Új hozzászólás Aktív témák
-
Surda-
őstag
válasz callmeakos #128 üzenetére
A dolog végtelenül egyszerű.
VAn két fél,az egyikre rengeteg szabály és teher vonatkozik, a másikra semmi.
Mit kell azon magyarázni,hogy ez így nem verseny,szimpla adócsalás?
Ha elolvasod a linkelt cikket,ami picit mélyebben foglalkozik a témával,akkor láthatod mik a hosszútávú tapasztalatok az Überrel, erre célzott a kolléga."Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Surda-
őstag
válasz szupermacs #130 üzenetére
Mégegyszer mondom, nem versenytárs.
Versenytársad az,aki ugyan azon a "pályán" ugyanazokkal a feltételekkel versenyez, ez a versenytárs.
Az a futó, aki autó használtatával megy végig a maratonon,az nem versenytárs, azt csalónak hívják.
Igen,biztos ő az okosabb és kevésbé fárad el,ez tuti.
Egyébként mindkét általad említett dolognál óriási volt a felháborodás,de ez állami döntés, nem tudtak mit tenni ellene."Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Surda-
őstag
válasz szupermacs #132 üzenetére
Ne haragudj, de te vagy az, aki bután áll ehhez a kérdéshez.
Csak egy dolgot veszel figyelembe, hogy olcsóbb.
De emögött nem valamiféle újítás áll, hanem egy szimpla csalás volt eddig.
Ez mitől olyan korszakalkotó ötlet?
ENnyi erővel bármilyen szakmat ki lehetNe csinálni .
Ha a trafik előtt elkezdek zarjegy nélküli cigit árulni, akkor én vagyok a modern, a jövő árusa, csak mert nálam olcsóbb?"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Surda-
őstag
válasz szupermacs #134 üzenetére
Oké, ebben igazad van, tudok róla.
De azt te is beláthatod,hogy különbség van aközött,hogy valaki 8 helyett 4 órára van bejelentve vagy kevesebbet vall be,hogy ne essen magasabb adósávba, vagy eltitkolja minden x-edik bevételét (de ugyanakkor céget tart fenn, iparűzési stb. adót, könyvelőt fizet, a taxitársaságnak fizet-amiből az adózik-, évente vizsgáztat stb.) és aközött,hogy valaki az ég egy adta világon semmit nem fizet, a benzinen kívül.[ Szerkesztve ]
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Surda-
őstag
válasz #82595328 #160 üzenetére
És mennyi adót fizet?
Ha az út mondjuk 4000 forint,de ő az Übertől csak kettőt kap,akkor gondolom csak 2000 után.
A másik 2000 meg eltűnik,nem?Egyébként itt egy érdekes cikk róla, szerintem érdemes elolvasni az Über jelenség sokkal mélyebb elemzéséről van benne szó.
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Surda-
őstag
válasz Vincent_ #167 üzenetére
Tipikus kispolgári ostobaság a kérdésed,ezért nem kapsz rá választ.
Mi az,hogy neked mondják meg pontosan mennyi adót fizetnek..?
Nyilván amelyik hónapban több a fuvar abban többet,amelyikben kevesebb,abban kevesebbet
Meg mi ez a levedlett taxi kérdés?
MOst azonnal mondja meg nekem valaki,hogy az étterem tulajdonosok mennyi adót fizetnek!
Most rögtön!!!!
És most rögtön mondják el hova kerülnek a kiszuperált kávégépek, elkopott kések és a tönkrement éttermek bútorai!
Most rögtön!
Erre bezzeg nem válaszolsz,mi?
Biztos mind a fekete piacon végzi,te is biztos éttermes vagy és lopod a napot és nem adózol!!!!"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Surda-
őstag
válasz Vincent_ #169 üzenetére
Áruld már el nekem te nagyeszű, hogy hogy számolod ki, hogy pontosan mennyit adózik egy taxis, mikor van akinek saját autoja van, van aki bérli van aki Katas, van aki másképp adózik, plusz nyilván nem ugyanannyi a beveteluk egyik hónapban, mint a másikban?
Szamonkerően okoskodsz, aztán csodálkozol, ha olyan választ kapsz, amilyen a kérdésed ."Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Surda-
őstag
Nézd a piac nem szabályoz semmit,ezt szerintem 2008 óta pontosan tudjuk.
Azok a fajta versenyek, amikről szabad piacon gondolkodunk, állami szabályozás nélkül azonnal megszűnnek.
Az összes multit ezerszer büntette már meg a fogyasztóvédelem és még kismillió felügyeleti szerv kartelezésért, a fogyasztók megtévesztéséért és még ki tudja miért..
Picit messziről indítok,de ez egy elég fontos dolog.
Ha elolvasod az indexes cikket, abban csak egy dolog,hogy az Über az adócsalással kiszorítja a konkurenciát,majd mikor egyedül marad,akkor elkezd szarabb feltételeket diktálni a dolgozóinak.
Ennél sokkal nagyobb baj,de az előzővel persze összefügg,hogy gyakorlatilag pontosan annak ellenkezőjét teszi,amit hírdet, nem szabadságot hoz,hanem bérrabszolgaságot.
Az über logikájára épülve a sharing economy egy olyan világhoz vezet,ahol van a tőkés legfelül és a bérrabszolga legalul.
Köztük semmiféle cég nincs, márpedig ez védené a munkavállaló jogait.
Otthon ül Laci, sajnos munka nélkül.
Mivel rászorul elvállal mindent, belemegy egy ilyen játékba is.
Nincs ellenőrizve mennyire tud vezetni, csak annyi,hogy mióta van jogsija.
Nekem hosszú évekig volt úgy jogsim,hogy egy km-t nem vezettem.
Van egy autója, amit nem ellenőriznek évente, pedig,ha Laci belecsap a lecsóba,akkor bizony arra az autóra is ráférne,nem csak a taxikra.
Nyilván Laci barátunk az adózással sem törődik annyira,de most ezt a dolgot tegyük is félre, ne menjünk el ebbe az irányba, nézzük máshonnan.
Az indexes cikk is oda akar kilyukadni,hogy ez egy borzasztó kiszolgáltatott helyzet Laci számára.
Eleve nem rendelkezik megfelelő bevétellel, elkezdi hajtani a fuvarokat.
Az autó amortizálódik,de neki nem érdeke,hogy állandóan javíttassa,hisz nem lesz elég hozzá a bevétel, viszont a pénz kell, dolgozni kell nyomja neki.
Megvalósul a kényszervállalkozói életpálya, ha gondolod erről hetekig tudok neked írogatni.
Se fizetett szabadság, se juttatások,se semmi, csupán egy 4 órára bejelentett hazugság.
Lacinak se nyugdíja nem lesz, se jogai,csupán a saját maga és az Über által diktált rabszolgaság marad, ahol a lényeg,hogy nyomd a gázpedált szarásig, amíg az autó össze nem fossa magát.
A piac, akár még arra is rá tud kényszeríteni embereket,hogy olyan munkát végezzenek,ami nem éri meg nekik hosszútávon,ugyanis nem tudnak hosszútávon gondolkodni azok,akiknek azonnal kell a pénz.
Lehet,hogy ebből a km díjból nem lehet kifizetni az autó amortizációját, nem tud majd 5 év múlva új autót venni,de neki most kell a pénz és ez a lényeg.
Ez a baj a piaccal és a nemlétező önszabályozással.
Ez az egész Über jelenség egy nem létező innováció, ami nem valami újítás,hanem a legsötétebb kizsákmányolás.
Pont olyan,mintha valaki bemenne a munkahelyedre és azt mondaná a főnöködnek,hogy ne alkalmazzon tovább téged, ő megcsinálja ugyanazt,amit te és nem kéri,hogy be legyen jelentve, innentől kezdve legyen fusi az egész.
Ez nem innováció, ezt csalásnak hívják és ha ezt nem ellenőrizné állami szerv,akkor mindenkivel meg is tennék, ugyanis a piacnak egyetlen törvénye van,hogy téged minél kevesebb költséggel, minél többet dolgoztasson.[ Szerkesztve ]
"Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Surda-
őstag
Green Taxi
Pl ők szimpatikusak.
Környezetkímélők és reméljük tényleg nem csalnak."Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
-
Surda-
őstag
válasz JamesHun #180 üzenetére
Ebben igazad van, mármint a taxisok is kényszervállalkozók.
Az egész sharing economy bizniszre mondom,hogy ezeket nem ki kéne találni,hanem el kéne felejteni.
Nem az adózatlan, fusimutyi kényszervállalkozásoknak kéne példának lenni,hanem az állam által védet munkavállalóknak, lásd nyugati országok.Ma jártam a keletinél, vagy 10db , egyetlen társasághoz sem tartozó hiéna állt a taxi droszton.
Na, ezt kéne megszüntetni, ennek a felelőseit kéne megtalálni.
Valakinek érdeke az,hogy ne vonják ki ezeket a hiénákat a forgalomból,pedig ezek mindenkinek csak kárt okoznak, a szemünk előtt..."Ha kicsi a tét, a kedvem sötét!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude 7300 27% 13.3" FHD IPS i5-8265U 16GB DDR4, 256GB NVMe gar
- Új Philips és SanDisk USB3.0 - USB3.1 pendriveok 5000 forinttól
- Intel Core i5-10400F processzor I Dobozos I 2024.10.01-ig érvényes Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen