- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- EAFC 24
- Steam topic
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- The First Descendant - Napokon belül megkapjuk a megjelenési dátumot
- Marvel Snap
- Bestbuy játékok
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dudee
senior tag
Köszi szépen!
Találtam amúgy mindenféle választ erre.
Pl janos666-tól is"
>>Én annak idején az első 2-300 órában az élvezhetőség határát súrolva vettem le a kontrasztot és fényerőt, és nagyon meghálálta a panel. Azóta már a hajlama is eltűnt a ghost-olásra!"
Ha kellemesre állítottad volna, akkor hamarabb következik be ugyan az, ha maxra tekered, akkor még hamarabb.
Az autók sem az üzemórát számolják, hanem a kilométereket. Plazmánál ez egy "pulse counter" lenne (pontosabban van is ilyen, legalább is a Kuro-kná még meg is tekinthető a szervizmenüben), ami azt fejezi ki, hogy hányszor villant fel egy cella (és minél többször, átlagosan annál fényesebb volt). Ha felére tekered a fényerőt, akkor durván kétszer annyi idő kell neki, hogy ugyan annyit öregedjen a kijelző, márpedig az elején szándékosan öregíteni akarod (aztán pedig kifejezetten nem, de olyan sok időd van, hogy nyugod szívvel pazarolhatod).
Szóval szerintem a szemnek kellemes fényerővel érdemes használni az első perctől "valami mozi" módban.""
azthiszem a fix tartalmas képeknél azért csak le fogom csavarni eleinte, de esti filmnézéshez belövöm 'kellemesre'
[ Szerkesztve ]
-
DM-Fan
Topikgazda
Ha "Közép" panel fényerőt és 2.4-es gammát állítasz be a Speciális beállításokban, akkor 50 fölé semmiképp se menj kontraszttal! Nálam ilyen beállítások mellett aktuálisan 46 a kontraszt a filmnézéshez és abszolút nincs szükség többre! Nyilván nem verőfényes napsütésben nézek filmeket, de ez normál, szűrt fényviszonyok mellé is elegendő, sötétben pedig több, mint elég.
A TV-nézéshez nálam jelenleg 38-on áll a kontraszt - ami nappali fényviszonyok mellett kevés lehet, de ilyenkor - ha olyan a műsor, ami tényleg érdekel - maximum átpöccintem a másik profilra, ahol 46 a kontraszt, amúgy meg esti TV-nézéshez elég a 38 is: jellemzően nem érnek annyit a TV-adások, hogy amiatt izzon a panel (de ennél jobban szerintem egyébként sem kell neki) és így egyáltalán nem is ghost-ol a TV.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
Topikgazda
"Teljesen sötét, éjszakai filmnézéshez érdemesebb a panel brightnesst alacsonyra venni?
Szokta valaki így használni a VT-t?"Nem kell! Érezhetően megváltozik a panel árnyalása és romlik egy leheletnyit a feketeszint is. Úgy használd, ahogy a minap leírtam!
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
balisz
senior tag
A sötét panelfényerő előnye az, hogy ilyenkor gyakorlatilag nincs dither, viszont ahogy DMFan is leírta: változik az árnyalás így kevésbe tűnik kontrasztosnak majd a kép (mondjuk fényerő állítással lehet rajta segíteni, de akkor meg részleteket veszítesz) és a feketeszint is egy picit emelkedik és a homogenitás sem lesz olyan jó mint közepesen. Ennek ellenére filmezésre én ezt használom, mert engem közelről zavar a dither.
-
balisz
senior tag
Az lenne az egész lényege, hogy ez a D-Nice nevű ember is ugyanazokat a slide-okat ugyanannyi időn át jeleníti meg a saját tv-jén aztán kalibrálja és a beállításokat közzé teszi, így elméletileg a tv-k ugyanúgy öregszenek és pontosabbak lesznek rajtuk a kalibrált beállítások mivel kisebb lesz a szórás.
És itt jön a személyes véleményem, miszerint ezt két okból felejtsd el:
1. Ez az egész procedúra az amerikai modellekre van szabva amik elektronikában is eltérhetnek az európaiaktól.
2. Mivel a legtöbb panel alapvetően más színhelyességi paraméterekkel rendelkezik, ezért simán lehet, hogy csak még rosszabbra állítanád a képet.Egyébként lehet ezeket a slide-okat szimplán "öregítésre/bejáratásra" is használni, de szerintem erre is teljesen felesleges. Használd a tv-t úgy ahogy amúgy is tennéd és aztán ha szeretnél kalibrált képet nézni akkor kérj meg egy szakembert, hogy kalibrálja.
Remélem érthető volt így hajnali 4-kor írva is
[ Szerkesztve ]
-
hunspikey
őstag
Én az enyémet médium panel drive-on hajtom 48-as kontraszttal - az elejétől fogva - és hibátlan. Sötét panel drive esetén meg akkorát állítasz amekkorát csak akarsz - akár 100-at is, ugyanis nem lesz világosabb mint a 48-as közép drive-al.
Nem kell sötét TV-t nézni - a VT60-nak annyira fejlett foszforja van, hogy olyan lassan öregszik, hogy nem tudod egyenetlenül terhelni, csak ha valami irtózatos baromságot csinálsz. Az 50-es VT-hez képest a 60-as széria nem érzékeny a szélesvásznas tartalomra sem. Toljad nyugodtan.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Azóta ő is leírta már többször is hogy a 60-as szériánál nagyon nem javasolja.
Az ilyen bejáratás vagy inkább beégetés inkább azokra az időkre vonatkozott amikor még úgy kellett okoskodni, hogy gyorsan essünk túl az első 500- vagy 1000 órán, a slideokkal, mert azok egyenletesen terhelik be a panelt - mert tudták, hogy nagyon érzékeny a panel az első időszakban a lettbox-ra, meg a logokra meg mindenre. Az első 1000 órát így eldobva, el lehetett kerülni az egyenetlen bejáratást.
Más kérdés, hogy milyen a mérnökök által nem tervezett megterhelést és idő előtti öregedést okoz az, hogy ezek a hülye amcsik hetekig nyomatták folyamatosan a slide-okat.... no comment.
Mindegy - 60 szériánál egyenesen értelmetlen és még szerintem káros is.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
panada
tag
Lehet, hogy 2 hónap után már Te is nézegetni fogod a nagyobb TV-t.. Egyébként nagyon meg vagyok elégedve vele, és 3D tartalom esetében közelebbi fotelekből nézzük, de..
A nagyobb (65) TV ellen még nálam az is szól egyébként, hogy a jelentős méretnövekedés miatt (felületben kb. +40%) már nagyon uralná a nappalit.
Amit néztem (de még nem mélyedtem el benne, tehát lehet, hogy felületesek az infók):
- projektor: ~220-240 eFt
- motoros vászon (akkora és olyan méretarányú, amekkorát a plafonról leengedve meglesz a kívánt képméret): ~100 eFt
- kábel: ez meg, mint ahogy a korábbi "vita" is jelzi, akármennyi lehet, a minőségtől esetleg függetlenül is, azaz egy 6 m körüli kábel 10-40 eFt között gondolnám (de a nagyobb hossz miatt talán fontosabb a kábel típusa..) -
bogabi
senior tag
Véleményem szerint pusztán a mért értékeket nézve (kontraszt, fekete szint) nincs olyan projektor, ami pariban lenne a VT60-as Panával (de szerintem még az ST60-assal sem). Persze projektor más érzés, sokkal nagyobb képátló, jól kivitelezve valódi mozi fíling... majd BBéci megszakérti.
A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.
-
hunspikey
őstag
-
StLui
veterán
Természetesen az összes lakosságot nézném, aki tévét néz. A "házimozi/videofilek" természetes folyamatosan törekednek anyagi lehetőségeik szerint az egyre jobb képminőség felé. Itt már csak az kérdés szerintem, hogy honnan indulnak, vetítő, vagy inkább tévé vonalról az azonos árért eleve jobb fekete miatt mondjuk.
Akárkivel próbálok tévéről beszélgetni, a fórumon kívűl, nem lehet nem érdekli a téma egyikőjüket sem, max annyi, hogy de jó lenne nagyobb tévé, senkinek fogalma nincs kadenciáról, meg semmi hasonló témáról. Ezért gondolom azt, hogy mindenkinek meg kell nézni, hogy mennyire áll leejtős neki egy olcsóbb vetítő, vagy ő azok közé tartozik akinek a "fekete a fontos". Akinél fölmerül, hogy vállalja a vetítősdi maceráit, annak el szoktam mondani, hogy én nem cserélnék tévére semmiképpen. Képminőséggel senkinek nem volt gondja nálam, képmérettel igen, volt aki az én 270cm-es nézési távomról elült 400-ra mert túl nagynak érezte, zavarta.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
panada
tag
Nagyjából ugyanazt az utat járjuk be két hónap csúszással, én is rögtön lecseréltem kártyára a beltérit. A foci vb-nél radikális volt a különbség a normál és a HD adás között.
Én optikaival kötöttem össze a TV-t és az erősítőt (az működik is), de nem nagyon használjuk, mert a tévézéshez (ami rendkívül kevés és ritka nálunk) én elegendőnek tartom a TV hangját (az erősítő ilyenkor be sincs kapcsolva), filmeket meg DVD/BR hordozóról nézzük, az pedig 5.1 az erősítőn keresztül.
[ Szerkesztve ]
-
panada
tag
Igen, UPC. Közölték telefonon előzetesen, hogy csak címre tudják kiküldeni a kártyát, ilyen ügyben ne menjek be ügyfélszolgálatra, mert ott nem tudnak adni. Mondom, hogy jó, de a beltérit hogy adom vissza? Ja, amikor átvettem a kártyát otthon, másnap vigyem be a cuccot az ügyfélszolgálatra… Mi van? Kérdeztem, hogy ha kiszállítási címnek az ő ügyfélszolgálatukat adnám meg, ott venném át a kártyát és rögtön le is adnám a beltérit, az jó? Nem, csak szolgáltatási címre vihetik ki a mediacard-ot. Oké. Mikor jönnek x napon? 8-20 óra között. Nem volt több kérdésem.
Még azt ajánlották fel, hogy saját kolléga hozza ki a mediacard-ot, beüzemelés címszóval, és akkor ő elviheti a beltérit is. Igen ám, de ezért a „beüzemelésért” meg pénzt kérnek, a kártyát meg gondoltam talán én is el tudom magamtól helyezni a TV-ben. Szóval horror volt. Neked meg adtak ezek szerint egyből ügyfélszolgálaton. Lehet, hogy kár volt kérdeznem előzetesen telefonon..
Viszont rögtön az összes HD adás ment 1-1,5 hónapon keresztül, mintha új ügyfél lennék (beetető-kedvezmény), és csak utána kódolták le az alap HD adáson felülieket.
A beltéri nálunk is állandóan ki-be kapcsolgatott, pörgött, stb., rohadt idegesítő volt (ill. a hálószobában még mindig ez megy). Nem tudom, ez miért van, de zavaró. A VT60-on keresztül nem foglalkozom felvétellel, így arról nem tudok nyilatkozni.
Viszont a TV-nél azt olvastam, hogy ha kép a képben funkciót akarsz, vagy miközben megy a felvétel, mást is akarsz nézni, akkor kell még egy mediacard.
-
Zoli_2010
tag
A TV menüjében kapcsold ki az automatikus SW frissítést / keresést. Az csinál ilyet, hogy 1 órával kikapcsolás után az antennán keres FW frissítést. Ehhez persze bekapcsolja magát a TV, az elektronikáját, de a képet nem. Nálunk a szolgáltatók amúgy sem sugározzák (OTA) a frissítést... így tök felesleges, + csak zavaró.
-
DM-Fan
Topikgazda
Kapcsold ki, semmi szükség rá! Úgyis beírjuk, ha jön frissítés, mert én pl. napi rendszerességgel használom a VT60-on a Skype-ot és ezzel együtt a TV kameráját, ami nem is megy, csak ha a legfrissebb szoftver van telepítve, így a TV rögtön szól, ha indítom a Skype-ot és van frissítés, mert addig nem hajlandó elindulni. De csekkolhatod a szoftverfrissítés menüponttal is időnként, de egyébként itt is nyomon követheted, hogy mi a helyzet frissítés terén. Egyébként se helyezgesse feszültség alá az elektronikát önkényesen a TV, meg ne pazarolja a relé kapcsolásainak számát se! Ráadásul még idegesítő is. Én eddig két frissítést éltem meg a fél év alatt: az egyik rögtön januárban jött, 2 nappal a vásárlás után, a másik meg május közepén. Egyikkel sem volt semmi gond, WiFi-n keresztül lazán feltelepült mindkettő.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Gicz
addikt
Az a cél hogy az error rate 0 legyen. Attól hogy erős a jel, még felismerhetetlenek lehetnek a szimbólumok. Gondolj bele 256QAM-nél az 256 féle fázis-amplitudó kombinálció.
Simán lehet a kábel a ludas, lehet hogy a szerelésed az adott csatorna frekvenciáján valamiféle reflexiót okoz pl a kébelben, ez elcseszheti a BER-t.
-
őstag
A túl erős jel is okozhat gondot. Nálam még a GT60-nál szenvedtek a szerelők, amire rájöttek, hogy csillapítani kell a jelet, hogy jó legyen a kép.
Egyébként a hangolás menüben is van csillapító, próbáld ki, hogy bekapcsolt állapotában hogyan változnak a jelminőség értékek.
-
DM-Fan
Topikgazda
Egyáltalán nem zavaró, mert szerintem lazán 1x dB körüli hangja van csak. Akkor hallom, ha teljesen néma szobában lenémítom a TV-t és egy méteren belülre megyek hozzá.
Azt tudni kell, hogy az első szériás VT60-ak esetében nem volt ilyen rózsás a helyzet, mert ott kimaradt egy szivacsréteg a ventillátor és a hátlap közül. Ezt később pótolták és a tavaly ősz után gyártott modellek már teljesen hangtalanok. Bár, ha egyszerre vettétek azonos forrásból, akkor kicsi az esély, hogy az egyikőtök ilyet kapott, a másik meg olyat. De szériaszám-intervallum alapján meg lehet állapítani: elvileg a **-343**** számmal kezdődő széria előtti modellek érintettek (az első két csillag helyén betűjel van, az utolsó négy helyén szám). Szóval ha ennél kisebb számmal indul a szériaszám, akkor még nincs szigetelés és elvileg kérésre a Pana ezt pótolja. Szerencsére nekem jóval nagyobb a szériaszámom, némák is a ventillátorok.
Az sem mindegy nyilván, hogy miképp van elhelyezve a TV. Nekem úgy 8 cm-re lehet a hátlap a faltól a konzol okán és semmi hangja nincs.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
Topikgazda
-
panada
tag
A videoiparban dolgozó mérnökök viszont nem öncélú munkát végeznek, hogy nekik jobb legyen, hanem az újításokkal a keresletet (TV eladásokat) kell serkenteni valószínűleg. Elolvastam ezt a Vision cikket, van benne utalás egy másik cikkre: [link] Lehet, hogy ez is csak egy szemléletmód a sok közül, és sok irányból meg lehet közelíteni ugyanazt, de azért van benne némi igazság (az SD-t sikerült az emberek nagy részénél lecseréltetni HD-re, de nem vesznek 1-2 évente új TV-t).
Ugyanakkor nem értem, hogy a 3D (3DBD) miért van beállítva ekkora bukásnak? Szerintem az sokkal kevésbé parasztvakítás, legalábbis szerintem ad többletélményt bizonyos filmeknél, animációs filmeknél, én szívesen nézem őket. Amíg nem volt 3D „technikám”, addig én is óvatosan figyeltem ezt az újítást, hogy „milyen már otthon szemüvegben tévézni”, de így hogy kipróbáltam, tetszik és használom is. Az igaz, hogy kevés film jön 3D tartalommal, de talán ennek az is az oka, hogy bukásnak lett kikiáltva ez a cucc és így nincs rá akkora felvevőpiac, hogy megérje így elkészíteni a filmeket.
-
hunspikey
őstag
Hát én nem nagyon tudom, hogy pontosan miről beszélsz, amikor az egyetlen itthon kapható OLED TV- mert ugye ez nyomja le feketében a VT60-at, az az LG 55 colos TV-je, amit volt szerencsém látni és köszi, de semilyen felhasználási területen nem hozta a VT szintjét. Elég ha nem slideshowt nézel rajta, hanem valós filmet - hogy mozog már??
A másik, hogy nem 70 wattot fogyaszt.
Harmadik - otrombák a színei - igaz nem volt kalibrálva.
Egyébként a dolby hülységével nem az a fő bajom, hogy meg fog-e minket vakítani a rendező vagy sem. Ezt még lehetne kezelni.
Én igazából a miértet nem értem. Az emberi szem nagyjából ha van elég ideje alkalmazkodni - Purkinje hatással együtt akkor kb 20 blende fényátfogással rendelkezik. Nyilván nincs olyan film ahol 30 percig kell vak sötét jelenetet nézni ezért ez a 20 FÉ (fényérték) értelmetlen. A különféle netes anyagog 7 blende körül említenek értékeket, ennyit tud az ember szeme dinamikában, ha nem pupillázhat és nincs szemmozgás - ez a statikus dinamikatartomány. Valós filmnézés közben én hajlok arra, hogy 16 blende körüli értéket tartsak valósnak, már csak abból kiindulva, hogy a 11 blendét látó DSLR-nél egy filmben jóval több világos részletet látok, ha a sötétre exponálom helyesen a kamerát. Na de mennyi az a 16 blende? Egyszerű: 2 a 16-on, azaz 65536.
Ez a szem filmezés közbeni dinamika érzékelési képessége. És ehhez nagyon-nagyon közel van egy VT vagy GT60 40.000:1-es kontrasztja. Ezért van az, hogy a VT60 feketéjét ténylegesen az esetek 98%-ban csont feketének látod filmezés közben.
Folytatva a gondolatmenetet az is látható, hogy efölötti dinamikatartománnyal nem tud mit kezdeni a szem. Ha a VT60 4000 nit fényt tudna kibocsátani, akkor a kontrasztja 1.212.121 : 1-hez lenne, ami 20 FÉ - azaz az emberi szemnek folyamatosan pupilláznia meg kémiai reakciókkal segítve kéne alkalmazkodnia a brutális megvilágításhoz. Ez fárasztó lenne és fájdalmas, pont azért mert a való világgal ellentétben a film bármikor mutathat teli fehéret és matta feketét. Aztán kezdj vele amit akarsz. Hát nem fogsz tudni
Utolsó indokom, hogy miért baromság ez az egész az az lenne, hogy ahhoz, hogy ilyen dinamikatartományt leírjunk digitálisan ahhoz nem lesz elég a mostani pár bites tárolás. Most ugye egy blu-ray lemezről 8 bit / csatornán jön a 4:2:0 kroma tömörített kép. Ahhoz hogy le tudd tárolni az említett dolby féle 20 blendés fényátfogást, és ne poszterizáltasd jobban mint most (tehát arról beszélek, hogy egy standard 6 blendés átfogású jelenet hogy jelenik meg a hatalmas 20 fényértéken leírható dinamikatered közepén), ahhoz egy kazal bitet fel kell menni csatornánként.
Ez nem új dolog, több mint egy évtizede velünk van a HDR fogalma - ide is pont ez kell. Csatornánként 32 biten le lehet írni bődületes dinamikatartományt - ezt hiívjuk valós HDR-nek - ez kell ide is. Na viszont ezzel van egy kis böki: RGB 96 bitet tárolunk RGB 24 helyett azaz pixelenként 3 byte helyett pixelenként 12-t. Ez pont 4x tárkapacitást követel - amire formátumot kéne kidolgozni, stb stb. Szerintem bukó ez az egész és pont semmi nem lesz belőle...Kicsit olyan érzésem van, mintha kitalálnák audióban, hogy tároljunk mostantól 96 biten mi is - és csináljunk olyan lemezeket, ahol a légyzümmögéstől kezdve az repülő sugárhajtóművének 140 decibeljéig bezárólag mindent rendesen írjuk le dinamikával és ezt hallgassa a paraszt a filmje alatt. Mennyire jó lenne
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
Poplacsek
senior tag
Nálam azt hiszem akkor volt hasonlóan eltúlzott a sötét tartomány, amikor a Dune médialejátszón a színtér RGB Full-ra volt belőve és a TV-n is azt hiszem RGB volt, de már nem tudom, hogy teljes tartománnyal, vagy a csökkentettel (16-235).
Amióta a Dunén BT.709 és a TV-n Rec.709 a színtér, azóta a sötét részletek is tökéletesen látszódnak, mindamellett, hogy a fekete ugyanolyan fekete maradt.[ Szerkesztve ]
-
hunspikey
őstag
A beépített lejátszóról ne is beszéljünk egy szót se.
Ha majd lesz rendes lejátszó, akkor tegyetek be elsőre egy kalibráló lemezt (fájlból is jó) ami a referencia fehéret és feketét segít kalibrálni. Ha látszik mindkettő akkor jöhet a Samsara.
Kérlek olvasd el a 62341-es számú hozzászólásomat!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
A válasz az, hogy igen létezhetnek olyan részletek amik nem jelennek meg.
Ennek vannak okai - főleg az, hogy egy olyan gammával ami elég szép gradációt ad a szemednek jólesően - az bizony annyira lapos alul, hogy hajlamos lenyelni egy két részletet. De ez minimális. RGB-ben beszélve az 1%-os szürkét már megmutatja, most ami ez alatt van az kit érdekel? Ott van - mert az anyagban pl Samsara vulkános jelenet benne van még a fél százalékos szürke is, tehát kb RGB 2,2,2 - de nem hiszem, hogy azt kellene látni, illetve úgy szeretem fogalmazni, hogy inkább legyen egy ütős tökös 2.4-es helyes gamma, mint az alsó 1%. Egyébként próbálja meg a barátod a 6-os brightness értéket és a 48-as kontrasztot. Nekem így a legoptimálisabb (2.4-es gamma, med panel drive természetesen)
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
- LEGO klub
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Villanyszerelés
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Melyik tápegységet vegyem?
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen