-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
válasz Declare #83249 üzenetére
Szada85: Köszi, elfelejtettem a nevét (Interat), nem tudom hogy találták ezt a nevet. Kipróbálom valószínűleg, odaviszem olajcserére.
Declare:
Régebben ide hordtuk az autókat, de hiába a (távoli) ismeretség, csak tucat voltunk. Akkor jött a váltás, mikor az újnál azt mondták, hogy kb 30ezer lesz az olajcsere. Persze nem mindenki ugyanazt érti olajcsere alatt, mert valamikor csak olajat+olajszűrő cserét jelent (ezt 15ezrenként szoktuk, kb 20ezer ft), valamikor levegő+pollenszűrő.... cserét is (ezt 30ezrenként, kb 50ezer ft). Ezek márkaszerviz (egy rövid gondolat szadára) árak (opel gyulai), igaz gm hodós olaj, a minőségén már én is gondolkodtam.Ajánlj egy jó szervizt, kipróbálom , egyébként karosszériás is kell. Most az A zafihoz van egy jófej autószerelő, C-hez már nem mindig jó, ott pl az elektromos szaki Érden van.
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
farkas-j
őstag
válasz Declare #83249 üzenetére
Nekem garis az autóm (4 évig) és eddig kétszer voltam vele márkaszervizben éves szervizen. Először csak az olajat vittem (Castrol Edge 0W40), mert biztos akartam lenni abban, hogy minőségi olaj kerül bele. Nem ellenkeztek, csak felszámoltak 3000Ft hulladékhsznosítási díjat, de még így is olcsóbb volt, mintha az ő általuk adott olaj került volna bele. Másodszorra már az összes szűrőt is én vittem, mert ők pont kétszeres áron adták mint amennyiért én vettem a gyári szűrőket. Ebbe sem kötöttek bele.
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Tikakukac
titán
válasz Declare #83276 üzenetére
Még ismerős sem megoldás. Látod, oda lett eldobva a szekér aztán nekem kell bilincselgetni meg kéziféket állítani.
Így grátisz duplán megy a pénz és még az én időm is, plusz azért 1-2 célszerszámot venni kell, nálunk sincs berendezkedve mindenre a garázs.
Ocsmány, de mindegy. Idén szépen mindent rendbe fogunk hozni, új vezérlés meg szívósor, pár évig nyugton akarok lenni.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Jofi81
őstag
válasz Declare #83323 üzenetére
Köszönöm a válaszokat! Akkor végülis rendben lehet, elmennek megnézni. Sajnos ezek a dolgok bármilyen ennyit futott modern autónál előjöhetnek. Ha nem tud az ember új autót venni, ezzel kell számolni. Vezérléscsere meg alap, az tényleg szinte kötelező egy használt autónál (mondjuk az én G Astrámon nem kerül ennyibe...).
-
-
stickermajom
addikt
válasz Declare #84047 üzenetére
Persze, először mindenképpen cseréltetem majd a füzet alapján, nem akarom, hogy ezen rugózzanak egy esetleges későbbi probléma esetén. Nem tervezem megvárni azt sem, hogy az autó szóljon, max 15000-nél/1 évnél le lesz dobva az olaj mindig.
Persze, ha át tudom venni egyáltalán valamikor. Volt már itt "számlázási rendszer karbantartás", most a legújabb, hogy szabin van az értékesítő.
[ Szerkesztve ]
-
adorjant
senior tag
válasz Declare #84062 üzenetére
Valószínűleg a fedélzeti jelzi akkor (Nálam is elég érzékeny, 1-2 pálcika lemegy a maxról,már sír,hogy ellenőrizzem). 2dl fogyás még nem akkora tragédia, és azt se felejtsük el, hogy nem egy négy éves autó. Nyilván körül kell járni a témát, mert pl pályázva lehet többszöröse lesz az olajfogyasztás, és igen, az olajcsere periódus sem elhanyagolható
-
adorjant
senior tag
válasz Declare #84072 üzenetére
Lehet én nem vagyok túl szigorú, de szerintetek tényleg sok olajfogyás az, ha maxról lemegy 3/4 szintre két olajcsere között?
Nekem 1 litert eszik meg a szintén 1.8-as, Zafira A, de SZERINTEM 17 évesen nem ez az elsődleges szempont, pláne hogy új autóknál is igencsak rendszeres az ekkora mértétű olajfogyasztás -
pvt.peter
őstag
válasz Declare #84072 üzenetére
Jaa világos
Tehát precízebben fogalmazva: 11.000 km -enként cserélte az olajat és a két csere között kb. 1,5 - 2 dl olajat töltött még pluszba bele.
Ahány ember, annyi félét hallok olajfogyasztással kapcsolatban
Azt azért vegyük figyelembe, hogy ez egy 14 éves autó, 210.000 km -rel a háta mögött.
Én nem vagyok egy nagy szaki, de úgy gondolom, hogy 11.000 km alatt 2 deci olajzaba az nem olyan sok.
Valószínűleg kifogok majd próbálni más olajat is, ha összejön a mai nap folyamán az adásvétel.
Köszönöm a válaszokat[ Szerkesztve ]
Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
Tikakukac
titán
válasz Declare #84087 üzenetére
Ha ez egy így tervezett motor és ilyen tűréssel dolgoznak, akkor ez egyszerűen ilyen. Tudnék mesélni szivárgó áramokról és tűrésekről. Van egy szint ami fölött nem lehet, de, hogy alatta ki mit csinál, az a gyártóra van bízva. Ha szerinte ennyi belefér, akkor ennyi belefér. Meg mondom, ezeket kideríteni qrva nehéz, mert benzinnel fellocsolja úgyis a motor. Üzemszerűen ennie kell valamennyit, semennyi olajfogyasztás nincs. Nem látható esetleg, na olyan van.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
athomi
veterán
válasz Declare #84094 üzenetére
Srácok, olyan nincs hogy nem fogyaszt olajat a motorod. A teljesen új motoroknál is teljesen normális a folyamatos, csekély mértékű olajfogyasztás. A hengerekben található olajréteg folyamatosan ki van téve az égésnek, így némi olaj egész egyszerűen elég. Tudomásom szerint ez legjobb esetben is 10.000 km-enként több deci olajfogyasztást eredményez. Nyilván ahogy kopik a motor, az olajfogyasztás úgy növekszik. Ha neked egy deci sem hiányzik 10.000 km után akkor idegen anyaggal keveredett (gázolajtól hígult) a motorolajad. Ezért is fontos az olajcserére odafigyelni, főleg ha rövid távokat mész.
[ Szerkesztve ]
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Declare #84371 üzenetére
Lehet vele menni oké, de ha pályáznék is vele biztos felejtő, főleg Insi után, pedig az se volt egy iszonyat, de bőven elég volt. Ez meg hogy városba elbohóckodjak napi 15-20km-re magamba, úgy hogy emelkedőn nem is megyek szinte soha, arra elég lenne.
Ma elmegyek egy Opelbe lekérem az alvázszámát, és ha jó hétfőn elugrok megnézem (Győrbe van).
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz Declare #84382 üzenetére
(#84379) joamilestoné Nekem van egy ismerösöm, aki azzal "hencegett", hogy a 6 eves Amperajaban az akkuk 100% osak még....azert ez egy nagy baromsag nem? Meddig birjak az akkuk?
semmi, de semmi ismereted nincs a típusról, de azért magabiztosan írsz róla.
az enyém 5,5éves, amikor be lett hozva, cellánként nézte át a releváns szervíz, az összes 100%-os az enyémben.
az a trükkje, hogy nem tud gyors töltést, minden töltés kvázi kímélő töltés ÉS nem engedi 20% alá a rendszer.Tehát ha fikázod a típust, azzal semmi baj nincs, ha hülyeségeket írsz róla, azzal már van.
Van egyébként Volt 300.000 mérföld után is 100%-os akkupakkal.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Declare #84382 üzenetére
4-5 millióért? Insi vásárláskor is vehettem volna sokkal komolyabbat, de minek? Igényeim meg most annyi sincs mint Insigniálál, itt csak annyi hogy sokáig elbohóckodjak vele a városba. Arra a napi elmegyek meg visszajövök melóba, meg max egy bolt szitura tényleg nem adok ki 4-5 millát, de még 2-t se.
Tikakukac: Opelnél 5 az egység ár, Insit is normálisan átnézték (bent voltam), kaptam egy több oldalas lapot is mellé, szóval nem volt gond. Persze nem ezen a +12 ezren fog múlni a dolog, csak ha egységes 5 mindenhol, mi a pics@ért kérnek majd el tőlem 17-et?
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Declare #84398 üzenetére
Ez a nyaron 80km amugy arra boven jo volt nekem, hogy 4 hetig be se induljon a benzinmotor, mikozben 1500km-t autoztam. Es ha tudsz tolteni a munkahelyeden/utcan/bevasarlokozpontban, akkor meg flexibilisebb a dolog, igy en telen se fogok benzint egetni csak ha kirandulni megyunk hosszabb tavra. Olyankor meg annyit fogyaszt mint egy dizel.
-
tkesy
őstag
válasz Declare #84351 üzenetére
Ahogy nézem, amíg nem voltam a fórum közelében a többiek kb megválaszoltak minden műszaki kérdést az Ampera-val kapcsolatban...
Amúgy én kimondottan a napi ingázáshoz vettem, ahol teljesen elektromos módban használom. A full e autót még nem mertem / tudtam ($) bevállalni, olyan plug-in hibrid-et meg nem akartam, ahol nem én döntöm el mikor megy a benzinmotor... Szóval maradt az Ampera ami ráadásul nagyon jól néz ki...ui.: Ha jól sejtem Te elsőre az Ampera-E-re gondoltál, nem a "sima" Ampera-ra...
>>>> The Truth Is Out There - I Want To Believe <<<<
-
tkesy
őstag
válasz Declare #84465 üzenetére
Hát az igazság az, hogy az esetemben a munkahelyen való töltés esete kicsit olyan mint egy pornófilm: csak nézni tudom...
Hiába van töltőoszlop azon a telephelyen ahol a cég bérel irodát, van jogi és műszaki akadálya is a dolognak. Egyrészt nincs szerződése a cégnek a telephely tulajdonosával erre a szolgáltatásra, másrész a töltőoszlopokon van Typ2-es kábel, amihez meg nekem nincs Typ2 >> Typ1-es kábelem (még).
Ugyanis az a Typ2 >> Typ1-es kábel amit kaptam a kocsihoz és be tudok dugni az utcai (Typ2-es) oszlopba, (pl e-mobi oszlop) az nem működik úgy, hogy rádugom az itteni oszlop Typ2-es kábelének a végére...Utcai töltés: a legközelebbi nyilvános és ingyenes utcai oszlop Békásmegyeren van, ott megy a töltés,- kipróbáltam ,- de ugye az autó határozza meg a töltés sebességét, ami az Ampera esetében max 16A utcai oszlop esetében. (otthoni fali töltés esetén ez max 10A)
Tehát 0-ról kéne vagy 3,5-4h míg feltölt, és addig mit csinálsz ott napi szinten, én meg megyek vele annyit, hogy naponta kelljen tölteni... Igaz nem merítem le teljesen, de akkor is... Úgyhogy én itthon töltöm, éjszaka bőven ráér feltölteni...Napelem nincs, de tervben van, mérni meg nem szoktam, mert kiírja, hogy hány kW-ot használtam el aznap, amint trehány módon nem vezetek sehol... Az év végén meg majd úgyis kiderül, mennyi az annyi, de amúgy napi szinten durván 6,5kW-ot "eszik", ami egy 10%-os töltési veszteséggel számolva és 40Ft-os villanyár mellett 715Ft költség 100km-en (nálam). Az autó "C"-s azaz a legelső model, valamint gyanítom, hogy nem én vagyok a takarékos vezetés bajnoka, plusz napi szinten van araszolás, hegymenet, légkondi, illetve M3-as kivezető és M0-ás "gyorsítás & száguldozás", ahol azért fogynak az elektronok rendesen...
Egy liter (95-ös) benzin normális kútnál kb 385Ft, így az előbbi összegből, durván 1,85l benzint tudnék tankolni...
Ha megy a benzinmotor, akkor igen ugyanaz a karbantartási igény, de általában nem megy...[ Szerkesztve ]
>>>> The Truth Is Out There - I Want To Believe <<<<
-
-
speedernet
aktív tag
válasz Declare #84842 üzenetére
Igen ez is egy szempont.
Ezért érdeklődöm, két szerelővel beszéltem az egyik azt mondta hogy inkább a bontott gyári mint az új utángyártott a másik meg csak a gyári újra esküszik amit mondjuk meg is értek.....
Na de akkor most mit merjek ugye, bontott 40-60 körül mozog az utángyártott 130 -
-=RelakS=-
veterán
válasz Declare #88216 üzenetére
Attól függ, hogy hogy van megoldva.
Nálam a tompított csak sima led fényforrással van ellátva, szintező van benne. A távfény a ledmatrix.
Majd egyszer megpróbálom levideózni, hogy az indításkori szintezésnél mozog-e a távfény is, vagy csak a tompított.Amúgy az jó vicc lenne, ha kitiltanák a sima led lámpákat, és köteleznék a gyártókat, hogy ingyér cseréljék a parasztnak teljes led mátrixra, ha már anno kifizette a felárat a jobb fényért
Opelben is a dinamikus tempomat radarja az Opel jel mögött van, ezért más a hűtőrács is. Gondolom, ott is lerakódik jó vastagon a szutymák
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Declare #88221 üzenetére
aaa, hogy az opelnel ilyen is-is megoldas van, nem full matrix a panel. Akkor nyilvan kell hogy szintezzen
Szerintem ez más autóknál is így van, hisz kitakarni csak a távfényből kell. Olyat tudok még elképzelni, hogy a tompított fénye nem egy tükör/lencse mögül van megépítve, hanem több modulból áll, de olyat még technológia bemutató videón sem láttam, hogy a tompítottat demonstrálták volna, mindig a távfényt mutogatják.
Ez csak a comeing-home-leaving-home funktion
Az enyém olyankor nem állítgatja a fényszórót, cserébe kb normál magasságva világít.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Declare #88225 üzenetére
Ennek ellenére amíg vannak bukkanók, és ilyen helyzetben nem bólintja be előre a lámpát az autó, addig én látom a létjogosultságát a led mátrixos tompítottnak is. A korábban mutatott 1024 pixeles Osram leddel pláne
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
válasz Declare #88313 üzenetére
Helyzet jelentés, este is és ma reggel is tökéletes volt minden, mintha mi sem történt volna.
Az autó most volt amúgy ellenőrzésen, most volt szelepfedél cserén, akkor a fékeket nem említették.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
_seth_
veterán
válasz Declare #90406 üzenetére
133e km, valós adat.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN