-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz Petyyyyy #57742 üzenetére
Amúgy a nyolc szelepes 1.6 szerintem simán jó pályázni, sőt, inkább arra lehet jó. Városban viszont a 16 szelepes szuperál jobban, az jobban ugrik.
Ha jól kihuzatod akkor igen.
Csak összehasonlításképp:
F astra 1.4 8v: max.: 102Nm/2800RPM
F astra 1.4 16v: max.: 125Nm/4000RPMApósnak van 16v, de az enyémet dicsérte, hogy mélyen is húz.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Vesztor87 #57751 üzenetére
Azért ezt nevezhetjük lineárisnak, attól még hogy nem 0-ból indul.
Van otthon lementve egy nyomaték-teljesítmény görbe X14NZ-hez, majd lehet hogy belököm ide.
Egyébként az is érdekes, hogy a 16v és az én 8v-m ugyanúgy 2-3-ban tudott csak Pécs-Orfű között 4 emberrel hegyet mászni, mivel az após nem forgatta el 4000-ig a 16v-t. Még így is úgy éreztük pár kanyarban, hogy lefordul a felniről a gumi.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Vesztor87 #57756 üzenetére
A szimpla lendkerekes dízel még nem esik szét akkor se ha mélyről huzatod. Sajnos ma már a legtöbb 10 éves is kettőstömegűvel van szerelve, hiába húz 1500-tól mint a vaddisznó, ha 2000 alatt tönkremegy a lendkerék. Apám is szereti nyomkodni a TDCi-nek mélyen, élvezi h 1500-nál 300Nm a nyomaték.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz trassher #57771 üzenetére
F13 és F13 között is van áttétel különbség. Az csak a nyomatékot jelöli, az áttételt nem. X14XE motorra is F13-at szerelnek, de "rövidebb", mint az X14NZ-re szerelt F13. Após megunta a pörgést és vett egy bontott 1.6-os váltót amiből az 5. sebességet otthon áttette az övébe.
(#57775) trassher Ezek alapján még a fokozatokat is cserélgetheted szabadon, bizonyos határok között. Az 1.6-os váltóban már vastagabbak a fogaskerekek, de az még lazán elfért benne.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz tboy93 #57779 üzenetére
Á én nem gyilkolom, én ezzel munkába járok és havi 50k amit eltankolok. Próbálom minél jobban lent tartani a fogyasztást. Pályán is csak kényelmes 120km/h - 3500rpm-el közlekedek minden nap. Így 7-7,2 liter/100km.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz máyköl #57985 üzenetére
(#57984) Declare
Unalmas vagy nem, elég ha jól megy. Hegyen völgyön húzzon, 5 emberrel se kelljen visszatenni 3-ba egy dombon, lehessen vele jól előzni, ne kelljen folyton szerelni, ne fogyasszon sokat, vigyen el minden nap munkába, vigyen el kirándulni, télen legyen benne meleg, nyáron legyen benne hideg, legyen benne elektromos ablak/tükör (fűtött), állófűtés plusz pont, stb. És legyen biztonságos. Egy 2004 körüli V70 ezeket tudja nyújtani, nekem megfelelne.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Informálódtam már a topicjában, ki kell próbálni, ha jól megy, nem rángat, hidegen melegen szépen vált akkor meg szabad venni. Persze nem árt alaposan körbenézni, de kifejezetten típushibája nincs. Ettől függetlenül le lehet rúgni. Szakival vagy jó füllel kell menni.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #57992 üzenetére
Abban mondjuk szerintem azert ne ringasd magad, hogy egy 14+ eves akarmilyen dizelre nem kell majd költeni...mindenben öregszik minden sajna .
Természetesen számolok ilyen dolgokkal, hogy kettőstömegű, turbo, talán porlasztó. CR szivattyú kopása még a PSA motoroknál sem jellemző. Ez a 3 dolog pedig egy dízelmotornál olyan, mint egy szilent, kopó elem. Éves szinten 160 ezer pénzt spórolnék a fogyasztáson, ez azért fedezné a pár évente előjövő dízeles hibákat. Ez bele van kalkulálva. De ezeken felül ne legyen baja, ne csússzon be a hüvely, ne legyen gátrepedéses egy típushiba miatt például. Egy D5 motor ilyenektől mentes.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
Háj!
Meg tudja valaki mondani a csapott hátú F hátsó csillapítójának kinyújtott illetve összetolt méretét? Van otthon egy jó csillapító szett, csatlakozási pontjai is stimmelnek, de nem tudom milyen hosszú kell bele.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Ahogy jönnek a melegek és tartósan 95°C felett van a műszer szerint a víz így 6.8 lett a legutóbbi fogyasztásom. Ez munkába járással jött össze, napi 90km ebből 50 pálya. Eddig 7.2, 7, 7.5 volt. Télen, városban több volt, mint 8.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz trassher #59634 üzenetére
Már pedig illene inni és fekve sz**ni mint a kafferbivaly. Cimborákkal kell ünnepelni, én is csináltam házibulikát amikor kiadták a diliflepnim. Mérnöki munkára fel kell készülni, ép ésszel nehezen lehet bírni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Stauffenberg #59745 üzenetére
A Volvo az Volvo ... akkor is, ha busz. Az ilyet nem tudom sajnálni aki "asziszi...".
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #59876 üzenetére
Én meg vettem 650-ért tesco-s egybelapátot, április eleje óta mentem 6000 kilométert, rohadt sok eső volt de már itt-ott csíkoz a sok fáról ráeső getva miatt, hiába rázom le mindig, na meg nyomot hagy a sok 120-nál keletkező bogárhulla is. 2 hónapig még jó lesz, addig nem zavaró.
(#59877) diegho: Hiszek neked, de ha nem indokolt akkor minek térjünk el az eddig használt viszkozitástól fölfelé?
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #59969 üzenetére
Mostanában az enyémnek is utána kellett tölteni a 2 csere között, mondjuk érthető mert annyit mentem 2 hónap alatt, mint eddig 1 év alatt. Kellett vennem 1 liter olyat ami benne van, mert ami cserekor megmaradt 4-5 deci azt már utántöltöttem a 6000km alatt. Nyár végén legkésőbb megint lesz csere akkor kipróbálom a Valvoline MaxLife 10w40-est, hátha csöndesít a kis dízeles X14NZ-men.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #59988 üzenetére
Az égvilágon senki nem tudja mitől van a zaj, új minden tőke, új minden himba, új minden szelep és himba közt lévő nyomó elem, a vezérműtengely nem kopott, nem a hajtókarcsapágy kopott mert az már kikönyökölt volna a 2 év alatt. Vezérlés is jófajta, minden belevaló. Az olaj sosem gagyi, öblítettem már erre való adalékkal és fékolajjal is. Most Castrol Magnatec 10w40 van benne, előtte a rövidtávok miatt Eneos valami 5w40 volt.
Egyik öreg szaki szerint a dugattyú maga kopott és néha kóvályog. Ami érdekes, hogy hidegen hangosabb, 95 fok felett nagyon halkan jár és hidegen sem mindig zörög. Valami mumus lehet benne, de sokat látott faterom szerint sem hajtókaros ("hobbiból" mi magunk szoktuk generálozni a munkaautóinkat, egy kopott siklócsapágy zaja a fordulattal erősödik, az enyém csökken) és menni fog ez még alattam amennyit kell, semmi olyan zaja nincs ami miatt megállna alattam a pályán, de azért nem forgatom szét, mindig 3500 rpm és 120km/h körül pályázok. A lényeg, hogy teszi a dolgát szépen, 6.8-ra jön ki a fogyasztás már sokadik teletank óta (minden héten 40 liter elfogy), ha lenyomom neki akkor a gyári adataihoz képest is jól húz, gyönyörű a szívászaja is egy-egy dombon felfelé amikor koppra nyomom a gázt, 4 személlyel is tartja a 100-at kapaszkodós dombon felfelé. Egyedül a hangja zavar néha. Mennie kell még alattam 40ezer kilométert a következő 2 évben, aztán nézek egy Volvo-t talán, vagy valami más nagy dög dízelt.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz zolikaDB #60362 üzenetére
Gólyaláb ki-be ... a csapágy párszáz max 1-2 ezer Ft. A szerelés cigivel kávéval tökvakarással szerintem 2 óra.
Mivel mindent otthon csinálunk ezért fingom nincs mi az óradíj amivel számolni kéne. Mohácson 2500Ft körül van pl.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #60620 üzenetére
Nem kell neked 5 liter, vegyél 3 litert és mellé 3 liter ioncserélt vizet (így 50-50%-ban kevered). Szerintem bármilyen alumínium-barát fagyálló jó lesz bele.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz trassher #60664 üzenetére
Ja max le kellett volna zsugorozni vagy jól betekerni szigszalaggal vagy bandázzsal.
Próbáld meg kiszedni a szondát úgy, hogy felmelegíted a kipufogót és mélyhűtőben előre behűtött kulccsal menj rá. Vékony izzítóknál szokott működni ahol félő, hogy beleszakad a hengerfejbe.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen