Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Surda-

    őstag

    válasz sh4d0w #105 üzenetére

    "mukodesbe lepnenek a piac onszabalyzo mechanizmusai"
    Ezt 2008 óta még elhiszi valaki?
    Nem hittem volna.

    "Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"

  • Surda-

    őstag

    válasz sh4d0w #176 üzenetére

    Nézd a piac nem szabályoz semmit,ezt szerintem 2008 óta pontosan tudjuk.
    Azok a fajta versenyek, amikről szabad piacon gondolkodunk, állami szabályozás nélkül azonnal megszűnnek.
    Az összes multit ezerszer büntette már meg a fogyasztóvédelem és még kismillió felügyeleti szerv kartelezésért, a fogyasztók megtévesztéséért és még ki tudja miért..
    Picit messziről indítok,de ez egy elég fontos dolog.
    Ha elolvasod az indexes cikket, abban csak egy dolog,hogy az Über az adócsalással kiszorítja a konkurenciát,majd mikor egyedül marad,akkor elkezd szarabb feltételeket diktálni a dolgozóinak.
    Ennél sokkal nagyobb baj,de az előzővel persze összefügg,hogy gyakorlatilag pontosan annak ellenkezőjét teszi,amit hírdet, nem szabadságot hoz,hanem bérrabszolgaságot.
    Az über logikájára épülve a sharing economy egy olyan világhoz vezet,ahol van a tőkés legfelül és a bérrabszolga legalul.
    Köztük semmiféle cég nincs, márpedig ez védené a munkavállaló jogait.
    Otthon ül Laci, sajnos munka nélkül.
    Mivel rászorul elvállal mindent, belemegy egy ilyen játékba is.
    Nincs ellenőrizve mennyire tud vezetni, csak annyi,hogy mióta van jogsija.
    Nekem hosszú évekig volt úgy jogsim,hogy egy km-t nem vezettem.
    Van egy autója, amit nem ellenőriznek évente, pedig,ha Laci belecsap a lecsóba,akkor bizony arra az autóra is ráférne,nem csak a taxikra.
    Nyilván Laci barátunk az adózással sem törődik annyira,de most ezt a dolgot tegyük is félre, ne menjünk el ebbe az irányba, nézzük máshonnan.
    Az indexes cikk is oda akar kilyukadni,hogy ez egy borzasztó kiszolgáltatott helyzet Laci számára.
    Eleve nem rendelkezik megfelelő bevétellel, elkezdi hajtani a fuvarokat.
    Az autó amortizálódik,de neki nem érdeke,hogy állandóan javíttassa,hisz nem lesz elég hozzá a bevétel, viszont a pénz kell, dolgozni kell nyomja neki.
    Megvalósul a kényszervállalkozói életpálya, ha gondolod erről hetekig tudok neked írogatni.
    Se fizetett szabadság, se juttatások,se semmi, csupán egy 4 órára bejelentett hazugság.
    Lacinak se nyugdíja nem lesz, se jogai,csupán a saját maga és az Über által diktált rabszolgaság marad, ahol a lényeg,hogy nyomd a gázpedált szarásig, amíg az autó össze nem fossa magát.
    A piac, akár még arra is rá tud kényszeríteni embereket,hogy olyan munkát végezzenek,ami nem éri meg nekik hosszútávon,ugyanis nem tudnak hosszútávon gondolkodni azok,akiknek azonnal kell a pénz.
    Lehet,hogy ebből a km díjból nem lehet kifizetni az autó amortizációját, nem tud majd 5 év múlva új autót venni,de neki most kell a pénz és ez a lényeg.
    Ez a baj a piaccal és a nemlétező önszabályozással.
    Ez az egész Über jelenség egy nem létező innováció, ami nem valami újítás,hanem a legsötétebb kizsákmányolás.
    Pont olyan,mintha valaki bemenne a munkahelyedre és azt mondaná a főnöködnek,hogy ne alkalmazzon tovább téged, ő megcsinálja ugyanazt,amit te és nem kéri,hogy be legyen jelentve, innentől kezdve legyen fusi az egész.
    Ez nem innováció, ezt csalásnak hívják és ha ezt nem ellenőrizné állami szerv,akkor mindenkivel meg is tennék, ugyanis a piacnak egyetlen törvénye van,hogy téged minél kevesebb költséggel, minél többet dolgoztasson.

    [ Szerkesztve ]

    "Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"

  • Surda-

    őstag

    válasz sh4d0w #183 üzenetére

    Nem mellébeszélek, hanem picit feljebb léptem a taxis-überes ki adózik többetkevesebbet szintről.
    Ha nem tetszik az Index cikke, akkor adok egy HVG-set.
    Erről a két portálról nem állítható,hogy kormánypárti lenne.

    "Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"

Új hozzászólás Aktív témák