-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
válasz oil120 #79572 üzenetére
Az, hogy a kijelző más-e szerintem örökre titok marad - én egyébként azt gyanítom, hogy nem más. Egyedül a VT60 illetve a ZT60 kapott ujabb panelt - itt a vörös foszfor fejlődött az összes egyéb addigi és abban az évben a kisebb modellekhez képest.
Ami a lényegi különbség, az a drive elektronika - ebből fakad az árnyalás illetve a focus field drive sebesség is. Dither minőség is.
János nagyon jó munkát végez - nálam asszem eddig 3x járt mindig kiváló munkát végzett - kicsit lassú folyású ember - de ez az ő szakmájában még előny is. Készülj, hogy kb 2 óra és ajánlott este csinálni. Nagyon szép képet kalibrált nekem - ami alapján én egyedi esetekre eltértem - kicsit úgy mintha ott lettem volna a rendező mellett és bele szólhattam volna. (DM már tekergeti a pacemakerét - ) Nem baj - van kalibrált profilom, van egy kicsit alul szaturált profilom illetve van egy élénk profilom is.
Hajrá!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz balisz #79586 üzenetére
Ez egy érdekes felvetés - több külföldi lap is azt írta, hogy nem annyira narancsos a teli piros, Konkrétan le írták, hogy jelentős a piros ábrázolása az 50-es szériához képest. Magyarul a gammutja jobb a piros csatornának. Ki kéne próbálni - de erre elég kevés sansz van lássuk be..
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Lejárt a szerk idő, szóval új post - sorry. Szóval az egésznek meg az mond jelentősen ellent, hogy már a VT50-et is lehetett hibátlanra kalibrálni ahhoz meg az kell, hogy tegye már a pirosat a helyére - nem? Na mindegy - marketing bullshit - ismerjük...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz tobias40 #79576 üzenetére
A panasonic google playből elérhető alkalmazására van szükséged. Ezzel lehet a telóról képet, videót áttolni a TV-re, de ennek az a feltétele, hogy egy hálózati maszkba eső IP címmel rendelkezzen mindkét készülék egy WIFI hálózaton.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
VT60 elvileg tudja a netflix appot futtatni de sehol sem találom. Bárkinek ez sikerült?? Én már akarom mint állat a Netflixet - de app nélkül ?!?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Chrys_ #79773 üzenetére
úgy tudom nincs. A legfrissebb tartalmak is bárhányszor on-demand megtekinthetőek a havi díj keretében. Nincs limit. Pont ezért engem nagyon érdekel - egyrészről meg van a felsőfokúm (igen még a régi Rigó utcai) lol - angolból - szóval nem gond ha nincs semmilyen felírat. Másfelől a lányomat is szeretném megtanítani angolra így megint csak teljesen oké, ha az animációs filmek úgy mennek eredeti hanggal. Viszont ha nincs VIERA app akkor szó se lehet róla. Igen - igaza volt valakinek aki írta: a havi díjra szarok az egy vicc(egy Mcdo kaja ára) - viszont berhelni, okoskodni / átjátszani stb nem vagyok hajlandó. Vagy megy natívan vagy goodbye.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz balisz #80657 üzenetére
ditherelés: hát hogy ne lenne jobb a vt60-é, mint az UT-jé??? A VT60 messze lelépi ditherben még a VT50-et is, amit én a második legjobb TV-nek tartok. A VT60 ésszerű kontraszt csúszka mellett, vagy inkább mondjuk úgy, hogy kalibrált 110 nit vagy alatta szinte alig ditherel (közepes panel drive) Sötét panel drive-nál meg gyakorlatilag egyáltalán nem - brutál szép. Az más kérdés, hogy a sötét drivenak nekem nem tetszik az árnyalatkezelése, ebben messze jobb a közép drive.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Abba hagyja??? Az nem lehet!?!
Akkor én is vissza hívom mert már régi a kalibrációm, biztos elmászott a panel azóta - már 3000 óra felett vagyok.
Istenem - ahány valós szakember annyi esetben mindig ez a vége... Sajnálom - ő értette a munkáját!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz balisz #80916 üzenetére
Ez annyira így van, hogy amikor János rá mért az egyedi szemre belőtt RGB trackingemre - meglepődve állapította meg, hogy teljesen lineáris. Én mondjuk fotókkal és Photoshopban RGB méréssel egészítettem ki azt, hogy mit látok. Érdekes, hogy a fehérpont viszont nagyon közel volt a 9000 Kelvinhez - nekem akkor az volt fehér. Egyébként a TV könnyebben csinál 9000 kelvines fehéret mint a 6500-asat Fényerő is több
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Pazolini #80911 üzenetére
Nem csak hogy rosszul döntöttél, hanem de facto kijelenthető hogy rosszabb lesz mintha 1: semmit nem csinálnál, 2: szemre tekergetnéd. Minden panel más - nem is értem miért terjednek ilyen beállítások - igazi amatőrizmus.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz tutitibi #81077 üzenetére
Ez természetes, mivel a referencia fekete sosincs meg gyári profillal - ehhez brightnesst kell emelni, de hogy ne legyen mosott, hanem kontrasztos ütős legyen - kell a gammán is tekerni - adott esetben egyébként (egyéni preferencia) még a kalibráltnál is lehet egyéni szempontok alapján kellemesebb egy még extrémebb IRE 30 alatti gamma. Én fogtam a kalibrált profilt átmásoltam prof2-re majd IRE 30-tól lefelé rendesen bele tekertem. Nekem IRE10 már -35-el megy.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Squirrel #82254 üzenetére
tedd custom képi módba - panel drive: fehér - kontraszt csutka és tolj le egy teli képes 16:9-es filmet. Nekem ez egy több napos ghostot kiszedett. (Csingiling BD főmenüje égett bele mert volt egy áramingadozás és bekapcsolt a lejátszó, ami bekapcsolta a TV-t és ott ment 2 órán keresztül full statikusan az egész)
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz wrbbt2 #84002 üzenetére
Ezzel tökéletesen egyet tudok érteni. Én nekem volt egy 65 colos VT60-am aminél gondolom egyetértünk, hogy nincs jobb plazma. El kellett adnom, OLED-et nem akartam az ára miatt. Vettem egy old school J szériás 4k-s 7000-es Samut, ami számomra ahhoz képest lenyűgözően szép képet ad hogy az éveken át mummusnak tartott LCD technológiát hozza.
Egyrészt nagyon sarkalatos helyzetben jön csak ki, hogy nincs olyan feketéje, másfelől mozgásban, relatív kontrasztban meg megveri, arról már nem is beszélve, hogy szerintem sötét árnyalat megjelenítésben még veri is, mert nem fullad ditherbe és végig nagyon szép tónusokat tol.
Az LG Jazz nevű youtubos 4k-s OLED TV demója úgy néz ki rajta, hogy nincs az az ok, hogy cserélni akarnám. Ja és 55"-ban volt 320 eksönben - 5 év garival.A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Én imádtam a plazmámat - sok fórum társnak is segítettem VT60-hoz jutni nagyon jó áron.
A sajátomat (65VT60) -én másfél évvel ezelőtt eladtam 620-ért és azóta LCD-t nézek, de egy másodpercig sem bánom.
Imádtam a VT60-at úgy ahogy van - de valami megmagyarázhatatlan folyamatos pixel geek jelenség volt minden előtte töltött perc. Folyamatosan vadászta a szemem a különféle jelenségeket - tudjátok miről van szó...
Pl ha csak a false conturingra gondolok akkor már áll a hátamon a szőr és hiába mondják, hogy mennyivel több sort jelenít meg mozgással a plazma a gyakorlatban egész triviális helyzetekben iszonyú fals kontúrok voltak, meg zöldes utánhúzások meg minden egyéb rákfene.
A mostani gagyi samsung annyit tud feketében mint a régi VT50-em tudod FW update után. Cserébe semmilyen egyéb képi anomáliát nem tapasztalok és összességében bizony azt kell mondjam hogy mint megjelenítő, sokkal alkalmasabb (szubjektív vélemény)
A haverom vett b7-es LG oledet és szerintem kutyaütő egy TV. Egyszerűen csak natív 4k-val volt jó képe, minden fullHD tartalom szarul néz ki rajta - homályos az egész. Pedig tekergettem egy napot...
Szóval ízlések és pofonok... de azért higgyétek el, hogy van élet a plazma után
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Én hard core plazmás voltam, de volt lehetőségem az utolsó 65VT60-as plazmámat egy barátomnak még jó áron eladni, ezért én váltottam.
Hogy a kérdésre válaszoljak: és megpróbálom pontokba szedni:
Mozgás:
általánosságban ha minden mozgásjavítót kikapcsolsz az OLED-en akkor elsőre az tűnik fel, hogy kb 50%-os szürkéig minden gyönyörűen helyes kadenciával, filmszerűen mozog. Azonban az ettől fényesebb képi elemek az OLED sample and hold megjelenítése miatt bizony elkezdenek láthatóan "ugrálni" a mozgás pálya mentén.
Ezt ellensúlyozza, hogy cserébe nincs szivárvány effekt, illetve nincs zöld utánhúzása semelyik fehér felületnek. Emlékezzünk rá, hogy a zöld foszfornak lassabb a kinyúnyási ideje ezért ha egy fehér objektum pl balról jobbra végig mozog és azt követed a szemeddel akkor a színrétegek a plazmán történő megjelenítésének időbeli eltérése miatt (egyszerűen máskor villantja bele a retinádba a zöld layer tartalmát) bizony rettenetes foszfor trail és zöld fals kontúr adódik.
Én ezt gyűlöltem a plazmán és az OLED egyáltalán nem csinálja.
Árnyalatok:
szerintem ebben a tekintetben hülyére veri az OLED a plazmát. Eleve nincs az a bántó dithering, azaz a sötét árnyalatokat izomból jeleníti meg (technikailag egéybként az OLED is enyhén ditheringel de hulla más egy 4k-s dither, mint egy FHD...).
A vaják széria sötét erdős jelenete pl amikor a zombik előjönnek a földből egyszerűen lélegzetelállító az OLED-en. Vagy pl Feledés (Obilivion) - amikor elkapják Jack-et és egy szivarral a szájában beszélget vele Freeman bácsi. Plazmán alig látszik az arca a karakternek, míg OLED-en ragyogóan ki lehet venni minden részletet. Ég és föld a különbség.
Szintén az árnyalati kérdéshez tartozik, hogy a plazma, mivel eleve csak 8 fényességi állapotot vehet fel mindösszesen annyi árnyalatot tud megjeleníteni, amennyi időben belefér, úgy, hogy villogtatja a pixelt egy bizonyos fényerővel. Így működik a plazma és ettől nem tud szabadulni. Ha pl teli pirosat kell mutatni a max fényerőtől kicsit lejjebb akkor a maximális és az egyel alatta lévő gerjesztési fényességet felváltva villantja fel, időben úgy, hogy egy képkocka időkeretében tehát pl 1/24.976 másodperc-be beleférjen is kialakuljon egy árnyalat a szemnek. Az OLED pixeleknek milliónyi fényességi állapota van ami miatt ezt nem kell csinálnia.
Sötét / világos.
A Pana VT60-am 0,0035 nit sötétet és 120 nit körüli csúcsot tudott. A 0,0035 nit az OLEDEN nézve szép sötét szürke és legyünk őszinték a plazmán is szépen kiadja, hogy az bizony nem fekete. A pásztázó gerjesztő vonalak miatt ez sosem lesz az ezért a kontraszt messze elmarad egy kalibrált SDR OLED képtől is.
Régebben az OLED-ek szenvedtek black crush-tól azaz bedőltek a sötét árnyalatok, de ezt mára maradéktalanul javították. Iszonyú feszes és precíz sötétek vannak benne.
Csúcsfénynél is voltak plazmás gondok: pl a Red Bull snowboard-os filmje, ahol az áramfogyasztási küszöb miatt a fehér hegy világos szürke volt csak. OLED-en vakító fehér....
HDR: nincs miről beszélni, ugyan olyan sötét árnyalatok és 0-nit fekete mellett 800-900 nites csúcsok - becsoki szép. Ha a content rendesen van masterelve és nem bazári csóri HDR feltűnéskeltés, hanem valós gradáció volt a tartalomgyártó célja, akkor egyszerűen döbbenetes a látvány, pl Mandalori 3. évad.
Összességében: szerettem a plazmámat. Elviselhetetlen számomra az LCD. Sosem volt LCD-m, nem is lesz. Én CRT-ről váltottam VT50-re majd VT60-ra, arról meg LG 65C9-re. Most valószínűleg jön majd helyette az új G3-as, mert iszonyatot léptek megint előre.
Szeretettel gondolok vissza a plazmámra, mely egy hibátlan CRT szerű, mozis, élethű képet adó valami volt egy rakat betegséggel amit sosem nőtt ki. Az OLED sokkal élhetőbb és szebb. Nekem, szigorúan nekem, ez a véleményem.A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz zapco1269 #91685 üzenetére
Na hát egy pana plazma után azt a philipset te tutti nem akarod. Annyira hazudik a képe, annyira kiszínezett mesevilágot mutat, hogy botrány. Olyan csajos diszkós Akkor már sokkal inkább egy Sony A95L vagy egy LG G3.
Mivel már szivárognak a pletykák a 24-es kínálatról lehet sejteni, hogy nem lesz továbbra sem 83 colos MLA panel - sajnos. Az valószínű, hogy valamilyen formában az MLA lesorolódik a kisebb, olcsóbb szériába, de azt nem tartom valószínűnek, hogy lesz 77 C4 MLA panellal. Abban a pillanatban döglik meg a G széria eladása. Az LG lassan szerintem majd csak felismeri, hogy az emberek elsősorban egy jó panelt akarnak, a többi a resztli.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz maxpayne #91700 üzenetére
Én ezzel engedd meg, hogy mint ex-Pana plazmás (65VT60 előtte 55VT50) vitatkozzak.
Egyrészt a plazmának nincs feketéje - egy sötét derengés az egész, a frissító vonalak folyamatosan mennek, hogy ne hűljön le a panel, a valós 0,0033 nites "fekete" OLED szemmel egy szép szürke árnyalat egy HDR filmből.
Másfelől a plazma képe tele van hibával. De úgy konkrétan.
-Egyrészt szivárvány effekt- a 2500 herzes képi tartalom "belövés" miatt mozgó fehér/világos tartalmak színes pacákat hagynak maguk mögött
-foszfor trail - a zöld foszfor lustább mint a többi minden mozgó világos test zöld csíkot húz
-folyamatos remegés, vibrálás, a fizikai képfrissítés miatt
-nincs valós fekete - a scanline-ok miatt csak sötét szürke van
-black crush - hát igen pl Oblivion Morgan Freeman szivaros jelenete, OLED az egész arcot mutatja, a VT60 nem tudta -ez volt a kedvenc tesztem
-iszonyú dither zaj - mivel egy plazma pixel csak 8 fényességi állapotot vehet fel, időben kell villogtatni a további árnyalatokhoz (ettől remeg) - de még a dithert is vastagon be kell vetni, hogy sötét közeli árnyalatokat meg tudja jeleníteni.Ha ettől mondjuk csak úgy a poén kedvéért mind, mind eltekintünk akkor ott van a maximális 90 nites SDR fényerő -lehet rá mondani, hogy mozis, de ez kb olyan mintha a Sokol rádióra azt mondanánk egy házi mozi rendszerhez képest, hogy meghitt - szóval maradjunk annyiban, hogy nappal nézhetetlen, HDR-t elfelejtheted, nem is tudja, appok lejártak róla stb stb, a lista végtelen.
Ja, gyárilag közép stimulusnál 2.7 körül van a valóságban a gammája, az RGB tracking is gáz - 3 körüli delta E - szóval van baj..
Félre ne érts - volt plazmám, mindig csak a legjobb az adott időben - János666 kalibrálta, mert vettem a fáradságot, hogy kihozzam belőle a maxot - szép színei vannak, tényleg CRT jellegű, de könyörgöm egy mai OLED-re ne mondjuk már, hogy nem hozza a szintjét.... vagy arra gondolsz, hogy nincs benne annyi képi hiba a mai napig
Jó volt, szép volt - 10 évvel ezelőtt- de helyén kell kezelni.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz szika87 #91709 üzenetére
Igen, pontosan érzem és megvan az amit írsz.
Tudod mihez tudom én hasonlítani? Mint ahogy megélem szülőként, hogy felnőtt a gyerek. Pont ma van a lányom 16. születésnapja és tegnap tortáztunk, miközben néztem, hogy mekkora cula lett már és persze minden pillanatnak örülsz, valahol legbelül azt kérdezem, hogy hol van az a kis édes gügyögő 3 éves, aki tityi-totyizva jön felém, amikor még én voltam az egész univerzum neki.
Kb így vagyok a plazmával.. Hiányzik.. azok a gyönyörű vonalak, a VT60 talpa maga egy önálló műremek volt, ahogy bekapcsoltam és kattant a relé - az egész képi világ.. igen, egy szép korszak volt - hiányzik is. De a 77G3 ami most teljesít szerintem minden tekintetben elfogultság nélkül megveri, igen SDR-ben is.... - a képzajt meg bízzuk a rendezőre - tesznek azok hidd el film-graint digitálisan bele eleget, (néha még igazit is látni) - ha az ő kreátori igényük is úgy tartja. Feleségem kész is van tőle - én mondjuk szintén imádom, mert valamikor nagyon régen fotós voltam, ezüst kolloiddal van tele a vérem
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz oil120 #91716 üzenetére
Kondik száradnak ki max - bár a japcsi kondik azért elég jók. Szerintem ha nem fagyott állás közben akkor kutya baja. A néha bekapcsolgatás nem segít szerintem, ugyanis a nevezett kondenzátoroknak főleg a bekapcsolás pillanatában jut nagy szerep, ha már megy egy táp akkor nincs akkora teher rajtuk. De nem lehet fiatalítani azzal, hogy használod. A panel alapvetően foszforból van ez szerintem sosem öregszik el. Más kérdés, hogy keletkezhetnek e mikrorepedések idővel és elszökhet e a gáz amit plazma állapotra gerjesztenek (és ami a foszfort gerjeszti) - erről szerintem 3 japán mérnökön kívül senkinek sincs infója...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Természetesen - sőt annyira, hogy szándékosan megemlítettem, hogy stream volt a forrás, mert azzal meg te vagy tisztában, hogy nincs olyan univerzum ahol a stream minősége jobb, szebb, kevésbé zajos (főleg tömörítési blokk zaj) - több chroma bitet tartalmaz mint egy downloadolt mkv. Szóval ha a streaming megveri az OLED-en a plazmát, amit anno MKV-vel hajtottunk, akkor ott már kell lennie nagyon komoly technikai előnynek az OLED javára. Ezért említettem, hogy streaming volt a forrásom az LG-G3-on.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz KTTech #91737 üzenetére
Hát ezt látni kéne élőben egymás mellett. Így egészen meddő a beszélgetés
Vincent Theo azt mondja az egyik friss tesztjében hogy a g3 még mindig a sötét részlet király. HX310 referencia monitorhoz mérten.
Ha nem haragszol őt én jobban elismerem.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz KTTech #91740 üzenetére
Ahány szakértői csapatos ilyen vakteszt volt mindig más jött ki eredménynek, mert a tv nem egy egydimenziós eszköz. Persze azt lehet mondani hogy legjobb mozgás, vagy legjobb sötét árnyalat kezelés vagy legnagyobb csúcs fényerő, legkisebb játék lag, legkedvezőbb ár, stb a lista végtelen. Hogy ezekből ki mennyit súlyoz, na az változik akár emberről emberre.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz KTTech #91740 üzenetére
Az a helyzet, hogy ahány teszt annyi eredmény:
Mi következik ebből? Az, hogy teljesen mindegy melyiket veszed, a valóságban amikor egy darab van otthon az orrod előtt, te meg nem mondod, hogy melyiket látod.
Én egyébként megnéztem a Samsung S95C-t és a G3-at és jobban tetszett nekem az LG - de azt nem tudom megmondani, hogy miért. Egyszerűen valahogy nyugodtabb, élethűbb volt a képe - NEKEM- aztán lehet, sőt biztos, hogy más nem így gondolta volna - bár az OLED topikban nem voltam egyedül ezzel a véleményemmel, más is vett G3-at Samu ellenében, úgy, hogy tudjuk mennyivel több a G3 árban... ugye.
A valóságban szerintem azon túl, hogy mi az egyéni képi preferencia, még talán az is számít, hogy milyen garis szerviz háttér van adott országban hozzá, eleve hány év a gari - ezek a valós dolgok.
De a képi dolgokat nézve szigorúan én 100%-ra veszem, hogy nem tudod megmondani a kalibrált G3 vs kalibrált Sony van Pana között úgy a különbséget, hogy nem egymás mellett nézed őket és nyaggatod órákig demó anyagokkal, hogy tudjál már valamit mondani egyik-másik pro-kontra.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz liszi70 #91747 üzenetére
Ebben neked tök igazad van, de azt se feledjük, hogy a műszeres tökéletestől való tetemes eltérés is okozhat örömöt mindkét esetben, tehát kép és hang bizonyos nézőknek / hallgatóknál. Ezért szeretjük a vinilt és ezért jó valakinek a túl szaturált / túl cukrozott / túl akármizett valami. Az emberi érzékszervek nem műszerek ezért nem a műszeresen legjobb a nekünk legjobb. Az a műszernek a legjobb - kár hogy enyém a TV
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz salapp #91756 üzenetére
Az OLED-del sokat ott szúrják el, hogy messze túl tolják a fényerőt. Egy mai g3-as 500-600 nites SDR-re képes ez nyilván botrány, és totál nem film, vagy mozi szerű. Le kell tudni venni az OLED-fényerőt 90-100 nit környékére, minden szar képi javítót ki kell kapcsolni, 2.4-es gammát választani, mozgásjavítást mindenestül kikapcsolni és kész - voila totál filmszerű! Volt 65VT60-am, most oled van ezért tudom.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz KTTech #91765 üzenetére
Én azt nem értem, hogy ha az egész világ előtt ismert, hogy az emberi szem hogy látja jónak a mozgást, akkor miért nem lehet ezt szimulálni? Arra gondolok, hogy a plazma azért mozgott kikúrt jól, mert hihetetlen rövid fénybelövésekkel készített árnyalatot (hiszen tudjuk, hogy a 2500 hz mire vonatkozott) ami a mozgás szempontjából a legideálisabb. A hülye OLED folyamatosan kint tartja a frame-et 120 hz-es panel lévén 5 scan erejéig (5:5 pulldown)- aztán kiteszi hihetetlen rövid idő alatt a következőt. Ez nagyon rossz hatást ad a fényes felületek esetén, mert a szem utálja ha valami "hosszan" világít aztán hirtelen pozit vált. Az OLED esetén 1/24- szekundumig ég akár 1500 nittel egy HDR film esetén pl egy gyertya lángja, míg a plazmánál az árnyalatképzés miatt ez nagyon máshogy volt.
Ezért nem értem, hogy miért nem csinálják azt, hogy az 5:5 pulldown framejeit elkülönítik fényerőben? Fényerő vesztés miatt?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz KTTech #91764 üzenetére
Hmmm. én pont azt imádom benne. Egyrészt nem alulszaturált, másrészt az új firmware óta nulla black crush van - erre legjobb bizonyíték az Usher Ház bukása című netflix sorozat első epizód 3. percétől amikor az ügyész bemegy a házba. Minden kibaszott jól kivehető. De ott a Sárkányok háza 7.rész, éjjeli 1 nitre!!! masterelt jelenete- ami a tengerparti sétával kezdődik aztán meg a szőke srác odamegy a sárkányzoz, hogy menjen vele egy hegyeset. A sárkány zöld bőrének részletei, az egész tengerparti föveny, a fű, a srác ruhája, iszonyú részletes, gazdag és mégis sötét éjszakai - nem tudom hogy lehetne jobb. De hát persze, nem vagyunk egyformák - ha neked nem tetszik akkor nem tetszik
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz KTTech #91770 üzenetére
A mozgással kapcsolatban nincs teljesen úgy ahogy írod, legalábbis a G3-on.
Csináltam egy 1000fps felvételt Emola Holmes 2 nyitó jelenetéről, amikor rohan a lány, és felülről mutatják az utcát, a teregetett ruhákkal. Itt a fehér ruhák isteni jelenség megfigyelésre adnak lehetőséget.
Szóval valós 5:5 pull down megy nullát mozdul 4 framen keresztül aztán megy az egész kép arrébb, viszont ami számomra új, hogy ezt jól láthatóan felülről lefelé haladva teszi ki, tehát a következő filmkocka nem egyszerre kerül ki. Az is megfigyelhető hogy minden sub-frame a pull downból Egy fekete horizontális sáv lefutásával kerül egymástól elválasztásra, pont mint a moziban a vetítőgép esetében.
De nem interpolál!
Sötét közeli majd nulla nites derengésre is van megoldás én is allergiás vagyok rá, hidd el be lehet near black részlet vesztés nélkül állítani jóra.
Offba teszem mert nem ide való.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz zsoltee10 #91831 üzenetére
Ha ez neked bármennyit is segít, akkor én 65VT60 után vettem LG 65C9-et, majd most idén LG 77G3-at.
Mindenki mondja hogy az OLED így szarul mozog, meg úgy szarul mozog. Igazából ez szokás kérdése. Azt tudni kell, hogy rohadtul nem mozog szarul, egyszerűen az van, hogy a képkocka váltások nulla idő alatt történnek meg és minden frame folyamatosan kint van a tv-n tehát nincs plazmás belövés, hanem sample and hold technika van- kirakja a képkockát, vár 1/23.976 sec-et, majd kirakja egy ezred alatt a következőt, nincs átmenet nincs laca faca, ott a következő kép. Na most ez van akinek bántja a szemét. Azért bántja, mert egy világos képrészlet kicsit hajlamos beleégni a retinádba és szarul jön ki az emberi szemnek, hogy egyszer csak arréb ugrik - szaggatva ugrál. Én egyébként nagyon gyorsan megszoktam, sőt megszerettem ezt a fajta mozgást, ellenben hánytam a plazma rainbow effektjétől meg a foszfor trailtől meg minden egyéb vackától, miközben persze gyönyörű volt a képe - vt60-na.
De figy - mondok valamit - azért a G3-at ha megnéznéd, egy HDR természet filmmel- szerintem nem mondanád hogy jobb a plazma. Szerintem agyonveri. Egyszerűen a 10 bites HDR, ha úgy van felvéve, iszonyat milyet szól. Szóval csak azt akarom mondani, hogy van a plazma után is élet, vegyél nyugodtan egy OLED-et nincs velük semmi gond. Arra figyelj, hogy ha már veszed akkor olyat vegyél ami tud legalább 900 nitet HDR-ben 10%-ig bezárólag, különben nem lesznek ütősek ezek a tartalmak, tehát pl LG B3 széria kizárva.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Skyhunter #91852 üzenetére
Nagyon szép expozició - jól mutatja hogy mennyire szép az árnyalatkezelése annak a sonynak. Engem egyébként nem is a fényerő győzött meg az OLED esetén, hanem a fekete közeli árnyalatok kezelésének kimagasló képessége - mivel teljesen dither mentesen tudja olyan gyönyörű tónusgazdagsággal megmutatni a majdnem fekete árnyalatokat is, hogy besírok - pl Witcher harmadik évad - Netflix - álomszép képek végig.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Kimaradt a sorodból, hogy:
A Panasonic 107 centis (42 inch) képátlójú Full HD plazmapanelje az eddigi legkisebb pixeltávolságú (0,48 mm) és cellatávolságú (0,16 mm) PDP volt. Ugyanezekkel a paraméterekkel lehetne 4K-s 213 centis (84 inch) plazmaképernyőt gyártani, de a keresettebb 165 centis (65 inch) panelhez harmadával kéne csökkenteni a pixelek és cellák méretét...
Egyébként most már simán mehetne a 4k-s plazma 84 collal - még meg is vennék - itt egyedül az EU baszott ki velük mivel olyan szigorú fogyasztási limiteket vezettek be (na nem az ő ferrarijaikra és yachjaikra, privát jetjeikre...) a TV-kre, hogy azt a plazma sosem hozta volna. Nekem volt 65VT60-am, 110 nit fényerő volt a csúcsa és egy firmware frissítés után 0,0033 lett a fekete szintje. Ehhez képest a mostani 77G3 LG-m meg tud 1400 nitet és nullás feketét, sőt a nullás fekete felett, a kalibráló mérőábrákon a VT60 0,0033-as feketéje olyan szép szürke, hogy csak úgy ordít. Szóval nem.... srácok, szép volt, jó volt, de átlépte a világ.A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz 5leteseN #91925 üzenetére
Hahahaha.. Dehogy... A vt60 kalibráltan 120 nitet tudott, ennél egy picivel világosabb volt a Samsung utolsó generációs plazmája de nem sokkal. Keress rá : Panasonic vt60 calibration report.
Szóval egy mai oled több mint 10x fényesebb!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz arcitec #91930 üzenetére
Az azt jelenti hogy pl az lg g3 amit épp nézek (netflix top gun maveric dolby vision 4k hdr) d65 fehéregyensúly mellett kb 1400 nit fényerővel tudja megjeleníteni a legvilágosabb részleteket. Ettől lesz hdr. Látni kell hogy megértsd mert az ilyen hdr képnek a normál tónus részei nem vagy csak alig világosabbak mint a megszokott sdr filmeknél. Cserébe a csúcsfények ábrázolhatóak.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Valóban erről lenne szó?
Nem arról van szó, hogy el sem akarjátok fogadni, hogy a HDR-nek van létjogosultsága?
Vagy netán egyszerűen csak arról van szó, hogy ti nem tudjátok azt, hogy egy helyesen masterelt HDR film középtónusai (és sötét tónusai), pl normál arc stb kvázi ugyan olyan fényesen jelennek meg mint egy SDR tartalom esetén- ha jól tudom az ajánlás 140 nit a diffúz kotta fehérre - tehát nem egy fény sütötte csúcsfényes felületre, hanem mondjuk egy normál fehér ingre.
Szerintem ha megnéznétek az Apple TV-n most debütált Constallation című sorit egy LG G3-on vagy egy Samsung S95C-n konkrétan azt mondanátok, hogy harmadik szemetek nyílt.
Azt olvasom elég gyakran, hogy kezdik megközelíteni a plazmát képminőségben.. Hmm, szóval fontos a képminőség, de a 10 bites HDR anyagok ezerszeres tónus gazdagsága és árnyalási felbontása az nem számít. Az sem számít, hogy 0,003 nit alatt is van élet? Egyszer látnátok pl a Sárkányok Háza tengerparti jelenetét egy OLED-en, hogy milyen az amikor árnyalt, blokkzaj mentes, tónusgazdag részletek vannak úgy, hogy az egész jelenes 1nites csúcsfényekkel rendelkezik, tehát a képi tartalom zöme a kotta feketéből épphogy csak kiemelkedő de tökéletesen megjelenő (OLED-en) tartalomról szól. OLED-en van valós éjszaka, nem csak derengős éjszaka, de ezt látni kell, hogy elfogadd. Nem szabad szerintem ennyire elzárkózni.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz 5leteseN #91980 üzenetére
Hagyjuk a 4k-t és legyintsünk a 0.003- 120 vs 0.000-1500 nit fényátfogási előnyre is.. Csak nézzük azt hogy egy sima sdr anyagnál mi van, hogy fair legyen a meccs.
Nálam nagyon jó teszt anyag a Feledés című film (Oblivion).
Van abban egy szép ikonikus jelenet amikor Morgan Freeman rágyújt egy szivarra.
Mielőtt lelőném a poént nekem egy János 666 által hibátlanul bekalibrált 65VT60-am volt, ezt cseréltem OLEDre.
Nos az említett jelenetnél (meg minden egyéb helyen) sajnos kiderül hogy a plazma mennyire black crushol illetve mennyire dither zajba fullad ilyen jeleneteknél. A faszi arcának a fele sincs meg a plazmánál.
Még mindig ha nem a hdr extra fényerőről beszélünk mert itt mindig van olyan aki közli hogy az felesleges - oké, legyen felesleges.. de a dolby vision tartalmak esetén amellett már tényleg nem lehet elmenni szó nélkül hogy a 10 bites panel a DV tartalmakból olyan finom árnyalatokat mutat hogy Steve Wonder is látja, hogy nincs miről beszélni, annyival szebb az oled. A sötét közeli tónusok úgy jelennek meg ahogy egy 8 bites cuccon soha az életben nem jelenhet meg.
Be lehet az oledet állítani teljesen filmszerűre, aki azt hozza fel érvnek hogy szarul mozog meg hogy csiri-csáré a képe az nem helyesen beállított oledet néz/látott. Ne a média marktban látottak döntsenek.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz 5leteseN #91980 üzenetére
Van sima fullHD Dolby I tartalom is, ott is megvan az előny.
Egyébként én 65 colos vt60-at néztem évekig, kb 3 méterről, aztán jött 4k-s lg c9 szintén 65 colos és iszonyatosan látszott a 4k előnye. A legtöbb ember elsőre azért gondolja hogy nincs a 4k-nak 55, 65 colon előnye mert nem valódi 4k-s tartalmat néz (tehát natív 4-5k ra forgatott, 4k-ra masterelt és releaseelt cucc) hanem csak 4k-ban leadott felskálázott szart.
Hál istennek netflix, prime, Disney+ és az Apple tv most már mind szinte kizárólag 4k Dolby vision tartalmat adnak. Nézz bele apple tv-n a most futó Constellation című sorozatba és Samsung s95c-n, vagy egy lg g3-on, ott azért keresni fogod a szavakat...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Azért ez a távolság kérdés rohadtul nem általánosítható. Nekem kikúrt éles látásom van és genetikailag nagyobb feloldóképességű a szemem, ennek az a bizonyítéka, hogy röhögve olvasom a szemészeti vizsgálóban a vonal alatti dolgokat is, azaz messze 100% feletti a látásom, vagyis igazából a látásom felbontóképessége.
Ennek egyébként vannak ismert legendás bajnokai emberek között is, elég ha csak a guiness könyvet felüti az ember, ott van erre bejegyzett rekord, asszem emberünk 5 kilóméterről látja az 5 centes érmét, vagy pl ott van Veronica Seider aki egy mérföld távolságból már felismerte az embereket és normál szobán belüli TV néző távolságból látta tökéletesen az RGB pixelstruktúrát...
Szóval embere válogatja - én tökéletesen látom a 4k-t 2.5 méterről és ehhez képest a fullHD egy pixeles szar nekem.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
Én is pont ezt írtam amikor ez az egész HDR őrület elkezdődött és még nem is volt elterjedve az OLED- asszem pont akkor vettem a VT60-amat.
Azzal érveltem, hogy a HDR sokkal inkább egy felvételi eljárás / mastering kéne, hogy legyen, mintsem egy visszajátszási megoldás.
Tehát ha van egy kamera ami fényátfogásban tud legalább 15 blendét, akkor az valós HDR-t rögzít, amit aztán ha megfelelő volt a formátum akkor lehet HDR-ben masterelni, fényelni, utómunkálni stb és a legvégén simán, ráadásul gyönyörűen le lehet konvertálni SDR-re.
Ehelyett mi történik? Pont a fordítottja... nem nagyátfogású felvételt nem valós HDR-ben utómunkáznak, fényelnek, majd felkonvertálják HDR-re csak hogy villoghasson a TV mint a barom. Hányok tőle.
Tisztelet persze annak az egy-két igényes tartalom gyártónak, akik veszik a fáradságot / pénzt és a teljes munkafolyamatban valós nagyátfogású észközökkel dolgoznak.
A plazma TV, ha kiszámoljuk 0.0033 nit és 120 nit között tud 15 blendét - ami bravúros és bőséggel elegendő (egész pontosan 108 nit kell hozzá).
Egy OLED tud kb 4 blendével többet (0,0016 és 800 nit között - mert ezt tudja kényelmesen megjeleníteni), ami sok, de nem ezen múlik- messze nem...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz KTTech #92011 üzenetére
Én tudom, hogy hol tart az Arri meg a Red, viszont szerintem picit rosszul számolsz a lejátszási oldalon...
Nyilván ne a kotta nulla nitből induljunk ki, mert a 0 nit duplája is csak 0 nit, szóval ez így értelmetlen, hanem induljunk ki egy ténylegesen látható nagyon sötét, fekete közeli árnyalatból, innen számoljuk a fényátfogását a TV-nek.
Saját tapasztalatom, hogy a 0,001 nites tartalom ilyen. Ez ténylegesen és egyértelműen egy ábrázolható árnyalat egy OLED tv számára. Egyébként ez ment a Kuronak is ha jól emlékszem, a ZT60 tudott 0,002-t míg a VT60 picit rosszabb volt, az 0,0033 értéket hozott.
Szóval 0,001 - ebből kiindulva:
Nit FÉ
0,001 - 0 FÉ alap fekete árnyalat (választott referencia)
0,002 - 1 FÉ
0,004 - 2 FÉ
0,008 - 3 FÉ
0,016 - 4 FÉ
0,032 - 5 FÉ
0,064 - 6 FÉ
0,128 - 7 FÉ
0,256 - 8 FÉ
0,512 - 9 FÉ
1 nit - 10 FÉ
2 - 11 FÉ
4 - 12 FÉ
8 - 13 FÉ
16 - 14 FÉ
32 - 15 FÉ
64- 16 FÉ
128 - 17 FÉ - itt van vége a legjobb plazmáknak
256 - 18 FÉ
512 - 19 FÉ
850-900 nit - 19 2/3 FÉ - itt van vége a középkategóriás OLED-nek
1000 nit - 20 FÉ
1500 nit - 20 1/2 FÉ - itt van vége a 2023-as csúcs OLED-eknek, pl LG G3, Sony A95LEbből az látszik, hogy még ha kicsit megengedőbbek vagyunk alul, akkor is biztonsággal kijelenthető, de, igen, kurvára tudják a mai oledek a 15 blendés (fényérték) átfogást.
Ezzel egyébként tökéletesen egybevág a tapasztalatom, miszerint a HDR1000 mastereket kikapcsolt tone mappinggel röhögve nyomja a képembe a 77G3 úgy hogy becsokizok a boldogságtól közben.
Idén stabilan meg lesz a 2000 nit úgy látom (előzetes G4 tesztek), és kb 5 év szerintem és ténylegesen ábrázolható a 4000 nites anyag is tónusáthelyezés nélkül.
Szóval TV van hozzá, felvételi és utómunka oldalon kéne felnőnie a fiúknak, tisztelet a kivételnek. Pl tegnap Prime-on belepillantottam a feleségem által nézett Vörös Királynő sorozatba, és ott bizony ránézésre jól van gradelve - iszonyú szép valós HDR.nek tűnik - már amennyire én értek hozzá
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz Csöves #92023 üzenetére
Mert nem lehet tovább fejleszteni.
Kiég a foszfor ilyen fényerőnél, és akkoriban azt nem számoltam hogy paksot rá kéne kötni olyan fogyasztása lenne illetve kb a Warning :7/24 szauna üzem! táblát ki kéne mellé tenni per a képernyő jelentős részét a "hot surface - don't touch" felírat elfoglalná!
Kb úgy írsz most mintha az egyszeri trabantos azon spekulálna hogy miért nem lehetett szeretett kétüteműjét Tesla p100 szintre hozni némi fejlesztéssel...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen