Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Cathfaern #6 üzenetére

    Azért párhuzamosítani lehet, és sok aspektusa a játékfejlesztésnek is iparosmunka: meg kell csinálni, amit kitaláltak.

    Gondolom az elmúlt több, mint 10 évben azért sikerült kitalálniuk ha mást nem, a koncepciót, szóval rengeteg olyan dolog lehet, amit egyszerűen el kell készíteni. Ehhez meg nem árt, ha van humánerő.

    Diabo & kreativitás? Jó tudom, tudom, üljekkussoljak :B

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz ollie #15 üzenetére

    Persze, ez a rész jogos, bár szerint a Blizzard az elmúlt években ha valamit már magas szinten űz, akkor az az interface-ek dizájnolása :)

    Torchlight-al egyáltalán nem játszottam, de ha tettem volna, sem nagyon tudnám összehasonlítani a D2-vel, mert arra sem mondanám, hogy sokat bírtam belőle :B

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz D1Rect #19 üzenetére

    Nem kéne neked elmenni inkább kicsit xboxolni?

    Ja, de sajnos nincsen semmilyen zéróIQ-s hekkendszlessem kekszbokszra. ;]

    Egyébként viccet félretéve: egyáltalán nem mondom, hogy hülye, akinek bejön a Diablo, és azt sem, hogy szar játék lenne. Azt mondom, hogy egyszerű, mint a halszálka, és bármennyire misztifikálja túl a Blizzard vagy a rajongói, egyetlen dolog kell hozzá: erőviszony optimalizálás (amit nem tagadok, hogy nagy feladat).

    Kreativitás egy hekkendszlessben, piha. Persze ha a Cathfaern által mondott easter egg-gyártást értik ez alatt, akkor persze oké.

    szerk.: Ofkorsz, ez a Diablo 1 és 2 - nyilván nem tudom, milyen lesz a 3. Bár gyakorlatilag biztos vagyok benne, hogy kutyából nem lesz szalonna.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Realradical #38 üzenetére

    Nem is baj. De azért RPG-nek ne hívjuk. Ezért találták ki a hack 'n' slash nevet. A Diablo-nak annyi köze van az rpg-hez, mint Szűz Máriának a sarki kurvához. Ami nem baj, mert attól még nyilván jó játék.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Cathfaern #39 üzenetére

    De akár harc/skill rendszerben is lehet újat alkotni

    Igen, nagyjából én is erre gondoltam, erőviszony optimalizáció alatt.

    autós játékban sem lehet újat mutatni, hisz már létezik olyan játék, ahol egy úton körbemész, és ha az első vagy, akkor nyertél

    Teljesen igazad van. És bármelyik autós játékot neveznéd innovatívnak, kreativitástól kicsattanónak? Én nem.
    Lehet realisztikusabb, lehet szebb a grafikája, de ehhez nem kreativitás kell.

    Kreativitás az én értelmezésemben nem (csak) azt jelenti, hogy olyat alkotsz, amit még senki más.

    Teljesen jogos. A megvalósítás, a végeredmény a lényeg. De attól, hogy valami jó, még nem feltétlenül van benne sok kreativitás, innováció.

    Szerintem a kreativitás adja meg egy játéknál (meg sok minden másnál is) a különbséget a tisztes iparosmunka, és a kiemelkedő játék között.

    Ha a "kreativitás" az, ami a Diablo 1 és a 2 közötti változás, akkor a kreativitás nem több, mint iparosmunka.
    Maradjunk annyiban, hogy olyan a Diablo, mint a Porsche kocsik dizájnolása. Lehet, hogy már a sokadikat csinálják, lehet, hogy már nagyon jók benne, és nyilván a végeredmény is jó, hiszen sokan szeretik. De kreativitás annyi van benne, mint egy fénymásolóban.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Horbal #42 üzenetére

    hogy baromi fíling az biztos

    Ezt elhiszem, nyilván ízlések és pofonok :K

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Cathfaern #47 üzenetére

    De kocsibelső elrendezéssel már tudsz kreatívkodni?

    Ez mondjuk - nem meglepően - a Porsce-nál nem szokás.

    Vezetést segítő rendszerekkel tudsz kreatívkodni?

    Az nem kreatívkodás, hanem fejlődő technika.
    Csak hogy tisztázzuk: attól, hogy beépítenek egy satnav rendszert, még nem tettek semmi kreatívat. Ahogyan attól, hogy mondjuk a Diablo 3 full 3D-s, még nem volt semmi kreativitás, csak megfelelnek az elvárásoknak.

    maga a műfaj meghatároz bizonyos kötöttségeket. Amiktől nem csak azért nem szerencsés eltérni

    Na de pont erről van szó: ez a műfaj egyszerűen nem enged túl nagy kreatívkodási lehetőségeket.
    És gondold végig: egyetlen hack 'n' slash Diablo-klón, ami megjelent az utóbbi években, sem tudott a Diablo-hoz hasolnó népszerűségre szert tenni. Pedig legyünk őszinték, mindegyik volt legalább olyan "intelligens", némelyik még talán fel is mutatott egy-két pluszt; konkurencia nem volt, mert a Blizzard a Lord of Destruction óta a seggét vakarja; technikailag, grafikailag is fejlettebbek voltak.
    Ennek ellenére egyik sem tudott gyökeret ereszteni. A saját véleményem szerint egyetlen oka van ennek: mert nem Diablo-k. Ha bármelyiket Blizzard címkével és Diablo névvel adták volna ki, mindenki bepisilt volna a gyönyörtől.

    az emberek egyszerűen nem azt várják tőle + mások ugyanazt a hack'n'slasht látják benne.

    Erről beszélek. Ez a játékstílus egy borzalmasan sekélyes valami. Nem állítom, hogy ez baj, nem állítom, hogy ettől szar, nem állítom, hogy hülye akinek bejön.

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz vehement69 #49 üzenetére

    így viszont a termékek 99%-a iparosmunka

    Tulajdonképpen ez igaz is.
    De egyébként nem tudom, ezen miért kéne megütközni: a "termékek" (és itt most a játékokra gondolok) legnagyobb része nulla újítással rendelkezik. Ez tulajdonképpen nem gond, hiszen a százezer egy kaptafára épülő akciófilmet is megnéztük a '80-as és '90-es években, és még szórakozást is nyújtott.
    Igazi korszakalkotó cucc ritkán születik. Ez persze nem jelenti azt, hogy az iparosmunkával ne lehetne szórakozni. Na és akkor még mindig ott van, hogy kinek mi az iparosmunka :K

    a 3 'nagy' játék

    Nemtom, szerintem ez csak a szokásos Blizzard lore. Egyetlen programból élnek, ez meg a WoW.
    A többi le volt magas ívben kakkantva egészen addig, ameddig nem támadt igazi mozgás az MMO piacon, és nyilván érzik a Blizzard-nál, hogy nem állhatnak örökké egy lábon. Mert elhiszem, hogy húdefasza cég, de azt, hogy a D3-at vagy az SC2-őt 10 éve fejlesztik, azt meséljék be annak, akinek kiégették a homloklebenyét :U

    az aláírásod amúgy nagyon kajak!

    Terry Pratchett-et kell érte dícsérni, a Wyrd Sisters-ben mondja ezt Granny Weatherwax :)

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Wolverine #52 üzenetére

    Akkor nem az a logikus, ha az utóbbival foglalkoznak és a Starcraft parkolópályára kerül?

    De. Nyilván ezért foglalkoztak az utóbbi 10 évben a Starcraft 2 helyett a Diablo 3-al. Ja várjál, mégsem. Egyikkel sem foglalkoztak. Semmivel sem foglalkoztak, csak a WoW-al.

    többen említették, hogy a terveikhez képest a WoW sokkal nagyobb lett, és sokkal több erőforrást igényelt kezdetben, mint azt tervezték

    Ja, és pont addigra lett erőforrás, mire igazi mozgás támad az MMO piacon? :U
    Egyébként ezt el is hiszem. Ez csak annyit igazol, hogy tudnak ők mozogni, ha kell nekik.

    Most komolyan, valaki tényleg beveszi ezeket a gagyi meséket a szentélető Blizzardról?
    Ugyaolyan cég, mint az összes többi: azzal foglalkoztak, ami a nagypénzt hozza a konyhára. Ezzel nincsen semmi gond, de ne találjunk már ki hozzá szépítőmesét.

    (#53) D1Rect: Pont ez a jó benne, hogy mindenki megtalálhatja a szintjének megfelelő játékstílust a casual-tól a hc-ig.

    Más játékokban nincsen easy-medium-hard? :P

    Amúgy nem vettem hülyeséget, ha a saját szempontomból nézem. Tudod jól, hogy rühellem a hekkendszless-t :B (-> illetve bocsánat, ez így nem teljesen igaz; teljes mértékben tudok értékelni egy Blade of Darkness-szerű hekkendszless-t; az egérgyilkoló diablózás, na az viszont tényleg nem az én stílusom)

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • Morden24

    nagyúr

    válasz D1Rect #56 üzenetére

    BTW: Devil May Cry széria?

    Sosem játszottam vele :)

    Sectumsempra - For Enemies

Új hozzászólás Aktív témák