Új hozzászólás Aktív témák
-
erdey_a
őstag
elovasok egy ilyen cikket és felmegy a vérnyomásom.
[link]azt írja, 501ezer motorgyári munkahely szűnhet meg... aha, meg kb. még kétszer ennyi a beszállítóknál. mindez egy senki által nem kért, pusztán politikai haszonszerzés okán meghozott döntés miatt.
az ilyen kőbe vésett dátumos döntések mellé miért nem teszik oda, hogy mi lesz az érintett emberekkel? persze tudom én, ez már nem a mostani döntéshozók problémája lesz. ja kérem, így könnyű...ez az ezredik cikk ebben a témában, de a kínzó kérdéseket ez sem teszi fel. pedig lenne pár.
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz concret_hp #84049 üzenetére
a lópatkoló kovács elment dolgozni a motorgyárba.
az elektromos motor alkatrészeinek száma töredéke a belső égésűnek. a munkafolyamat rövidebb, azt is robotok végzik már.
ugyan mivé fogják átképezni az embereket? melyik iparág fogja felszívni őket?
és ez nem helyi probléma lesz, mint mikor pl. bezárt a nokia. itt egy iparág fog megszünni. mindezt valódi piaci igény nélkül, politikai határozatra.[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz kraftxld #84058 üzenetére
tök jó, hogy mindenki átképzésről beszél, de az ipari szegmenst, ahová át lehetne képződni, senki nem nevezi meg.
a 90-es években megszűnt textiliparban dolgozó lányokat asszonyokat az idetelepült kütyügyárak (pl. nokia, philips, flextronics) fel tudták szívni rabszolgának, aztán tudjuk azoknak is mi lett a vége.Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84061 üzenetére
Amilyen munkaerőhiány van minden területen --> melyek ezek?
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84063 üzenetére
Felétek ez máshogy van? --> igen
én nem látom, hogy európában 500ezer - 1 millió "vasas" ember elhelyezhető.
ha az audi a mostani ca. 2 millió motor helyett csak 300ezret fog gyártani, akkor az becslésem szerint a környező beszállítókkal együtt legalább 10ezer ember "átképzését" teszi szükségessé.
Munkaerőhiány jelenleg csupa olyan cégnél van, aki jelenleg az autóiparra gyárt rá. Meg persze szakács és takarítónő is kevés van, csak nem gondolnám, hogy abba az irányba váltanának a népek. Szolgáltatóipar amúgy is addig él, amig van aki igénybe vegye a szolgáltatást. Aztán ha a 12ezres jól fizetett audisból csak 6ezer marad, akkor bezárhatnak a fodrászok, meg az éttermek is. Bár azokat majd az idei tél is megtizedeli.És az emberállomány csak az egyik szelete a szartortának, mert mit fog gyártani a sok autóipari beszállító, aki 100 éve belső égésű alkatrészeket gyártott? Kovácsüzemek, öntödék, gumi és műanyagipari cégek fognak bezárni, vagy drasztikusan zsugorodni.
A jelenlegi autóipari mix nélkül európa gazdasága életképtelen.Vérboci
-
erdey_a
őstag
Nyilván nem kell "szociális" alapon motorgyárakat működtetni. Az én gondom az egésszel az, hogy jelen esetben nem piaci igény, hanem politikai döntés okozza azt, hogy a gyárak ilyen sietősen "bezárnak".
A nokia halálát az okostelefonokra mutatkozó piaci igény okozta és nem az, hogy előírták Brüsszelben hogy az Asphalt 9 kötelezően fusson minden telefonon.
A langyos hegyi levegőt kipufogó 1.5 TSI-t halálra ítélő döntést mi indokolja?
Arra született már válasz, hogy mibű lesz áram az elektromos autóba, hogy az akkumulátorhoz honnan lesz alapanyag és hogy az üzemanyagok kieső jövedéki adóját mivel kívánják pótolni? Vagy ezek a kérdések ráérnek 2035-ig?Vérboci
-
erdey_a
őstag
az eu nagy hős, mikor felemeli hangját (joggal) a szabad piacot befolyásoló helyi döntések ellen. ez a 2035-ös motor stop pont ilyen befolyásolás.
egyetlen reményem van, a szintetikus üzemanyagok kiskapuja. bár az nem nagyon jut el hozzám, hogy ilyen irányban hol tart a fejlesztés, akár üzemanyag, akár jármű oldalon. lehet hogy túl erős a villanyautós zaj.gyerekkoromban sokszor hallottam, hogy már rég mehetnének az autók vízzel\fénnyel\levegővel, csak a gonosz olajlobbi nem engedi. úgy tűnik, hogy a gonosz olajlobbi megmérettetett és könnyűnek találtatott az e-autó lobbival szemben (már ha van ilyen).
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz concret_hp #84071 üzenetére
ha egyszerűbb elektromos autót gyártani, akkor miért kerül többe?
és ha az olyan jó dolog, akkor miért kell ráerőltetni az emberekre (az európai emberekre!!!), ahelyett hogy a piaci igények döntenének?Vérboci
-
erdey_a
őstag
-
erdey_a
őstag
válasz concret_hp #84073 üzenetére
ha valami egyszerűbb, akkor csak amiatt lehetne drágább, mert az anyaga, vagy az előállítása dárágább. ezek egyike sem igaz az elektromos hajtásra. eleve eufemizmus e-motornak, meg elektromos hajtásnak nevezni. van ennek rendes neve: villanymotor.
az elektromotor gyár meg egy tekercselőüzem.
az egész villanyautóban ami talán drága az az akku. De cserébe nincs másik millió alkatrész. Az ár tehát messze nem a valós bekerülési költség alapján van meghatározva. Egyszerűen hóbortnak, vagy luxuscikknek vannak árazva a dodzsemek. Pont ezért nem is fog elterjedni. Fogok én még Moldovából szívó benzinest importálni, attól tartok.Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84078 üzenetére
viszont nem is volt kötelező ledet venni.
de ha már szóba hoztad: a led "izzó" a 21. század legnagyobb átverésre. valamire való fényerejű ledek azért nem olcsók (~1000 Ft), de cserébe töredékét bírják mint a klasszik 60-100 wattos körték. nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy fogyasztás csökkenéssel "megtermelik" ezt a veszteséget.
a számítógépes, telefonos példa az autókra nem tud sajnos igaz lenni. egyszerűen soha nem lettek igazán olcsóbbak, mert mindig jött egy szabályozás, ami drágábbá tette őket. ma ott tartunk (nyilván inflációstól, magyar kormányostól) hogy az autók ára megduplázódott, lassan elérhetetlenebb mint valaha. ki fog elektromost venni? a kirúgott gyári munkás? persze tudom, nem Mo. a piac közepe...
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84081 üzenetére
sajnos az előszobában lévő philips márkájú ledek és a nappaliban lévő kanluxok mást mutatnak. ez mindegyik E14-es, 7 illetve 9 Wattosak. évente kettőt tuti cserélni kellett. most a 7w-os már tungsram stick, a 9-es meg valami random márka.
érdekes, hogy a Gu10 foglalatú spotokból van a házban ezer darab, valami edigitalos kiárusításon vettem (global márka), na az mind jó évek óta.Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84084 üzenetére
"Ne legyenek illúzióink, a jelenlegi szabályozást sem a 'zöldek' találták ki, a pénz még mindig az autóiparnál van, márpedig az az, ami beszél."
Tehát az autóipar akarta az elektromos átállást? Kőbe vésett határidővel? Azért itt a karikagyárban nem olyan lelkesek a népek (vezető szintről beszélek), hogy sorra állítják meg a gyártósorokat, az e-motor üzem meg bár legalább egy éve kész, egy darab hajtóművet se csinált... Persze a karikagyár nem küldi el az embereket, csak nem hosszabbít szerződést velük...
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84087 üzenetére
hagyjuk ezt... ha 10 évig jó egy LED, akkor mit fog gyártani a ledgyár? laborkörülmények közt, állandó hőn, páratartalmon lehet hogy 15e óra. én meg diszkózok vele 2 percig és kijön belőle a füst.
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84088 üzenetére
"ti meg a feláldozhatók vagytok"
na, helyben vagyunk. de nekem ezt azért nem kell mosolyogva, szó nélkül végignézni ugye? zsörtölődni még szabad. (?)
olyan jól elvoltam az elmúlt 5-6 évben. végre nem kellett ugrálni az állások, cégek közt. jó a meló, jó a pénz, nyugdíjas állás lehetne. túléltük a 2 év covidot is, erre "lebontják a fejünk fölül" az egész ipari szegmenst.
és nem, nem akarok IT-s lenni[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz concret_hp #84103 üzenetére
parlament, fidesz székház, pancho aréna, hatvanpuszta már lángokban? nem? akkor megérdemeljük. ezt is.
Vérboci
-
erdey_a
őstag
-
erdey_a
őstag
-
erdey_a
őstag
válasz szőröscica #84141 üzenetére
persze, világos. az elefántot is csak falatonként lehet megenni
btw a nevem megváltoztatásán már én is gondolkodom egy ideje, csak megvárom amíg brüsszel fizet
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
munkaidő van, otthon meg kényelmes a fotel
de kétségtelen, hogy nem én leszek az első ma a városháza előtti téren, hogy tüntessek, de ha híre menne, hogy vannak ott - mittudomén - ezren, ezeregyediknek odaérnék.
aztán sietnem kéne a gyerekekért a sulihoz.tudod, ha az én kollégám szólna be sokadjára ilyeneket komolyból, valami problémámmal kapcsolatban, akkor valószínűleg lenne némi ordítozás, meg ajtócsapkodás.
a polgármesteri hivatal is egy munkahely. nincs már ott egy gerinces se, aki szólna az ilyen pöffetegeknek, hogy koma, ezt azért ne toljad?a ner szerencséje, hogy létezik az internet, ahol a nép egyszerű gyermeke tud ventilálni, morogni, meg átkozódni. ha ez nem lenne, hamarabb gyűlne az indulat.
én nagyon boldog lennék, ha felkelne ez az ország úgy igazából, és az ilyen okosokat mint ez a dézsi is, megúsztatnák a dunában. megkötném a láncot, ha odaengednének.[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
ezzel nem lesz probléma.
egyszer a szó szoros értelmében rácsaptam az ajtót a tulajra (ez egy szálloda volt), egyszer pedig jól megmondtam a magamét az ügyvezetőnek (ez egy autóipari cég volt). mindkét esetben ugyanaz lett a vége
kiabálásig fajuló vita nálam magasabb beosztású, igazgató szintű emberekkel többször is volt, és szerintem lesz is. ezért nem fogom vinni semmire se. az a fránya éleslátásom, az...Vérboci
-
erdey_a
őstag
a pöffeteg ezt is megteheti, ezért se fogja senki se szájba bszni. pedig az is járna... [link]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
-
erdey_a
őstag
válasz fokukac #84173 üzenetére
örülni örülnék. csak oda akartam kilyukadni, hogy majd' minden állásinterjún azzal akarják az embert behúzni, hogy az alapbér ugyan átlagos (khm), de fizetünk túlórát (nem akarok túlórázni), fizetünk célprémiumot (soha nem érik el a célokat), van cafeteria (de ha hiányzol egy napot is, akkor nem jár), meg ha úgy állnak a számok akkor (aztán soha többet nem állnak úgy) stb.
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz kraftxld #84181 üzenetére
a megfejtés az, hogy "azért van szükség a 18 nappal korábbi vásárlásra, mert az Európai Unió fogyasztóvédelmi irányelve szerint a vásárlók a vásárlást követően 14 napig elállhatnak az ügylettől. Ez a szabályozás az online vásárolt termékekre és szolgáltatásokra vonatkozik. Tehát ha valaki egy 10 napos matricát venne, akkor később jogosan kérhetné vissza az árat a 11. napon."
nyilván az osztrák jogalkotás meghatározhatna kivételeket a szabály alól, de eddig nem tette...Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84205 üzenetére
nem olyan bonyi a válasz, mert ugye feldolgozott élelmiszert nehéz hatósági árasítani.
szóval pl. virsli nem tud az lenni, mert akkor melyik virsli. baromfi? sertés? juhbeles? hámozott?
tehát tojás egyértelmű, meg az 1 kg kovász nélkül készült fehér kenyér (persze ez is feldolgozott, de talán jobban körülírható)Vérboci
-
erdey_a
őstag
annyi jó hely van európában, sosem értettem, mi vonzza a népeket pont az angolokhoz. középeurópai léleknek nem való szerintem, ahogy a mediterrán temperamentum (olasz, spanyol, portugál) sem.
északi népek (dán, finn, svéd, norvég) menők, de az időjárást nem bírnám.
szóval hollandia, németország, svájc, ausztria és belgium a tuti, B-tervnek pedig franciaország, de ott azért már a "kulturális másság" zavaró lehet. végső esetben csehországot lehet még említeni, de ott a nyelv azért probléma, viszont van knédli meg studentskaVérboci
-
erdey_a
őstag
érdekes amit írsz a csöndes, mosolygós emberekről. nekem pont az ellenkezője volt a tapasztalatom - pláne csöndes vonatkozásban - és talán ez a benyomás az, ami az "ellenszenvemet" megalapozta az országgal kapcsolatban.
nekem portugália a "rosszarcú hangoskodók" országa. de lehet hogy rossz lisszaboni "negyedben" volt mindig a hotelboszniát - ha már említettem - például azért tartom élhetetlennek, mert én már a guggolós vécé látványától is rosszul vagyok, arrafelé pedig az nem kuriózum, még egy flancos étteremben sem.
Vérboci
-
erdey_a
őstag
jó én portugáliában 2x voltam össz-vissz, pár napokat Lisszabon és Setúbal vonalon.
valószínűleg egy országra is igaz, hogy lakva ismerszik meg.
de első benyomások alapján én portugáliát skippelném
nálam németo > ausztria > belgium a top 3 sorrend, azzal, hogy belgiumban csak a flamand régió és semmi wallon .viszont a tavaszi megindulásom hevét némi otthoni csetepaté lehűtötte, ezért úgy tűnik én már majd magyarhonban hugyozok a konnektorba. de abban maradtunk, hogy a gyerekeket kifejezetten küldeni fogjuk nyugatra.
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz szőröscica #84329 üzenetére
lassan az ffp2 úgyis megint kelleni fog. Audi ingolstadti és neckarsulmi gyárakban mától megint maszkviselési kötelezettség van, meg kevesebb szék \ asztal az ebédlőkben, satöbbi.
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84333 üzenetére
lehet bejelentkezek akkor egy negyedik oltásra. volt is valahol egy apró hír róla, hogy már van valami spéci negyedik pfizer, csak most ugye a háborús inflációs brüsszel megy a hírekben, a covid nem tud címlapra kerülni.
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz FehérHolló #84361 üzenetére
"a felsőbb vezetés le fogja vonni a következtetést, ha valaki nem jelenik meg."
mondanám, hogy váljék kedves egészségükre.
a leírtakban van egy csomó K.O. kritérium, ami miatt nem szabad ilyen helyre elmenni. Már ha önmagában a "csapatépítés" mint hívószó(?) nem lenne elég.
A csapatépítők vagy azért szarok, mert túl rövid a póráz és igazából munka az egész, vagy azért, mert túl hosszú és a sok ingyenélő hirtelen viszkiszakértő lesz.[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
erdey_a
őstag
majd szóljatok, ha az alpári szakkör véget ért, akkor hozok komolyabb, eltartott kisujjas témát
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz venember83 #84384 üzenetére
ennél sokkal mívesebb dolgok is foglalkoztathatnak egy bocit...
Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84386 üzenetére
tej most nem érdekel, tele a spejz hatósági árassal.
viszont kolbászt akarok enni, ami nem paprikás. íze mint a snack kolbászoké (pl. mint a BiFi, hogy nyugati példa legyen), de átmérőben vastagabb, kábé mint egy gyulai kolbász. gyerekkoromban ettem. ilyet melegszendvicsen. csehektől hoztam hasonlót egyszer, de mostanában arra meg járok...Vérboci
-
erdey_a
őstag
válasz parandroid #84401 üzenetére
gondolod, hogy ez a rebellis közeg nem olvassa a 444-et? én főleg a komment szekció miatt járok oda
Vérboci
-
erdey_a
őstag
itt is esett?
Vérboci
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen