Új hozzászólás Aktív témák

  • Vhiktor

    Topikgazda

    válasz Hmmm1 #87069 üzenetére

    A DV sötét képmódban pontosabban a fényerő, míg a DV világos túlvilágosít mindent a szabványhoz képest. De ettől függetlenül tetszhet az jobban.

    A HDR és DV nem arról szól hogy minden világos legyen, csak az világos aminek világosnak kell lennie, a sötétkék sötétnek kell lennie. Jobban szimulalja a valóságot és azt ahogy látunk.

    Ehhez hozzá jön az, hogy vannak filmek amik vacakok, illetve az hogy mire képes az adott tv (elés persze lejátszó). Pl egy minileden sokkal látványosabb egy HDR és DV mint egy belépő kategóriás oleden. És itt nem csak a fehér a lényeg hanem a színek fényereje is. Amit Vincent is mutogat a tesztjeiben (matrixbol jelenet, nem csak a fehér rendelkezik nagyobb fényerővel hanem a szék is. Jo most itt 2 oledről hoztam képet, de a lényeg látszik.)

    Ezen a képen is a Sötét a jó, a referencia a sony, ennek ilyennek kell lennie. A hdr és dv csak ott nagy fényerejü, ahol lennie kell. A referencia fehér 204 nit körül van, felette minden hdr fénynek minősül. A filmek jeleneteinek nagy része 100 nit alatt van. Szóval a nézők tévesen hiszik azt hogy a hdr és dv világos. Nem az.

    Pl SDR filmeknél a jelentek több mint 80% 13% apl alatt játszódik, ami megint csak sötét.

    Arról nem is beszélve hogy a hdr és dv szabványt sötét szobához találták ki, a környezeti fény max 5 nit lehet ha jól emlékszem.
    Ha valaki világosban nézi nyugodtan lehet alkalmazni azt amit feljebb írtam.

    [ Szerkesztve ]

    ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A

Új hozzászólás Aktív témák