-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
-
Markizmark
addikt
válasz Luck Dragon #68766 üzenetére
Törzskönyve van és semmi más, ami kártya szerű.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz HoaryFox #68902 üzenetére
Akármikor vették vagy íratták át fedezetlen időszak nem lehet. Vételkor kellett volna azonnal kötni kötelezőt, minden más csak ezután jöhet. Ha nem a vétel napján köt kötelezőt akkor fedezetlenségi díjat kell fizetnie. Olyan nincs, hogy senki nem állja a vétlen kárát ... pont erre van a fedezetlenségi díj ami egy "közös alapba" kerül és abból fedezik az ilyen eseteket.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz trassher #69313 üzenetére
Gondolom X14XE. Após F astrája is ugyanezt tudja, 5-ben 100-nál 3000 megvan, de ő megunta és vett egy 1.6 F astra váltót amiből az 5. sebességet áttette az övébe otthon. Most 2200-2300-at forog 100-nál.
(#69318) AMD Power: 16 szelepes motor, forgatva van csak ereje.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #69617 üzenetére
Lett mérve kompresszió? Az átszakadt hengerfejtömítés nem csak időnként csökkenti a kompressziót, hanem egyre jobban elengedi. Végén már alig akar indulni. A tiédnek más baja lesz szerintem ... A habosodás a hideg miatt van. Mennyire fogy a vized?
Kollégám éppen tegnap rakatta rendbe az autóját, tömítés csere volt, 8 hidrotőke, vezérműtengely szimering csere, hűtő rendszer mosás. Összesen munkával együtt 52k, és 2 nap. Az a 200k erős túlzás.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #69626 üzenetére
Az F-ed akkor ér 350-400k-t, ha találsz egy gyűjtőt aki értékeli, hogy nem rohad. Egyébként 250-300k amit max el tudnak kérni értük.
Az enyémet lassan 3 éve vettem 260-ért. Kicsit lefingott belsővel, apró rohadásokkal, de műszakira készen. Azóta locsoltam rá pénzt, beltér rendben van, hidrotőke, himba mind új, drága olajakat kap drága szűrővel. Hangszórókat cseréltem, rádiót, gyári ködlámpákat tettem be, normális menetfényt tettem fel, gyári elektromos ablakemelőket tettem be. Mégse tudnám 300-nál többért eladni.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #69640 üzenetére
Volna egy elméletem ... szarakodó hidrotőke is lehet ez. Időnként feltámaszt és kicsit lehet nyitva marad egy szelep, amin elmegy a kompresszió, csörögni is a tőkék miatt szokott a vezérlés. Más már nem nagyon lehet ... esetleg gyűrű törés.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz bandi0000 #69687 üzenetére
Kéne hozzá a 2. csavar is, hátha nem tömít rendesen féloldalasan.
Amúgy kívülről kap nyomást, nem belülről. Vákuum van az injektorházon belül, nem kéne fals levegőnek bejutnia.(#69688) mephi666 Egyik 2008-as Transitunkról is pattog le a festék random helyeken...
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #70867 üzenetére
Milyentől? Aki betartotta a gyári előírást? Nincs itt semmi gond, amit a gyárban beletettek az bírja, jobban mint amit utána bele fognak tenni...
Bátyám pl tipikusan az a fajta aki nem tudja mitől megy az autója csak hajtja. Egészen véletlenül 120ezret ment egy vezérléssel a F astrája. X14NZ, a szerelője telefonál rá, hogy már régen látta az autót. Simán kibírta pedig jelentős a többlet.
Ugyanígy lehetséges, hogy az 50ezredik után elszakad a 2. évben.Attól hogy rá van írva, hogy 150ezer km és 10 év, még nem fog elszakadni a 151ezredik km-nél a 11. évben.
Főleg nem a gyári.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Ugye már szerintetek is eljött a nyári gumi ideje? Ha már dob leszabályzás miatt levettem a hátsó kerekeket akkor kompletten feltettem a nyári szettet. Reggelente egyelőre majd 100 helyett csak 80-al fekszek be a kanyarokba...
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Benzin vs Dízel témához.
Benzines autóm van, de van otthon 3 dízel is (szívó, elektronikus adagolós TD és Commonrail TD).
Napi 93 kilométert (évi 24ezer km + magán utak) járok munkába oda-vissza, ebből 50km pálya. Legalább havi 20ezret spórolnék az üzemanyagon, ha egy 1.7 CDTI H astrával járnék. Bár megbízható motor hírében áll az 1.7 CDTI mégis inkább vennék most per pillanat egy 1.8 benzines astrát, mind egy dízelt. Jól ugrik a dízel, de a benzines nyúlósabb és nekem még mindig sokkal egyszerűbb egy X18XE motor, mint egy CR dízel. Mindkettőt tudom mitől megy, lépésről lépésre (és tapasztalatom is van már a hibáik terén, esett már szét kettőstömegű, VP30 adagoló, fújt már ki a turbó is és most épp a CR kezdett el kormolni), de mégis ha ebben a pillanatban kellene választanom akkor maradnék benzinesnél.
Valahogy úgy vagyok vele, hogy ha a benzinesben elfordítom a kulcsot akkor az a motor járni fog 1 másodpercen belül -15 fokban is és ezt szeretem, egy "modern dízelben" pedig számomra sokkal szélsőségesebbek a viszonyok, mint a szívó benzinesben. Gondolok itt az üzemanyag nyomásra (1600bar vs. 3bar), a kompresszióra, a töltőnyomásra.Mindkét motorhoz van pro és kontra, de valamiért most mégis a benzin ...
Persze lehet jobban járnék a dízellel összességében még akkor is, ha a dolgok széthullanak benne.
De nekem inkább fontosabb a megbízhatóság.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #71586 üzenetére
Egyet értek azzal amit írsz, ha már van egy jó dízeled és gondját viseled, jó a vezetés technikád is akkor megbízható lesz és hosszú életű.
De még mindig ott a rizikó, hogy vásárláskor 100-szor jobban utána kell nézni egy dízelnek, mint egy benzinesnek. Azért egy nagyságrenddel igényesebb motorok a CDTI-k, mint egy szívó benzin, ezt lássuk be.
Ilyenkor hiába vagyok én gondos gazdája, könnyebben válik a előélete miatt egy CDTI pénztemetővé mint egy szívó benga.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #71674 üzenetére
52 literes a tank az nem baj? Ha túl töltöd szét marja a benzin az aktív szén szűrőt és elkezdenek a kis szén darabok vándorolni a szellőztető rendszerben és a vakuum csövekben.
Amúgy az én fogyasztásom is 7 liter. Pályás, országúti és városi vegyesen. De leginkább pálya.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #71851 üzenetére
Pár dolgon eddig túl vagyok idén ...
-szelepfedél tömítés csere + paszta
-új gyertyák, új gyújtás kábelek, új rotor, új fedél
-elosztó tömítés csere + paszta
-hűtőventilátor gomba csere + beépítettem egy leeresztőt
-újra védő csöveztem a motortérben a csupasz kábeleket
-hátsó lökhárító csere, mert az előző színe túl világos volt, öreg autó feelingje volt
-kp.zár motorokat rendbe tettem, 1 megszorult, 1 szakadt volt
-ablakemelő kapcsolót cseréltem
-ablaktörlő motort + mechanikát kompletten kicseréltem (méhben kibeleztem 2 szerencsétlen astrát) mert az enyém rángatózott
-hátsó ablaktörlő kart kicseréltem
-felszereltem egy gyári kesztyűtartó alatti polcot
-váltó gombot cseréltemAmi visszavan 3-4 héten belül:
-első lengőkarok hátsó függőleges szilentjének cseréje
-váltó kulissza szimering csere, mert fossa az olajat
-olajcsere
-új váltó szoknya
-új hátsó rendszám világítás
-új kuplung pedál gumiNyáron pedig kell pár centit hegeszteni a taposó lemezt ...
Aztán valamikor tanknyílásra időt kéne szánni mert kezd alakulni, bal hátsó kerékívet rendbe kéne tenni, mert kezd alakulni, bal első keréknél egy kis foltot kell javítani, bal hátsó ajtó alsó élét és a csomagtérajtó ablaktörlője körül rohad, ezeket kéne megcsinálni. Lehet, hogy ezek miatt inkább egy helyi lakatost keresek majd. Kell kevertetni Marseillerot színt is...Látszó lakatos munkákon kívül inkább mindent magamnak csinálok munka idő után és hétvégén, esetleg fater néha segít. Akna van, szerszám van, műszaki érzék van, így csak anyagköltsége van mindennek.
Mégiscsak napi majdnem 100km-t hajtom a gépet, megérdemli a törődést.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz HoaryFox #71857 üzenetére
Gondolom hidraulikus feszítésű a lánc, és alapjáraton az elégtelen olajnyomás nem tudja rendesen feszíteni emiatt csapkolódhat és zajos lehet.
(#71857) llwynog Ha tényleg nyúlott a lánc és az hajtja a szivattyút, attól még nem forgatja lassabban, mintha feszes lenne.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #71869 üzenetére
Valóban elég sok esztétikai beavatkozás volt idén, mert szerencsére motorikusan komolyabban nem igényel javítást. Tavaly is volt néhány javítás nyáron, a legkomolyabb közülük a hátsó lengéscsillapító fészkének kicserélése volt (flexelés, hegesztés), mert meg szerettem volna előzni a csillapítók beszakadását. Ezzel együtt betettem hátra 2 új csillapítót is.
Mióta megvettem (3 éve) rengeteg időt töltöttem a kipofozásával, vadásztam a bontott jó állapotú cuccokat. Az árának kétszeresét biztos rálocsoltam már. Sajnos eléggé lelakva vettem meg, felsorolni is nehéz lenne mi mindent javítottam már meg és cseréltem már ki, vagy szereltem be utólag.
Sajnos az idő vas foga több helyen kikezdte szegényt. Még nem döntöttem el, hogy belevágok-e a lakatolásba, vagy 2018 végén már nem viszem el több műszakira és lecserélem ... pont 20 éves lesz.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #71872 üzenetére
Ami az enyémbe "extra" be lett építve az egy jó menetfény szett, gyári ködlámpák, gyári első elektromos ablakok, csomagtér kp.zár és bluetooth kihangosítós rádió 2 új első hangszóróval. A többi pénz nagyrészt helyreállításra ment el. Olyan dolgokra, mint lógó tetőkárpit, repedt index búra, törött tükör borítás, repedt bal hátsó lámpa, rossz fényszóró magasságállító motorok, kutya rágta antenna, rossz ablakmosó motor, csattogó hidrotőkék, hullámos levélrács miatti beázás... Volt még 1000 ilyen apróság, ezért nem is folytatom.
Ja meg vettem 4 opel lemezfelnit és 1-1 garnitúra új nyári-téli gumi szettet. Gumishoz max centiroztatni járok.Viszont nem sajnáltam helyrerakni, mert én használom, én nézegetem és én akarom magam jól érezni benne.
Nincsenek extrák, de legalább rendben legyen ami benne/rajta van.
Éppen ezért nincs is értelme számolgatni mennyit költöttem rá és mennyit bukok majd rajta. Az idegeskedésen kívül hasznát nem látom. Egyáltalán nem vezetek vele kapcsolatban semmilyen költségtáblázatot. A fogyasztást figyelem, hetente tankolok 35 litereket. De ezt is csak azért tartom számon, mert ha drasztikusan megnövekszik a fogyasztás, akkor az hibára utal.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Hétvégén elég jól megterheltem a gépem ... 5 emberrel Papuk hegységbe mentünk horvátban.
Határon 40 perc állás, alapjárat, gurulás, víz 95 és 100 fok között végig. Ventilátor ki-be kapcsolgatott.
Utána a hegyre felfelé meg lefelé jött a jóság, 10km murvás köves sáros út. 1-2-be végig (de nem azért mert nem volt ereje, hanem mert ótvar f*s volt az út), felfelé is sokszor ment a venti. Nagyon sajnáltam, mert brutális hangok jöttek a kerekek meg a kárpitok felől, nagyon rázott az út.
Végül is azt kell mondjam rendben vette az akadályokat, visszahűtötte a venti a vizet is akármikor és azért lehetett vele haladni is, hiába 60 ló 5 személlyel és csomagokkal, 3500-ig pörgetve azért lehet vele gyorsítani.
Másnap, mikor üresen mentem vele nagyon meglepett mennyire húz és megindul.De többet nem vállalok ilyen úton fuvart... nem erre való egy F astra.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #71988 üzenetére
Tegnap délután megnéztem, fogyott valamennyi olaj, de ez nem csak az út alatt, hanem az elmúlt 3 hétben az 1500km alatt tűnt el. Itt-ott még mindig kiizzadja az olajat, pedig már lepasztáztam a fedelet és a gyújtás elosztót is. De még mindig csillog néhol a blokk, pedig telefújtam féktisztítóval mindenhol tömítéskor.
Víz szivárgás pedig 2 hete a hűtőventi kapcsoló csere óta megszűnt, csak ott engedte kicsit.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz h3lios #72300 üzenetére
Nekem télen az első sárfogó gumijaimat lopták le a házunk előtt... A bal oldalit nyom nélkül, a jobb oldalit már úgy tépték le. Bontottan vettem megint egy párt, azt már nem csak fülekkel tettem föl, hanem csavaroztam.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #73260 üzenetére
Honnan tudod, hogy napi 1? Reggeltől estig jár a motor? Nem mindig vannak fuvarban, elég sokat látom őket állni a droszton, és nem éppen járó motorral.
De ha mégis így van, a rengeteg váltás, gyorsítás-lassítás (kuplung sokat van nyomogatva, sokat vannak nyüstölve a motortartó bakok, kettőstömegű pofozgatva (tudom, a linkelt gépben pont nincs), váltóban sok szinkronozás történik), sok a jó magyar süllyedt akna fedél ... ezek azért biztosan erősebben amortizálják a szerkezeteket, mint egy vidéki vagy autópályás előélet.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #73262 üzenetére
Persze, ilyen korban a 100-150k km nettó hazugságnak tekinthető az esetek 90%-ában.
Ha már öreg autók közül kéne választani akkor egy 300k km-es pályásat vennék, az legalább őszinte talán.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #73411 üzenetére
Nagyon erős a gyanúm, hogy motorféken hűl jobban az egész kóceráj. Olyankor nincs munkaütem egyáltalán, ugyan több a súrlódás, mint alapjáraton, de több levegő is ömlik a motorba a fordulatszám miatt. Mivel nincs munkaütem ezért a levegő frissen is megy ki a motorból a turbó felé. Most a menetszél hűtését nem számolom bele, mert az alapjáraton guruláskor is megvan.
Az enyém ugyan szívó béla, de jól látható az előbbi jelenség minden nap. Pályán folyamatosan 95 fok felett van a víz, lehajtó előtt elveszem a gázt és elkezdek visszapakolgatni. Mire kifordulok a közútra már jóval 95 fok alatt van a víz és onnan kezd el újra melegedni ahogy újra van munkaütem és terhelés.
Motorfék nem egy rossz találmány, túlzás nélkül mondhatom, hogy pályán sosem használom az üzemi féket, kivéve akkor, ha balfékekkel találkozom. Spórolok vele üzemanyagot és féket is és mégis elég jól érezhetően megfogja az autót. Ez annak köszönhető, hogy talán még nem kopott a motor és jó a kompresszió.Ezen felül még van háznál 2 turbódízel is és igyekszünk rájuk vigyázni, megtanultuk őket kezelni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Nana, nem jó hozzáállás.
Az 5w40 és a 10w40 melegen egyformán viselkednek. Csak hidegen van köztük eltérés, az 5w jobban szivattyúzható hidegen, előbb ér oda ahova kell, előbb jut kenéshez a motor minden része. Továbbá a jó kenéshez nem csak olajnyomás, hanem jó áramlás is kell.
Lehet, hogy hidegen a 10w magasabb nyomást produkál, de lassabban áramlik. Az 5w-t azért eszi, mert az eljut oda, ahova a 10w nem. Hogy nem eszi a 10w-t az nem azt jelenti, hogy jó neki.Én rövid távon 5w40 Eneost tettem az astrába, amióta napi 90 km-t utazok viszsaálltam 10w40-re, de lehet, hogy megint váltok.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- Nők, nőügyek (18+)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Macrodroid
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Politika
- Mobilhasználat külföldön
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest