- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
- Élőszereplős trailer érkezik a Call of Duty: Black Ops 6-hoz
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
- Elite: Dangerous
- PlayStation 5
- Arena Breakout: Infinite
- Alkoholista nevelde
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #35978 üzenetére
Én nem álltam volna meg. Ebben az országban elém kell jönnie, ha meg akar állítani. Nem Amerikában vagyunk.
Faterral ugyanezt csinálták, csak ő sokáig szivatta őket. Kilométerkig villogott mögötte a szerencsétlen. Aztán fater megunta és megállt. Rendőr kérdezte felháborodva, hogy miért nem állt meg. Apám elmagyarázta neki. Majd jó utat kívánt a gyerek.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
A kalkulátor is az átírás költségei közé számolja az eredetvizsgát. De ettől függetlenül szerintem is a vevő költsége. Minden autónkat így vettük. És az nem kevés darabra se. Számokat meg kell nézni, ha kánya van az a bíróság dolga. Inkasszó vagy bér levonás. Mindent be lehet hajtani vagy így vagy úgy. De nagyon ritkán fordul elő ilyen szerintem.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Mikulásbá #36171 üzenetére
Én teszek bele pár kilométerig Liqui Moly LIMO1019-et. Nem éppen tiszta a szelepfedél a betöltő nyílás alatt. 215e km-es motor ... nem tudom előttem milyen gondos volt a gazdi, de télen 15-ös olaj volt benne, nyáron 10-es. Állítólag. 15-öst eleve nem is szabadna adni tőkés motornak, ha jól tudom. Ebből kiindulva talán nem fog ártani egy kis mosás.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Markizmark
addikt
Eredeti opel olajszűrő mennyire jó? Mostanában kicsit késve alszik el az olajnyomás lámpa a nem opel szűrővel.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz #81556480 #36590 üzenetére
Pont így kapja meg az áramlöketet. Bekapcsolod a lámpát, indítasz, leveszed az indítózást és pukk.
Mert:
A mágneses mező (az önindítóban) a bekapcsolás után fokozatosan erősödik, majd egy szintet elérve már nem nő tovább, időben állandósul. Amikor kikapcsoljuk az áramot, ugyancsak fokozatosan kezd el csökkenni, és csak egy bizonyos késleltetés után szűnik csak meg, ezért megugrik a feszültség.A keletkező áramlökés a Lenz-törvény szerint az őt létrehozó hatást akadályozni igyekszik, vagyis az áram kikapcsolásakor igyekszik fenntartani azt.
Még sosem hallottam olyat hogy bekapcsolt lámpával kell indítani. Pont, hogy kikapcsolva kell. Egyrészt a 110+10W ne terhelje az amúgy is indító motorral terhelt akkut, másrészt mert tönkre mennek az égők az indulás pillanatában.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Ivan15 #36626 üzenetére
Nem hiszem, hogy eleve rosszul időzítették anno a vezérlést. Ha 1-2 fogat el van tolódva akkor az nem csak később kezd el rángatni. Bár lehet hogy tényleg úgy van. Arra tudok gondolni, hogy lazán lett feltéve és neked ott a piros lámpánál ugrott át 1-2-t és akkor történt a rágás is. Szerintem. De nem voltam ott. Minden esetre azt tudom, hogy sokszor csináltunk már otthon szíj cserét, és 1 foggal eltolva is k**va nehezen indul el egy motor. 2-vel pedig talán át sem tud fordulni egy dízel a nagyon magas sűrítési arány miatt. Benzinnek nem gond, de hogy össze vissza jár az biztos. Ismerős favoritján csak meg volt nyúlva a lánc és már attól össze-vissza járt.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz #81556480 #36645 üzenetére
Ha indítás után magasabb a töltés akkor azt nem oldja meg az indítás előtt felkapcsolt lámpa, mert ugyanúgy megtörténik a "túltöltés" és a lámpák is megkapják. Ha tényleg így van akkor a megoldás maximum az lehet, hogy indítás után egy kis idővel nyomjuk fel a lámpákat.
Egyébként, ha a generátor töltés a probléma, akkor azt a fesz szabályzónak meg kéne oldania, míg az önindítózás utáni áramlökésre sajnos nincs beépítve semmi.
Tekercs + egyenáram az tud lökdösni és szikrázni. Pl. egy tekercs kikapcsolását egyenáramú körben nem elég egy relén átvinni. Általában 6 (2-2-2) pólusú relét tervezünk ilyen helyekre. Ezek közül az első az öntartáshoz kell, másik kettőt pedig sorba tesszük, hogy felszabdaljuk az ívet.
Az a tippem, hogy az említett iveco tehergépekben gyárilag nem kóser a fesz szabályzás. Ha csak azoknál fordult elő ilyen.
Egyébként nálunk 4 autó van, ebből 3 folyamatosan használva is van és a kikapcsolt lámpás módszerrel indítjuk őket. Nagyon ritkán cserélünk izzót, pedig a napi használat kocsinként minimum 100km.
Nyilván mindenki a saját módszerében hisz, én is csak leirom és alátámasztom a véleményem.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #36691 üzenetére
Én kezdőként negyedéves részletekben majd' 40k-t fizettem be 1 év alatt.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #36712 üzenetére
Akartam én egybe előre, de épp akkor elment minden pénzem. Szóval maradt a drágább negyed éves dolog.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Bati0501 #36804 üzenetére
Ezek a motorok pörgős motorok. Benzin motornak semmi a 3500, de még a dízelek is tudják tartósan. Amúgy az 1.4 16v 90 lovas motor 4000en adja a maximum nyomatékot, és 6000en a maximális teljesítményt (90 ló). Ezeket tartósan tudnia kell, különben hazugság a megadott teljesítmény adat. Egyébként meglepően rövid a gyári váltó az ecotec motorok után, rövidebb mint az x14nz-k váltója.
Az én X14NZ-m 2800-on adja a maximum nyomatékot és 5200on a maximális teljesítményt, ami 60 ló.
Egyik ford transitunk 2.2es tdci, már 1500on megvan a maximális 285Nm és 3500-on van meg a 110 ló, de 3500on még van 220Nm nyomaték is. Kb vízszintes a nyomaték görbéje.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #36851 üzenetére
Szerintem 100e-nél sűrűbben nem cseréltünk sose gázolaj szűrőt egyiken se. Soha nem volt ebből kifolyólag probléma ... Azt jelzi a dízel is és a benzines is, ha nincs elég nafta. De ilyen sem volt sose.
Egyikben van 260e, másikban 380e. Enyém (benga) van 215e, én pont nem rég cseréltem benzin szűrőt, de a boltban mondták, hogy nyugodtan vegyek drágábbat, mert ezt rohadtul nem szokás sűrűn cserélni.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #36857 üzenetére
Gyönyörűen járnak és húznak, mint az állat, pedig 3 tonna alatt nem indulnak útnak. Füst nincs, pöcc-röff, TDCi 8 liter/100km, TDDi 10liter/100km. Rövid távokon járnak, mondhatni városban. Reggel 6-7 felé indulnak a motorok, majd 12-13 óra körül állnak le, közben gyorsít-lassít 100km-en keresztül. Szóval nem pályás autók.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Jodanovich #36865 üzenetére
Esetleg az akku sarut vedd le jó pár percre, hogy kiürüljön az agya.
De szigorúan gyújtás nélkül vedd le a sarut, különben károsodhat az agya!!!
Rádió kódot, ilyesmit nem árt tudni.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Jodanovich #36869 üzenetére
Valószínűleg egy villáskulcsnál több nem kell hozzá. Én inkább most venném le egy időre, mint holnap indulás előtt kapkodás közepette. De Te tudod.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Jodanovich #36872 üzenetére
Azt nem tenném. Képzeld el mi történik a vezérlőben, ha leveszed a sarut, és ráadod a gyújtást. Pont egy pillanatra kapna áramot, ha kapna és ennyi. Biztos nem tenne jót. Könyv szerint is tilos gyújtás alatt levenni a sarut, szerintem ez magába foglalja azt is, hogy akksi nélkül ráadni sem szabad.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #36874 üzenetére
szegény ford motorok is elég hepciásak tudnak lenni
Na ezek pont nem. Az 1.6-os mondeók viszont igen. De a 2.2-es és 2.4-es motorok kb. elnyűhetetlenek. Persze tönkre lehet tenni őket, ha 180-al vannak hajtva, de 100e-t úgyis kibírnak. Egyedül a kettős tömegűre kell figyelni, talán a turbó. De ezek az összes mai dízelnél fogyóeszközök.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Szerintem erről a 2 gombos funkcióról már írtam korábban. Pontosabb sebességet ír ki, mint az óra. De csak 53km/h alatt. Azt nem gondoltam, hogy hibakódot is kiír.
Amúgy a múltkor nálam is elment a külső hőmérséklet mérő. 62 fok volt. Levettem, láttam le van pattanva a sarka. Rögtön vettem újat egy helyi autós boltban 2000-ér. Egyből jó értéket írt ki, nem kellett semmit kalibrálni.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz diablo1984 #36971 üzenetére
Az automaták mindig tele vannak veszteségekkel. Rengeteg súrlódás... Van sok kopó alkatrész. +20% a fogyasztás kb. egy ugyanolyan nem automata autóhoz képest. Ja és zabálja a nyomatékot. Városba esetleg használható. 50-100k de lehet h csak 10k kilométerenként kell velük foglalkozni asszem. Fogyó cucc a turbina (kuplung szerepét tölti be) pl.
Ezek nem tapasztalatok, csak én is olvastam róluk sokmindent még korábban.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Gergőke88 #36989 üzenetére
De megállja. Ha nem is +20%, de hogy + az biztos. A tied az egy sima szinkron váltó, csak nem te váltasz. Az automaták többsége viszont bolygóműves váltó. Amiben még mindig sok a súrlódás, amiből következik a veszteség.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Markizmark #36996 üzenetére
Pontosítanék: ugyanaz, mint egy robogón.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #37043 üzenetére
Csak lassítja a beáramlást.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz lsebestyen #37067 üzenetére
Az enyém sem lesz teljesen 50-en, ha kattanásig tankolom. Mindig kicsit alatta van, vagy nem simul rá teljesen. .
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #37083 üzenetére
A Tied és az összes X14NZ F astra kb. így pörög. Óra szerint 140-nél 4000-et. Pont ma is pályáztam, de csak óra szerint 130al mentem, 4000 alatt tartva, talán kicsit kevesebbet evett. Elég jól megjön az étvágya ilyen fordulaton. És följebb egyre több. Az tény, hogy a valós 120-hoz kicsit sok a 4000. Rövid a váltó.
Amúgy nálam a víz fix 95 fok. Mintha oda lenne szögelve.
(#37072) Bati0501 Miért enne többet alacsonyabb fordulaton?
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz Ablakos #37087 üzenetére
Városban 8 liter a fogyasztása, legutóbb 380 km után tankoltam (előtte is teletankoltam) és 35 liter ment bele. Ez 9,2 literes átlag a 380 kilométerre, de ebből 70km volt pálya. Számold ki. Szerintem elég sokat evett.
(#37088) haddent
Egyébként igen, ezen én is gondolkodtam. Vajon van valami technikai akadálya annak, hogy 6. nem került a váltóba? Azért baromi jó lenne 130 -at 2500 -al pötyögni
A 16 szelepes nem szereti az alacsony fordulatszámot. Tartós 2500 körül szerintem telekoszolná magát. 3000 kell nekik.
(#37103) suits Az a kartergáz visszavezető. Gyárilag az, meg az alatta / mellette lévő vékonyabb cső hányja tele az alapjárati motort és a pillangószelepházat olajjal és minden jóval.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
Nem, sőt. Jobb, is hogy kevesebbet kap a motor abból a sok mocsokból.
Az csak azért kell, mert azokat a mérgező dolgokat el kell vezetni valahova, így hát inkább elégettetik a motorral. Nem szép csak úgy kiengedni a levegőbe, de amíg nem veszel újat nincs mit tenni. Kicsit szennyezel.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz gzbotii #37137 üzenetére
Enyém is ekkora távon kezd meleget fújni. Azt hittem szar a termosz, de leteszteltem és nincs baja. Berántottam hidegen és fogtam a hűtőre menő csövet. Hideg maradt, szóval nincs baja. Ez a kis motor csak ennyi hőt termel. Bezzeg a 110 lovas dízel ford már az utca végén tüzet hány, barokkos túlzással.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpársportok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Milyen videókártyát?
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- BestBuy ruhás topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Windows 11
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen