint pl. az autógyártás, hogy ha 10 embert rakunk oda, akkor napi 1 autó, ha 100-at, akkor napi 10 autó, stb. Az a gond, hogy minden ember másként gondolkozik, mást szeretne, más módszereket használ. És emiatt minél több ember van, annál inkább szét fog esni a játék, ami alatt nem feltétlenül azt értem, hogy bugos lesz (bár had tegyem hozzá, hogy minél több ember programozza, annál nagyobb az esély rá), hanem hogy nem lesz egységes. A másik lehetőség, hogy szigorúan irányított elvek szerint zajlik a fejlesztés, de akkor meg kreativitásra nem nagyon van lehetőség (pedig az teszi naggyá a blizz játékait).
-
KG.
tag
Nagyon remélem hogy még idén megjelenik, a 2 végigkísérte a gyerekkorom , Amazon és a barbár kivételével mindel elvittem HELL fokozatig!
Ha érdeklődsz valamelyik termékem iránt, írd le melyik hirdetésre hivatkozol!, nem vagyok gondolatolvasó hogy kitaláljam!
-
Televan74
nagyúr
Mikor kezdték el fejleszteni a játékot?
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
atike
nagyúr
Haladnak. És haladjanak is! Ettől jobban még nem vártam játékot...
-
Sirandrish
legenda
csinálják csak..100an is ha kell...csak jóféle legyen
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Morden24
nagyúr
Azért párhuzamosítani lehet, és sok aspektusa a játékfejlesztésnek is iparosmunka: meg kell csinálni, amit kitaláltak.
Gondolom az elmúlt több, mint 10 évben azért sikerült kitalálniuk ha mást nem, a koncepciót, szóval rengeteg olyan dolog lehet, amit egyszerűen el kell készíteni. Ehhez meg nem árt, ha van humánerő.
Diabo & kreativitás? Jó tudom, tudom, üljekkussoljak
Sectumsempra - For Enemies
-
Mr.Csizmás
félisten
ez megmagyarázza, hogy az EA-nal miért dolgoznak olyan sokan
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Bounti
aktív tag
"a Blizzard részéről egy bizonyos Banshiok nevű úriember"
Bashiok... nem Banshiok... (csak, hogy kicsit kukacoskodjak )
Ha a halál árnyékának völgyében járok is, nem félek a gonosztól... Mert én vagyok a völgyben a legesleggonoszabb!
-
MODERÁTOR
Diabo & kreativitás? Jó tudom, tudom, üljekkussoljak
Na igen tudom, hogy a játékstílus szinte már eleve kizárja az új ötleteket (mert ugye mész és gyaksz ezerrel, ezt nehéz cifrázni), de azért mindig lehet valamit javítani a játékélményen és az interfészen. Példa erre a Torchlight, amiben szerintem ki tudták javítani a Diablo 2 legtöbb hibáját.
[ Szerkesztve ]
***
-
-
Cathfaern
nagyúr
A játékfejlesztésnek meglepően kis része iparosmunka. Adott ki a Blizz egy statisztikát az összes dolgozóról, akik a WoW-al foglalkoznak. Összesen 3-4 ember végzi az egész játék programozási részét. És nem 10-en dolgoznak rajta.
Nem feltétlen azt jelenti a kreativitás, hogy az alapötlet mennyire extra. pl. WoWban iszonyat mennyiségű "easter egg" van, kismillió utalás ilyen-olyan játékra, személyekre, filmekre, stb.
-
Isee
senior tag
Hát igen, mondjuk arra kiváncsi lennék, hogy anno a Starcraft-ot, illetve a DiabloII-t hányan fejlesztették
Mert hogy ezek a game-k sokkal hamarabb kész voltak, mint most az SC2, illetve a D3, az tuti"...But, before your President decides, please ask him this: What if we leave... and you're wrong?" (Optimus Prime ~ TF2)
-
Robi BALBOA
őstag
Hú de várom már, csak el ne csesszék, nem kell annyira tul fikcsózni(70 embernek sok hülye ötlete van )!
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
InVino86
aktív tag
válasz Sirandrish #10 üzenetére
Nem kell h tobb mint 100an csinaljak, elvégre ez "csak" 1 DB játék nem egy multinacionális cégnek csinálnak infos infrastruktúrát.
Ha kevesebben csinálják átláthatóbb lesz ki mit csinált vagy csinál a projektben, ha olyan 70en vannak az sztem tök korrekt. Ja meg a BlizzarD a példa rá, hogy akkor adnak ki valamit ha az már tényleg jóó, lásd a Blizzard eddigi játékait, és tökmindegy mennyien dolgoznak rajta. Ha 200an dolgoznának rajta de ugy velik nem joo akkor ugyis kesni fog, ha meg 70en es joo akkor meg nem fog kesni.
-
InVino86
aktív tag
ollie moderátor lettél ?
A Diablo 1 programozói szemszögből nézve nem a legkreatívabb, de mindenesetre korszakalkotó volt, a 2-t is jóó irányban folytatták, nem szabad megbolygatni mert akkor lehet borul a siker, a 3-ra meg már kiváncsi leszek, mivel egy világ várja
Igen, de legközelebb légy szíves használd a szerkesztés funkciót.
[ Módosította: ollie ]
-
tcp
tag
jól mondják az előttem írók. Több száz fejlesztő egy ilyen projekten? Az MS-nél komplett operációs rendszereken szoktak több százan dolgozni, de jellemzően már egy 100 fejlesztős projekt is gigantikusnak számít, nem, hogy több száz...
A management amúgy is foglalkozik azzal, hogy a k&f típusú munkák (és a fejlesztés is ide tartozik) hatékonysága nem növelhető az emberek darabszámának növelésével, sőt, konkrét tesztek bizonyítják, hogy ha elkezded növelni az emberszámot, akkor egy ideig nő a hatékonyság, majd elkezd erősen csökkenni (pl egyre több időt és energiát igényel a belső kommunikáció), szóval egyáltalán nem biztos, hogy ha van egy 40 fős csapatod, és gyorsítani akarod a munkát, akkor 50 főre emelve a munkások számát nyersz valamit, akár a visszájára is fordulhat a trend. Ez persze nem jelenti, hogy nem lehet gyorsítani egy munkán, csak nem mindig az emberek puszta darabszámának emelésében kell gondokozni, ez nem gödör ásás, hogy ha 1 ember 1 nap alatt 1 métert ás, akkor 100 ember 1 nap alatt 100 métert fog...
-
ChromeX
addikt
"így már majdnem 70 fő készíti a Diablo III-at."
"Diablo III: Már több, mint 70-en fejlesztik!"
ez egy kicsit ellentmondásos akkor a címet szerintem javísd át.
Battleforge-> Skylords Reborn F2P https://forum.skylords.eu/
-
mephi666
nagyúr
Bashiok azt nyilatkozta, hogy gyarapodni fognak... (akkor meg 70 fölött lesznek gyorsan) szerintem arra gondolt, hogy a fejlesztőgárda ellenkező nemű tagjai szexuális kapcsolatot létesítenek egymással és az utódok is bekapcsolódnak majd a fejlesztésbe... ezért is "when it's done"
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Morden24
nagyúr
Persze, ez a rész jogos, bár szerint a Blizzard az elmúlt években ha valamit már magas szinten űz, akkor az az interface-ek dizájnolása
Torchlight-al egyáltalán nem játszottam, de ha tettem volna, sem nagyon tudnám összehasonlítani a D2-vel, mert arra sem mondanám, hogy sokat bírtam belőle
Sectumsempra - For Enemies
-
Morden24
nagyúr
Nem kéne neked elmenni inkább kicsit xboxolni?
Ja, de sajnos nincsen semmilyen zéróIQ-s hekkendszlessem kekszbokszra.
Egyébként viccet félretéve: egyáltalán nem mondom, hogy hülye, akinek bejön a Diablo, és azt sem, hogy szar játék lenne. Azt mondom, hogy egyszerű, mint a halszálka, és bármennyire misztifikálja túl a Blizzard vagy a rajongói, egyetlen dolog kell hozzá: erőviszony optimalizálás (amit nem tagadok, hogy nagy feladat).
Kreativitás egy hekkendszlessben, piha. Persze ha a Cathfaern által mondott easter egg-gyártást értik ez alatt, akkor persze oké.
szerk.: Ofkorsz, ez a Diablo 1 és 2 - nyilván nem tudom, milyen lesz a 3. Bár gyakorlatilag biztos vagyok benne, hogy kutyából nem lesz szalonna.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
frame>24
addikt
Bashiok, *******, ilyen nevű embert...Ez valami BOSS a játékból? Szerintem ő fogja eldobni a unigue-os Ogre Mault, meg Colossus Blade-et.
ja, az artwork durván szilikon-mellű...szép kis Monk...biztos későn tért meg. Az arca meg, mintha meglegyintették volna szívlapáttal.
Nem használunk ilyen szavakat, még kukaccal sem.
[ Módosította: ollie ]
▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1
-
Realradical
őstag
Ezeknek pont ez a varázsa. Mész ölsz, majd nagyobb kardot kapsz, nagyobb monsterekhez. Egy munkanap után nem is kell több.
Ha gondolkodni akarok akkor előkapom a M.A.X.-et vagy felmegyek online sakkozni. Értem én mi a bajod vele, de ez nem az a műfaj ahol újat fognak alkotni. Nem lehet minden "RPG" planescape szintű.
[ Szerkesztve ]
Things that try to look like things often do look more like things than things
-
Cathfaern
nagyúr
Nem csak arra gondoltam alatta, de egy példa volt, hogy ilyenre is lehet érteni. De akár harc/skill rendszerben is lehet újat alkotni. Persze igazad lesz, ilyen szempontból a lényeg ugyanaz marad, de ilyen alapon mondhatnánk, hogy autós játékban sem lehet újat mutatni, hisz már létezik olyan játék, ahol egy úton körbemész, és ha az első vagy, akkor nyertél.
Kreativitás az én értelmezésemben nem (csak) azt jelenti, hogy olyat alkotsz, amit még senki más. Szerintem a kreativitás adja meg egy játéknál (meg sok minden másnál is) a különbséget a tisztes iparosmunka, és a kiemelkedő játék között. -
Morden24
nagyúr
válasz Realradical #38 üzenetére
Nem is baj. De azért RPG-nek ne hívjuk. Ezért találták ki a hack 'n' slash nevet. A Diablo-nak annyi köze van az rpg-hez, mint Szűz Máriának a sarki kurvához. Ami nem baj, mert attól még nyilván jó játék.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
Morden24
nagyúr
válasz Cathfaern #39 üzenetére
De akár harc/skill rendszerben is lehet újat alkotni
Igen, nagyjából én is erre gondoltam, erőviszony optimalizáció alatt.
autós játékban sem lehet újat mutatni, hisz már létezik olyan játék, ahol egy úton körbemész, és ha az első vagy, akkor nyertél
Teljesen igazad van. És bármelyik autós játékot neveznéd innovatívnak, kreativitástól kicsattanónak? Én nem.
Lehet realisztikusabb, lehet szebb a grafikája, de ehhez nem kreativitás kell.Kreativitás az én értelmezésemben nem (csak) azt jelenti, hogy olyat alkotsz, amit még senki más.
Teljesen jogos. A megvalósítás, a végeredmény a lényeg. De attól, hogy valami jó, még nem feltétlenül van benne sok kreativitás, innováció.
Szerintem a kreativitás adja meg egy játéknál (meg sok minden másnál is) a különbséget a tisztes iparosmunka, és a kiemelkedő játék között.
Ha a "kreativitás" az, ami a Diablo 1 és a 2 közötti változás, akkor a kreativitás nem több, mint iparosmunka.
Maradjunk annyiban, hogy olyan a Diablo, mint a Porsche kocsik dizájnolása. Lehet, hogy már a sokadikat csinálják, lehet, hogy már nagyon jók benne, és nyilván a végeredmény is jó, hiszen sokan szeretik. De kreativitás annyi van benne, mint egy fénymásolóban.Sectumsempra - For Enemies
-
Horbal
őstag
Hogy nem kreatív azzal talán még egyet is értek, de, hogy baromi fíling az biztos. És azért lehet kreatívkodni, a monszták megjelenésével, karakterek animjával, cucokkal, játékmenettel stb... én még így 30 fölött is imádok baxom tökig páncélozott warrikkal halált osztani, na nem napokig mint régen de egy fél órára/nap kell az...
Porshe meg úgy jó ahogy van, nincs is szebb egy ős Targa-nál... sztem formailag *-os 5-ös...
Nekem spec a száguldó szappantartók (Ferrari, Lambo stb) nem gyere be...De ezért jó, hogy különbözőek vagyunk...van változatosság
Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
EczkE
addikt
Én még most is tolom a kettőt
Asszem mindenféleképpen!
-
Cathfaern
nagyúr
Én még mindig azt mondom, hogy nem csak akkor kellhet egy játékhoz kreativitás, ha egy teljesen új dolgot hozol létre. Ha már autóverseny, ott van a grid, a maga visszajátszási funkciójával. Igen, ezzel nem forradalmasította az autóversenyeket, de új ötlet volt? Igen az.
"Maradjunk annyiban, hogy olyan a Diablo, mint a Porsche kocsik dizájnolása."
Szerintem bővitsük ki a dolgot... mondjuk azt, hogy a Diablo fejlesztése, olyan mint a Porsche kocsik fejlesztése. És igen, itt nagyon kreatívkodni nem tudsz azzal, hogy az a kocsi hogy nézzen ki, mert megvan a megszokott kinézet, amit részben fizika is igazol, stb. De kocsibelső elrendezéssel már tudsz kreatívkodni? Tudsz. Vezetést segítő rendszerekkel tudsz kreatívkodni? Tudsz. Játékoknál hasonló a helyzet: maga a műfaj meghatároz bizonyos kötöttségeket. Amiktől nem csak azért nem szerencsés eltérni, mert az több munka, hanem azért is, mert az emberek egyszerűen nem azt várják tőle. De ezen belül bőven van mozgási tér, de hozzá kell tenni, hogy ez főleg csak a stílust szeretőknek fog feltünni, mások ugyanazt a hack'n'slasht látják benne. -
Morden24
nagyúr
válasz Cathfaern #47 üzenetére
De kocsibelső elrendezéssel már tudsz kreatívkodni?
Ez mondjuk - nem meglepően - a Porsce-nál nem szokás.
Vezetést segítő rendszerekkel tudsz kreatívkodni?
Az nem kreatívkodás, hanem fejlődő technika.
Csak hogy tisztázzuk: attól, hogy beépítenek egy satnav rendszert, még nem tettek semmi kreatívat. Ahogyan attól, hogy mondjuk a Diablo 3 full 3D-s, még nem volt semmi kreativitás, csak megfelelnek az elvárásoknak.maga a műfaj meghatároz bizonyos kötöttségeket. Amiktől nem csak azért nem szerencsés eltérni
Na de pont erről van szó: ez a műfaj egyszerűen nem enged túl nagy kreatívkodási lehetőségeket.
És gondold végig: egyetlen hack 'n' slash Diablo-klón, ami megjelent az utóbbi években, sem tudott a Diablo-hoz hasolnó népszerűségre szert tenni. Pedig legyünk őszinték, mindegyik volt legalább olyan "intelligens", némelyik még talán fel is mutatott egy-két pluszt; konkurencia nem volt, mert a Blizzard a Lord of Destruction óta a seggét vakarja; technikailag, grafikailag is fejlettebbek voltak.
Ennek ellenére egyik sem tudott gyökeret ereszteni. A saját véleményem szerint egyetlen oka van ennek: mert nem Diablo-k. Ha bármelyiket Blizzard címkével és Diablo névvel adták volna ki, mindenki bepisilt volna a gyönyörtől.az emberek egyszerűen nem azt várják tőle + mások ugyanazt a hack'n'slasht látják benne.
Erről beszélek. Ez a játékstílus egy borzalmasan sekélyes valami. Nem állítom, hogy ez baj, nem állítom, hogy ettől szar, nem állítom, hogy hülye akinek bejön.
Sectumsempra - For Enemies
-
vehement69
senior tag
pedig kell ahhoz kreativitás, hogy egy faág bonyolultságú koncepciót izgalmassá tegyenek nem azt mondom, hogy spanyolviasztól fog ragadni a DVD, de azért bizony kellenek oda olyan szörnyek, olyan elemek a sokidézőjelbetett storyba, vagy a világ hangulatába, hogy játszon is vele valaki.
viszont abban is van igazság, amit mondasz. így viszont a termékek 99%-a iparosmunka. meg egyáltalán a kreativitás szót mint olyat elég sok féle értelmezésben használják már, ma már mindenki kreatív blablabla kihagyod önéletrajzodból takarodszhaza szóval óvatosan játszani a szavakkal pont ez az, amibe főleg Blizz-éknél nem érdemes belekötni (bár ha azt nézzük, náluk kevésbé kreatív cég kevés van, lényegében 20 éves ötletekből élnek meg (a 3 'nagy' játék [jó hát plusz az egyikből csináltak egy ememóerpégét, csak most nem jut az eszembe])
szerk: az aláírásod amúgy nagyon kajak!
[ Szerkesztve ]
I am cancer in your bones
-
MODERÁTOR
válasz vehement69 #49 üzenetére
Azt hozzátenném, hogy az az ememóerpégé is csak egy Diablo klón.
***
Új hozzászólás Aktív témák
- HUAWEI Band 8 aktivitásmérő (fekete), keveset használt, karcmentes kijelző
- 96GB (2x48GB) Crucial Pro DDR5 kit/ új, bontatlan/
- IPhone 15 Pro 128GB gyári független 2025.04.03. Apple garancia
- GAMER PC - RTX 3070 - i5 12400F/13400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD -