-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz hunspikey #14585 üzenetére
Szinte tuti, hogy ez lesz a gond: a Panák képmódonként külön megjegyzik a túlpásztázási beállításokat, ez sokakat megtréfálhat, az ember elsőre nem gondol erre (pl. A G20-nál még nem is a Kép menüben, hanem a Beállítások menüben található az overscan). Szerintem is rá van neki tolva a THX módban a 16:9 túlpásztázás.
< CyberBob >: így van, a TV mindkét esetben 24p módot jelez ki.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
-
-
válasz hunspikey #14579 üzenetére
Ez úgy hangzik, mint egy véletlen bug!
(Kipróbáltam a G30-on THX és Prof1 módban is, de 60-ig tolt Contrast mellett sötétben és felkapcsolt villany mellett is lefelé szabályoz csak az Eco mode, nem felfelé.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Kernel
nagyúr
válasz hunspikey #14579 üzenetére
(valószínűleg panáéknál a kis japó úgy gondolkodott, hogy nevezzük kontrasztnak, hiszen, ha ugyan olyan fekete szint mellett világosabb csúcsfények vannak, akkor az nagyobb kontraszt- ugye?? - no comment)
Nem kellene ilyen arcos megjegyzéseket tenni, amikor láthatóan annyi elképzelésed van a kontraszt és fényerő fogalmáról, mint a legtöbb laikusnak.
Bármennyire meglepő, de a kontraszt szabályzása gyakorlatilag a videojel amplitúdójának szabályzását jelenti, analóg jelkörnyezetben értelmezve. (Itt ugyan digitális jelátvitel van, de a kijelzőnél végeredményben analóg szintszabályzásról beszélünk).
A fényerőszabályzás pedig soha nem jelentette a fehérszint szabályzását (csúcsfények? laikus nyelven...), már a képcsöves TV-k korában sem, tehát ezt csak félreértik az emberek, a valóban megtévesztő elnevezés alapján.
A fényerő állítása pontosan a feketeszint szabályzását jelenti. Ez mindig is így volt, már a képcsövek korában is, ahol a képcső katódjainak "alap" DC-szintjét változtatjuk ilyenkor. Tehát ezt ennek megfelelően kell kezelni, figyelni a képet, amikor fényerőt állítunk. Egyáltalán nem a fehéret kell nézni.
A kontrasztot pedig ehhez képest, vagyis a feketeszinthez képest adagolni, egészen addig növelve, amíg a fehéret kellemes fehérnek látjuk, nem pedig szürkének. Ezt persze a környezeti fény is befolyásolja és túlzásba sem szabad vinni, hiszen a szemet és kijelzőt egyaránt megviselheti, beégetheti a túllőtt kontraszt.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
hoffman_
nagyúr
válasz hunspikey #14612 üzenetére
Csak pici lenne a diffi sötétben? Ezt azért nem nagyon hiszem el, a két tévé között nem egy nyúlfarknyi ugrás van. Ugyanakkor én ezt a fényerő, menü, kontraszt, stb mizériát se értem. Én egy egyszerű S30-al tévézek, akárhányszor csak beülök elé filmezni, és nem este van, az első dolgom, hogy besötétítek. Ha háttérzajnak benyomom a Comedy Centralt, vagy csak nézek egy Family Guy-t, akkor meg magasról teszek rá, hogy mennyi fény van a szobában
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
válasz hunspikey #14646 üzenetére
32bit / csatornás HDR-t akarsz egy monitoron megjeleníteni, úgy az kontraszt nélküli szürke vacak lesz
Miért? Vagy lekerekíted vagy jobb esetben dithereled és kész.
Ettől csak a precizitás csökken (még az sem egyesen arányban, ha ditherelsz).Amit mondasz csak akkor áll fenn, ha például a 32 bites tartomány közepére pakolod a 16 bites képet anélkül, hogy minden értéket felszoroznál előtte, majd mégis úgy kerekítesz vissza, mint ha 0-ban lenne a 0 és 1-ben a 1 (a számokat most nomálértékben értve, mert az a 32 bit általában float32 és nem tudom fejből a decimális max értékét ).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
nobeige
tag
válasz hunspikey #14646 üzenetére
A fényképes okfejtésed valószínűleg teljesen igaz (vagy nem, piszokul nem értek hozzá), viszont a videotechnikában a brightness meg a contrast tényleg azt jelenti, amit Kernel írt.
Itt jól elmagyarázza a szerző (és szintén megemlíti, hogy sajnos nem szerencsés a brightness és a contrast elnevezés):
[link][ Szerkesztve ]
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz hunspikey #14664 üzenetére
A digibook gyakorlatilag egy BD-tok méretű, keményfedeles kiskönyv, színes, fényes papíros oldalakkal, a film történetével, storyboard-okkal, plakátokkal, produkciós fotókkal, meg persze a BD-vel. Pl. itt a Cápa digibook. Ezek többnyire nagyon korlátozott példányban érkeznek az országba (értsd: 50, max. 100 darab) és többnyire bolti forgalomba nem is kerülnek, online rendelhetők meg és többnyire előrendelésben, megjelenés előtt el szoktak fogyni, ahogy pl. már a Cápából sem tudsz már most sem rendelni, pedig augusztus 29-én jelenik csak. A Universal egyébként nagyon korrekt árban adja a digibook-okat is: pontosan annyiba kerülnek, mint más kiadó sima, fapados, normál kiadványai megjelenéskor.
A steelbook egy fémdoboz, többnyire porfestékkel fújva, benne a BD. Lásd pl. itt.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Kernel
nagyúr
válasz hunspikey #14646 üzenetére
Csak ez nem PaintShop-topik, hanem TV-kről szól, állítólag. Itt olyan technikai alapfogalmakról beszélünk, ami az áramkörök fizikai működéséből egyenesen következik.
Egyébként azt még meg is értem, hogy amikor például helyszínen javítok TV-t, a háziasszonynak, idős embernek el kell magyarázni a fényerő-kontraszt-szín helyes beállítását. De azért az ember nem hinné, hogy manapság, egy elvileg szakmai-jellegű topikban ilyen alap dolgokat részletezni kell.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Dagidög
senior tag
válasz hunspikey #14563 üzenetére
Mindenképpen jó lenne a plazma képminősége, de menne játék is, film is egyaránt, egyébként meg átkapcsolnék valami régi kis lcd-re. A problémám ott van, hogy pontosan tudom, milyen az lcd "feketéje", na meg az, hogy belépőszinten nem túl acélosak egyéb tekintetben sem.
-
-
válasz hunspikey #14732 üzenetére
Vannak gyors plazmák is. Az MStar-os Samsungok (pl. tavaly D8000-től kisebbek) PC (nem Game!), most az ST50 Game módban (vagyis én remélem, hogy nem csak ott, de a tesztoldalak ott mérték, mert így van esély a legjobb eredményre) 16ms körül van, ami 60Hz-en egy képkockányi késés. Ez, de még a két képkocka is bőven elmegy szórakozás céljából folytatott játékra, főleg offile single play módban.
Persze, ha visszamennék Counter-Strike-ozni (mint gyermekkoromban), akkor csak >=120Hz analóg CRT, semmi más! De szórakozni kiváló a G30 is, aminek szintén elég magas a lagja, ami nálam 10 és 40ms közt mozog. Sokkal jobb játékélményt nyújt, mint bármelyik gyors LCD monitor, mert mozgás közben is elés marad a kép. Nem csak addig látod szépnek, míg megállsz csodálni a DX11-es effekteket.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
KTTech
veterán
válasz hunspikey #14675 üzenetére
"de azért ne feledjük, hogy egy ilyen közönséges kisfilmes diában is kb 80 megapixel hasznos információ van"
Ez téves információ, ha a 35mm-es filmet említed. A zaj miatt (ami a szemcsézettség jelen esetben) még az alacsony érzékenységűből sem lehet kiszedni ennyi infót. Nagyobb érzékenységűeknél meg hatványozottan csökken a felbontás (már ISO200-nál is). Amiben jobb volt a film az a dinamika, de ez is a múlté már régen.
Más kérdés, hogy ki használ sRGB-t? mert pl. aki fotózik, az biztosan nem..., de a fényképezőgépek sem (kivétel a lusta emberek JPG módját)... max. aki felrakja WEB-re, amit átkonvertált a CameraRGB RAW-ból, amit jó esetben ProPhotoRGB-ben szerkesztett, nagy színterű monitoron, megfelelő CMS-el a háta mögött.[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
válasz hunspikey #14773 üzenetére
Én is mondtam már párszor, hogy az US modelleken romlik a képminőség, mikor Low-tól magasabbra állítják a Panel Brightness értéket.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz hunspikey #14878 üzenetére
Az 23,976 Hz, de egyébként igen, a 96 Hz is nagy eséllyel 95,904 Hz valójában. A 96 Hz-et soha nem fogod látni kiírva, ugyanis az a 24p mód, 4:4 pulldown-nal. A 23,976 Hz-et sem fogja kiírni soha, a 24p üzemmód ennek a megfelelője. A lényeg magyarán az, hogy ha 23,976 Hz-et adsz neki, akkor kiírja, hogy 1080p24Hz, de a panel valójában ilyenkor ugye 4:4 pulldown-nal dolgozik és 96 Hz-re (egész pontosan nagy eséllyel a 23,976 Hz négyszeresére, azaz 95,904 Hz-re) vált. Ezért lesz teljesen folyamatos és a 60 Hz üzemmódhoz képest kevésbé vibráló a 24p HD-anyagok lejátszása.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz hunspikey #14895 üzenetére
Szerintem teljesen ugyanaz a két algoritmus lényege, csak annyi a különbség, hogy a nem-24p tartalmaknál (pl. 50 Hz-es, 60 Hz-es forrásoknál) IFC-nek nevezik, a 24p forrásoknál pedig 24p Smooth Film-nek, de a lényege ugyanaz a képkocka interpoláció, csak érthetően mást takar az egyik forrásnál, mint a másiknál. Amúgy, ha jobban megfigyeled, artifaktol az 24p anyagnál is, egyébként sincs rá semmi szükség (ahogy az általa keltett soap-opera effektre sem), úgyhogy szigorúan OFF-ra állítandó!
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
válasz hunspikey #14949 üzenetére
A 96Hz ugyan olyan, mint a 100Hz -> sokkal zajosabb, mint a 60Hz
Csak kevésbé feltánő, mert a képhibák csak mozgáskor jönnek ki, viszont a 24fps filmeknél nincs olyan gyors mozgás, mint egy 50fps TV adás esetén. EU TV adással látványos, emiatt nevezték el "50Hz bug"-nak, másképp "false contouring"-ra keresve találsz róla sok panaszt.Idén (ha mást nem, hát papíron mindenképp - hogy aztán gyakorlatban emnnyi jön ki belőle, az más kérdés) javult a panel és a képfeldogozás precizitása is, így jobb a helyzet. (60Hz-en eddig sem volt túl zavaró, most már 50Hz-nél sem ordít. - Legalább is a beszámolók alapján.)
---
Nem felejtettem el a videót, csak ma egész este Lniux-ban "szórakozgatok", ezt pedig Win-ben akarom összerakni. De leghamarabb holnapra összeütöm.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
plus44
veterán
válasz hunspikey #14976 üzenetére
Nekem főleg filmezésre kellene (BD és Full HD filmek), illetve minimális tévézés. A képminőségre érzékeny vagyok, a dizájn nem érdekel, viszont legyen tökéletes a megjelenítése, színei, stb. Amennyiben elég a maximális gyönyörhöz az ST50 akkor az marad, ha kell a katarzishoz a VT50, úgy spórolunk még egy kicsit.
“This is where the road crashed into the ocean...”
-
BoyBoy
csendes tag
válasz hunspikey #14981 üzenetére
köszönöm, hogy ezt leírtad
....mert ezekszerint nem vagyok egyedül, hogy a műszaki tartalom mellett műtárgyként is tekintek a tévémre (nem csak mint "képmegjelenítő eszköz").
Szerintem is annyira harmónikus a design-ja, elegáns, még kikapcsolva is öröm ránézni, nyugalmat áraszt....
sorry az off-ért -
DM-Fan
Topikgazda
válasz hunspikey #14986 üzenetére
Ez a marketingrizsa része. Én is hasonló dumával próbálnám eladni a kétszer annyiba kerülő csúcsmodellemet. Janos666 a múltkoriban kimérte a saját G30-án és gyönyörűen látható, hogy bizony 96 Hz-en megy a panel. Máson ugye nem is nagyon mehetne kikapcsot IFC mellett, mert interpolálás nélkül akkor bizony erősen röcögne, 48 Hz-en meg igencsak vibrálna a 24p tartalom. Ahogy bekapcsolod az IFC-t (illetve ugye 24p Smooth Film-et) látszik is, hogy rögtön 60 Hz-re vált a panel, ezzel agyon is csapod a kadenciahelyes megjelenítést.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
-
válasz hunspikey #15000 üzenetére
A smooth film az köztes képkockákat interpolál és illeszt be.
Max-on 60Hz-re 60fps-t gyárt, Med-en 96Hz-re 48-at (saccra).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz hunspikey #15000 üzenetére
Ugyebár alapvetően a 24p sosem lesz 100%-osan folyamatos, az a bizonyos mozis 24p judder - amit ténylegesen látsz a mozivásznon is - megmarad. Mondjuk ez a legtöbb BD-nél csak igen kiélezett helyzetben látható, elsődlegesen svenkeléseknél (én pl. az utóbbi pár filmnél a stáblistánál nem láttam ilyet).
Amikor bekapcsolod a 24p Smooth Film-et maximális fokozatra, akkor rögtön 60 Hz módba vált a panel (ezt látod is, mert bekapcsoláskor egy pillanatra elfeketedik a panel) és interpolálni kezd az elektronika, beilleszti a plusz képkockákat a frame-ek közé, ezért lesz végletekig folyamatos. Közepes üzemmódban talán megmarad a 24p mód, viszont akkor is interpolál, olyan, általa alkotott képkockákat illeszt be az elektronika, amelyek eredetileg nincsenek ott. Viszont ezáltal érzetre is teljesen megváltozik a film, soap-opera effektes lesz, ráadásul artifaktok is megjelennek. Ezért kerülendő, ha azt akarod látni, ami a mozivászonra is kerül. Ez kb. olyan, mint a komolytalan music-centereknél a hangzás-javító áramkörök voltak, komoly hifista azzal kezdte, hogy ezeket gyorsütemben letiltotta, mert módosították az eredeti hangzást.
Nem egyedi, hogy ezt felveted, sokan teszik, pont ezért kacsingatnak a filmesek a 48p felé (idén év végén jön a Hobbit, amit már így forgattak ugye), mert sok az elégedetlenség a HDTV korszakban is a rég elavult 24p miatt.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
gomzol
tag
válasz hunspikey #14903 üzenetére
Nekem itt, a videó alatt letölthető két változatot megnézve úgy tűnik, hogy a 48 fps-es verzió közelebb áll a valós látványhoz.
Ez nekem lehet, hogy bejön majd, mivel én annak is örülök, hogy digitális vetítésre állt át a legtöbb mozi, mert a képe is jobban tetszik, és az analóg technika bénázása most már zavar a vásznon.
Legutóbb pl. az új Batmant néztem a Corvin nagytermében, és számomra elég bosszantó volt, hogy sötét és kissé életlen is volt a kép, meg persze jöttek a karcok, stb. -
DM-Fan
Topikgazda
válasz hunspikey #15053 üzenetére
Csakhogy én pont nem a felső kategória továbbcsiszolásáról beszélek, hanem arról, hogy a felső kategória kiváltságait szépen hozzák le az alsóbb szintekre is (egyébként lassan ugyan, de ténylegesen is leszivárognak a feature-ök) és globálisan legyenek elérhető áran ezek a dolgok, plusz nem nagyléptékű fejlesztésre gondolok a felső kategóriában sem (szerintem ilyenre már nagyon nincs is mód/igény), hanem arra, hogy a jelenlegi képességeket csiszolják maximumra, lásd pl. hogy ne legyenek ilyen balhék, mint most a VT50 firmware-rel.
A 4k valahol biztos a jövő, de jelenleg még egyáltalán nem realitás, hiába forog több mozifilm is már most is ebben a felbontásban. Az emberek döntő hányadának egyszerűen nincs pénze még a felsőkategóriás fullHD modellek megvételére sem, nemhogy egy olyan technológiába való invesztálásra, ami még nincs is piacon médiaszinten. Magyarán még a jelenlegi csúcsminőségű adathordozó (BD) sem tudott globálisan elterjedni, mert sokan még nem invesztáltak a jelenlegi HD-megjelenítőkbe, lejátszókba, hangrendszerekbe, mert a BD-vel más volt a helyzet, mint a DVD-vel: a rendszered minden komponensét le kellett cserélni a váltáshoz, márpedig ezt nagyon sokan nem tették még meg. Szóval nem értem, miért dobják be a konzumer-piacra már most a 4k-t, mikor még semmi nem adott hozzá, se lejátszók, se erősítők, se adathordozó, se formátum. Egyébként mondja a fickó a videón, hogy mindent képes upscale-elni a TV, hja csak nem mindegy, hogy milyen lesz a produkált kép. Na azzal biztos nem demóznák ők sem ezt a TV-t.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
nagyúr
válasz hunspikey #15057 üzenetére
na jó, de a francia egy főre eső GDP 29000 euró, a magyar pedig 8000.
ez a nominális, ez az igazi, nem az a marketinges (vásárlóerő-paritásos, amit az eu mindig számol, az újságok pedig megírnak, ami szerint 66%-on állunk az eu-átlaghoz képest, a németek-franciák pedig 110%-on - a különbség tehát nem ennyi, hanem többszörös)Madgie: kéne egy sötétségmérő, mint a Maksa-kabaréban
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
- Naim Mu-So 2 Wood Edition - Makulátlan, akár beszámítással
- Apple Homepod (2. gen) - Csomagolás bontott, makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Samsung Galaxy Buds 2 Pro -Csomagolásbontott, makulátlan, jótállásal, akár beszámítással
- Apple Airpods 2 (2019) - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
- Apple Airpods Pro 2 (2023) USB-C - Újszerű, Apple garancia, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs