Új hozzászólás Aktív témák

  • bzoley

    veterán

    Sziasztok,
    Elnézést, ha nem ide való, de a töltőm neve előfordult itt korábban, hátha...
    Nem igazán értek a töltéshez, soha nem használtam. Tavaly, sok év után elfáradt az akksim(noname), és vettem hettem helyette egy éppen elérhetőt(Varta Black 56Ah). Most az első mínuszos reggeleken észrevettem, hogy az önindító elsőre nehezebben fordítja meg a motort. A reggeli 5km után pár órával rámértem, ~12,4V-ot mutatott a műszer(járó motornál ~14,3V körül, délután állásban ~12,6V) Felmerült a töltés ötlete. Volt itthon egy régi vasdobozos töltő, ami működni látszott, de 14,78Vot mértem közben, és mivel olvastam, hogy ez túl sok, inkább elraktam. Vettem helyette egy ilyet. Szigorúan az alapján döntöttem, hogy az épp elérhetőek közül ez tűnt a legokosabbnak, processzor, meg minden. Viszont a töltés szintén 14,7xV krül indult. Az elején, amíg ismerkedtem a beállításokkal, egyszer kiírta, hogy full, és beállt 13,25V környékére. Azóta ilyet nem csinált. Órák óta tölt, annyi változást látok, hogy a fesz előbb lassan felment 14,88V-ig, aztán elkezdett csökkenni, most 14,82-83V között ugrál. Az áram pedig 1,4A-ról csökkent a jelenlegi 1,1A-ig. Már jónéhány órája megy, még nem közölte, hogy tele. Van valahol valami hiba? Nemrég behoztam mindent, hátha az itt többször írt hidegnek is van valami szerepe, de engem zavar tudatlanul is, hogy 14,4V-nál több.

Új hozzászólás Aktív témák