Új hozzászólás Aktív témák
-
FLx
addikt
Hidd el, senki nem akar neked itt rosszat, de ennyi penzbol es ilyen celokra nem szabad autot venni, egyszeruen nem eri meg. Ha azt mondanad, hogy kaptal egy uj munkat sokszoros fizetesert es csak kocsival tudsz bejarni, akkor azt mondom csinald, mert penzt termel. De igy felesleges. En kozel vagyok a 40-hez es most vettem az elso automat, pedig a magyar atlagfizetes sokszorosat keresem. 15+ eve tomegkozlekedem, sokszor faraszto, de akarhogy matekozok, ez jon ki a legjobban. A kocsit csak akkor hasznalom, ha autozni ha kedvem ugy hobbibol.
-
8th
addikt
Még senki sem írta de elsősorban a benzin-gázüzemű autók közt keresgélnék a helyedben. Vagy valami nagyon egyszerű szívódízelt (adagolós 1.9 sdi). A sima benzines szerintem felejtős. Az árstopot nem lehet a végtelenségig fenntartani előbb vagy utóbb de biztosan vége lesz és akkor masszívan 700 forint fölé ugrik a benzin ára. Az lpg 370 körül van úgy, hogy most emeltek azon is. Tanárként sajnos nem vagy agyon fizetve így pláne nem mindegy mennyiért tankolsz.
-
Geller72
veterán
Nagyon jók voltak. Mostanra ezek is öregek, ami nekem volt, akkor volt ~10-15 éves. Anno volt Carina 2-m, E-m is, mindkettőt imádtam, hatalmas hely volt mindegyikben. Az avensis szerintem egy kicsit kisebb, de még mindig "nagy autónak" számít. Az enyémet 274 ezer km-el vettem, a szerelőm szerint legalább be van járatva. Akkor ezt mondta. . Az első évben 74k km-t raktam bele, csak a kötelező dolgokat kellett cserélni. Nekem lengéscsillapítókat hátul, fékek, olajak, szűrők és kb ennyi.Ha kifogsz egy jó állapotban lévőt, még mindig jó vételnek tartom.
-
szabonagyur
félisten
Egy jó tanács, először nézz körbe motortól/állapottól függetlenül miben férsz el, mi az ami kényelmes.
Nagyon különbözőek vagyunk, ami egy másik 2 méter magas embernek kényelmes, lehet neked nem lesz az, mert mondjuk hosszabb a lábad vagy éppen más a test alkatod, stb.--> plusz milyen kompromisszumra vagy akár képes, tudok olyat aki minden reggel kicsomagolja magát az autóból, de belül kényelmesen elvan még.
Aztán ha megvan miben férsz el lehetne nézni bele konkrét motort meg típust.
Amíg ez meg nincs ez egy végtelen beszélgetés lesz.
És a végére berakni azt is, hogy 600-ért bármit veszel kb. költeni fogsz rá, többet vagy kevesebbet.
650-ért hoztunk el falusi ingázónak egy 2006-s Swiftet, rozsda mentes de lehet rá költeni bőven és tényleg az lesz ráköltve ami kell is (gumik 1 szett 4 évszakos, mindenféle olajcsere, klíma, stb).
Illetve nem tudom mi várható Bp-n, nem vagyok helybeli csak nehogy kitiltsák ezeket a EUR2-3 szintű autókat hirtelen.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
PDA_FAN
tag
Az én Avensisem 22 éves, nem egészen 300 ezer van benne, és megy. Ebben még a 4A-FE motor van, nem a VVTi, ami a karbantartás szempontjából azt jelenti, hogy olcsóóbb, egyszerűbb szerelni, javítani. Az alkatrészek is kb. Opel árban vannak, és akad bőven utángyártott is. Mivel ebből nagyon sokat gyártottak, és adtak el Európában, van bontott cucc is hozzá bőven. Nem rozsdás, nem kell napi szinten piszkálni, hogy menjen.
Egyébként az Avensis tágasabb, mint a Carina E, csak a kasztni formája miatt zömökebbnek tűnik. -
mephi666
nagyúr
válasz chopin42 #149 üzenetére
...városban 2-3-4 az még a jobb eset az az igazi, ha üres-1-üres-1.... néha 2... 20-30 perceken át
...vezetési élmény? főúton lassabb kocsival is 20-30 másodperc után 5-6 váltás és utazósebességgel haladsz... onnantól már nem az adja az élményt, hogy milyen váltó van a kocsiban
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Elf
aktív tag
válasz chopin42 #191 üzenetére
Nekem tavaly ez úgy ment hogy megbeszéltük a hozzáértővel hogy szerdán reggel nekiugrunk.
1. Beültünk a kocsiba és megnéztük mi eladó a hahu-n.
2. Ami szóba jöhetett azt hívtuk és mentünk azonnal.
3. Ha helyben kiderült hogy nem jó vétel akkor GO TO 1.Szerencsére a 3. helyen sikerrel jártunk.
-
veterán
válasz chopin42 #220 üzenetére
Az Octavia/VectraC nem egy méretkategória az érezhetően kisebb Astra/Focus autókkal.
Ha kell a nagyobb pakolóhely (babakocsi, nagymamához cuccolás, stb.) akkor kell a nagyobb autó.
Ha nem hurcoltok rendszeresen sok csomagot, akkor felesleges a nagy puttonyt mindig cipelni.
Presztizsben a Vectra a nyerő, praktikumban a Focus. Az Octavia előnye a nagy csomagtartó, az Astra egyetlen előnye, hogy nincs hátránya
A Vectra hátránya a várhatóan nagyobb karbantartási igény, az Octavia hátránya a szűkös hátsó üléssor (ha rendszeresen kettőnél több felnőtt utazna benne hosszabb távon, akkor a hátul ülők szenvedni fognak). A Focus hátránya a szinte biztos rozsdásodás, az Astra hátránya, hogy nincs előnye
Azt vedd, amelyik neked és a párodnak is tetszik
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz chopin42 #246 üzenetére
Egy (eredetileg is csak) 75 lóerős autóban nem biztos, hogy hátrány a klíma hiánya. Nekem 90 lóerős volt a leggyengébb autóm, amiben volt klíma, hát bizony az M7-esen az érdi emelkedőn vissza kellett váltani ha ment a klíma, mert a legnagyobb sebességfokozatban nem tudta tartani a 120 km/h sebességet az emelkedőn
Maga a kinézett autó már a faceliftes verzió, full fapad kivitelben (még gyári rádió sem volt benne, a tulaj rakott bele egy kazettásat ). Mivel magyar autó, ezért lekérdezhető az előélete a JSZP-ben, ha ott nincs nagy grimbusz, akkor akár meg is vehető.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
-
Geller72
veterán
-
chopin42
őstag
válasz chopin42 #249 üzenetére
Oké, tudtam, hogy nem lesz egyszerű, hozzáértők fél évet jósoltak, de 1 millióból is csak lelakott 15-20 éves autókat találok. 3 eladót hívtam, sorban, őket is csak azért hogy a végére járjak:
1: Octavia I 1.8t, 20 év , képeken szépen lemosva. 630k. Ár-értékben jónak tűnik, gépjárműkeresőben lekérdezve. Eladót hívom: -őőő izé nem nálam van izé debrecen izé adok számot izé sok autó van ő többet tud. -Valami az autóról mégis? -izé hívd azt.
Nem vette fel. Ma már nem próbáltam.
2: Focus 2 facelift, képeken nem szar, 11 éves, 700k. Hirdetésben a következők szerepeltek: szlovák papírokat elvette a rendőrség, honosítással nincs kedve foglalkozni, virágtartónak vagy bontóba. Hívom: -őőő izé, a rendőrség elvette a papírokat meg a rendszámot, már Szlovákiában lehetnek, az elsimervény megvan. -mégis miért? -nem tudom, akit ráállítottam meghalt covidban, azóta áll a dolog. -alvázszámot kapok?- igen, holnap elküldöm.
Azóta a hirdetés törölve. Nahát...
3: Octavia I, faceliftes, 2008, 425k km, 1 tulaj. 790k. Képek csak kívül, azokon nem olyan vész (elsőre). Hívom: csaj veszi fel, most került hozzájuk, párja intézi. (Mi a f@szért az ő száma van kint, nem tudom). Párját hívom: -őő izé nem az övüké, egy barátjának intézi, az illetőnek nincs kedve vele foglalkozni. -beltér? -lelakott, szakadt az ülés, nincs kitakarítva. -kormány, váltószoknya? - holnap megnézi, de igazából ennyi pénzből ilyen, lehet belőle kocsit csinálni. -rozsda? bal első sárvédő matt, ajtókon kicsi. -motor, vezérlés, fékek? - igazából nem tudja, holnap megnézeti, hogy mit kell cserélni.
Nem biztos, hogy visszahívom, mert egy lelakott, agyonhajtott autónak tűnik.
És ilyen a többi is, csak azokat nem hívtam. Kezdek kétségbe esni...és tele a tököm.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
válasz chopin42 #254 üzenetére
hasonlóan voltam anno mint te, annyi hogy nem hívtam fel senkit, de a képek is elrettentő erejűek voltak, aztán kicsit hanyagoltam is a témát...
random ráírtam egyik haverra akinek kb van köze az autókhoz, ő mondta h a legjobb barátja épp árul egyet.
3. nap már enyém volt a kocsi
szóval egy ilyen körbe kérdezgetést is megérV6
-
C0R0
csendes tag
válasz chopin42 #254 üzenetére
Az a baj, hogy a kategória, amiben autót keresel az elsődleges célpontja az észak-magyarországi és hasonlóan jól szituált építőbrigádoknak. Biztosan ki lehet fogni ezek közül is, ha van időd, akkor a legjobb taktika, hogy folyamatosan nézed az autókat.
Én viszont inkább megpróbálnék az öreg bácsi autókra lőni. Persze ezek kisautók lesznek... -
Geller72
veterán
válasz chopin42 #254 üzenetére
Én franciában 2 évig hajtottam egy ilyet, és nekem nagyon tetszett. Itthon nem nagyon van annyira magas áruk. Kint, helyben még olcsóbb és ott a törvények miatt sem nagyon tudsz szart venni. Valamint az óratekergetést ott 2 év sittel honorálnák, ezért nem igazán elterjedt. Ja és még magánszemélytől is kaphatsz fél év garanciát a kocsira. Ebben ott van a még nagyobb kombi is, de kis motorral nem igazán javaslom, mert nehéz mint a sár. . de a 2000-es HDi már szépen viszi.
-
Elf
aktív tag
válasz chopin42 #254 üzenetére
Tavaly max 1 millióért akartam lecserélni a 23 éves klímás Fastrát olyanra ami minden tekintettben jobb nála. Körbenéztem. Szakadt, mocskos, lóg, horpadt, folyik, rohad.
Aztán 1.4 millióért néztem. Már csak szakadt és lóg.
Végül 2 meg egy kicsiért lett egy Octavia amibe beleülve azt éreztem előre megyek nem hátra. Baromira nem érte meg de remélem ezzel 15 évre le van tudva ez az autó dolog.
Ezzel nyilván nem segítettem sokat de legalább látod hogy nem benned van a hiba. -
-
tserrof77
senior tag
válasz chopin42 #263 üzenetére
Volt egy ideig Megane 2-m, első generációs, a ferdehátú, 1.4-es motorral. Használhatatlan. Abból a 1.6-ost ajánlom csak. Viszonylag faék, tartós cucc, csak a gyújtótrafóval gyűlt meg anno a bajom (gyári százsem kuka, Denso/Beru kell helyette). Illetve ha találsz facelift utánit, abból már megvehető az 1.4-es is.
Két informatikus beszélget: Neked milyen hosszú volt az eddigi legjobb kapcsolatod? Válasz: 8Mbites DSL 2 év hűségnyilatkozattal :)) Laptopszerviz (is)
-
Geller72
veterán
-
veterán
válasz chopin42 #272 üzenetére
ebből:
szar preztizsű a daevoo/koreai chewrolet/francia. Ezért fanyalodtam Megane 2-re, az is képben, de a 407-is lassan felkerül. Illetve lassan bármi, ami elég kényelmes és nem lerúgott 20+éves szar.
Tehát a német autóipar/vw concern lassan kiesik a képből.ha ráfanyalodtál a megane-ra, abból nekem az jön le, hogy eredetileg nem ilyet akartál, de jobb híján ez marad.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Elf
aktív tag
válasz chopin42 #263 üzenetére
"annyim sose lesz."
Dehogynem!
1 millióért vennél autót.
Ha megvetted jön a vagyonszerzési illeték, biztosítás, eredetvizsgálat, forgalmi, törzskönyv, ez mondjuk kb. 100ezer.
Vezérlés és olajcsere, szinte biztos hogy gumi is kell rá, meg még pár apróság, ez kb. 100ezer.
Eddig 1.2millió.
Jövő ilyen korra el autózol szerényen 5000km-et ez 480-as benzinnel is kb. 150ezer.
Ki kell cserélni ezt-azt, meg legyen bluetootos rádió, meg üléshuzat, meg autópálya díjak, parkolgatsz, lemosatod, ilyesmik. 100ezer.2023 nyarán ha most nem veszel autót lesz minimum 1.45milliód.
(és ez az az eset amikor "olcsó" a benzin, nem romlott el, nem törted/törték össze és alig használtad és még így sem tudtál semmit félrerakni)Tudom a választásban ez nem segítség de talán ide tartozik.
-
dugo_
veterán
válasz chopin42 #293 üzenetére
Ha nincs hova faragni a kiadásokat, akkor a bevételt kell növelni. Ha az se megy, akkor semmiképp nem megoldás, hogy beleugrasz egy pénztemetőbe... Nem tudom, hogyan kéne ezt tapintatosan jelezni, de a felvázolt pénzügyi helyzeteddel (és látszólag a pénzügyi tudatosság teljes hiányával) beleugrani egy autóvételbe, az egyenes út az anyagi csőd és a tartós szegénység felé.
Gondolatébresztőnek átnézhetnéd a vonatkozó blogposztokat innen: https://kiszamolo.hu/a-blog-cikkei-osszegyujtve/
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest