-
GAMEPOD.hu
"Itt a tavasz szele, és a nyúlpörkölt hihi, haha, huhu, hehe..."
Új hozzászólás Aktív témák
-
Exian
őstag
Van esetleg véletlenül valakinek eladó kisebb méretű fotelje?
-
rnrn
tag
Van az úgy, hogy az első az utolsó is. Mennyei lett, ilyen finom pékárut én még nem ettem. Az egész család dicsérte, viszont mérhetetlenül sok munka van vele és bár szívesen csináltam, de ennyi időm egész egyszerűen nincs csak erre. Szóval be is fejeztem, maradok az élesztőnél (a szárított élesztővel foszlósabb, kalács jellegű a pékáru, de a sima élesztő is jól bevált) --- bármelyik otthon készített pékárum finomabb, mint a bolti készlet (kivéve persze a prémium termékeket) és természetesen jóval olcsóbb is.
[ Szerkesztve ]
-
NGA
addikt
Nem tudja valaki, hogy az ANTSZ-ben mikor lehet mintát leadni? Régen egy dobozba be lehetett dobni este is, most állítólag be kell menni a kapun. Van ott valami porta?
-
Exian
őstag
Ha esetleg valaki rendelne a mi-home.hu oldalról Xiaomi cuccokat, a NATGEO_5000 kuponkóddal -5000 Ft a vételárból, 25.000 Ft feletti vásárlásnál.
Ha pedig előfizet valaki a National Geographic magazinra, akkor ingyen szerezhető Xiaomi fülhallgató vagy Bluetooth kihangosító. Vagy ingyen (vagy nagyon olcsón) van az újság, nézőpont kérdése.
-
őstag
Üdv! A autómnak kéne egy motoroptimalizálást csinálni, mert ahogy olvastam ennél a típusnál sokat javít. Tudtok ajánlani megfelelő helyet Pécsen? Nem elrontani akarom, azt olvastam, hogy csak a motorvezérlőben és az Epromban pár változtatás csodákat művel, szoftverhez nem is kell piszkálni. Szóval a gondolatomhoz igazodó, megfontolt céget keresek. Köszi!
-
-
Sir Riccio
addikt
Ez amikor a Tuner József okosabb mint az ötszáz mérnök aki a motort tervezte és akinek volt 500 motorja tesztelni és aztán úgy állította be, hogy az összes alkatrész biztosan elbírja és közben teljesítse a környezetvédelmi normákat is. Szerintem ha jobb autó kell, jobb autót kell venni.
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
őstag
válasz Sir Riccio #98612 üzenetére
Ez nem így van. Van 5 féle motor, de csak 1 féle automata váltó (pl. jelen esetben). Szerintem nem fogja mindegyiket összehangolni a gyártáskor. Nem jobb autó kell, hanem pontosabban működő. Csökken a fogyasztás , változik pl. a váltó reakciója stb. Ez nem éppen a környezetvédelmi normákat rontja, hanem javítja (amire egyébként nagyban teszek, mert nem nekem kellene elkezdenem egy darab autóval).
-
aneda
aktív tag
Csak hogy tudd, az biztos, hogy a tuning valaminek a kárára fog történni.
Ez nem feltétlen érint téged, de az "optimalizálás" szóval telepakolt marketing szövegek valóságtartalma nulla, bullshit az egész.
A teljesítménynövekedésért cserébe romló emissziót, szélsőségek körülmények közötti megbízhatóság/élettartam csökkenést kaphatsz.
Nincs ezzel baj, csak ez a valóság.
Olyen helyet keresnék, ahol van teljesítmény mérőpad, ez alatt full lutri az egész.
Mivel a tiédben automata váltó van, érdemes utánajárni, milyen nyomatékot visel el. Sokszor a váltó védelme miatt van szoftveresen csökkentett motorteljesítmény.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
Exian
őstag
Hátha valakinek épp jól jön és kertvárosi: tegnap beüzemeltünk egy úgynevezett Kormányablak KIOSK Terminált a PKK Apáczai Művelődési Házban (leánykori nevén Nevkó vagy ANK Művház). A géppel intézhető egy csomó dolog, ami a Kormányablakokban, itt viszont nem kell sorbanállni és saját magad csinálod a gépnél, teljesen önkiszolgáló.
Annak jöhet jól, akinek nincs ügyfélkapuja vagy valami miatt nem fér hozzá éppen és nem akar Kormányablakban sorbanállni, de gyorsan kellene valamit intéznie, akkor itt reggel 7 és este 8 között bármikor lehet.
Az ügyek egy része persze otthon számítógépről is intézhető Ügyfélkapun, de azért van néhány ügytípus, amit Ügyfélkapun nem lehet, azt ezzel a géppel lehet.
-
zsolt19900
őstag
Mile József nevére keress rá, nekem ő csinálta még régebben a Passatot, teljesen jól sikerült, normálisan tartósan "írja meg" az autót + addig nem is csinál vele semmit, amíg nem látja úgy, hogy alkatrész/állapot oldalról megfelelő hozzá az autó (pl. nekem turbóbelet kellett cserélni ill. kitakarította a teljes szívóoldalt, mert ezek nélkül neki sem állt volna, logó csigára ráírni a többletet).
Ill. Sásdon is van még egy Szabó Róbert, őt is megkérdezheted nyugodtan.Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
őstag
válasz Sir Riccio #98614 üzenetére
A miért tartunk ott ahol most, abban egyetértünk. Abban nem, hogy miért nekem kell kezdeni. Kezdjék az igazi környezetszennyezők.
Aneda: én nem több teljesítményt szeretnék, mert nem kell több, hanem a dolgok összehangolását. A váltó lassan reagál, egyébként túl gyorsan vált fel és ezért lomhán reagál mindenre az autó. Igazából, eddig nem is tűnt fel (annyira), csak mióta az asszony automatáját vezetem.
Zsolt19900: köszi szépen! Utánajárok!
[ Szerkesztve ]
-
Sir Riccio
addikt
Én sem szégyellem magam az EuroIV-es dízelem miatt, de ha gond van vele viszem a szerelőhöz és eszembe nem jutna piszkálni a gyári szoftvert rajta (van vele elég gond anélkül is).
#98619zsolt19900: ezzel az a nagy gond, ami az "állapotot veszünk nem pedig futásteljesítményt" szöveggel is. Aminek az állapota lényeges abba nem látsz bele sem Te sem pedig a szerelőd komoly bontás nélkül (persze szét lehet borítani a motort, meg levenni róla a váltót, hogy lásd, hogy milyen állapotban van a kocsi, de azért legyünk már reálisak), mert tippre nem a kárpit vagy a bőrkormány fog elfeküdni a chiptuningtól (mert ez az, csak másképp hívják).Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
zsolt19900
őstag
válasz Sir Riccio #98623 üzenetére
konkrétan írtam is, hogy lógott a turbóm minden irányba, így jelezte hogy erre megcsinálja az optit, de semmi garancia rá, hogy nem szippantja be/törik le a tengely, lapátok.... így hát ki lett cserélve és azóta is köszöni szépen jól van 1.9pdtdiről volt szó és 116ból kb 130körülire (nem nem volt padolva se semmi, érzetre rugalmasságra + fogyira lett jobb) lett "írva" és hetes évet használtam és most is használja vígan a következő gazdája.
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz zsolt19900 #98624 üzenetére
Ezt megerősítem. Az 1.9-es PDTDI-nél van 130 lovas, meg 90 körül. A kettő motor fizikailag csak a turbó méretében tér el, és szoftveresen vissza van butítva a gyengébb. Ennek a visszabutításnak a hatása ráadásul megnőtt fogyasztással jár együtt!
Mi a turbót nem bántottuk, de a gyári 130-as programját megkapta az Octavia és azzal nem kicsit megtáltosodott, miközben kevesebbet fogyaszt mint előtte.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Sir Riccio
addikt
válasz zsolt19900 #98624 üzenetére
Igen, csak a dugattyúk, hengerfalak, vezérműtengely, vezérlés, hengerfej, kuplung, váltó állapotát nem látja csak ha szétszedi, vagy akkor sem. Pláne egy idősebb autónál simán lehet olyan (anyag)hiba ami 90LE mellett nem jön ki, de 130 mellett már problémákat okoz de, ahogy gondoljátok, szerencsére nem az én autóm. Van ilyen IT-ben is, hogy nem gyártanak kétfélét, hanem ahol hibás, abban szoftveresen tiltanak mondjuk két processzormagot aztán a gyengébb kerül az alsóbb (ár)kategóriába. Persze lehet szerencséd, hogy nem okoz gondot, de az nem jelenti, hogy másnál sem fog szétesni.
[ Szerkesztve ]
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Sir Riccio #98626 üzenetére
Nem lehet összehasonlítani a két témát. A programcsere TDI / PDTDI motorokon meg teljesen megszokott dolog.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Sir Riccio
addikt
válasz CPT.Pirk #98627 üzenetére
Abból a szempontból tényleg nem, hogy itt azért egy picivel több a mozgó alkatrész aminek a nyűgje miatt butíthatták gyárilag az adott motort és több a veszélye a moddolásnak. Az meg, hogy megszokott nem jelenti, hogy jó. Tele a város gyárkémény kotlák szarokkal amit a korom tart össze.
[ Szerkesztve ]
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Sir Riccio #98628 üzenetére
Ezzel nem tudok egyetérteni. Ha valami betesz az említett motornak, az a mesterségesen visszabutított program, amivel nem is megy jól de sokat is fogyaszt. Lerakódások, egyebek...
"Tele a város gyárkémény kotlák szarokkal amit a korom tart össze." - persze, de kb. minden vizsgaközpontban "megoldják", hogy ezek átmenjenek... Én meg erre ébredek a Fellbachban, mikor az ilyen bontó szökevényeknek tiporják a padlógázt, hogy fel tudjon menni a Fema mellett a körforgalomhoz az emelkedőn, közben odatermel egy új ózonjukat az égre.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Sir Riccio
addikt
válasz CPT.Pirk #98629 üzenetére
Igen, csak a bontószökevénynek ha "megírod" hirtelen kicsit megváltoznak az erők amik hatnak rá és így esik majd szanaszét és jön a hengerfej/fal/hengerrepedés, a csapágyak széthullása stb...
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Sir Riccio #98630 üzenetére
De nem azokról volt szó.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Sir Riccio
addikt
-
válasz Sir Riccio #98632 üzenetére
Nagyon motorfüggő. Aminél lehet tudni, hogy mi a különbség, ott OK. De ahol nem... Ott nem érdemes.
Mutogatni való hater díszpinty
-
őstag
válasz Sir Riccio #98630 üzenetére
Szerintem nem ugyanarról a kategóriáról gondolkozunk. Az autóm egy Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4x4 mindösszesen 145.000 kilométerrel 2008-as kora ellenére. Kezdetektől tökéletesen karbantartott, a legapróbb hiba felmerülésekor ment a szervizbe, nem volt nyúzva és motortisztító adalékos gázolajjal használom most már 6 éve. Nemhogy nem füstöl, hanem ha mögötte állsz még a gázolaj jellegzetes büdös szagát se nagyon érzed. Talán az egyetlen negatívum, hogy kicsit sokat van csak városban használva, de pl. kívül-belül letagadhat 7-8 évet.
Tudom, hogy nem lesz olyan, mint az asszony vadonat új 7 sebességes duplakuplungos automatája gyorsaságra az állítgatástól, csak a rettentő szakadékot gondoltam csökkenteni.
Mellesleg a Hyundai nem ajánlja a váltóolaj cserét ebben az automata váltóban, csak hiba esetén. Ennek ellenére lett cserélve, hiába volt húzós az ára, mert 12 liter megy bele.
Nesa: neked is benne van a válasz.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Sir Riccio #98635 üzenetére
Hát, mondjuk azért az automata váltó váltási pontjait átírni, az szerintem nem egy nagy vész, ha jól értem, az a gond, hogy korán vált fel. Kérdés, mi lesz tőle jobb, már ha.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Sir Riccio
addikt
Meg, hogy rendszerben gondolkodva mi lesz tőle rosszabb. Nem vagyok álszent, biztosan van dögivel gyártástechnológiai, költséghatékonysági, adózási, vagy környezetvédelmi oka is annak, hogy adott szfotverrel jön le egy adott autó a futószalagról, de legalább ennyi olyan oka van amit nem kötnek az enduser orrára, viszont baj lehet belőle ha ennek ellenére belenyúl.
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
-
őstag
válasz Sir Riccio #98635 üzenetére
Ha elfogadom a véleményed, akkor jók vagyunk? Nekem még nem volt tuning élményem, még egyik autómat sem fóliáztattam pl. pirosra sem , szóval nem akarok ezen vitatkozni, csak egy kérdést tettem fel. Esélyesen meg fogom kérdezni az embert mindenről, aki esetleg hozzányúl, még előtte.
-
válasz Sir Riccio #98637 üzenetére
Lehet, hát, de ha belegondolsz, kézi váltóval is elég szabadon választhatod meg, mikor váltasz. Nem fekete-fehér ez, hogy if átírod then hülyeség
Az viszont tuti, hogy kevesen tudják jól csinálni.A TC-s Bazsó még az elején írt a Nissan 200SX-ének a tuningjáról. Nagyobb légbeömlő, kipuff, erősebb lett, de nem annyira. Utána kellett menni a vezérlő szoftverével, hogy . Az értelmesen lett megvalósítva, és volt is értelme.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Exian
őstag
"mindösszesen 145.000 kilométerrel 2008-as kora ellenére."
Én nyertem Az enyémben 72.000 km van 1999-es kora ellenére és kvázi gyári állapotú kívül belül. És két éve, 21 éves korában került hozzám 51.000 km-rel. Azelőtt meg az első tulajtól került 19 éves korában 33.000 km-rel feleségem tesójáékhoz, tőlük vettük meg.
Mindazonáltal ebben a pillanatban elcserélném a tiedre és még fizetnék is rá
-
-
nagyúr
Akkor én nyertem a 15 éves 300ezer kilométerrel?
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Exian
őstag
Jah vannak ilyenek, bár elég ritka. Ilyeneket nem is talál meg az ember hasznaltauto.hu -n meg sehol, mert ezekre már a meghirdetés előtt lecsapnak szomszédok, barátok, rokonok, akárki aki gyorsabb a közelben. A miénk is így volt, feleségem tesójáék is közvetlenül a nénitől vették meg, teljesen véletlenül került szóba, hogy esetleg eladná az autót, nem hirdetés által. Gondold el, 19 évesen 33.000 km... az havi ~150 km se Ráadásul garázsban állt 0 km kora óta, csak tavasztól-őszig használta, de ezt már szerintem írtam korábban... de nagyon durva volt, csak nyári gumiszett volt emiatt a kocsihoz (esőben és télen nem ment ki vele, ez az autó csak napsütést látott 19 évig), sőt, a GYÁRI gumik voltak rajta 19 évesen!!! Mert ugye 33e km simán nem gond egy guminak, na de az évek! Szóval, így használta a néni, akitől hozzánk került. Viszont az is igaz, hogy (hivatalos) szervizeket sem kapott a márkaszerviztől, meg van ugyan a gyári szervizkönyve, de nincs egyetlen kötelező szerviz sem kitöltve, szóval nem vitte a néni. Mondjuk nincs is baja a kocsinak a mai napig sem, persze azóta kapott kötelező szervizeket meg átnézetést már nálunk és én 5000 km-enként cserélek olajat és csak és kizárólag 100-as benzint kap.
[ Szerkesztve ]
-
Sir Riccio
addikt
Ritka ez mint a fehér holló, nálam is a Passat a kilencedik autó volt a családban ahonnan jött. Volt nejem papájának volt egy Skoda Fabia-ja (szögalap, se klíma semmi) két évesen elkezdett gondolkodni, hogy lecserélje mert már régóta megvolt, akkor volt benne 2200km. De igen, tény, hogy nem ez az átlag.
Deutsch Richárd Fotográfia - https://www.riccio.hu/ / https://instagr.am/deutsch.richard/
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!