Új hozzászólás Aktív témák

  • Studi

    addikt

    válasz Freddy76 #62785 üzenetére

    Amíg ki nem fogy az akku. És akkor pár óra pihi. :)

    Megy most a "korszakalkotó" Formula-E sorozat. Biztos nagyon izgalmas, pár versenybe belenéztem, de nekem nagyon nem jött be: hogy nincs rendes hangjuk a járgányoknak, az egy dolog. De hogy a saját részükre kialakított versenyeken sem tudnak végigmenni, a verseny közepén nem töltenek, kereket vagy akkut cserélnek, hanem autót, az szerintem egyszerűen nevetségessé teszi az egészet, és bizonyítja, hogy a top technológia sem alkalmas normális autózásra. (egy futam itt 80-90km)

    szerk: a másik, ami az agyamra megy, az a megtérülés számolgatása. Mostanában a Nissan dobott fel egy kalkulációt a Leaffel kapcsolatban. Akármennyire is előrehaladott technológia, a spórolás ~60%-át az adja, hogy az elektromos autóknál nem, vagy csak részben kell megfizetni olyan adókat, amiket a robbanómotoros autósok megfizetnek. Így jött ki nekik, hogy ~85e km alatt megtérül a Leaf (állami támogatással csökkentett!) többletára. Szerintük ez 3 év. Egyrészt az évi ~28e km bőven a magyar átlag fölött van. Másrészt ez napi átlagban (teljes évben, minden napra számolva!) majdnem 80km távolság megtételét jelenti, egy olyan autóval, amivel nagyobb útra nem tudsz indulni, a hatótávolsága 200km alatti, télen, vagy épp klímával inkább 100km közeli.

    Ráadásul hosszú távra gondolkozva: ha jelentősen nőne az elektromos autók aránya, akkor csökkenne az adóbevétel, amit ugye más formában, de visszanyomna az állam a lakosság nyakába.

    Akinek van fölösleges 7-8-10 millája, annak munkahelyre naponta bepötyögni jó megoldás. De átlagos használatra még nem érett a technológia.

    A hibrid más téma, azon a vonalon érdemesebb gondolkozni,

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák