-
GAMEPOD.hu
"Itt a tavasz szele, és a nyúlpörkölt hihi, haha, huhu, hehe..."
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
balintdavid
tag
Matolcsi Sörök Boltjában kapható már az idei 3 királyok akit érdekel. Nekem az új IPA amúgy nem jött be, valahogy nem áll össze a sör íze (mintha két különböző sört innék egyszerre) de az APÁnál határozottan jobb
[ Szerkesztve ]
kazuár
-
rnrn
tag
válasz balintdavid #98803 üzenetére
-
nesa
veterán
Ilyen Usb hosszabbító kábelt keresek, pont egy hangyányit tér el a szabványos mini usb kábeltől.
-
-
-
Exian
őstag
Van itt topikon belül valaki, aki szerel koax kábelt? Kellene egy kb 5-6 méteres, egyik felén becsavarható, másik felén bedugható csatlakozóval.
De az is jó, ha tud valaki kölcsön adni fogót hozzá.
IO.Sys?
-
Zsolt1
tag
Sziasztok, remélem maradhat a hozzászólásom, mert limitáltan bár, de "közérdekű" a dolog Pécs számára: a Tesla szavazást indított, hogy hová telepítsék a következő nagy teljesítményű elektromos autó töltőállomásukat. Jelenleg Pécs a globális listán a 12., az európai listán az 5. helyezett 2465 szavazattal és csak pár százzal van lemaradva az előtte lévő helyezettektől, főleg az európai listát nézve. Kérlek adjatok le Ti is Pécsre egy szavazatot, ha van rá időtök. Csak egy regisztráció kell előtte emaillel és vezeték/keresztnévvel (lehet bármilyen email cím és a név is lehet kamu is, valamint nem kell hogy tényleg Teslatok legyen hozzá, nekem sincs )
Ezen a linken keresztül tudtok a fiók létrehozásához jutni: regisztráció (nincs benne ref id, csak a paraméterek nélkül a sima /register endpointra errort dob az oldal, nyilván elérhető a tesla.com-ról az account menüpontra kattintva is).
Ezen a weboldalon tudtok a szavazáshoz jutni közvetlenül: https://www.tesla.com/supercharger-voting
A szavazáshoz a regisztrációkor létrehozott fiókkal itt is be kell jelentkezni, ezt a bal oldalon a Log In to vote gombbal lehet megtenni. Ezután szavazni a jobb oldalon lévő listában lehet. Le kell görgetni Pécsig, majd a mellette lévő kék gombra kell kattintani. Ha sikeres volt a szavazás, akkor kis zöld pipa lesz a kék gomb helyett. Ha megnyitjátok ezt a linket, akkor ott a képen be is kereteztem.
Pécs és környéke nem túlzottan van telepakolva szupergyors töltőkkel, ezért lenne fontos, hogy itt is legyen ilyen. Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
Tele vagyunk 3,5 tonnás dobozos autókkal, buszokkal meg teherautókkal.
Nem egy töltőtől lesz sok és nehéz autó.
Nem 2,5 tonna egy elektromos autó. Például BMW I3 1200kg
Az utakat meg karban kell tartani."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
őstag
-
nagyúr
Mit mondjak? Te aztán megfogtad a lényeget.
Ha Pécsett tömegével 45-90 millió forintos Mercedes Eqs-ek fognak járni, akkor az utakkal sem lesz probléma.
De csak a mi utcánkban a 2,1 tonnás dízelNissan Navara, a 2,4 tonnás dízel Mercedes GLS, a többi 2,1-2,5 tonnás dízel SUV-ok és a további 2 tonnás furgonok nem teszik tönkre az utat?
Azokkal nincs gond?"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
őstag
válasz Dluinet #98816 üzenetére
Meglepődnél, mert már 4-5 biztos futkározik Pécsen, főleg suv kiadásban (annak asszem más a neve).
Azokkal is gond van, ha ez megnyugtat. Mondjuk nem kell miattuk olyan aksigyárakat építeni, amik nem túl kedvesek a környezettel. Mielőtt belekötnél, autók kellenek, a többinek már van kiépített infrastruktúrája, ennek meg kell építeni egy újat párhuzamosan. Mellette meg munkahelyek milliói szűnnek meg ha csak aksis e-autók lesznek.
Alapvetően máshogy kellett volna közelítenem, ebben is igazad van. Mondjuk azt is leírtam: felesleges bohóckodásnak érzem az olyan technológiát, aminek ennyi korlátja van. Ezért mondtam, hogy remélhetőleg majd átveszi a helyét az, ami a régi technológiára építve adja az új meghajtást. Kiváló példája a Nissan e-power. Végre.
De nem akarok vitatkozni, mert senki nem tudja mi lesz. Az biztos, hogy az, ami az autógyáraknak legjobban megéri. Ez a szomorú. -
nagyúr
Elfogadom hogy pusztán érzelmi alapon elutasitod.
Ha te ezt nem érzed jónak, akkor szerencsére csak neked kényelmetlen lelkileg. A bolygónak, a fenntartható gazdaságnak, a jobb életnek és mindannyiunk egészségének viszont jó irány.
Ennyivel áldozattal kibékülök."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
őstag
válasz Dluinet #98818 üzenetére
A fenntartható gazdasággal vitatkoznék. Egy dízel/benzines autó 4-5000 alkatrészból áll. Egy tisztán elektromos kb. 5-600 darabból. A német előrejelzések szerint a dízel/benzines autók gyártásának megszűnése 6-10 millió többségében magasan kvalifikált munkahely megszűnését eredményezné (nem hiába tiltakoznak ellene). Ez nem hinném, hogy a fenntartható gazdaság érdekeit szolgálná. Nem érzelmi alapon utasítom el. Az egészséggel is vitatkoznék, de nem értek hozzá. Ez beszédes: [link] persze érzelmileg túlfűtött.
-
aneda
aktív tag
Úgyis munkaerőhiány van az autóiparban (is), fel fogják szívni a felszabaduló munkaerőt az új technológiák miatt létrejövő beruházások.
Az elektormos autókra tekints úgy, mint a "táskás" Motorola mobiltelefonokra a 90-es évekből.
Akkor rettenetes idiótaságnak tűnt, aztán most nézd meg hol tart az iparág...(ugyanitt autóiparban tapasztalt gépészmérnököt keresünk)
[ Szerkesztve ]
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
UHHH
senior tag
A munkaerőhiány az bizony elég durva lesz hamarosan, de majd a civilizált államokban jön az UBI, a feltétel nélküli alapjövedelem.
10 kWh (~360 Ft, ha otthon töltenék) áramból 100 km-t is mentem már, szóval csodálatos dolog a modern technika. Na meg a Lidl-nél/Penny-nél tankolok ingyen, így meg "végtelenül jó" dolog. Köszönjük a boltba járóknak. 16 tonnafekete szénsúlyú 10 darab autó, szóval manapság már könnyűnek számít.
Egészség: Nem füstölök az orrotok alá a városban, bárcsak mások se tennék ezt a 30 éves dízelekkel.Huawei 4G+ router eladó: https://hardverapro.hu/apro/huawei_b525_s-23a_lte_cpe_cat6_fuggetlen_4g_sim_ka/friss.html
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Fenntarthatóság blablabla vs autózás... Tavaly elértük a 4 millió személygépkocsit idehaza. Érdekes módon 2006 és 13 között még elég volt a 3 millió autó az országban, erre most a görbe szerint el fogjuk érni hamarosan a 4.5 milliót is.
Nem tudom mi miatt lett ekkora kereslet az autókra, talán már a budira is autóval kell menni...
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Exian
őstag
Most én teljesen más labdát dobok fel a témában.
Én egy fajta közösségi autózásban hiszek, hinnék. Közösen használt autók. Vajon működne? Tehát, hogy nem saját autók lennének, hanem mint a bérelhető rollerek, biciklik.
Mert valjuk meg, a legtöbbünknek napi 1-2 órát kell az autó (most itt ne a céges autókra gondoljunk, meg akiknek olyan a maszek munkája, hogy egésznap autóban ül), szóval napi 1-2 óra, a maradék 20-22 órában áll az autó, foglalva a parkolót, garázst, akármit.
Ha lenne egy jó rendszer, amiben megfelelő számú autó állna mindig rendelkezésre, az nekem tökre megfelelne. Elmegyek melóba, ott lerakom, más meg viszi tovább.
Ismétlem, ez csak egy nagyon jó megtervezett és kivitelezett rendszerben működhetne, de akkor el tudom képzelni, hogy sokkal kevesebb autó kellene. Ez a része nem is kérdés, az említett ok miatt, hogy a legtöbb átlag autósnak napi 1-2 óra az autóhasználat vagy annyi se.
A másik gond, hogy a legtöbb autóban egyedül ücsörögnek a dugókban.
Tudom, létezik ez, úgy nevezik: tömegközlekedés Azt viszont utálom. Kell az autó által nyújtott szabadság, viszont ha ez működne jól, nekem nem kéne saját autó.
[ Szerkesztve ]
-
aneda
aktív tag
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
A tömegközlekedés csak itt nálunk nem működik jól. Itt valaki kitalálta pár éve a várost hosszában átszelő járatokat 40-60 perces menetidőkkel, azon belül is olyan csodákkal, mint pl. szóló buszt beállítani a 24-es járatnak csak azért, mert a végén felmegy a Teca mama környékére is... Aztán én meg 16:30-kor szállnék fel a buszra a parasztnál de már annyian állnak rajta, hogy inkább megyek valami mással. - már amikor egyáltalán nem marad ki a busz, mint reggelente a 8-as járat...
Bezzeg ha felmegyek Pestre, ott jól működik a tömegközlekedés, oda eszembe nem jutna autót venni.Én mondjuk most nyáron átszoktam a rollerezésre, full jó dolog (már ahol van rendes bicikli út vagy széles járda, mert az autók közé én ugyan ki nem megyek), most várjuk milyen szigorításai lesznek a rollerezésnek jövőre...
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Exian
őstag
Ó a fenébe, pedig azt hittem, hogy feltaláltam a spanyolviaszt Najó persze nem, hallottam már ilyesmiről, hogy terveznek ilyen megoldást a nagyvárosokban.
Én simán leraknám a saját autót és nem is vennék új(abb) saját autót, ha lenne egy ilyen jólműködő rendszer. Nekem napi szinten annyira kell az autó, hogy reggel elgurulok melóhelyre + viszek 1-2 gyereket, délután haza, aztán időnként munkán kívül 1-2 rövidebb út. Hosszabb utak ritkán vannak. Ehhez teljesen felesleges a saját autó. Ha olcsóbban vagy maximum ugyanannyira jönne ki, mint a saját autó, én már elgondolkodnék rajta. Legalább nem lenne a mindenféle nyűg, ami tud lenni egy saját autóval (szervizelés, műszaki vizsga, lerobbansz valahol mi lesz most, stb. Nyilván utóbbihoz kellene az is, hogy legyen "azonnali" mentés, vagy elérhető közelségben másik szabad autó).
CPT.Pirk: jah. Ez a szólóbusz dolog nekem nagyon fura. Én 20 éves koromig buszoztam rendszeresen, azóta nagyon nagyon ritkán és akkoriban még (2000-es évekig) szinte csak csuklósbuszok jártak, csak a kisebb, meredekebb, extrémebb utakon mentek a szólók.
Rollerben én is gondolkodom. Egyet nekem, egyet nagyobb fiamnak, mert ő szokott jönni velem reggel meg délután haza (melóhelynél van a suli). És a távolság meg pont olyan, ami rollerrel könnyen kivitelezhető (odavissza 3.5 km), ha netán rossz idő kerekedik közben, akkor sincs gond, még gyalog is haza lehet jönni. Bicajjal szoktunk járni, csak voltak gondjaim a lábaimmal így azt hanyagoltam mostanában.
[ Szerkesztve ]
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Csak vegyél bukót is a rollerre, mert kell! Nekem sikerült taknyolnom az egyenes bicikliúton 25-tel, mert volt egy gyűrődés az aszfaltban és én pont nem figyeltem, picit megdobott, kormány keresztbe állt és már repültem is előre. Mondjuk fejemet nem ütöttem meg, de kedvenc kabátomon lett egy szép luk, meg itt-ott folyt belőlem a vér egy kicsit...
Meg van ilyen biciklis kormányról kapcsolható index, olyat is javaslok mert ha itt-ott ki kell menni a közútra, akkor máshogy nem tudod jelezni, hogy merre akarsz kanyarodni. A kis kerék miatt nem lehet kar kitartással bicikli módjára jelezni, mert esés lesz belőle, muszáj két kézzel fogni a kormányt.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Erről nem tudok. A rollerezést elvileg szabályozni fogják jövőre a biciklikhez hasonló módon, de még nem tudni semmi biztosat.
Az biztos, hogy egy kézzel nem lehet fogni a kormányt rolleren, csak álló helyzetben.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
nagyúr
Azt a tömegközlekedést nevezzük jónak ahol:
- Rendszeres időközönként vannak járatok (ez Pécsen talán kertvárosra igaz). Az hogy 40 percenként jön egy busz napközben, az nem tömegközlekedés.
- Amikor felszállsz van üllőhelyed
- Az átszállási pontok, pedig egyben ügyintézési helyek is, például: Posta, közigazgatás, szolgáltatások, stb. (lásd Budapesten a KÖKI)
- Olcsóbb mintha autóval közlekednél.
- Nem ázol meg a megállókban.
- A megállókat meg lehet közelíteni.
- Jól működő, klimatizált járművek.Ebből nálam egyiket sem teljesíti a pécsi tömegközlekedés.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Exian
őstag
válasz Dluinet #98833 üzenetére
Igen. Ezekért sem szeretem én sem, meg amúgy sem.
Ami nekem leginkább hiányzik: szakaszjegy/bérlet! Régen legalább volt egyvonalas bérlet, úgy tudom már az sincs. Miért kell nekem a rózsadombról a nevkóig 3 megállóra fizetnem ugyanannyit, mint ha végigdöcögnék a 24-essel az egész városon?
Jó lenne, ha lenne olcsón 1-2 megállós jegy. Ez hiányzik nekem. Tudom, hogy nem kifizetődő a társaságnak az ilyesmi konsktrukció, de mint utasnak, nekem jó lenne.
-
válasz Dluinet #98833 üzenetére
A pécsi tömegközlekedéssel nem volt bajom. A fehérvárival! Itt tényleg ritkán jönnek buszok, és viszonylag macerás átszállni is.
Kaposvár, Siófok dettó, csak azok kisebb városok.
Pécsett átszállással simán jártam dolgozni, kb. akármikor kimentem Uránban a megállóba, mx. negyedóra alatt jött valami. Itt ha nem kapod el meló felé menet a buszt, akkor félóra várás alsó hangon + amennyit késik a járat (vagy elmegy előbb).
Inkább bringával járok, mióta van a cégnél zuhanyHogy olcsóbb? 280Ft a jegy, meló 4km-re, még autóval is sokkal olcsóbb bejárni...
Mondjuk van bérrolleres cucc itt is, az se rossz.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Az a 280Ft egy jegyért nem kicsit olcsó... Mondjuk ez 90 perces E jegy ott.
Itt 500Ft a buszon a menetjegy, de még online elővételben is 400, sőt még 10 darabos kiszerelésben is 380...
Mindeközben Pesten 10-es csomagban 300Ft a jegy.
Dluinet: "Nem ázol meg a megállókban.'"
Ez mondjuk mostanra kb. teljesült, az utóbbi időben kerültek fedett megállók olyan helyekre is, ahol sosem voltak.
Persze külön öröm, mikor néha szakadó esőben megkövetelik az első ajtós felszállást.[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
-
nagyúr
Én azért nem fizetek többet, hogy lassabban, ázva, tömegben, bizonytalan időben érkező buszra, mintha autóval járnék.
Nagyon olcsónak kéne lenni, hogy járjak busszal. De télen talán még ingyen sem vállalnám be.
Ha sík terepen lenne a város, akkor a tömegközlekedésnek esélye sem lenne."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
-
dunc
nagyúr
válasz Dluinet #98840 üzenetére
Ma kivételesen buszozottam. Mondanom se kell, hogy a busz késett, az induló állomás után a 2, megállónál, már 8 perc késés.......És aztán jött az utána lévő busz, mert a "késő" igazából elegánsan kimaradt.....És ma még nem volt túl hideg de a plusz 10 perc várakozás nem esett jól.....BP n simán vállalható a tömegközlekedés....
-
nagyúr
Több lesz a végén a környezeti terhelés, ha beteg leszek, a rossz utazási körülmények és a folyamatos nátha és influenza vírus támadásnak köszönhetően.
Egy sík területen fekvő városban még télen is opció a kerékpár.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Exian
őstag
Amúgy ma én is pont buszoztam kivételesen, mert el kellett vinnem a céges autóm szerelőhöz (elment a töltés), ki a francba, Budai vám környéke. 60as jön egyedül közvetlenül kertvárosba, épp elment előttem, 55 percet kellett volna várnom... Úgyhogy mehettem két busszal. Szerencsére úgy volt az át szállás, hogy kicsit futottam a konzumnál így elértem a 23-ast.
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Ahh, a 60-as a másik kedvenc járatom! Ohh hányszor késtem miatta a munkából mikor mentem ki a Multialarmhoz... Na de nem azért mert késett, hanem mert mire ideért a nevkóhoz, addigra már 5-10 perccel gyorsabb volt mint a menetrendje szerint kellett volna és előbb elment basszus.
Dluinet: ehh. Idén 5-öt újítottak fel, majd talán jövőre oda is jut valami, bár nem tudom merre laksz.
Én egyébként immunrendszer edző dolognak tekintem a buszozást. A buszon mindig van aki krákog, prüszköl, stb... Na ha azt megszokod, nem kapsz el semmit.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Engineer086
Modder
Én is ennek a szolgáltatásnak az elterjedését várom már régóta. Budapesten ez sok helyen jól működik, kollégám sógora már nem is vett magának autót, ott a lakhelyéhez közel van egy "carsharing" megálló, kibérli 2-3 órára, amíg megejti a nagy bevásárlást, aztán visszaviszi a parkolóba. Nincs idegeskedés a parkolás miatt, kényelmes, gyors és olcsóbban jön ki belőle, mintha lenne saját autója.
Ha lenne ilyesmi Pécsen is, akkor erősen elgondolkodnék azon, hogy eladom az autóm és ezzel közlekedünk. Akár hosszú távra is, ha megéri.
Addig marad a bringázás/tömegközlekedés hétköznap Kertváros és a belváros között. azt a 10 percet kibírom állva is, van időm kicsit relaxálni/mozogni és legalább néha új arcokat is látok, nem mindig a savanyú képemet a visszapillantóban.Szádvár rád vár: www.szadvar.hu-https://www.facebook.com/szadvarert.barati.kor/
-
tamas.nick
aktív tag
válasz Engineer086 #98847 üzenetére
Nem látom magamat a visszapillantóban, valamit rosszul csinálok?
-
őstag
válasz tamas.nick #98848 üzenetére
Igen. Fordítsd magad felé.
-
Csepy
senior tag
válasz Dluinet #98833 üzenetére
-Rendszeres időközönként járnak a buszok, sosem várok a belvárosban, illetve a nagyobb külvárosi területeken (uránváros, kertváros, gyárváros, meszes) 10 pernél többet semmire, de nagyon sokszor még annyit sem. Délelőtt sem jellemző, pedig akkor ritkábbak a járatok. Még Somogyban is 30 percenként jár a belváros felé, sőt, egyenesen uránba (nekem haza) busz, pedig az Mordor alsó a javából.
-Az esetek 75-80%-ában van ülőhelyem, amikor leszállok, a maradék alkalommal 1-2 megállón belül lesz szabad hely. Ez alól max a csúcsidőszakok (7-8 között és 16-17 között) kivételek.
-Az átszállási pontok? Annyi átszállási pont van, hogy felsorolni sem lehetne. Árkád, Pláza, Csontváry, Uránvég, Budai állomás, Főpályaudvar, Vásárcsarnok... mind mind olyan helyek, amiken vannak ügyintézési pontok, ahogy te felsoroltad, maximum 5 perc sétával, vagy egyenesen a helyszínen.
-Nem vettem autót, nem tartom fent, nem szervizelem, nem kell odafigyelnem az idiótákra (és az általuk okozott kárra az én kocsimban) az úton, nem kell tankolnom, takarítanom a kocsit és mindez nagyságrendek nagyságrendével olcsóbbá teszi a tömegközlekesédt. 3 hónap alatt költök a negyedéves bérletre 20ezret. Az évi 80ezer Forint. Annyiból ne mondd nekem, hogy megtankolsz, fenntartasz egy kocsi, adót fizetsz, biztosítást fizetsz, és még vettél is egy kocsit.
-Én nekem még 37 év alatt nem sikerült megáznom megállóban. Oké, nálam van ernyő is.
-Melyik megálló van az Everest tetején, vagy a magány mocsarának közepén? Ki merem jelenteni, a megállókat kifejezetten jól meg lehet közelíteni.
-Jól működnek a buszok? Hát, hozzák azt, amit pesten a BKK, saját tapasztalataim alapján. Nem a legmodernebbek (mondjuk az elektromos buszok eléggé új cuccok, nem csak nálunk). Nyáron van klíma, ami általában szart nem ér (ebben jobb a bkv), téen van megfelelő fűtés (sőt).Sajnos az utóbbi időben romlott a közlekedés minősége és bizony járatok is maradnak ki a semmiből, de összességében az országban semmiképpen nemtartozik a rossz tömegközlekedések közé Pécs. Éltem Cambridge-ben; világváros, a világ 2. legjobb egyetemével, méretében és lakosságában összehasonlítható Péccsel. A tömegközlekedés siralmas és kurva drága. Biztos vannak sokkal jobb helyek is ebből a szempontból, azt nem állítom azért, hogy nem így van.
Regards: Csepy
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Melyik tápegységet vegyem?
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Filmvilág
- HTPC (házimozi PC) topik
- Politika
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen videókártyát?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- További aktív témák...