-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
stickermajom
addikt
válasz repvez #86032 üzenetére
Térkép frissítés fizetős. (Vicc amúgy.)
Nem mindegy melyik Flexcare-t kéred, itthon például 3 fajta van: alap, karbantartás és kopóalkatrészek. A karbantartás csomagtól van benne az olajcsere, az alap csak garanciára vonatkozik.
Az adaptív tempomatról nem tudok konkrétan, de itthon pl. raknak bele tolatókamerát utólag. Igaz a listaár négyszereséért és kétes eredménnyel (volt, akinek tönkretették a lökhárítóját szerelés közben). Nem tudom, hogy az adaptív tempomat mekkora meló, megéri-e egyáltalán utólag rakatni.
-
ArthurShelby
addikt
válasz repvez #86036 üzenetére
Nálunk anno úgy volt, hogy hosszabbíthatunk még garanciát 4 év után +1 évre, de nekünk nem volt opció, mivel csak 150ezer km-ig volt érvényes.
Szerintem sávtartót, és adaptív tempomatot nem lehet beletetetni utólag (hűtőrács csere, +érzékelő, szerintem a szélvédőhöz kell egy kamera a sávtartónak). Azt mondják majd a márkaszervizben, hogy persze mindent lehet, csak pénz kérdése, de gyakorlatban Mo-n a szerelők nem tudják ezt megcsinálni.
Egyébként meg az adaptív tempomathoz tartozik az ütközés jelző/megelőző rendszer, ami belefékezget neked belvárosi dinamikus közlekedésnél. Persze beállításokban ezek biztos finomíthatók, meg az új autókban nem tudom milyen, régen nem volt túl kiforrott a dolog.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Tikakukac
titán
-
Tikakukac
titán
válasz repvez #86040 üzenetére
Mókolni nem kell. Duették azért vannak, hogy ne mókolj. Egy márkaszervizben sem szalvétával fogják az aranycsavarhúzót, centivel sem másabb a környezet. Cserébe nekik kötelező lenen gyári technológiát követni, ami elég zsákutca.
Ezért mondtam, kérdezz rá. Ha Duett sem tudja megoldani, akkor gyári meg még inkább nem. Utóbbira már most merem szavazni, hogy bukta. Egy utólagosan betolt ködlámpázás is magas már.
Volt egy cikk is, hogy rengetegen úgy vesznek autót, újat is, hogy előtte elmennek Mikiékhez és megkérdezik ők mit és mennyiért aktiválnak és raknak be. Sokszor csak 1-1 apróság és egy aktiválás kell, sokszor meg irreálisan nagy a diffi és gyáriból kell kérni.
Amit keresel szerintem amúgy elég sok macerát ad, utólagosan nem fog menni, de kérdezz, kérdezz, kérdezz. Az sosem baj
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz repvez #86042 üzenetére
Garit nem tudom. A kezem az garancia, az biztos.
Az okos tempomattal az a gond, hogy szerintem az kér egy pár olyan kütyüt is, amiket utólag bedobálni nem ezy. Egy esőszenzoros ablakot még össze is raktam legutóbb fejben, de egy aktív radaros tempomat pölö kér olyan kalibrációt, amihez valóban iszonyat spéci cucc kell és tényleg csak pár helyen van. Golfnál láttam talán ilyet és juhj. És akkor programozás, extra érzékelők berakása... necces. Szerintem ezt utólagosan nehezen barkácsolják meg.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
repvez
addikt
válasz repvez #86597 üzenetére
pár ujabb kérdés.
Andoid autonál ha rádugom a telefont és bejön a felület kiválasztom a waze-t , onnan hogyan tudom elinditani az utvonal tervezést és, hogy arrol navigáljon?
Mert tegnap beirtam neki, hogy hova vigyen , de nem mozdult a térkép és csak a gyári navi hangja szolt alatta.
tehát a waze-t láttam a kijelzőn statikusan, de a gyári navi mondta az utvonlatat, hogy merre menjek.Ki használja a myopel alkalmazást?Mert én beregisztráltam és beállitottam, de sehol nem találomm azt a menüpontot amit irnak, hogy távolról lehet felvillantani a fényeket vagy meg az adatokat a kocsirol lekérdezni, abroncsnyomást ,olajat meg km számlálót.
csak a szerviz következő időpontját látom.
-
Szada85
aktív tag
válasz repvez #86608 üzenetére
Pedig a leírások alapján a Dexos1 Gen2 az újabb szabvány, a Dexos2 létezik régebb óta.
[Egy rövid cikk.]A különbözö oldalak szerint pont a kis hengerürtartalmú direkt befecskendezéses turbós benzinesekhez hozta létre a GM a Dexos1 gen2-es szabványú olajakat, tehát ez alapján a 1.5-ös turbós Insigniába is inkább a Dexos1 gen2 szabványos olajak valók.
[Egy angol fórum, itt elég jól le van írva.]
A 30 ezer Km gyári ajánlás, mint maximum intervallum, de ha a legjobbat akarod az autódnak, akkor a 10 ezrenkénti olajcserét biztosan meghálálja a motor, én tuti, hogy ilyen intervallumban cserélném.
-
kcsa
veterán
válasz repvez #87787 üzenetére
Az analóg mutatók modernebb autókban is úgy működnek, hogy indulásnál mérnek üzemanyagszintet, és menet közben a számolt fogyasztás tükrében megy vissza a mutató (ezért fordul elő pl. velem is gyakran, hogy hosszú pályázós szakaszok után, pihenőben újra beindítva alacsonyabb állással indul, mint ahogy leállítottam).
Feltételezem a digitális jelző is csinál hasonló után-kalkulációkat, innen az anomália.A hatótáv meg fogyasztásból adódik, gondolom a Grande Punto nem 8-9 litert fogyasztott, mint az Insignia
Ha utánaszámolsz, 60 liter esetén 8,5-ös fogyasztással számolva pont kb. 700 km jön ki.
-
M3aN
senior tag
-
cszolee79
csendes tag
válasz repvez #90808 üzenetére
30 ezerig akkor menj vele, ha szeretnél motorgenerált csináltatni. Ezeket a 30 ezres buziságokat 10-15 éve találták ki a marketinges idióták, aztán pár évre rá visszavonták, nem véletlenül.
10 e vagy egy év, azt mondják a bölcsek. Idő lehet több, de km ne legyen. Használattól is függ persze. Sok városi tötymörgés, rövid távok, sok hideg indítás jobban gyilkolják mint a hosszú utak.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
Tikakukac
titán
válasz repvez #90818 üzenetére
Mert a szervizben nem tudják te mikor és mit csinálsz. De a szervizkönyvben szerintem lesz olyasmi, hogy terhelt vagy nehéz üzemi körülmények stb., ami azért árnyalja a dolgokat. Azt, hogy a maximálisat vésik fel és ez kerül online is, kutyulát sem érdekli.
A másik dolog a ki mit fizet és hányszor. Na, aki 30k-ra rakja az olajcserét és megtartós lesz a kocsi garin túl is, ő pölö egyszer fizet majd sokat, akkor, amikor széthullik a motor. De spórolt az olajon. Megéri? Nem hiszem.
A harmadik a számítógép által kidobott elhasználódás. Ez egy több tényezőből kimatekolt dolog, semmi több. Hidegindítás, üvegelés, egyéb üzemi jellemzőkből kalkulált érték. Nuku kémiai és vegyi okosság. Ergo erre lehet számolni, de ha 1-2 értéket sem sikerült rendesen megírni a szoftverben, ami elő tud fordulni, tekintve mekkora a spórolás a drága mérnökökön IT szektorban, akkor adtunk annak a bizonyosnak egy pofont.
Hogy hivatalosan ki mit és hogyan... nézz körül hány dCi ment kukára, pont emiatt. Lett belőle bármi? Semmi. Utólag már persze ott is jöttek a rugalmas csereintervallummal meg apróbetűvel, de azért levitték a 30k-t is 15-re, "az a biztos".
Szumma: ha nem ver agyon téged az olaj ára, cseréld 10-15 között. Eladásnál is jól mutat, magadat is nyugtatod és kutya nem tud majd ujjal mutogatni rád, hogy spóroltál az olajon, nesze neked csapágysor.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz repvez #90837 üzenetére
Azt, kártérítést. Ha USA-ból írsz, akkor megértem ha így gondolkodsz. Ha itthon-itthon vagy EU-ban élsz, akkor ennyire naiv nem lehetsz. GM gyújtáskapcsoló sztori megvan? Vajon hány millió autó lehet még az utakon, amikben széthullós kapcsolós van? Történt valami? Kuss. Pedig pár tucat ember bele is halt.
Egyébként épp a váltott sofőrös, nonstop melegen járatott autó bírná a legtovább. A gond mindig azzal van, hogy nem ez történik. Wankel motorok, ugye. Melegen veretheted neki napestig 9000rpm-en is. Hidegen indítgatva 10-20k km és kuka.
stickermajom: Ha ennyi év után sem tudja valaki, hogy bármi, ami komplexebb, mint egy fakocka, kívánja a bővebb utána olvasást, sajnos így maradt. A cégeknek a buta ügyfél a jó ügyfél. 10 éve tolom az ipart legalább, de sosem láttam még takarítási és szervizes útmutatót laptopokhoz. Pedig azokat is kéne. Üzemeltetni is meglepően vékony sávban lehetne. Na ki tudná felsorolni őket, hogy hol és mikor és miért nem? Nagyjából senki. Ezért nem halok éhen pl.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ArthurShelby
addikt
válasz repvez #95948 üzenetére
Nem tudom mikori az insigniád, de a régi kb 2009-10-eseknél még csak szimplán km és indítások gyakorisága alapján számolt (szóval nem nézi az olaj minőségét, csak próbálja kikalkulálni). Ezt csak nullázni kell a menüben, amit valószínűleg nálad elfelejtettek.
A baloldali bajuszkapcsolón a gyűrűt forgatva tudsz lépkedni a menüben, és a kapcsoló végén van az ok gomb. [link]A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
mindthecrap
aktív tag
válasz repvez #95948 üzenetére
Valószínűleg nem nullázták a szervízben a nagy sietségben, de magadnak is tudod (nekem K Astra van 2019-es). Indításokat és hideg üzemet számol csak, ahogy lentebb is írták kémiai labor még nem jár hozzá
azért szeretsz veszélyesen élni ha 22 ezernél vitted első olajcserére, nem szabad túlságosan hinni ezeknek a gyári előírásoknak, még a szalonban is óva intenek a gyári csereperidódusok tól.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
zgospel
őstag
válasz repvez #95976 üzenetére
A flexibilis olajcsere periódusra ezt a cikket tudom ajánlani, itt leírják hogyan működik: [link]
"A kenőolaj elhasználódása nagyon sok körülmény függvénye, amit a motorüzem kapcsán az intervallumot meghatározó szoftvernek figyelnie kell. Ma ritka az olyan sorozatgyártású személyautó, ahol az olajat valami figyeli, méri a viszkozitását vagy szagát, színét. Ellenben tudják, hogy az elhasználódás mértéke arányos bizonyos üzemi körülményekkel, és ezeket figyeli a szoftver"https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
mindthecrap
aktív tag
válasz repvez #95976 üzenetére
Ja akkor félreértettelek.
Nekem az 1.4 150 Le van most, előtte ugyebár H Astrám volt még kint is van itt a nyitóoldalon. 1.6 105 LE 7,4 liter átlagfogyasztás után az 1.4 150 LE 6,77 liter átlagfogyasztás (tankolás szerint, nem Computer alapján) nekem határozott előrelépés volt Ja és még könnyebb is lett az autó 100 kilóval.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
Corsa02
őstag
válasz repvez #95993 üzenetére
Egyébként, hogy mozgatja ez az 1,5 T 165LE az Insignia-t? Milyennek érzed?
Mellesleg az a fogyasztás amit írsz, az teljesen rendben van egy ilyen méretű autónál, azért azt ne felejtsd el, hogy több mint 2x olyan erős mint a régi motor amit hajtottál.
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
mindthecrap
aktív tag
válasz repvez #95993 üzenetére
Hát sok minden lehet persze látatlanban nem akarok ítélkezni de akár a vezetési stílusod is, egy turbóst teljesen máshogy kell takarékosan vezetni mint egy szívót. De vannak meglepetések mindig, pl egyszer egy kölcsön Yarissal mentünk ki Horvátoszágba négyen, csomagokkal, 1.0 3 henger szívó, 130-nál üvöltött vagy 6000-es fordulaton és az egész út végére kijött 5,7 literes átlag. Az Astra 1.4T is 2000-2400 között fogyaszt a legjobban ami 90-110 kmh tempó, ha tartósan (valós, GPS szerinti) 130-al megyek az +1 liter átlagban, Budapest-Sopron-Budapest pl kijött 5,6 literes(!) átlaggal, mert az M1 is fel volt túrva így végig 80-100 között volt a tempó.
olyan cérna vagyok, akit anyám százszor tűvé tett
-
zgospel
őstag
válasz repvez #96006 üzenetére
A fokozatokhoz:
azért nincs a Puntoban hatodik fokozat, mert az ötödiket úgy lőtték be, hogy 130-nál a nyomatékcsúcs közelében forogjon a motor. Szóval ha gyorsítani kell ötödikben akkor 4000-4500-ról jobban reagál, rugalmasabban használható lesz az autó. Míg ha tegyük fel 3 ezren forogna ott egy hatodik fokozatban, akkor még sokkal gyengébbnek érződne a motor.A modern turbós motorok viszont már úgy vannak kialakítva, ahogy a legtöbb júzer egyébként is használná az autót, alacsony fordulaton váltogatva.
A modern motoroknál már 2 ezres fordulat körül is közel maximális nyomaték érhető el, ezért érezzük úgy hogy milyen jól gyorsul az autó. Ha egy régi szívómotort folyamatosan a nyomatékcsúcs közelében tartasz magas fordulaton, akkor az is hasonlóan jól fog gyorsulni, csak az hangos lesz Egyébként hosszú távon káros lehet a motornak ha rendszeresen alacsony fordulaton és magas fokozatban erőltetik a padlógázas gyorsításokat vagy emelkedőket.Egy üzemmeleg motornak nem okoz gondot a magas fordulaton való használat, pláne ha egyenletes az üzem mint tipikusan egy autópályás menet alatt, az csak minket utasokat zavar, mert hangos Az alacsony fordulaton való padlógáz szintén növeli a fogyasztást. Az egyenletes üzem a leggazdaságosabb mindig.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
addikt
válasz repvez #97581 üzenetére
Sztem ott a telefonon nincs valami jól beállítva / engedélyezve. Jogosultság mizériának tűnik - az autó nem fér hozzá olyan dolgokhoz amihez szeretne. Mikor telepítetted / először indítottad az alkalmazást (vagy a kapcsolatot felállítottad) valamit kérdezhetett a teló. De sztem ez nem autó téma, inkább miui
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
_seth_
veterán
válasz repvez #102108 üzenetére
Miből gondolod, hogy a 2019-es térképnél van újabb? Tudtommal a 2021-es kiadású térképen a 2019-es utak találhatóak meg, annál elvileg nincs újabb.
A kérdéseidre pedig a legbiztosabb választ egy márkaképviselet adja meg.Mióta az opel a stellantishoz került minden modul frissítése külön díjas.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest