- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
mephi666
nagyúr
...én ha választani kellene, kormányváltósat vennék ...vagy pillangóváltónak, vagy minek hívják...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Foglalt név
addikt
Ez lehet igaz is, de az átlag ember nem legalább M-es BMW-vel vagy RS Audival jár, ahol a vezérlőautomatika nem bírál felül még manuális módban is.
Ami vicces, hogy mindig az automatások próbálnak magukat megnyugtatva bizonygatni. Más a kettő, ha próbálod bebizonyítani, hogy valamelyik jobb, akkor valószínű benézted és önigazolást keresel.
Manuálisnál ilyet keveset találni, a többség akinek ilyen van, de nem szereti, belátja, hogy erre futotta neki. Elvétve akad ilyen, van elég nyomaték, városban is 6.-ban járok duma. -
veterán
válasz Foglalt név #153 üzenetére
a húszéves nemsportautóm is attól függően vált, hogy mennyire taposom a gázt, és kézzel váltva ott is marad, amíg nem akarok nagyon hülye lenni, szóval lefullasztani nem hagyja magát négyesben. kis fokozatban elég sokáig engedi magát pörgetni, igazából nem is rémlik, hogy valaha próbáltam-e, hogy feljebb vált-e egy ponton.
nyilván más a kettő, arról se akarok senkit meggyőzni, hogy az automata jobb (pedig... ), csak néha próbálok küzdeni a hülye tévhitek ellen...
annak konkrétan örülök, hogy ebből az autóból a kéziváltós verzió a népszerűbb, az enyémet így olcsóbban tudtam megvenniistálló? gazemberség? hupákolás?
-
Foglalt név
addikt
Ezzel azt hiszem meg is fejtetted a dolgot. Nekem általában az első úton derül ki, hogy elvált-e tiltásnál vagy nem. Az automata nem gondolatolvasó, én meg nem szeretem ha a kanyar bejáratánál még csinál két felesleges terhelésváltást.
Akiben ez nem merül fel hanem a dugókra gerjed, az biztos szereti. -
Lenry
félisten
válasz Foglalt név #153 üzenetére
Ami vicces, hogy mindig az automatások próbálnak magukat megnyugtatva bizonygatni.
arra gondolsz, amikor tényként közölnek egy talicskányi fasságot és erre válaszul elmondjuk, hogy a valóság ezzel nem egyezik?
Jah, ezzel valóban magamat nyugtatomGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Lenry
félisten
válasz Foglalt név #155 üzenetére
én meg nem szeretem ha a kanyar bejáratánál még csinál két felesleges terhelésváltást.
én azt hittem eddig, hogy legális tempóról meg közútról van szó, bocs.
Ha te pályaversenyző vagy, akkor biztosan ki tudod használni a manuális váltó előnyeit.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
veterán
válasz Foglalt név #155 üzenetére
a napokban kipróbálom a kedvedért, de majdnem biztos vagyok benne, hogy 6000-ig legalább marad.
nem gondolatolvasó, néhány óra után viszont érezni lehet, hogy mikor milyen helyzetben mikor váltana. meggyőzni továbbra se akarlak, arról, hogy neked automata kell, de az tény marad, hogy az automatával adott esetben lehet kézzel váltani (ráadásul gyorsabban, mint egy hagyományos kézivel), a kézi viszont sose fog magától váltani
én nem gerjedek a dugóra, igyekszem is elkerülni, de alapvetően az autóval közlekedek, a topikindítónak is ilyen tervei vannak. a játszósautó tök más történet.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
bambano
titán
válasz Geller72 #130 üzenetére
régen kevés teherautó volt, nem volt ekkora közúti szállítás, ezért azt a kevés sofőrt ki tudták választani úgy, hogy értett hozzá. ha csak néhány sofőrre volt szükség, azoknak meg lehetett magyarázni, hogy kéziváltó, nincs szinkronizálva, duplakuplung, stb. stb. ma sokkal több teherautó fut, ezért több sofőr kell, ezért olyan embereket is volán mögé ültetnek, akik egy régi teherautóval az udvarról nem tudnának kimenni. ezért teszik bele az automatát, mert a felhígult sofőrállomány szétszakítaná a régi váltókat. a sportkocsikkal ugyanez: a sofőr vagy tudjon vezetni, vagy legyen elég pénze arra, hogy cseréljék a váltót, mint a fékbetétet.
Az átlagos személyautó sem volt erős régen. Most meg az enyém 400nm-t tud. Nem is árulták kéziváltóval, mert attól a célközönségtől, akinek szánták, nem várható el, hogy ezt kezelni tudja. Persze, egy mustang v8 5.0 gt-t lehet kéziváltóval adni, mert azt nem veszi meg átlagjózsi, aki megveszi, az meg legyen képes kezelni. De egy 1.9 cdti opel az átlagjózsinak való, első generációjában 300nm-től indult. Sokat erősödtek az autók.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Geller72 #130 üzenetére
"Nem mellesleg manapság már olyan automata váltók vannak, amik semmivel nem váltanak lassabban, mint te, sőt..": nem az a kérdés, hogy képes-e gyorsabban váltani, mint én, mert képes. az a kérdés, mikortól mérjük azt a gyorsabbant.
ha az automatával beszorulok egy kamion mögé, akkor az fel fog kapcsolni magasabb fokozatba, leejti a motorfordulatot és gurul mögötte. Majd amikor látom, hogy lehet előzni és nyomok egy kövér gázt, akkor kezd el azzal foglalkozni, hogy a csiga gurulásból sietésbe kapcsoljon és ez a sok idő.ugyanez egy kéziváltóssal úgy néz ki, hogy beállok a kamion mögé, visszateszem háromba, és elkezdem nyomni a gázt, hogy tartsam a tempót. amikor megnyílik az előzési lehetőség, a motor már régen magas fordulaton pörög, a váltó régen mechanikusan össze van zárva, nyomok egy kövér gázt és az autó azonnal kilő. persze ebben a véleményben van annyi csalás, hogy a kéziváltós autóm euro -2. kategóriás, az automata meg euro 6dtemp, tehát az egyiket nem lassítja a bébifóka, a másikat igen. de a vége az, hogy nagyjából másodpercnyi különbség van a két autó között.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
ez igaz, csak az én lelkivilágom szerint az már nem automata váltó, ahol én váltok...
a vectrám harmadikban 30 km/h-nál 1000-et forog, és 185-nél tilt le (szintén harmadikban). Ez a tartomány eddig elég volt mindenrenekem két okból van automatám:
1. beleöregedtem.
2. ezt a modellt nem árulták és azóta sem árulják kéziváltóval.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
8th
addikt
Rossz oldalról közelíted meg a dolgot. Nem az a lényeg, hogy jobban vezet vele. Aki kézi váltóval rendel GT3-at az biztosan nem a szomszéd józsi miatt rendeli azzal.
(#146) D1Rect
"Nem tudom eldönteni, hogy a manuális váltó buzulás az önbizalomhiány vagy elhiszi a vadidegennek, hogy az tényleg jó."
Részemről egyik sem. Ész érvek nem nagyon szólnak mellette egyszerűen csak szeretem magam kavargatni a málnát. Van automata is a udvarban azt 90%-ban az asszony hajtja mert nem tud kézi váltóst vezetni. Ő kifejezetten utálja a manuálist egyszerűen nem boldogul vele. Jogosítványszerzést követően azonnal egy automatába ült be nem is tanult meg rendesen kézi váltóst vezetni. De jobb is így is elég figyelmetlenül vezet így a sebességváltás csak plusz egy tényező lenne ami elvonja figyelmét a vezetésről. Szóval inkább az automata pártiakra jellemző az önbizalomhiány.
"a tényleg jó autóban semmilyen váltó sincs."
Ez legalább akkora butaság mint amikor fennhangon kijelenti valaki, hogy az autó benzinnel megy.
-
-
félisten
Mindkét autóm manuális váltóval van szerelve, de instant cserélném automatára, ha nem lenne feláras.
Szerencsére a csajom "nem tud vezetni", neki automata van.Emlékszem anno ugyanezt eljátszotta az autós nép a tolatóradarral, az is csak annak való, aki nem tud vezetni, bezzeg a valódi férfi, az őstehetség, na Ő érzi az autót.
-
mephi666
nagyúr
F Astra-nál még elmondhattam pár év után, hogy "érzem" a határait... meg abból láttam, hogy melyik sarka épp hol van... B Zafinál más a helyzet: több számmal nagyobb és krvára nem látom pl a jobb elejét... inkább ráhagyással pakolászom, nehogy meghúzzak vele valamit (eddig sikerült elkerülni) ...komolyan, tolatva jobban szeretek vele párhuzamosan, vagy merőlegesen parkolni, mert tükörből a hátulját biztosabban forgatom be bárhova látom legalább, hogy hol a vége, és mikor fordul el valami mellett
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Foglalt név
addikt
Sajnálom, hogy téged ez bánt.
Ami hasznos tud lenni, az sarkokra rakott kamera, ha egy nem belátható kereszteződésbe kell belemenned, illetve néhány új, kisárúszállítósra megépített "biztonságos" kabinú minitanknál a tolatókamera.
Az ebben az ársávban felvetett F Astra korú és üvegezettségű gépeknél tényleg felesleges. -
félisten
válasz Foglalt név #169 üzenetére
Nem bánt, egyszerűen csak bámulok mint az állatkertben, hogy "márpedig ilyen állat nincs".
Van még pár ilyen, mint amikor valaki hiányolja, hogy az autó nem ad ki hangot, mert az mennyire hiányzik neki.
Persze az emberek ragaszkodnak a startmenühöz is.
¯\_(ツ)_/¯ -
Foglalt név
addikt
Ez alapján neked mindegy mit eszel, csak legyen meg a kalória, ugye?
Van, akinek fontos a tálalás is. Én hálás vagyok, hogy sok dologban vagyok igénytelen, mert az ebből származó helyzeti előnyömet olyan dolgokra tudom kihasználni, amik érdekelnek.
Ehhez persze kell az, hogy nem sértődök vérig, ha valaki megjegyzi, hogy gyűrött a polóm, mert összhangban van, a látszat és az magammal szemben támasztott elvárásom.[ Szerkesztve ]
-
Lenry
félisten
válasz Foglalt név #172 üzenetére
igen, nyilván ha egyik témában az álláspontom a "leszarom", akkor minden más témában is az, mert az emberek már csak így működnek
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #155 üzenetére
"Az automata nem gondolatolvasó, én meg nem szeretem ha a kanyar bejáratánál még csinál két felesleges terhelésváltást."
-Egyre jobban érlelődik bennem az, hogy neked soha nem volt ótomatád.. Vajon nekem miért nem "csinál a kanyar bejáratánál (sem) terhelésváltást"? És azt tudtad, hogy az automata váltóból is van olyan, ami többféleképpen működik? Az enyém például háromféleképpen. Normál automata üzemmódban váltogat, ahogy kell. Aztán van a "kézi" üzemmód, amikor csak akkor vált el, ha én elváltok. És van egy hibrid mód, ami amolyan DS-direct sport - automata mód, amikor is sokkal később vált el és sokkal előbb vált vissza. Ezen felül van még egy sport gombocskám, amit eddig talán 2x használtam. Az ótomata váltók többsége manapság rendelkezik egy "üres" fokozattal is, azaz tud egyfajta szabadonfutó üzemmódot is.
(A kéziváltóról még annyit, hogy régebben versenyeztem pár évet, hagyományos kéziváltós autókkal, és elég jól ment. A váltóhasználatról annyit, hogy jöttem haza franciából kuplung nélkül, tehát annyira hülye nem vagyok a manuális váltókhoz, kuplung nélkül is tudok oda-vissza váltani, elindulni - akérmi, de mégsem vágyom vissza a manuális váltót. Talán ha állnál egy dugóban a német pályán 4 órát araszolva/folyamatosan kuplungolgatva, meggondolnád a dolgot. .)
-
Geller72
veterán
"
ha az automatával beszorulok egy kamion mögé, akkor az fel fog kapcsolni magasabb fokozatba, leejti a motorfordulatot és gurul mögötte. Majd amikor látom, hogy lehet előzni és nyomok egy kövér gázt, akkor kezd el azzal foglalkozni, hogy a csiga gurulásból sietésbe kapcsoljon és ez a sok idő.
ugyanez egy kéziváltóssal úgy néz ki, hogy beállok a kamion mögé, visszateszem háromba, és elkezdem nyomni a gázt, hogy tartsam a tempót. amikor megnyílik az előzési lehetőség, a motor már régen magas fordulaton pörög, a váltó régen mechanikusan össze van zárva, nyomok egy kövér gázt és az autó azonnal kilő."-Megkérdezhetem, hogy hány automataváltós autót vezettél? Az enyémben, ahogy fenti kommentben is kifejtettem, több verzióból választhatok. DS módban nem ejti vissza a fordulatot. (Manuális üzemmódban sem) Nekem 1750-től már max nyomatékom van, kettőezer alá nem engedi menni, ellenkező esetben azonnal visszavált, tehát folyamatosan full nyomatékom van, fordulattal együtt. (Turbo D). Ott nincs gondolkodás, arra kell figyelni, hogy ha ki van kapcsolva a kipörgésgátlóm, akkor ne menjen el a kocsi alólam. És ez 90-ről előzve még ugye simán megvan. Elforognak a 245-ös gumik. (Alap 510 Nm, semmi "csipp").
-
Foglalt név
addikt
válasz Geller72 #174 üzenetére
Mint mondottam, ilyet magamnak nem veszek. Ellenben volt szerencsém a sima automatától duplakupplunguson át a fokozatmentesig, 4-6-8 hengerrel pár tízezret vezetni néhány kontinensen. Van amelyik környezethez és felhasználáshoz illik és kétségtelen előnye, hogy az állóra fékező követős tempomat csak ezzekkel működik. Ettől még nem szerettem meg egyiket sem. Ízlés dolga.
A kuplung nélküli elindulással kiváncsivá tettél, mert a fokozatok közti váltást egy bizony kor felett nem érzem kuriózumnak, de ez a manőver >1000km-en elég érdekesnek hangzik. Lehet én maradtam ki valami trükkből. -
Lenry
félisten
válasz Foglalt név #176 üzenetére
volt szerencsém Londonból hazajönni egy működésképtelen kuplunggal megtámogatott Ducatoval.
leállított motornál betettem egyesbe, aztán önindító + gázpedál kérdése a dolog.
ha meg már mozgásban vagy, akkor mielőbb kijutni az autópályára ahol se váltani, se megállni nem kell[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Geller72
veterán
válasz Foglalt név #176 üzenetére
Ahogy Lenry írta, nincs abban semmi trükk. Lyon alól jöttem haza, ráadásul körbe, de volt benne mák is, mert volt olyan szakasz, hogy pályán 400+ km-en át még váltani sem kellett. Éjszaka jöttem, Nürnberg után éjjel már elég jól lehet jönni.
"a fokozatok közti váltást egy bizony kor felett nem érzem kuriózumnak"
-Azért megnézném, hogy 10-ből hány ember tud visszaváltani bármilyen fordulatról..kuplung nélkül.
-
zuhi_
senior tag
válasz Foglalt név #183 üzenetére
sportautó nem lehet, mert azok benzinesek és nm-ben nincsenek eleresztve.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
zuhi_
senior tag
válasz Donki Hóte #185 üzenetére
hogy jön ez most ide? annyit írtam, hogy a benzinesek nincsenek eleresztve nyomatékkal.
-
veterán
-
zuhi_
senior tag
válasz Donki Hóte #188 üzenetére
ergo benzines gyári sportautóból ritka az ekkora nm-es változat.
...de nem is az a lényeg, hanem hogy 600e ft-ért mi az amit megéri venni.
[ Szerkesztve ]
-
Elf
aktív tag
válasz chopin42 #191 üzenetére
Nekem tavaly ez úgy ment hogy megbeszéltük a hozzáértővel hogy szerdán reggel nekiugrunk.
1. Beültünk a kocsiba és megnéztük mi eladó a hahu-n.
2. Ami szóba jöhetett azt hívtuk és mentünk azonnal.
3. Ha helyben kiderült hogy nem jó vétel akkor GO TO 1.Szerencsére a 3. helyen sikerrel jártunk.
-
freeapro
senior tag
válasz Geller72 #175 üzenetére
Nekem már volt 2.0 TDCI + hagyományos autómatával és 1.5 TSI + DSG autómatával. Egyikkel sem okozott problémát az előzés. (az első jobban szerettem)
A helyes módszer:
-Nem kell a kamion seggében menni.
-Hagyni kell egy kis helyet magadnak, utolsó autónál adni egy hangyafasznyi gázt, hogy oda váltson ahova kell. -
bambano
titán
az autómatától, a kőrúttól meg a szervíztől tikkel a szemem...
ma voltam éves szervizen, és látom, hogy a csereautóra is szervíz van írva. kitört belőlem a grammatikanáci...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
-
mephi666
nagyúr
"a máj íze egy igen finom szerv íz"
centíroztatni mikor viszed a felniket? ...majd akkor, ha már nagyon muszály? egyenlőre ráér?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
veterán
válasz mephi666 #197 üzenetére
Na, a muszáj/muszály szó nagyon jó példa, az emberek teljesen random írják így, vagy úgy.
Értem én, hogy az uszály az uszály, mert az egy magyar szó, a muszáj az meg azért muszáj, mert az egy német eredetű szó (eredete a német “muss sein” szófordulat), de akkor se logikus, hogy az egyiket pontos j-vel írják, a másikat meg elipszilonnal
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Windows 11
- Spórolós topik
- Hobby rádiós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Futás, futópályák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen