-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz n0rbert0 #32336 üzenetére
15k km eves futas mallett a benzines lehet, hogy jobb vetel. Föleg ha rövid tavon hasznalod többet. Dizellel az a baj, hogy nagyobb a riziko. Ha egy falabu, nem örödöm tulaj volt, akkor sok bosszusag lehet vele (turbo, kettöstömegü stb). Akkor erdemes szeritnem dizelen vacilalni, ha hosszu tavra hasznalod jellemzöen (50-100km). Ha jobbara varoson belül, meg kisebb tavolsagokra akkor a dizel fogyasztasbeli elönye nem tud annyira jol kijönni, ellenben koszolodik, pucoltatni kellstb.
-
AMD Power
titán
válasz n0rbert0 #33867 üzenetére
Azt tudnod kell ,hogy a ezen a kocsin nagyjából most fog kijönni szerintem minden komolyabb dízel probléma. Feltéve ha valóban ennyi van ebben a kocsiban mint írják. Mondjuk ha sokat volt autópályán akkor ez a km semmi. Ez kb 50-70e km városi használatnak felel meg ,feltéve ha "jól" volt használva. A 4 ajtós kocsik pakolhatósága finoman szólva sem jó és praktikus. A hátsó lökhárító azon része valóban nem a legjobb.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Declare
őstag
válasz n0rbert0 #33865 üzenetére
Kepek alapjan abszolut nem rossz! Xenon, börüles, belsö is eleg szep allapotban van, futas is lehet realis. Külsö illesztesekhez nem tudok hozzaszolni.
Szervizkönyvnek nezz utana, irjak, hogy van, az sokmindent elarulhat a kocsirol.
Az mit jelent, hogy jobban illeszkedik a stilusodhoz? Ezt nem igazan ertem. Egy benzinessel is lehet 5000es fordulat alatt autozni
Masik kerdes hol hasznalod az autot? Azaz jellemzöen ingazol napi mondjuk 2x30km eket, vagy jobbara hosszu tavu utjaid vannak (pl egyhuzamban mesz legalabb 40-50 km eket)? Mert ha igen akkor lehet jo a dizel. Varosban es helyben forgolodva, sokat inditva/leaalitva hasznalni nem vennek dizelt.
A masik, hogy azert ennek az 1.9 dizelnek (az 1.7 nek is) van am nehany betegsege, ami ebben az idöszakban varhato es nem 2 filleres. Pontosan motorkodra nem tudom, de Astraban bizony van es nem gondolom, hogy a vectraba a valto es motor annyira elterne. Astranal a 6 sebesseges valto eseten 150k km körül a kettöstömegü es valto sok esetben megadja magat ez kapasbol 2-300 ezres tetel minimum Magyarorszagon is (Nemetorszagban az en 1.7cdti astram elözö tulaja közel 3000 eurot fizetett erre a storyra).
Ha varosban hasznaltak / hasznalnad Te is, az egr szelep koszolodas es tisztitas/csere könnyen elkepzelhetö, illetve a turbo is egy kenyes pont, valamint ha van benne dpf (reszecskeszürö) az is problemaforras lehet.
Ha hoszabb tavra, hoszabb utakra hasznalod jo kis kocsi lehet, de amiket irtam azoknak utana kell nezni/kalkulalni kell velük is sajna.
-
AMD Power
titán
válasz n0rbert0 #33875 üzenetére
Persze. Mint mindig lehet szerencséje az embernek és jó sokáig nem lesz baj vele. De persze fel kell készülni mindig a legrosszabbra. Opelnél amúgy van mód rá vásárlás előtti átnézésre ha beviszed hozzájuk. És egyben le is lehet kérni minden infót az autóról.
A 5 ajtós dolog meg csak tanács. Hiába az 5xxl csomagtér ha egy nagyobb cucc alig vagy egyáltalán nem fér bele.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
sitotomi
tag
válasz n0rbert0 #33877 üzenetére
Március-április határán vettem Vectra C 2.2 DTI-t, ismerőstől.
Minden ismerősöm, autószerelők, mindenki lebeszélt a CDTI-ről... Azt mondták sokkal jobban tettem, hogy vettem egy 5 évvel öregebb, normálisan karbantartott DTI-t. Egyébként nem is bántam meg.Nagyjából úgy használjuk, mint ahogy Te is tervezed.
Napi fix 25-25 km az 5-ös úton + plusz a bolt, ilyesmik, havi 1200km mindig megvan.
Alig eszik valamit, nincs hajtva ilyenkor. Nyáron 4,8-elmentünk, de 5,1-nél nem volt több soha, most téli gumákkal már 5,2-5,3. (Bár, ahogy itt már párszor beszéltük, és monitor.de-n látszik, senkinek nem eszik ilyen keveset a kocsi... Én nem értem, hogy vezetnek. )
Nekem meglepetésre Dabas-Prága (2 hete) 5,4 lett összesítve... mondjuk párszor (2-3x) megkarcoltam a 200-at a cseh pályán...Enyém 4 ajtós, és nem volt még, amit ne raktam volna be a csomagtartóba... Bár kétségtelen sokkal szebb a GTS (számomra), és biztos ennél is jobban pakolható (én is olyat szerettem volna).
Barátokkal, 5 ember le a balcsira, egy heti cucc, "okos" pakolással befért minden.
Mivel dönthetők a hátsó ülések, hosszú dolgokat is be tudsz pakolni.
A hátrány, hogy olyan mély a csomi, hogy alig érsz be a végébe, úgy hogy ne kend össze magad a lökösön, bár sztem ez a gts-nél is így van. (185 cm vagyok)125Le alatti dízelt nem vennék (1420/50kg? + emberkéknek kell ennyi minimum szerintem)
Előrebocsájtom, ez mind személyes vélemény, biztos nem egyezhet mindenkiével...
-
Declare
őstag
válasz n0rbert0 #33875 üzenetére
En pl jobban szeretem a benzines karakteret, plane a turbo benzines
Nekem is dizel van 1.7 cdti H astra. Jo kis auto. Par aprobb gondom van vele, amit most nyomozok, lehet hogy egy reszecskeszürö tisztitas vagy rosszabb esetben turbo tisztitas kell majd neki...egyebkent mas semmi többletet nem kellett eddig a dizelessege miatt raköltenem (most a nagyszerviznel volt EGR pucolas kemeny 1000 ft os töblet költseggel ). Cserebe jol fogyaszt (5,8 l/100 a tankolasaim atlag a kb 15k km alatt)
Egyelöre nem bantam meg a dizel dolgot (itt Nemetorszagban eleg komoly, most per pillanat 75ft/liter a különbseg a gazolaj javara). Ha ehhez hozzaszamolom a fogyasztas elöny minimum 2 liter/100 km-t megint csak a dizelnek akkor azert ezzel erdemes mar szamolgatni. Persze mindig irtam is, hogy majd azert meglatjuk mi lesz a vegen a merleg ha ilyen dizeles nyügüket esetleg kell orvosolni/pucoltatni stb
Majd irj milyen a kocsi ha sikerül megnezni! Ja es azt a kettöstömegü / valto dolgot külön nezesd meg mert az sanszos, hogy akarmilyen gazdaja is volt de ennyi km körül felujitasra / cserere szorul es az ahogy irtam is nem 2 filler. Esetleg az arban azzal valamit alkudhatsz velük.
-
w333
félisten
válasz n0rbert0 #42794 üzenetére
Hát nem tudom ... én Vectra C20NE most cseréltem a km. órát (természetesen használtat vettem) bekötöttem és ugyan úgy működik mint a régi annyi különbséggel hogy ezen már működik a megtett km számláló (alul amit lehet nullázni) és a felső is, míg a réginél ez a km számláló kiakadt megállt magától
Szóval szerintem semmi köze nincs hozzá ott valami más gond lesz, a kattogást pedig a km óra spirál csinálja ... biztosan megfelelőt vettél hozzá ? illetve a km óra hátulja amire rácsatlakozik a spirál az nincs elkopva ? vagy normálisan csatlakoztatva van ? a spirál vége ami az órához csatlakozik erősen ajánlott gépzsírral bekenni, pontosan ezt a részét !
Munkába menet, útközben egyszer csak a km óra nem mutatott semmit és a kocsi leállt (mintha kulccsal leállítottam volna és csak gyújtást adtam volna rá
Én arra tippelnék hogy a kormányborítás alatt lelazult a gyújtáselektronika (kulcselektronika) egyik kis vezetéke és emiatt csinálta
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
-
-
w333
félisten
válasz n0rbert0 #42832 üzenetére
1. Mikor lelassítasz akkor leáll az autó és gyújtás sincs rajta ?
2. Ezt a hangot a fúrógép vagy az óra adta ki magából ? mert ha az óra akkor ajánlom hogy hasonlítsd össze az új spirált a régi spirállal mivel én azt gondolom hogy a spirál vége ami csatlakozik a km. órához vagy elvan kopva vagy kicsi ezért a belsejében túlpörög emiatt kattog illetve a km/h tű is ingadozik
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
válasz n0rbert0 #42872 üzenetére
Most ahogy látom a spirál már nem kattog (szóval ez nem spirál hiba)
Szerintem a km óra tű azért ugrál mert az óra belsejében kikoptak a fogaskereket másik autóban biztosan jól működött ? fúrógéppel próbáld megtekerni !
Még a váltó részénél nézd meg a spirált hogy nem ott van valami hiba ?
Őszintén a spirál 2 végét kéne megnézni hogy a váltó és az óránál ez a négyszögletű fém pontosan beleilleszkedik (nem lóg), ezalatt az értem hogy nem pörög benne túl a spirál és emiatt ugrál a km. tű ?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Markizmark
addikt
válasz n0rbert0 #42886 üzenetére
állítólag a km óra műszeregységének a hátulján van egy jeladó és a motorvezérlő innen tudja hogy az autó mozgásban van
Valószínűleg akkor innen tudja F astrán a közép kijelzőre kiírni, hogy mennyivel haladunk. Elvileg az oda kiírt érték pontos is, ha megfelelő a kerék méret.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
gban
Közösségépítő
válasz n0rbert0 #43783 üzenetére
Az 99% hogy nem kompatibilis az OBD2-vel.
Nekem 2000-es, X14NZ, abban is ilyen, de nem kommunikál vele a computer.
Utánaolvastam régebben, emlékeim szerint az F-ből csak valamelyik 1.6-os ami kezeli.
De keress valakit akinek van kütyüje, és próbáljátok ki.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
kriszpontaz
veterán
válasz n0rbert0 #43780 üzenetére
Corsa C 1.2 -höz a fórumról vettem, de gyakorlatilag EZ a kütyü lenne az. Vagy ez.
ODB2 kompatibilis járművek listája Opelből.
ScanMyOpel progival használom, de teszteltük BMW E46 Touring 320D-vel, Astra G-vel, Corsa C-vel. Eddig minddel működött. Ezen nincs USB csati (csak BT képes) de ha olyan kell akkor van olyan verzió is belőle. Nekem bevált.
A ScanMyOpel progit meg különösen ajánlom.[ Szerkesztve ]
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz n0rbert0 #45341 üzenetére
Vaterán vagy egy eladó, aki kézileg, egyedire gyártott szoknyákat árul, ha érdekel privátban megadom az eladó felhasználónevét.
Adott hozzá kis cetlin utasításokat, nem volt egy nagy ördöngösség, de azért leírom nagyjából (meg amennyire emlékszem ):
Váltó:
Keret lepattint, régi rögzítést eltávolítani (nekem végig tűzőgéppel volt oda tűzve, nem szórakoztam vele sokat, körbevágtam óvatosan szikével), teljesen felhúzni kifordított állapotban a régit, gyorskötöző elvág, gombon keresztül lehúzni, majd rá az új ugyanígy (az újban nem gyorskötöző, hanem zsinór volt, amit szépen meg lehet kötni), megkötés, visszafordít, ráhúzni keretre, elején és végén van 2 nyelv, addig kell ráhúzni a szoknyát, keret vissza, eligazítani a szoknyát.Kézifék:
Előtte lévő tárolórekesz ki, lesz egy csavar a kézifék előtt, ami a keretet tartja, azt ki, keretet kipattint, régit eltávolítani (megoldás ua. mint váltónál ), újat rá (érdekes, hogy mindkettő okdalán van 2-2 nyelv, a szoknyán meg 2-2 kivágás, de valamiért ez is végig volt tűzővel nyomva), oldalakon 2 nyelvbe oda szépen belebújtatod, keret mehet vissza, csavar is, tárolórekesz is (a szoknya elején lévő nyúlványt a tárolórekesz fogja oda szépen), szoknya igazítás.Röviden ennyi!
Ui: 1992-es F Astra, nem tudom másban így van-e
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
beg
veterán
válasz n0rbert0 #56041 üzenetére
Cseréld ki azt a darab szerinted drótot egy tescos 800ft-os antennára. Meghallod a különbséget csak nem a tescos javára.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
sziku69
senior tag
válasz n0rbert0 #56044 üzenetére
Nekem is ugyanez volt problémám a kombi f astrámmal. Szétbontottam a rádiónál is, és az antennánál is. Nem találtam hibát a csatlakozóknál. Persze kb. annyit értek hozzá mint Te. Nem volt kedvem(mert nem értek hozzá) átvezetékezni az egészet. Volt egy pici antennám ami egy hordozható dvd/tv lejátszóról maradt meg. A csatlakozója is épp jó volt, ha jól emlékszem. Az antennát elrejtettem a box mögött.(csak próbaképpen) Sokkal jobb volt a vétel.
Persze ez csak ideiglenesen megoldás. -
nagyúr
válasz n0rbert0 #58099 üzenetére
Nekem már kitört a 2 csavar a talpból.Egy bontóból jöttem haza,láttam egy Opel boltot,gondoltam megállok és megkérdezem.Azt mondja az eladó,rémlik neki az egyik doboz alján van valami ilyesmi talp,mintha Calibrához rendelték volna pár éve,de nem jöttek érte.Megtalálta,GM-es origin zacskó,megnézte a számát,igen,Calibrához való.Elhoztam 11 ezerért-tudom nem olcsó,de már untam a járkálást és telefonokat,ez meg tuti és zsír új.
Ma fel lett rakva,aztán vettem egy gyárinál rövidebb-és vastagabb-antennát is hozzá. -
-
Petyyyyy
addikt
válasz n0rbert0 #89912 üzenetére
Figyelembe véve az autó értékét: igen, nagyon sok. Ha utána számolsz, könnyen eléred az autó árának felét/harmadát a javítással.
Másrészt nincs lehetséges maximum, ez egy olyan műfaj, ahol könnyen el tud borulni az abakusz.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
mephi666
nagyúr
válasz n0rbert0 #104621 üzenetére
pedállal nem lehet kiíratni az aktív hibakódot, mint B Zafiránál? (gázra-fékre ráállsz, nyomva tartod mindkettőt és úgy kapcsolod rá a gyújtást, de nem indítasz)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris