-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
farkas-j
őstag
válasz pvt.peter #83271 üzenetére
Benzines vagy diesel, ezt neked kell eldöntened, mégpedig az alapján, hogy hogyan használnád és mennyit mennél vele. Dieselt csak akkor éri meg venni, ha nem rövid távokra használnád és relatíve sokat mennél vele. Így már összemérhető a magasabb szervízköltség a kevesebb fogyasztással és nyomatékosabb motorral.
Nekem csak 1,4-es benzinessel van tapasztalatom. Az első Meriva A-t ( Z14XEP) 11 évig használtam, utána a lányomnak ajándékoztam. Utána vettem egy Meriva B-t (B14XER), amit jelenleg is használok. Imádjuk mindegyiket! Gondolom a korosabb A verzióban gondolkodsz. Szerintem nagyon jó autó! Ha nem vagy hajtós típus, akkor nyugodtan vedd meg az 1,4-es benzinest. Hálás, relatíve igénytelen motor. Ha korrekt oljcseréje van (időben 10-12ekm-enként megfelelő olajjal) akkor nagyon sokáig megbízhatóan elmegy. Olajcserétől olajcseréig az olajszint szinte nem változik. Egy "típushibája" van, a twinport szelep rudazat szokott kikopni, és az zörög is egy idő után. A miénknél még nem jelentkezik (kopp kopp). Az 1,6-os benzines hajlamosabb az "olajfogyasztásra". Az 1.6-os "típushibája" lehet a szelepfedélben lévő gumimembrán elöregedése, megrepedése.
Meriva A-ná előforduló hiba szokott még lenni az elektromos szervó rendetlenkedése. Ami viszont szinte minden Meriva A-nál (és jó néhány Opel típusnál) előfordul, az a csomagtartó ajtó kábelátvezetésnél a kábelek törése. Ezen már mi is túl vagyunk. Egy röpke óra alatt házilag is javítható, ha a forrasztás, barkácsolás nem áll messze tőled.
A lényeg, hogy szerintem egy nagyon megbízható, praktikus, szerethető autó! Én egy percig nem bántam meg, hogy ezt a típust választottam!Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Declare
őstag
válasz pvt.peter #83271 üzenetére
Tenyleg az a kerdes, hogy mennyi km t mesz es milyen körülmenyek között (ahogy irtak is).
Sok km es azok is jobbara hosszabb tavakon (ersd kb min. 15-20k km evente es ritka, hogy 1-2 km eket mesz). Emellett van ugy KP-d hogy mondjuk egy fel millio akar mikor rendelkezesre all, veszhelyzetben, javitasra, akkor dizelt vennek.
Ha sok a rövid tav, 5-10k km t mesz evente, vagy nagyon ki van centizve a büdzsé, akkor jobb a bekesseg es benzin.
Ha dizel es van merivabol is az isuzu motoros 1,7 cdti akkor az egy nagyon ajanlott motor.
-
-
adorjant
senior tag
válasz pvt.peter #84033 üzenetére
Az 1.8 alapvetően jó választás, de ilyen korban már sok minden előfordulhat. EGR nincsen benne, de az lenne a legolcsóbb hiba kb
Futómű, kuplung valószínűleg valamilyen szinten biztosan szervízre szorul, ott pedig el lehet tapsolni némi pénzmagot.
Az olajfogyasztásról mit lehet tudni? Ha a visszajelzőnél látod, az már régen rossz. Vagy a fedélzetire gondolsz, amikor jelzi, hogy ellenőrizd az olajszintet? -
Petyyyyy
addikt
-
Declare
őstag
válasz pvt.peter #84059 üzenetére
"Nem az "olajos kanna" világított, hanem vmi más. A lényeg, hogy már nem jelez semmit sem olajjal kapcsolatban."
Igazabol tök mind1, mi jelzi, a lenyeg, hogy akkor eszi az olajat. Neten en utanna neznek, adott tipusnal ez mennyire jellemzö. Ha sokan irjak, akkor ez van, nem feltetlen gond, csak mindig legyen a csomagtartoban egy literes olaj
Meg ugye nyilvan az sem mind1, hogy mennyi idö alatt ette meg ezt a 2dl olajat? Ket olajacsere között....ok es az heny km? 10-15-30k km? Mert azert ha mondjuk 10k km alatt megeszik 2 dl olajat, az nem biztos, hogy jo. -
Declare
őstag
válasz pvt.peter #84065 üzenetére
Mondjuk 10 k km enkent 2 dl olaj az azert nem keves. Mondom nezz utanna a forumokon, ahol van ezzel a motorral tapasztalat. En igy elsö hallasra sokallom.
(#84067) B-L-A-C-K ugy erti, hogy ott mar cserelni lehet az olajat. En a sajat automban 10-15k km között csereltem az olajat. Neked is ezt javasolnam
GM olaj nyilvan nem a legjobb....a legolcsobb olajok köze tartozik es ami a legolcsobb, az nyilvan valamiert a legolcsobb....en a Liqui Moly olajat hasznaltam es szerintem nagyon jo. Szepen egyenletesen jart a motor, nem volt olajfogyasztas. Egy csaladi 1.4 TSI be is vittem a bele valo Liqui Moly-t es ott is erezhetö jaraskultura javulast tapasztaltak töle. Ki kell probalni több olajat, de szvsz erdemes erre figyelni, hisz megis csak a kenes egy kulcskerdes a motor elettartama szempontjabol.
[ Szerkesztve ]
-
dSERiES
senior tag
-
dSERiES
senior tag
válasz pvt.peter #84481 üzenetére
Nézd csak itt van egy online EPC, cikkszámokkal ki tudod matekozni mi kell neked: link
Talán itt vannak a mosó cuccai.
@84482 LaciCRM: pont azt akartam kérdezni hogy honnan jött hogy laguna koptató kell de meg is válaszoltad hogy szoktak tenni B-re, jól mutat
[ Szerkesztve ]
⊿sff⊿
-
sziku69
senior tag
válasz pvt.peter #84765 üzenetére
C Corsánál nekem úgy sikerült, hogy
simán kinyitod kulccsal.
beülsz, becsukod az ajtót.
gyujtást adsz rá, majd zár nyit gomb, és újra zár nyit gomb.
majd leveszed gyujtásról.Ha így nem megy akkor próbálj meg fordított kombinációt. de mindig vedd le utána gyujtásról.
Hátha...
Persze ez csak tipp a Vectrához. -
Def26
félisten
-
Szada85
aktív tag
válasz pvt.peter #85087 üzenetére
Esetleg itt, vagy itt olvass utána, elég összetett, és több biztihez is írja a Central Control Unit illetve a Steering Column Control Unit-ot, én abba az irányba kutakodnék.
Elvileg az enyémben csak akkor csippan egyet övhasználat miatt, ha nem vagyok bekötve akkor, amikor elfordítom a kulcsot a gyújtáskapcsolóban. Utána egyszer-egyszer gurultam már pár métert pl. mosóban, hosszabbat persze nem, de akkor nem rikácsolt tovább.
-
Tikakukac
titán
válasz pvt.peter #85218 üzenetére
Még eszköz sem kell hozzá. Szépen összeszámolod hány A összesen amit rá akarsz dugni és megnézed mekkora a bizti. Ha több, mint amennyi a biztire van írva, akkor bukta. Ha kevesebb, de kiég, akkor viszont az eszközöket kéne megnézni meg a foglalatot.
Nekem ki lett szedegetve minden cuccnak biztitáblából extra kraft. De esetedben röhögve kéne mennie mindennek. 10-15Aa azért van a szivarban, te ennek a közelében sem vagy.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
toth_janika
őstag
-
Tikakukac
titán
-
Markizmark
addikt
válasz pvt.peter #85681 üzenetére
Itthonról vedd az ilyesmit, ne Te legyél aki "behozatja". Nagyon nézik a vámon az autódiagnosztikát és nyilván hamisított cuccot fogsz venni, licensz nélküli szoftverrel.
Itthon keress olyat vaterán pl, ami már az országban van. Nekem is van, 12k körül volt. Az eredeti az több, mint 10szer ennyi.Vagy mint ahogy Tikakukac is írja, EU-n belülről vegyed. Pl a Gearbest-nek van EU raktára, körül tudsz nézni abban is, hátha pont van amit keresel.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Tikakukac
titán
válasz pvt.peter #85681 üzenetére
Nem a megbízható cuccal van a gond hanem azzal, hogy egy levelet fognak majd küldeni a NAV-tól, benne egy zsíros összeggel, amit be kell fizetni.
Ha rendelsz, akkor most már csak EU. Január óta kegyetlenül rámentek a hatóságok.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Petyyyyy
addikt
válasz pvt.peter #85880 üzenetére
Sajnos itt nincs meg az ECO gomb, ami pl a Corsa vagy Astra klímapanelen igen, így ha nincs időd figyelni a kijelzőt, egyszerűen nullára tekered. Mivel mínuszba nem tudod, így nyugodtan tekerj rajta egy rendeset.
De lehet Szada tud erre valami jobbat.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Szada85
aktív tag
válasz pvt.peter #85882 üzenetére
Igen, a központi tekerö-nyomógomb potmétere hajlamos letenni a müszakot elöbb vagy utóbb, ilyenkor a legváltozatosabb tüneteket tudja produkálni.
Egyébként valóban benyomva jutnál abba a menübe, ahol effektíve ki-be tudod kapcsolní a klímát magát, más esetben pedig marad, amit Peti is írt, hogy 0-ra tekered, csak ugye akkor semmilyen befúvás nincs.
Mivel már engem is utolért ez az átok a gombbal, az enyémben a nyomás funkcó döglött meg mostanra szinte teljesen, így nekem megy a klíma folyamatosan, ha nem akarom, akkor én is 0-ra tekerem jobb híján.
Javítják egyébként a Vectra Clubos arczok közül többen is, hónap végi hazalátogatáskor nekem is javíttatva lesz.
-
Szada85
aktív tag
válasz pvt.peter #85884 üzenetére
Facebook-os csoport, rákeresel hogy Vectra C, Signum Club Hungary, és máris dobja a találatot.
A csatlakozáshoz van egy rövid kérdezz-felelek feltételül (nem engedik "felhígulni" a klubbot, tényleg csak az léphet be, akinek ilyen autója van), visznont olyan a közösség, amilyet én eddig nem láttam. -
polk
csendes tag
válasz pvt.peter #85884 üzenetére
Ugyanezzel a hibával küzdöttem én is. Ki kell szedni a klímapanelt, csatlakozókat lehúzni, majd szétszedni. A hardcore arcok leforrasztják a mikrokapcsolót és új forrasztást kap, a kevésbé hardcore emberek - köztük én is - kontaktspray-t fújnak a kapcsolóhoz (ne wd40-et). Nálam tökéletesen működik azóta, de állítólag nem bír sokat, bár eltelt már elég sok idő és még jó.
-
Szada85
aktív tag
-
Tikakukac
titán
válasz pvt.peter #86699 üzenetére
Óvatosan ezzel a mókával. El sem hiszed milyen hamar lehet tűzlabdát csinálni egy kocsiból.
Jobb hátul az ülés alatt van a tank belülről elérhető része amin a pumpát lehet pátyolgatni. Ülés ki, kárpit ki és lehet csekkolni. Benzin szag nem játék. Fateréknak anno egy garázs és egy kocsi ment rá egy repedt kis műanyag csőre.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz pvt.peter #90153 üzenetére
Ha megnézed a táblázatot, R16-nál ET41 szerepel. Az R16 ET44 simán feltehető, (ez volt a kérdésed) annyi lesz a különbség, hogy az autó nyomtávja 6mm-el keskenyebb lesz.ET jel, és a Keréktárcsa jellemző méretei
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Sorozatok
- GoPro Topic
- Faragott a Radeon RX 7700 XT árán az AMD
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Hobby elektronika
- Óra topik
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban