Új hozzászólás Aktív témák
-
JamesHun
addikt
én arra lennék még kiváncsi, hogy tegyük fel egy taxi társaságnál "elköltesz" 1.000.000 ft ot és ugyan ennyit az uberrel
melyik mennyit adózik le ezek után
az ubernél tudjuk, hogy 80% sofőr és 20% ubertaxinál nem tudom ez hogy oszlik el, de érdekelne minkét oldalról kb a sofőrnél mennyi bevétel keletkezik ami után adózik és a taxi társaságnál / ubernél (aki elvileg ebből itthon nem adózik, de ha adózna és lejönnének a működési költségek, stb és a 20% máris kevesebb)
kíváncsi lennék trükközés nélkül és trükközéssel mennyire közeledne, vagy távolodna a 2 szám
persze ott van még, hogy uberrel nem tudsz csalni, taxinál meg ismerjük a kifogyott a papír, nem jó a bankkártya terminál és társait
SeriesX: JamesSHun
-
z123456z
őstag
válasz Cathfaern #150 üzenetére
...olyasmi lenne a megoldás, mint Észtországban...
Nem értem, mi a baj a mostani szabályozással? Nincs betiltva az uber, csak meg kell felelnie az előírásoknak. Miért az államnak, a jogalkotóknak, jogalkalmazóknak és a hivatásszerűen akár évek óta ebből élőknek kéne idomulni egy idegen országbéli vállalathoz? Miért? Van olyan ország, ahol tudnak taxiként, taxi vállalatként üzemelni, itt miért kell helyi lakosokat megosztani, feltüzelni?
-
#82595328
törölt tag
válasz z123456z #152 üzenetére
Nem érted a lényeget. Itt pont a szabályozás vagyis annak a hiánya a probléma. Mert olyan, hogy közösségi hálóra épülő személyszállítás eddig nem létezett. Ez egy új dolog. A szabály nem a mostani helyzetet szabályozza, hanem egy korábbit. Tehát a szabályozás az új helyzetnek nem igazán felel meg.
1. Hoznak rá szabályt.
2. Nem hoznak rá szabályt, feleljen meg a korábbinak.Mindkettő járható út. Itt arról beszélünk, hogy hol kellene meghúzni a szabályokat.
Azt hiszem az nem világos számodra, hogy mi a törvény. Mert törvény nem más mint egy olyan szabály (általánosan elfogadott viselkedés), amit írásba foglal és kikényszerít. Ez oda-vissza működik.
Azaz akkor lesz valami törvény, ha az általánosan elfogadott mint szabály. Legalábbis egy jogállamban ennek így kellene működnie. Azaz elvileg nem lehet olyan törvényt hozni, ami nem életszerű(amit a többség nem fogad el). Pl: járjon mindenki télen-nyáron piros gatyába. Ebből azért nem lesz törvény, mert általánosan nem elfogadott. De ha általánosan elfogadott lenne, akár törvény is lehetne belőle. Ez az Uberre is igaz kellene, hogy legyen. Azaz ha a többség elfogadja, hogy az Uber # taxi akkor az a jogszabályba is belekerülhet. Legfeljebb idő kérdése. Erre van törvényi lehetőség. Pl: népszavazás, aláírás gyűjtés, tüntetés, annak a pártnak, országgyűlési képviselőnek a támogatása, aki az Uber mellett van. Mint mondtam nincs kőbe vésve a szabály, és a szabály rossz, azért rossz, mert mikor megfogalmazták, az Uber még nem létezett. Hogy lehetne így jó a szabály?Tehát összefoglalva, most mondhatjuk, hogy az Uberesek nem tartják be a szabályokat. De hogy milyen szabályokat kell betartaniuk az kérdés. Mert a szabályok változtathatók, és szerintem kell is hogy változzanak.
-
JamesHun
addikt
válasz z123456z #152 üzenetére
itt nem az idegen országgal van a baj, mert MAGYAR SOFŐRÖK mennek, nem ukrán és bevándorlók
hanem azzal ,miért akarjuk taxinak nevezni ami nem taxi
miért akarjuk ráerőszakolni a taxis követelményeket ha nem azazt meg, hogy milyen vizsgára kell elmenni még megérteném, de valaki látott már szabályosan közlekedő taxis-t aki nem cikázott a sávok között amit a KRESZ is tilt, nem bunkón bevág eléd, betartja a sebesség határokat stb
a taxis rendszert kellene 2016-os szintre felhozni, mert akár lehetne hazai UBER app is, akár a szeretett kormányunk készíttethetne is egyet és ehhez csatlakozhatnának a sofőrök, a Nemzeti SmartTaxi Zrt hez és lenne happy és napsütés
balzamon: és az uber még jobban betartja , mint a teljesen feketén menő blablacar , telekocsi és társai
[ Szerkesztve ]
SeriesX: JamesSHun
-
#82595328
törölt tag
válasz Cathfaern #150 üzenetére
Még mindig szavakon rugózol. Pedig ugyanarról beszélünk. A taxizás kb. automatikusan főállású munkavégzést jelent, mert a besárgított autót tiszta ráfizetés lenne a garázsban tartani. Elvinné az értékcsökkenés a nyereséget. Az ubernél viszont lehetne fő és mellékállásban is csinálni. Ez már csak az adott sofőr szabadidején múlik. Tehát ha van egy autód, és van valamennyi szabadidőd (de van főállásod), akkor taxis még nem nagyon lehetsz, de uber sofőr igen. Az államnak pedig miért ne hagyná!
Mert rossz a taxisoknak? Kit érdekel! Piaci versenynél a piacnak kellene eldöntenie, hogy van-e ennek a szolgáltatásnak helye. Ezt nem a taxisoknak, és nem az államnak kell eldöntenie.
Mert csalnak? Az állam hozzon betartható szabályokat, és tartassa is be.
-
FF23
senior tag
válasz #82595328 #153 üzenetére
"Mert olyan, hogy közösségi hálóra épülő személyszállítás eddig nem létezett."
De igen, létezett és létezik is. A közösségi lényege lenne a költségmegosztás, és hogy nonprofit.
Az über erre telepedett rá: Amikor törvényeket, szabályokat stb. kellene betartani, akkor közösséginek állítja be a tevékenységét, amikor meg szerződésről, pénzről van szó, akkor meg lehúzós adó-"optimalizáló" cégnek látszik.A személyszállításhoz és a vállalkozáshoz tartozó tevékenységek a törvényekben pontosan meg vannak határozva. Az ,hogy a Uber minek próbálja nevezni magát, annak nincs jelentősége. A börtönökben is csupa ártatlan ül, a vigyorgóban is Napóleonok győzködik egymást, hogy melyikük az igazi...
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
#82595328
törölt tag
Úgy látszik itt mindenki szeret mindent félremagyarázni.
"De igen, létezett és létezik is. A közösségi lényege lenne a költségmegosztás, és hogy nonprofit."
Nem nem létezett. Mert nem arról beszéltem, hogy közös, hanem arról, hogy közösségi háló. Azaz adott egy szolgáltató, aki okostelefonos alkalmazáson keresztül közösséget szervezett sofőrből és utasokból. Ez új dolog, az okostelefonok, meg az internet tette ezt lehetővé. Ez nem telekocsi, mert nem a költségmegosztás a lényeg, és hogy taxi-e? Arról lehet vitatkozni. A törvényhozás, meg a választók fogják majd eldönteni. Olyan mint a halálbüntetés, vagy az abortusz. Ha elég sokan arra szavaznak (közvetve, közvetlenül), hogy Uber taxi akkor taxi, de ha csinálnak neki egy külön bekezdést a törvényben, hogy ez mondjuk uberezés akkor nem taxi. Mint a törvény nincs kőbe vésve, folyamatosan változik.Bocsáss meg, de hogy egy példával éljek. Nem is olyan régen még a nagy Amerikában nem létezett szabály a drónokról, egész egyszerűen azért mert nem voltak drónok. Aztán ahogy szaporodtak a drónok csak született a drónokról is szabály. Pedig mondhatta volna az amerikai törvényhozás, hogy a drónok pl: helikopterek -> nem kell új szabály, jó lesz a helikopterekre vonatkozó szabály is. Tartsák be azt! De nem ez történt. Miért ne történhetne ugyanez az Uberrel?
-
#82595328
törölt tag
válasz JamesHun #157 üzenetére
Bocsáss meg. De te miről beszélsz? Össze-vissza kevered a dolgokat.
Szerinted az uber sofőr azért nem legális, mert nem fizet adót? És mi van ha fizet?
Mert amiről beszélsz azt úgy hívják, hogy gazdasági tevékenység. Aki ilyet végez, annak adószám kell, és a tevékenysége után adót kell fizetnie. Semmi nem tiltja, hogy az Uber sofőr adószámot kérjen, és jövedelme után adót fizessen. A NAV utána meg sem bírságolhatná. Viszont jelen állás szerint hiába kérne adószámot, és hiába fizetne adót, mert a rendőr leveszi a kocsiról a rendszámot, mert a taxikra vonatkozó szabályoknak nem tartja be. És ezt itt a nagy kérdés? Erről megy itt a vita, hogy az uberes sofőrnek be kell-e tartania a taxisokra vonatkozó szabályokat. Azaz sárga autó, buszsáv használat, fix ár. Vagy enélkül is lehessen személyszállítást végezni.
Ez számomra a kérdés, hogy lehet-e enélkül személyt szállítani vagy sem? A többi számomra nem érdekes. -
E770
senior tag
"A hatóság hozzátette, hogy a szolgáltatást igénybe vevő is megsérti az előírásokat, amennyiben nem a rendeletben meghatározott feltételeknek megfelelő vállalkozás által nyújtott szolgáltatást vesz igénybe." [link]
szánalmas a döbbenetes baromság fokozása
-
Surda-
őstag
válasz #82595328 #160 üzenetére
És mennyi adót fizet?
Ha az út mondjuk 4000 forint,de ő az Übertől csak kettőt kap,akkor gondolom csak 2000 után.
A másik 2000 meg eltűnik,nem?Egyébként itt egy érdekes cikk róla, szerintem érdemes elolvasni az Über jelenség sokkal mélyebb elemzéséről van benne szó.
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
JamesHun
addikt
attól, hogy nem uber a neve A ból B be viszem embereket pénzért
akár városon belül, akár 2 város között és személyszállítást végzel
(és ott is vannak bőven üzletszerűen, kvázi menetrendre menő kocsik)Surda: 80 és 20 az eloszlás a sofőr és az uber között
balzamon: ha már pénzért szállítasz személyeket, ugyan úgy nem legális mint az uber
ha telekocsi, blabla, oszkar vagy mi a neve attól még a lényege ugyan az, csak ők kisebbek de ugyan úgy üzletszerűen személyszállítás a lényege
persze tudom mindenki csak a kollégáit vinné és csak a benzint dobjuk szét, de attól még más néven, de te egy kis uber vagy (vagy blabla sofőr, hogy ne unatkozz vezetéskor), pénzért A ból B be mész utasokkal akik ezért pénzt adnak át nekedújra kellene gondolni mi kell a személyszállításhoz és kettébontani a taxi VS other és azt betartatni, de akkor minden résztvevővel és keményen
de feleslegesen elküldeni vezetéstechnikai vizsgára, és látjuk , hogy vezetnek a taxisok, hát csak bürokratikus baromság
inkább ezeket emelné ki a BKK és vennék le az ilyen taxisok rendszámát is, mert megérdemelnék[ Szerkesztve ]
SeriesX: JamesSHun
-
#82595328
törölt tag
Hát tudod az látszik, hogy nagyon nem vagy otthon az adózásban.
A válaszom leegyszerűsítve, hogy az attól függ, hogy milyen adózási mód alá esik a sofőr.
1. Egyszeri uber sofőr, még nem minősülne vállalkozásnak. Ez egy jó kérdés. Vagy önálló tevékenység jövedelme, vagy egyéb jövedelem. Számítása (bevétel - felmerült költség)*0,15 - De ez nem lehet a szabályozás szerint. Mondjuk azoknak javasolt, akik eddig ubereztek, de ezután már nem.
2. Szja törvény hatálya alá tartozik - egyéni vállalkozó. Számítás ugyanaz, csak a felmerült költségbe itt már minden felmerült költség beletartozik. A saját bérétől az üzemanyagig, kocsi értékcsökkenés stb.
3. Adózhat kata szerint. Ekkor havi fix összeget fizet.
4. Társasági adó szerint ha céget alapít. Nyereség *0,1. Plusz az osztalék adója. Ami osztalék *0,15. De ennek a számítása még bonyolultabb.
... meg ami még nem jutott eszembe.Tudod van egy nagy tévedésed. Az Uber egy cég a pénzt bankszámlára kapja, azaz nem tudja eltitkolni a bevételét. Az meg hogy, hogy adózza le, az már egy másik kérdés.
-
JamesHun
addikt
válasz #82595328 #164 üzenetére
de az uber a bejött pénz 80%-át a sofőrnek kifizeti, így már csak a maradék 20% adózása (uber) ami böki a nav csőrét
a 80% ot a sofőrnek kell leadózniígy az egyik fenti példánál maradva
ha 4000 et valaki kifizet az uber nek
akkor 3200 at megkap a sofőr és 800 marad az ubernél
a 3200 at leadózná ha hagynák a sofőr, de mivel lassan drogot könnyebb árulni egy rendőrösön, mint uberezni, kíváncsi lennék, hogy a könyvelőik mit kezdenek majd ezzel a gonddala nav nem dobhatja fel őket, hogy ubereztek és vehetik le utólag a rendszámot?
SeriesX: JamesSHun
-
Vincent_
aktív tag
Miért, egy taxis mégis mennyi adót fizet? Ne röhögtess már...
Fenti kérdésemre egyik nagymellényű taxisvédő sem nyilatkozott, hogy mennyi is az annyi...
szerk: ja, és vegyél itthon használtautót úgy, hogy tudod, a taxisok 90%-a visszatekeri az órát az autójában eladás előtt. De ez már tényleg csak részletkérdés.
[ Szerkesztve ]
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Surda-
őstag
válasz Vincent_ #167 üzenetére
Tipikus kispolgári ostobaság a kérdésed,ezért nem kapsz rá választ.
Mi az,hogy neked mondják meg pontosan mennyi adót fizetnek..?
Nyilván amelyik hónapban több a fuvar abban többet,amelyikben kevesebb,abban kevesebbet
Meg mi ez a levedlett taxi kérdés?
MOst azonnal mondja meg nekem valaki,hogy az étterem tulajdonosok mennyi adót fizetnek!
Most rögtön!!!!
És most rögtön mondják el hova kerülnek a kiszuperált kávégépek, elkopott kések és a tönkrement éttermek bútorai!
Most rögtön!
Erre bezzeg nem válaszolsz,mi?
Biztos mind a fekete piacon végzi,te is biztos éttermes vagy és lopod a napot és nem adózol!!!!"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Vincent_
aktív tag
Röhejes a gyerekes személyeskedésed. Egy általános kérdést tettem fel pont azzal kapcsolatban, amit te is feszegetsz (adózás).
A HSZ-emen linkelt cikken (ha vetted volna a fáradtságot, hogy write-only mód mellett egy kis olvasgatást is beütemezz) pont azt mutatják, hogy a vizsgálatokon a taxisok fele elhasalt (de azok rendszámát mégsem vették le).
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Surda-
őstag
válasz Vincent_ #169 üzenetére
Áruld már el nekem te nagyeszű, hogy hogy számolod ki, hogy pontosan mennyit adózik egy taxis, mikor van akinek saját autoja van, van aki bérli van aki Katas, van aki másképp adózik, plusz nyilván nem ugyanannyi a beveteluk egyik hónapban, mint a másikban?
Szamonkerően okoskodsz, aztán csodálkozol, ha olyan választ kapsz, amilyen a kérdésed ."Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Vincent_
aktív tag
A személyeskedést szerintem itt hagyd abba.
Tessék, olvasgassál nagyfiú. [link]
Bár stílusodból, regisztrációd dátumából (wooow, már több, mint egy éves, átlagosan napi 4, [gondolom, ezekhez mérhetően tartalmas] HSZ-szel) arra következtetek, hogy én több ideje fizetek adót, mint amit te a világon töltöttél.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Vincent_
aktív tag
Neked meg - ahogy látom - a szövegértéseddel (="A személyeskedést szerintem itt hagyd abba." vannak komoly gondok...
+ vagy villámolvasó lehetsz, hogy ennyi idő alatt végigolvastad a linkelt cikket + megnézted a 6 perces videót, vagy időutazó vagy, vagy csak szimplán megint write-only - "Megmondó mód" ON funkcióban ragadtál. Sebaj, írj még sok ilyen okosat továbbra is.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Nyilván ha egy részt kiragadsz az egész mondatból, akkor meg lehet kérdőjelezni az adott rész értelmét.
Na mindegy, segítek kicsit:
"...Ha a sharing economy-ra nem foallaskent tekintenenek a munkavallalok, akkor mukodesbe lepnenek a piac onszabalyzo mechanizmusai..."
Ha nem főállás - tehát mellékkereset -, akkor az Uber nem tudja lefelezni a díjakat, mert senki nincs rászorulva a könyöradományukra ez esetben. Ergo, nyugodtan le lehet lépni a cégtől és ha sokan megteszik, akkor esetleg a cég átgondolhatja, mit rontott el. Ez az önszabályzó mechanizmus.
https://www.coreinfinity.tech
-
Surda-
őstag
Nézd a piac nem szabályoz semmit,ezt szerintem 2008 óta pontosan tudjuk.
Azok a fajta versenyek, amikről szabad piacon gondolkodunk, állami szabályozás nélkül azonnal megszűnnek.
Az összes multit ezerszer büntette már meg a fogyasztóvédelem és még kismillió felügyeleti szerv kartelezésért, a fogyasztók megtévesztéséért és még ki tudja miért..
Picit messziről indítok,de ez egy elég fontos dolog.
Ha elolvasod az indexes cikket, abban csak egy dolog,hogy az Über az adócsalással kiszorítja a konkurenciát,majd mikor egyedül marad,akkor elkezd szarabb feltételeket diktálni a dolgozóinak.
Ennél sokkal nagyobb baj,de az előzővel persze összefügg,hogy gyakorlatilag pontosan annak ellenkezőjét teszi,amit hírdet, nem szabadságot hoz,hanem bérrabszolgaságot.
Az über logikájára épülve a sharing economy egy olyan világhoz vezet,ahol van a tőkés legfelül és a bérrabszolga legalul.
Köztük semmiféle cég nincs, márpedig ez védené a munkavállaló jogait.
Otthon ül Laci, sajnos munka nélkül.
Mivel rászorul elvállal mindent, belemegy egy ilyen játékba is.
Nincs ellenőrizve mennyire tud vezetni, csak annyi,hogy mióta van jogsija.
Nekem hosszú évekig volt úgy jogsim,hogy egy km-t nem vezettem.
Van egy autója, amit nem ellenőriznek évente, pedig,ha Laci belecsap a lecsóba,akkor bizony arra az autóra is ráférne,nem csak a taxikra.
Nyilván Laci barátunk az adózással sem törődik annyira,de most ezt a dolgot tegyük is félre, ne menjünk el ebbe az irányba, nézzük máshonnan.
Az indexes cikk is oda akar kilyukadni,hogy ez egy borzasztó kiszolgáltatott helyzet Laci számára.
Eleve nem rendelkezik megfelelő bevétellel, elkezdi hajtani a fuvarokat.
Az autó amortizálódik,de neki nem érdeke,hogy állandóan javíttassa,hisz nem lesz elég hozzá a bevétel, viszont a pénz kell, dolgozni kell nyomja neki.
Megvalósul a kényszervállalkozói életpálya, ha gondolod erről hetekig tudok neked írogatni.
Se fizetett szabadság, se juttatások,se semmi, csupán egy 4 órára bejelentett hazugság.
Lacinak se nyugdíja nem lesz, se jogai,csupán a saját maga és az Über által diktált rabszolgaság marad, ahol a lényeg,hogy nyomd a gázpedált szarásig, amíg az autó össze nem fossa magát.
A piac, akár még arra is rá tud kényszeríteni embereket,hogy olyan munkát végezzenek,ami nem éri meg nekik hosszútávon,ugyanis nem tudnak hosszútávon gondolkodni azok,akiknek azonnal kell a pénz.
Lehet,hogy ebből a km díjból nem lehet kifizetni az autó amortizációját, nem tud majd 5 év múlva új autót venni,de neki most kell a pénz és ez a lényeg.
Ez a baj a piaccal és a nemlétező önszabályozással.
Ez az egész Über jelenség egy nem létező innováció, ami nem valami újítás,hanem a legsötétebb kizsákmányolás.
Pont olyan,mintha valaki bemenne a munkahelyedre és azt mondaná a főnöködnek,hogy ne alkalmazzon tovább téged, ő megcsinálja ugyanazt,amit te és nem kéri,hogy be legyen jelentve, innentől kezdve legyen fusi az egész.
Ez nem innováció, ezt csalásnak hívják és ha ezt nem ellenőrizné állami szerv,akkor mindenkivel meg is tennék, ugyanis a piacnak egyetlen törvénye van,hogy téged minél kevesebb költséggel, minél többet dolgoztasson.[ Szerkesztve ]
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
djculture
félisten
"Információnk szerint péntek óta egyetlen Uber-sofőrnek szedték le a rendszámát, ráadásul a cég azt állítja, hogy minden szabálynak megfelelt az autós. A közlekedési hatóság szerint az is szabályt sért, aki Uberrel utazik. "
Úgy néz ki most aki ezzel utazik arra is rászállhatnak:
A Nemzeti Közlekedési Hatóság MTI-nek küldött közleménye szerint az Uber Hungary Kft. személyszállítási közvetői tevékenységet végez diszpécserszolgálattal, noha erre nincs engedélye, ezért megsérti a vonatkozó előírásokat. A hatóság tegnap megjegyezte azt is, hogy vét a szabályok ellen az a vállalkozás és gépkocsivezető is, aki személyszállítási feladatot fogad el és végez úgy, hogy nincs taxis tevékenységi engedélye az adott járműre. Tájékoztatásuk szerint a szolgáltatást igénybe vevő is megsérti az előírásokat, ha nem a rendeletben meghatározott előírásoknak megfelelő vállalkozás által nyújtott szolgáltatást vesz igénybe.
[ Szerkesztve ]
-
Surda-
őstag
Green Taxi
Pl ők szimpatikusak.
Környezetkímélők és reméljük tényleg nem csalnak."Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
JamesHun
addikt
20% az uber jutaléka jelenleg
valahol talán 25 re felvitték talán de vissza is esett a forgalma
ha ezt felviszi 30 ra sem lesz itt bérrabszolgaság
de ha 40-re felviszi, kb 2 hétre rá lesz másik app nevezzük uber 2 nek aki csak 15-t kér csakde megnézném a taxisoknál a többség hogy is van bejelentve, milyen cégformába van, milyen fizetett szabadságai vannak ha saját kocsival megy és ha "bérel" egyet
taxis lét sem tejfel
SeriesX: JamesSHun
-
Surda-
őstag
válasz JamesHun #180 üzenetére
Ebben igazad van, mármint a taxisok is kényszervállalkozók.
Az egész sharing economy bizniszre mondom,hogy ezeket nem ki kéne találni,hanem el kéne felejteni.
Nem az adózatlan, fusimutyi kényszervállalkozásoknak kéne példának lenni,hanem az állam által védet munkavállalóknak, lásd nyugati országok.Ma jártam a keletinél, vagy 10db , egyetlen társasághoz sem tartozó hiéna állt a taxi droszton.
Na, ezt kéne megszüntetni, ennek a felelőseit kéne megtalálni.
Valakinek érdeke az,hogy ne vonják ki ezeket a hiénákat a forgalomból,pedig ezek mindenkinek csak kárt okoznak, a szemünk előtt..."Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
JamesHun
addikt
a magyar dolgozó emberek jelentős része kényszer vállalkozó / minimálbéres zsebből zsebbe fizetős
én is voltam ilyen kivitelben , és örülök, hogy most rendesen be vagyok jelentve
és mindezt egy milliárdos forgalmat összehozó cégnél volt
nem az én adókülönbözetem számított, hanem az, hogy lehet fogni rajta
és néha kb mind1 mennyit de kelltalán itthon előbb ezt kellene rendbe tenni és utána utáljunk bármilyen más rendszert
meg rendes bért azoknak akik megérdemlik és elvenni a pofátlan 3-5M et kereső adófizetői pénzből élősködő barmoktóla hiénákat meg sose fogják kivonni
valakikkel jóban vannak
ezért nehéz itt előrelépni
kivételezés megy nagyon sok helyen :SSeriesX: JamesSHun
-
Nagyon mellébeszélsz, nem arról lököd a vakert, amiről én beszélek. Az Indexes cikk meg egy kalap hulladék, amint már kifejtettem én is, meg többen is.
"...Az über logikájára épülve a sharing economy egy olyan világhoz vezet,ahol van a tőkés legfelül és a bérrabszolga legalul..." - oh, wait...
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
-
#34576640
törölt tag
Sziasztok,
Arról tudtok valamit, hogy ha nincs cashem és az autóm kb. 400ezer forintot ér, akkor a maradék 400ezret hogyan hajtják be?
Ezen kívül az is érdekel, hogy ha mondjuk a feltételek 80-90%-nak megfelelek (taxis vizsga, megfelelő autó, utasbiztosítás, adózás stb..) de nem a hatósági áron megyek (mivel az uber diktálja az árakat) akkor milyen büntetésre számíthatok?
-
salinas11
újonc
Az a baj ezzel hogy több ezer taxis nem használja a drosztot még is fizetnie kell nem a versennyel van baj csak azzal hogy mért nem egyenlő törőljenek minden fel tételt és a taxis is be ül a kis suzukiba és ennyi a kiadás plusz az uber jelen pillanatban is 1.8x tarifán megy az kicsit több mint a taxi vagy is mindent a régiben kéne tenni és mindenki annyiba megy amennyibe tud ez az egyenlő verseny nem az hogy vesz egy autót 600 ezer ft és ez volt az össz ki adása
-
salinas11
újonc
-
JamesHun
addikt
úgy nézz ki megint kimennek a taxisok tüntetni
SeriesX: JamesSHun
-
#34576640
törölt tag
És mi ellen tűntetnek? Már sokkal kevesebb Uberes van.
-
JamesHun
addikt
válasz #34576640 #194 üzenetére
mert szerintük többet megtehetne a kormány az uber elleni felépésekkel
És beszélünk évi kb 100 millió adóvonzatáról SEEllenben pl kimehetnénk mi parfümös cégek, mert tele van az ország adó és áfacsalt termékekkel
Kimehetnének a telefon gyártók a 0 áfás termékek és azoknak az adózásai miatt
És kb majdnem minden szakmánál van valami ami miatt kivonulhatnának és az Uber kérdés többszörösének a többszöröséről beszélnénk adóilag
SeriesX: JamesSHun
-
#34576640
törölt tag
1,
Azt nem értem, h az Ubert mért nem büntetik.
Ha én mint sofőr büntetést kapnék, akkor biztos vagyok benne, h fel tudnék valahogy lebezni mivel a munkáltatóm utasitásait követve jártam el az adózás és a személyi feltételekkel kapcsolatba.Ők mondták nekem, miképpen adózzak, milyen tanfolyamot végezzek el.
(Tisztában vagyok vele, h ez teljesen nem megfelelő rendelkezek személytaxi tanfolyammal is de ezt nem reklámozom)
Tehát mint laikus hozzá nem értő embert az Uber ily módon átver akkor szerintem jogilag amit az Uber csinál komolyabb bűntény(szabálysértés).Mivel lehetne fellebezni?
2,
Hallottam egy taxis fórumon, higy vannak Uberesek akik flottában nyomják. Levannak szerződve egy céggel mint személygépkocsis személyszállító.
Bérelhetnek autot, bejelentett munkaviszonyuk van.
Ők milyen büntetésre számíthatnak? -
#34576640
törölt tag
Sziasztok,
Uber.. Megosztó véleménnyel vannak róla az emberek.
Azt mondják nem adózik, azt mondják elveszik a taxisoktól a munkát. Sokan meg egy egyszerűbb utazási lehetőséget látnak benne.
Megértem, hogy ez sok embernek nem tetszik.Az a helyzet, hogy el szeretnék kezdeni Uberezni. Hallottam olyan lehetőségről ahol kapnék munkaszerződést, bérelhetnék autót. Csak szükségem lenne hozzá a páv2re és személygépkocsis személyszállítói vizsga papírra.
Na most a kérdésem az, hogy ha engem ez a cég foglalkoztatna engem mint személygépkocsis személyszállítót, akkor ha egy esetleg ellenőrzés során megbüntetnek engem - MIVEL A KORMÁNY SZEMÉLYTAXI VIZSGÁKAT VÁR EL AZ UBERESTŐL - akkor kinek kell majd a büntetést kifizetni?
Egyenlő esélyek, egyenlő feltételek... Egy uberes nem használja a taxamétert, egy Ubert NEM LEHET LEINTENI AZ UTCÁN...
A kormány nem tiltotta be az Uber applikációt, viszont tisztában van vele, hogy maga a tevékenység végzése legális formában lehetetlen: taxamétert nem tudok használni mert minden elszámolás a neten megy, valamint a helyi tarifa díjakat sem tudom betartani mert azt az Uber mondja.
Ha én egy tájékozatlan laikus vagyok akit úgy mond az Uber vagy a munkáltatóm (akinél munkaszerződésem van és valamilyen formában szerződésben áll az Uberrel) ÁTVERT, FÉLREVEZETETT, akkor a kormány és a büntetésnél eljáró hivatalok nem követnek el SZABÁLYSÉRTÉST?
Mert azzal, hogy hagynak valami olyan tevékenységet amire nincs jogi kategória, de ami van azt sem lehet betartani a fentebb említett okokból akkor nekem nagyon úgy néz ki a terep mint ha összejátszanának a civil emberek kárára ergo ők már bűncselekményt követnek el.Amit tudok természetesen betartok: személyszállítói vizsga, páv2 igazolás, személyszállítóra levizsgáztatott autó, utasbiztosítás, ugye adózok utána mert be vagyok jelentve (avagy más vállalkozás formában tolja).
Az érdekel engem, hogy egy esetleges ellenőrzésnél, büntetésnél mivel tudnám magam megvédeni JOGILAG..
Esetleg kihez forduljak, milyen jogi tanácsadást tudnék erre kérni.Még egy dolgot le szeretnék írni. Pár hónapja a NAVnál a hivatalos állásfoglalás az volt (én kértem tőlük még meg van a levél), hogy katázzak, váltsam ki személyszállításra a tevékenységi engedélyt/sofőrszolgálatra és adózzak.
Nagy fejetlenség van. Na most ha kábítószer eladás után szeretném bevallani a bevételemet valószínűleg arra egyből azt írták volna, hogy ez a tevékenység Magyarországon illegális...Remélem átjött a problémám..
További szép napot! -
djculture
félisten
jogosulatlan diszpécsertevékenység végzése miatt a fővárosi kormányhivatal a múlt héten 300 ezer forint bírsággal sújtott egy amszterdami székhelyű vállalkozást, felszólítva arra, hogy jogtalanul végzett tevékenységét szüntesse be - mondta Fónagy. Bár Fónagy nem nevezte meg, mégis az Uberről lehet szó: ez a cég székhelye Amszterdam. Vagyis felszólíthatták az Ubert, hogy hagyja abba a magyarországi tevékenységét.
-
Most néztem a topicba - ennyi erővel az oszkárt és a blablacar-t is jegelniük kéne, kb ugyanazt a szolgáltatást nyújtják.
Régebben oszkároztam amúgy Ny-EU szerte, de elvitte a kedvem az egyre több "occón vigyémáát a szomszédba" típusú utas (nem nagy élmény 1200km-es utat nagyvárosokba ki-bemászkálással szaggatni ropipénzért) meg a menekültáradat.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs