Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mephi666

    nagyúr

    remélem legkésőbb jövőre látni is fogok valamit a játékból, mert már hiányzik a jóféle hack n slash :K a monk csajszi meg mellbedobással győzedelmeskedni fog a mobok hada felett :)

    nem semmi a létszám, de biztos Bashiok-ék jobban tudják, mint mi és így lassan, de biztosan haladnak...

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • mephi666

    nagyúr

    válasz ChromeX #29 üzenetére

    Bashiok azt nyilatkozta, hogy gyarapodni fognak... (akkor meg 70 fölött lesznek gyorsan) szerintem arra gondolt, hogy a fejlesztőgárda ellenkező nemű tagjai szexuális kapcsolatot létesítenek egymással és az utódok is bekapcsolódnak majd a fejlesztésbe... ezért is "when it's done" ;] ;] ;]

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • mephi666

    nagyúr

    válasz frame>24 #64 üzenetére

    nem kötekedési szándékkal mondom, de próbáltál már valamilyen "komolyabb" programot fejleszteni? :) amatőr szint alatt vagyok jóval és nem is bonyolult programot "fejlesztettem" szakdogának, de napi szinten többször belefutottam olyan problémába, amin téptem a hajam rendesen... megírod a kódot, úgy néz ki, hogy klappol... futtatod és puff... mégsem f@sza... csapatban azért bizonyos szempontból könnyebb fejleszteni, mert 1-1 problémát meg lehet beszélni a hasonló képességű emberekkel, de nehezebb is, mert nagyon hasonlóan kell gondolkozni mindenkinek... szerintem a programozók nagy része úgy irtózik a másik által írt kódtól, mint ördög a tömjénfüsttől...
    egy diablo3 kaliberű játék hiába egy "pitiáner" (ámde hangulatos) hack n slash, a kódot megírni alá akkor sem kis meló... a balance belövése csak a hab a tortán és simán lehet végezni tesztelés közben... lényegében pártucat érték belövéséről szól... ami mögötte van, annak a megírása az igazán húzós... a különböző útvonalkereső meg ai-ért felelős algoritmusok kidolgozása szerintem az ütős munka... persze a mozgás lemodellezése+grafika mellett... mellékesen optimalizálni sem árt, hogy ne ugorjon le a játéksebesség akkor sem, ha 200monster rohangál a képernyőn és pörög-villog a ww-s barbi meg a sorcik szórják a különböző spelleket... meg a cuccok legyártása sem vesz el annyi időt... szerintem a tárgyak randomgenerátorát egy kezdő programozó is percek alatt simán összedobná... :) (belőni a max. értékeket, hogy úgy azért durva legyen a cucc, meg alá egy randomgenerátor minden értékre, hogy kis eséllyel jöhessen ki a max és kész... szvsz nem nagy kunszt)

    nem bántó szándékkal írtam, amit, csak aki valamennyire is belemélyült már a programozásba, az tudja szerintem, hogy nem könnyű meló... nyomtam én is úgy heteken keresztül, hogy cigi+kávé+keksz... reggel 5től este 8ig... haverom amikor átjött, beszélni is alig bírtam, úgy bezombultam... nem arról szól komolyabb helyeken szerintem, hogy zabálják a pizzát, vedelik a kólát és páróránként a billentyű alatt lecummantja az embert 1-1 p*csa... közben meg pötyögnek óránként pár sort ;]

    ui: majdnem kifelejtettem: azért nem rossz dolog összeszedni mindenestől, hogy a használatos dx/opengl verzió milyen ficsőrjeit használják fel a játékban, hogy azért legyen csilivili meg állpotyogtatás is... aztán rendesen beskálázni a grafikai beállításokat hozzá, hogy az adott szinten mi jelenjen meg és mi ne... a kódolás sem olyan ütemben megy, mintha csak le kellene gépelni valamit... az esetek nagy részében problémák lépnek fel, amiket meg kell oldani... és ez folyamatosan fennáll... nagyobb problémáknál pedig szerintem újra kell gondolni több ember munkáját érintő részeket is...

    előttem is írták a tesztelést... ez viszi el a legtöbb időt, mert ahogy felépül egy játék/program, folyamatosan tesztelni kell, hogy amit épp készített benne az ember, az hogy működik...

    [ Szerkesztve ]

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • mephi666

    nagyúr

    válasz frame>24 #69 üzenetére

    értem... szerintem egy dia3 kaliberű játéknál szó szerint a "kályhától" indultak, mert a 3 rész között oltári nagy eltérés van...
    az 1. rész még egy 256 színben "pompázó" scrollozós hack n slash volt itt-ott dinamikus részekkel (fáklyák, stb)
    a 2. rész már jóval komolyabbra sikerült... itt is megmaradt a "scrollozós" megjelenítés, de sokkal több dinamikus rész került be... plusz dinamikus fények/árnyékok... mellette 3d-gyorsító támogatás és millió dolog...
    a 3. részt meg láthatta mindenki előzetes videókon... teljesen 3d-ben lemodellezett dinamikus környezet, amit csomó helyen "át lehet alakítani"... plusz dx-verziókban is csomó előrelépés volt, amivel azért lépést kell tartani, hogy megállja a helyét a játék az elvárások miatt...

    szerintem kukázni kellett rendesen minden résznél az előzőt, mert néhány szereplőt/cuccot leszámítva nem sok mindent "hasznosíthattak"... a blizzard nem egy ea, ahol ugyanazt a motort használják több játéknál folyamatosan (pl sportjátékok) és lényegében csomó játékuk egy teljesárú sz@ros modnak felel meg :(

    a programozásról először azt hittem én is, hogy az ember csak pötyögi a 100%os sorokat és minden szép és jó :) aztán belekóstoltam és rájöttem, hogy sík hülye vagyok hozzá... még most is :B de ugyanígy voltam a 3dsmax-al is... azt hittem, hogy hipp-hopp akármit meg lehet benne csinálni és rájöttem ott is, hogy marhasok lehetőség van benne és még egyszerűbb feladatoknál is belefuthat az ember olyan problémákba, amik fejtörést okozhatnak... a rutin nagyon sokat számít, de akkor is változik mindig sokminden, amit követnie kell a programozóknak/grafikusoknak és ezeken a területeken már nincs akkora rutinjuk...

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

Új hozzászólás Aktív témák