-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
A Mann Filternél elrugták a pöttyöst, a Golfhoz alig drágább a gyári szűrő.
Polifenolos pollen: 7127 VS 7919 Ft
Aktívszenes pollen: 6546 VS 6755 Ft
Légszűrő: 6219 VS 7750 Ft
Olajszűrő: 3644 VS 5246 Ft.Gyári Mann VS Mann. Az olajszűrőnél látok érdemi különbséget az árak közt.
[ Szerkesztve ]
-
EnterR
veterán
-
[CS]Blade2
addikt
C2, de annó azt beszéltük, hogy Kia-nál nem érdemes nézni az ACEA-t. Csak város, és sűrűbben cserélek. (10 hónap és 5958km után cseréltem az első adag eco-lite-ot).
Rio 2017-2020 YB 1.25 Kappa (K) Petrol 3.6 ACEA C2 0W20
TotalEnergies Quartz 9000 HKR GF6A 0W-30
10,000 / 12
[link]
Ez a Total lehet az egyik gyári olaja.
Viscosity grade - SAE J300 0W-30
Kinematic viscosity at 40°C mm²/s ASTM D445 55.55
Kinematic viscosity at 100°C mm²/s ASTM D445 10.2
Density at 15°C kg/m3 ASTM D1298 844.0
Viscosity index - ASTM D2270 172
Pour point °C ASTM D97 -48
OC Flash point °C ASTM D92 230Eco-lite 8100 0W20:
Viscosity grade SAE J 300 0W-20
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 45.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 8.4 mm²/s
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.842
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 2.6 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 162.0
Flash point ASTM D92 223.0 °C / 433.0 °F
Pour point ASTM D97 -42.0 °C / -44.0 °F
Sulfated Ash ASTM D874 0.84 % weight
TBN ASTM D2896 8.4 mg KOH/gA Total keresője persze másikat ad ki: (itt is írja a C2-t, de fogadok, hogy nincs a flakonon ennek sem, amit ajánl)
A motul keresője az eco-lite-ot adja ki elsődlegesnek: [link] Preferred az Eco-clean is. -
[CS]Blade2
addikt
Ami van ahonnan rendelek a napokban:
ENEOS ULTRA 0W-20 4 LITER - 11.500
TOTAL QUARTZ 9000 FUT.GF6 0W-20 5 LITER 15.000
TOTAL INEO XTRA LL 0W20 5L VW508.00/509. 16.000
TOTAL QUARTZ INEO XTRA EC6 0W20 5L 19.500
HKR GF6A talán nincs is 0W20-ba, a Ineo Xtra-ból meg Dynamics nincs itt.
LIQUI MOLY TOP TEC 6300 0W-20 5L 22.200 - ez van most.Total Quartz Ineo Xtra Dynamics 0W-20 5 l - zsu-n értesítés a beérkezésről van 16.400+szállítás / olajpartner-en meg készlethiányt ír.
MOTUL 8100 ECO-LITE 0W20 5L - értelmesebb boltban 21.700+szállítás22,2-ért Top tec, vagy majd amikor esedékes lesz külön csak az eco-lite-ot olyan 23,5 körül.
Ti meddig használjátok fel bontottan és meddig bontatlanul?
-
Motion_Blur
félisten
Azt vettem eszre hogy vekony retegben lerakódott egy kis szmötyi a motorban, legalábbis az olajbetöltő alatt ez látszik. Nem sár meg égett dzsuva, hanem egy vékony barnás felület. Amit egy sima olajcsere már nem szed le.
Nem tudom mi okozhatja, lehet az hogy 0W30 502.00-ról átálltam 5W30 504.00-ra, nem tudom.
De simán okozhatja a méter és az idő múlása is (12 év, 220e km). Illetve a szerelő szerint az 1-es lambda szonda le van lassulva kezdi magát megadni, tán ez is benne van.
Mindenesetre nehezen viselem hogy a fémtiszta motorbelsőmnek annyi.
Valami jóféle 0W30-at ki kéne próbálnom, lehet adok még egy esélyt a Shellnek
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
Hát igen, az az egy bibi hogy Ravenol és LM ebben a kategóriában (0W30 és a megfelelő VAG spec) 35k / 4L és mivel 4-5 havonta (8e km) cserélem, ez fájdalmas felár évente akár a Motulhoz képest is, a Shellről nem is beszélve.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
bul07
nagyúr
Annál ha jól olvasom minden olajcseréhez nem csak olajat kell venni hanem vezérműszíjat is(megelőzésként)
Négyszer lett az év motorja Európában, de 100 ezer kilométeren belül tönkremehet
Ez a motor
Mónikáék Opeljében 56 ezer kilométer után ment tönkre a motor a széthulló vezérműszíj miatt
Idézet cikkből
"A gyártó 2022 közepén újfajta szíjat rendszeresített a pureteches autókhoz, a Mónikáék Opeljét megjavító Krisztián szerint viszont talán csak az évente elvégzett vezérműszíjcserékkel lehetne megelőzni, hogy a leváló gumitörmelék lassan kinyírja a motort."[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
Óriási választék nincs, legalábbis 3 félét találtam így hirtelen keresgélve: [link]
Felpiszkáltad az érdeklődésemet, mert nem tudom, hogy csak a MHEV lett láncos, vagy az összes Mondjuk szíj is volt többféle változat, szóval még ha az van benne, az is egy kiforrott valami lehet (végre). -
Motion_Blur
félisten
Valóban, viszont az olaj az trágya volt már nagyon.
Voltam szerelőnél azt mondta hogy az 1-es lambda halott és valszeg ezért kokszolódik ilyen mértékben az olaj alig 8e km után is úgy nézett ki mint korábban 13e után: [link]
NSZ Autónál 1 hónapja várok már az ajánlatra ami a váltócsapágyazáson kívül tartalmazza az 1-es lambda cseréjét, olajteknő és szívósor leszerelését, kitakarítását újratömítését stb.
Szóval lehet ez a mostani olajcsere valamilyen szinten pénzkidobás volt, de már nem akartam tovább várni.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
kstcsk
tag
Az alapján amiket olvastam nem létszükséglet. Igaz, hogy a dexos2-t ajánlja, viszont elméletileg ezek az olajok többnyire “dízelesek”, vagy olyan az adalékolásuk ami nem egy egyszerű láncos szívóhoz találtak ki. Elvileg bőven elég ha a gm-ll-a-25-t tudja. Egyébként gyári gm opel olaj után motul 5w30 x clean efe-t kapott, érezhetôen csendesebb lett, jobban is jár. Csak sajnos addig olvasgattam hogy kiderült, ez is inkább “dízeles” olaj
Az Eco-lite szimpatikus, árban eléggé határeset. Van esetleg mellé gazdaságosabb alternatíva? -
Zizmand
aktív tag
Ma este beugrottam a Lidlbe és az autós cuccoknál megnéztem a motorolajat is. Valószínűleg változott a beszállító, mert ez volt a címkén hátul:
Valószínűleg ez a W5 5W-40 Supertech előző életében AVISTA pace GER SAE 5W-40 lehetett.
Ez pedig a biztonsági adatlapja az olajnak:
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest