-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dssport
tag
Köszönöm szépen a választ! Annyi változás lesz, hogy valószínűleg legközelebb én viszek olajat (ha engedik) mert szeretnék mindig 1 adott típust ((pl ezt.:MOTUL SPECIFIC 948B 5W-20)) használni az autóban. Ők bevallottan nem mindig Castrolt töltenek, ha jól értettem még Cyclont mondott a csaj. Bár nagyon nem állt rá a fülem, mert eddig soha nem hallottam róla.
-
nagyúr
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
kisbalazs83
aktív tag
Amiket az elmúlt években csináltak Toyota szerviz-ként, kinézem belőlük, hogy a dízelhez valót tették bele... Ezért is váltok 10+év után. Mekkora gond, ha tényleg így van? Gondolom oka van, ha azt írják csak dízelhez.
[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
varadigabor
senior tag
-
No.01
őstag
Arban sem sok a kulonbseg...
Specifikaciot sajna mar egy jo ideje nem ertem csak annyit tudok, h a "nagyobb" betu jobb minoseget jelent, de a reszletek szamomra teljesen kinaiul hatnak.A Motullal anno (2t kart, LOL) volt jo tapasztalatunk, de az ugy nem most volt es a 2t es 4t kozott mar akkor is oriasi kulonbsegek voltak.
-
Motion_Blur
félisten
A molylepke maradványok megfogják a dél-afrikai mutánst is
Nekem a légszűrőre mondta azt az emberem olajcserénél hogy most azt hagyjuk ki, mert odatettük az új mellé és nem tudtuk megkülönböztetni őket. Igaz ott csak 8 hónap és 8e km volt benne.
sz/rf/s Filtron amúgy
K Norbi: neidegelj, mi lett Veled?
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
bul07
nagyúr
Falun vagyok. Városban ritkán járok ezzel a kocsival.
Visszont az ablak sosincs lehuzva, állandóan megy a ventilátor min 1-es fokozaton.(#8451) K Norbi
Dehogy teszem vissza. Événte megér nekem 2100Ft-ot hogy ventilátor ne erőlködve tudja átszívni.
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
2ozzmexy
aktív tag
Fel ment a helyére, bár voltak aggályaim...
Mindenesetre ezen a gyári Mahle szűrőn meglepődtem. Az olaj sem lett az évszázad választása, a gyári előírást teljesíti, de az igen tág. (Mobil1 ESP 5w30 API SN/SM)
A leeresztőt meg folyáshatárig húzták a márkaszervizben, az kalandosabb volt, de megoldottam és még emelő sem kellett hozzá.
Na majd a bömös, érzem némi orális faktort benne, mivel látszólag az olajszűrőt már valami fogóval is piszkálták...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Jaj, ne is idegesíts ezzel, én is utálom amikor azért nem cserélnek ki valamit, mert az autó nem írta ki.... Éppen az ilyen hozzáállás miatt hajtom most a "rollert"... még mindig nincsen új cégesem, szóval hámúszdé van.
Szóval a hétvégi projekt bimmer henkölés lesz, 12L olaj már van otthon meg 5L fagyálló, csak még keresek hozzá egy szélvédőmosó fedelet, valamelyik izommanner letörte és most folyton a kezemben marad. Xenon fényszóró 4ever...Nem tudom mikor cseréltek szegényben olajat, de kritikán aluli ami benne van, úgyhogy azt találtam ki, hogy most lecserélem, megyek vele 3-4k km-t (egy BP-Nürnberg lesz benne az már biztos) és újra lecserélem. Ez mennyire gáz ötlet?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem akarom eloltani, majd nézem ahogyan porrá ég...
Lefutott már majdnem 200k-t, de ezidő alatt senkit nem zavart a világító ABS lámpa, senki nem vette a fáradtságot hogy visszategye a bilincset az intercooler-re hogy ne szívjon falsot... Mióta visszakerült a helyére a cső és a bilincs elmentem vele 600km-t és nem jött vissza több hibajelzés, az ABS-ben pedig csak a szenzor hiba van (gondolom az elnyírt jeladó).
A kormány még fura, olyan bizonytalan, lehet gömbfej lesz? Azt már nem vagyok hajlandó saját zsebből...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Asbee
veterán
Pontosan. Van olyan ismerősöm új kora óta 2011-es A6-ot hajt (3.0 dízel), munkába járásra van használva, 250km pálya, 25-30 ezrenként volt mindig is cserélve benne, castrol edge 5w-30. Bátor dolog, de az ég világon semmi baja a kocsinak. Se olajfogyi, se füst, semmi.
Inkább a városi kocsikra kéne üzemóra alapján a csere vagy fél év.[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
Kb. pont ugyanezt írtam le neki:
Biztosan sok olyan autó van, amelyen kb. évente esedékes az olajcsere.
Ezen éves olajcsere elvégzésére melyik az ideálisabb, a tél előtti, vagy a tél utáni időszak? A tél előtti csere esetén az olaj maximális adalék arzenállal vág neki a mínuszoknak, az igazi hidegindításoknak. A másik esetben pedig a tél nehézségeit átvészelt olajat cseréljük tavasszal frissre.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
Asbee
veterán
vw 504/507 olajoknál gyakori ez a 6-7 közötti. Gondolom a 30 ezres foslife periódus miatt nem merik magasra, lerakódások miatt. Ezért is szimpi a LM olaj, én aki városozok is azért az a 8,5 nem árt.
Castrol edge prof ll3-al szemeztem sokat, tetszene az olaj, de oil clubon pl 5,87-es tbn-t mértek. Ez tántorított vissza.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Az én kedvenc Shellem meg 8,81 az oroszok szerint. Az gyártói pdf-ben nem tesznek róla említést.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Csak találgatni tudok:
- nagyobb autók -> nagyobb kerékjárati ív -> nagyobb kerék tölti ki esztétikusan
- nehezebb autók -> nagyobb terhelési index igény?
Viszont ez utóbbit nem érzem jogosnak, annyival nem lettek nehezebbek az akkori autók, hogy nagyobb terhelési indexű abroncsot követeljen meg, azaz a 205/55R16 ne szolgálja ki.Szerk.
Esetleg a gyári beszállító gumigyárak lobbija? "Olcsón adom neked a gyári szerelést, de ezt később a gumicserénél megfizettetem a vevővel" hozzáállás?[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
A gumira csak az a magyarázat jut eszembe, hogy alá kellett valahogyan préselni a böszme nagy malomkereket hogy kinézzen valahogyan a SUV-szerű szörnyecske mindemellett a szekérre hajazó felfüggesztést meg kellett tartani és nem ártott ha a vevő nem esik ki az ülésből minden fekvőrendőr után... Tehát kellett alá egy nagyobb abroncs, ami elnyeli azt amit a futóműnek kellene...
Évek óta vannak marhakomplex futóművek (Alfa 147-159 pl), csak legyártani őket horror összeg az ötezer szilent meg a 4 kerekekenként 4 lengőkar miatt, sokkal egyszerűbb alávágni egy faék egyszerű egyes stiftre hajazó futóművet valami elcseszett abroncsmérettel."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem szeretnék belegazolni a lelkedbe, de te vagy a kivétel aki erősíti a szabályt.
A többséget nem érdekli és valahogyan ott senkit nem érdekel mit locsolgatnak a kocsijába csak a digit szerviz füzetben legyen pecsét, hogy amikor eladja lehessen rá hivatkozni hogy ez nem olyan mint a többi fos, ebbe gyári olaj volt mindig, közben a legtöbb szervizben bent sem lehetsz közben, tehát ha a mellette állóból leengedett olajat tölti bele az sem tűnik fel nekik. A gyári olajok meg néha igen fosra sikerülnek... Bezzeg ha otthon öntöd bele a Motult félidőben akkor az összes vevő fut a vezetett szervizkönyves autóhoz..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Ez is szerszám nélkül szerelhető, csak egyszer valaki meg kell mutassa a trükköt vagy tanulnod a nehezebb úton ahogyan én, autodidakta módon kilogikázod.
Többnyire a parkoloban ment ha tudtad mit kell keresni de látni nem láttad csak úgy érzésből lehetett. Kitapogattad hol van a 4 patent, ha azok kint voltak akkor a gravitáció intézte már a többit. Tálcás gumiszőnyeget alá dobtam és akkor a beltér sem lett koszos, csak a szőnyeg az már gyerekjáték. Visszafelé, na az szívás mire beletalál az ember a sinbe, tolod, hajtod, tolod, hajtod, tolod és bent is van. Utána csupán a kis ajtot meg a 4 patentet kellett a helyére tenni, persze vakon miközben a szűrő próbált kicsuszni a helyéről... Nagy buli volt."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Inkább trutyi, de jah, kb ahogyan írod. Azért nem is fotózgattam, mert mindegyikkel el tudtam volna indítani egy HSZ cunamit... Idő sem volt rá, lehetőség akadt volna, de nem akartam ezzel is vacakolni, bár így utólag megérte volna...
A szívósor is úgy nézett ki mint egy ZIL kipufogója, szóval az is "pucolásérett" volt már...Biztosan lesz még vele meló, de most a vezérlés csere lenne esedékes, utána kiderül mi lesz a sorsa, marad vagy kapok egy újat. RAV4 hybrid most a kiszemelt cégesnek, csak puhítani kell a főnit...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
Olyan sem, ami méretben passzol?
Jazz-hez sem dobja ki a kereső az FP1827-et, de minő véletlen, a Toyobaru BRZ86-hoz és a Fiazuki SedicX4-hez is mm-re pontosan ugyanakkora szűrő való.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen