-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
jim clark
csendes tag
ha felteszek új drivert, a régit törölni kell vagy egyből rámehet?
+ a most elérhető legfrissebb driverhez van augusztusi nvidia physx (legfrissebb), egy áprilisi driverrel is kompatibilis az vagy csak az újjal? -
Zeratul
addikt
válasz jim clark #1754 üzenetére
XP: Elméletileg teljesen lecseréli, kivéve amikor régebbi drivert akarsz visszarakni akkor hepciáskodik hogy újabb file van és célszerű lenne megtartani.
Win7: tökéltesen cserél mindent, régebbi vezióra is bármikor vissza lehet térni. Gondolom a cistánál is így van, de azt sose próbáltam.
-
rocket
nagyúr
Slide 12 nagyot ut
Slide 16-ban mar van par BS osszehasonlitas csupan szamok alapjan.Erdekes az NV Evergreen szeriat "tamado" slidejai meg nincsenek, az AMD meg mar a Fermi gyenge pontjait, es bizonytalansagait mutogatja
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
zuchy
őstag
Erre lehet visszavágnak az Nv-s srácok....
De így elég nehéz hivatalos speckók én teszteredmények híján egyenlőre egy makettal. ( Nem akarom én szidni, csak elég vicces volt, amikor kiderült, hogy csak egy levágott nyák, hűtővel. ) Max azt mondják, hogy minek a DX11, CUDA-t kell használni.[ Szerkesztve ]
PC-STYLE.hu
-
Bluegene
addikt
ennek alapján játékban sztem az 5850-nel lesz pariban
vagy az 5850-5870 között
még dp performance-ba sem húz el annyira, áhh ez tényleg FX széria lesz
targeted at emerging niche supercomputing market
"a felemelkedő szűk piacú szuperszámítógép piacot megcélozva"
sztem nagyon félrelőnek vele, drága is lesz, kicsi lesz a vásárlóközönség
inkább adjanak ki egy 40nm-es G92-t 900mhz-en
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
-
félisten
válasz Bluegene #1770 üzenetére
Minek nincs értelme?
Az nV számára nem a dx11 a fő szempont. Úgy is fogalmazhatnánk, hogy nem a PC-s VGA piac a fontos a számukra. Ez már nyílt titok.
Ez nem jelenti azt, hogy nem lesz jó a Fermi erre a célra is, de nem ide tervezik a csipet, hanem GPGPU/cGPU feladatokra.
Azért nem lőnek félre, mert ezeken a területeken tuti jó lesz a Fermi.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
rejewski
tag
hello!
szerintem sem lőnek félre, legalábbis nem gondolnám, hogy ezt igy kéne megfogalmazni. folyamatosan nézem itt a hireket, de úgy látom, hogy kicsit mindenki arról ir, hogy mennyire fog szivni a GF100 dx11 játékokban, de alapvetően szerintem jó dologról van szó csak a felhasználási területe teljesen más. nagyon nagy, hogy ilyen sok területre tervezett dologról van szó. Az Ati slide-jai is erről szólnak(mit teljesit dx11). Természetesen nekik az az érdekük, hogy azt hangoztassák, hogy az ő területükön(ami gyanusan Ati territorium lesz) mit csinál az új Gef.
------/------/------/------/xxxxxx/------
-
-
félisten
válasz Bluegene #1776 üzenetére
Azért, mert az otthoni gépeken minimális mennyiségű GPGPU progi van még, az nem jelenti azt, hogy vállalati környezetben is így van.
Egyébként nem csak a nagy mennyiséggel lehet pénzt keresni, hanem a nagy árréssel is. A Quadro és Tesla modellek a GeForce árának sokszorosába kerülnek.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Egyébként nem olyan hatalmas tétel, ahhoz képest, hogy 20milla egy jobb HD magnó, és 80 milla egy 30-40TB-os többfelhasználós háttértár.
Persze, kis cégeknél durva összegnek számít.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
smkb
őstag
Na igen, nálunk bankban közel 1 milla körül van egy 70gb-os vinyó (nem tévedés), és itt röpködnek a terabyteok. De nem a vasak teszik ki egy ilyen cégnél a költségek jórészét, hanem a külsős fejlesztések és szoftver liszenszek. Egy külsős embernap napidíja 100+áfától 1millig terjed, és százával vannak egy komolyabb cégnél külsősök... de egy nagygépes szoftver éves liszensze is horror, pl egyik egy mezei itánium szerveren futó 5-6 felhasználós szerver-klienses eszközünk évente 160 mill, (és ehhez tényleg alig van juzer, és az olcsók közé tartotik) úgyhogy ezek tesla féle árak ezekhez az összegekhez képest semmik
-
VinoRosso
veterán
őőő azért annyiban mégiscsak igazat kel adni a kollégának, hogy az Nvidia kijelentette, hogy a játékélményt a nem a dx fogja meghatározni, mivel valószínűleg nem csak nyers grafikai számítások jutnak szerephez a jövő játékaiban. Az nem teljesen jó megállapítás, hogy ki akarnának vonulni a GPU piacról, inkább a dx-et támadják, mivel ez jelenti a gátját annak, hogy a fejlesztésik érvényesüljenek a játékokban. Ők mióta eltervezték a CUDA-t, már nem VGA-t gyártanak elsősorban, hanem platformot, és ezzel ugynaúgy be akarnak törni a játékpiacra, különben nem vették volna meg a Physx-et, nem csinálnának ratrace engine stb., hanem egyszerűen fognák magukat, és lelécelnének. Siker itt is lehet, mivel simán lehet olyan játékot fejleszteni, ami jól fut és szép CUDA apival, csak egy kicsit másképp néz ki, másban jó, másképp viselkedik, meg több feature-t lehet belepakolni, mivel a CUDA nem köti meg annyira a fejlesztők kezét, mint a dx.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #1782 üzenetére
Tehát szembe szálnak a Microsoft akaratával, aki szállítja a PC-s piac meghatározó operációs rendszerét ... és mindezt egy gyártófüggő platformmal, aminek a támogatását láthatóan se az AMD, se az Intel nem akarja kivitelezni.
Hmm. Mikor is volt ilyen utoljára? ... ah megvan, 3dfx és a Glide API.Tervszinten jól hangzik, de a megvalósításhoz olyan termékekre van szükség, ami nem megveri, hanem megalázza a konkurenciát, így még véletlen se forduljon meg a júzer fejében, hogy a megalázott cuccot vegye.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz VinoRosso #1782 üzenetére
Igazad lenne, ha a CUDA elterjedése elég lenne a bizniszben maradáshoz.
De szerintem nem elég. Hiába lenne hajlandó minden fejlesztő CUDA-ra váltani, ha az nV-nek nem éri meg anyagilag a VGA üzlet, mert az intel, és az AMD a kis VGA-kat belerakja a prociba. Később a közepeseket is. Állítólag, ebből van a haszon nagy része.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
smkb
őstag
Vagy, mint ahogy eddig, hogy bár egy API-ra, dx9c-re fejlesztettek, mégis ügyelve, hogy hol egyik, hol másik gyártó termékére optimalizálva, csak most nem a DX11 lesz a kiindulási alap
Esetleg, adnak nagyon kedvező liszensz áron egy ütős CUDA alapú grafikus motort. Ez lenne tán a legjárhatóbb út, hogy bagóért tolják oda a fejelsztőknek a saját hardverük apija mellé az ütős motort. Ki ne akarna olyanra fejleszteni ahol, a segge alá van tolva a cucc és nem kell ezzel már bajlódni (mondjuk olcsóbban a piacon fellelhetőeknél) ? (az más kérdés hogy NV mit ad szinte ingyen... )
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég, mert akkor a CUDA-t támogatnia kellene az Intelnek és az AMD-nek is. Innentől lehet szopatni. Az NV kifejleszti az új verziót, majd ha lesz hozzá drivere, akkor odadobja az AMD-nek és az Intelnek, mint egy csontot: "Nesze hülyék ti is csináljátok meg, így is két évvel mögöttem vagytok támogatásban." ... Marhára nem számítana az Integrált GPU, ha a legtöbb program csak NV GPU-n futna normálisan. Persze mi kifizetnénk a CPU-ba integrált GPU árát is.
Mindenhez a CUDA a kulcs. Ha elterjed, az NV lesz a PC-s piacon az isten. Ha nem, akkor az NV-nek meszeltek. Az meg csak rajtuk múlik, hogy mikor adják fel a harcot. Én azonnal feladnám, amint a Tegra piaca beindul, persze én nem vagyok Huang papa.
smkb: És a fejlesztőnek miért jó a CUDA? Egy konzol sem támogatja, még átjárható felület sincs, ami azért alapszinten a DX és az OpenGL esetében már elérhető. Csak annyit érnek el, hogy háromszorosára nő egy játék fejlesztéséhez szükséges erőforrás. Marad ugye a konzol. Teljesen alapról kell a PC-s fejlesztést kivitelezni, így a PC-ben lesz egy CUDA port az NV kártyákra, és egy hagyományos DX/OpenGL az AMD és az Intel cuccára. Ezzel persze rögtön jön a háromszoros ár a játékra, mert nyilván a fejlesztési költségeket nem az NV fogja állni, hanem a kedves vásárló.
Az NV-nek a Ray-tracer Engine-je az jó, de 10 év mire egy PC-s piacnak elérhető árú portéka valós időben azt futtatni tudja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
Ezért írtam. Mellékelnek a kedves fejlesztőknek egy tuti grafikus motort. Senki nem állította, hogy full CUDA-ban kell programozniuk. Csinálják a konzolokra, ahogy akarják, közben oda van téve a PC megoldásra egy kész motor, amin csak reszelgetni kell. Azért ez így nem lenne ám olyan vészes. Ekkor legalább a DX11 kódjaikat nem kell kétfele optimalizálni, hanem azt reszelik az ATI-ra.
-
félisten
Hát, nem tudom. Ezzel kapcsolatban két dolog jutott eszembe:
- Nem mindenhez kell 3D támogatás/CUDA. Így a nagy mennyíségű céges gépen el tudna terjedni a CPU-ba épített VGA, ami az nV-nek veszteség.
- Ha mégis így történne, ahogy írod, (mert még a Flash player, és a divx kodek is CUDA alapú lenne) akkor igény keletkezne olyan játék/egyéb szoftverekre, amihez nem szükséges az nV (plusz költséget jelentő) hardvere. Ezt ki is használnák sokan, mert a felhasználó szívesebben választaná ezeket, mert műxik olcsóbb PC-n is. Mindenkit az nV sem tud megvenni.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ezt nem értem, hogy miért jó a fejlesztőknek. Az egész játék motorját úgy építik fel, hogy konzolra és PC-re ugyanaz legyen. Ha az NV odadob nekik egy motort, akkor az már eleve pluszmunka egy portolásnál. A DX11 meg itt teljesen kiesik, a fejlesztőnek az a lényeg, hogy egy gépre vagy géptípusra egyetlen mindent támogató API legyen, és az sem baj ha a visszafelé kompatibilis. Ezt a CUDA sehogy sem kínálja. Nem reszelgetni és optimalizálni, akarnak a stúdiók, hanem minimális erőforrás befektetésével programozni, a többit meg majd az API elintézi. Pontosan ezt nyújtja a DX11 ... ezért fejlesz az API-ra eddig több, mint 20 stúdió. Az optimalizálás pedig csak akkor lesz kérdéses, ha az NV a Fermit odapakolja az érintettek alá, addig csak az AMD kártyák gyakorlati eredményeit tudják mérni, lövésük sincs, hogy a Fermire a megváltoztatott algoritmus, hogyan hat majd.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #1790 üzenetére
Hát ehhez az NV nagyon kevés. Még az Intel is lófing ahhoz, hogy egy esetleges konzolról gondolkodjon. Az MS-nek nemrég lett az Xbox 360 üzemi szinten nyereséges, de ha a teljes konzol üzletágat nézzük, akkor még mindig veszteségről beszélünk. Egyszerűen a konzol az elején zabálja a pénzt, de vissza csak évek múlva hoz valamit. Az NV a maga 2 milliárd dolcsis pénztartalékával egy-két negyedév alatt bedobná a törülközőt. Ez még pár év múlva is fikció. Nem hiszem, hogy az NV a Tegra segítségével, pár éven belül olyan növekedésen menne át, hogy csípőből legyúrjon egy MS-t, vagy esetleg egy Sony-t. A konzolban pedig a szoftveres támogatás a lényeg a hardver szart sem ér játékok nélkül. Egyszerűen az NV-nek esélye sincs meggyőzni a stúdiókat, hogy indítsanak fejlesztést egy jövőben megjelenő konzoljukra. Az MS a piaci erejével nyilván itt jóval meggyőzőbb lehetett. Az NV-t is farzsebből felvásárolhatná, ha akarná ... nekik ez aprópénz lenne.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
smkb
őstag
Igen, igaza van ebben Abunak. Konzolpiacra betörni...
Jelenleg a 2 NextGen gyártó teljesen lefedi a piacukat, sőt a sok szinte semmiben el nem térő multiplatform cím miatt még át is fedi, és egymást osztja meg. Ide egy NV-nek belépni nem egyszerű. Eleve a fejlesztőcégeket megnyerni, hogy érdemes fejleszteni a hardverére mert népszerű lesz... már ez is nehéz. Meg a fejlesztőcégeknem sem áll végtelen erőforrás rendelkezésre, hogy lassan 6-7 platformra fejlesszenek (sokszor sajnos a Wii húzza ebben a rövidet, hogy kap egy gány portot).
A legnehezebb meg exkluzív fejlesztéseket elérni. Az egyes platformokat ezek tudják húzni, nem a multiplatform. Egy Uncharted, HALO, Gears of War, God of War, Forza 3, GT 5, Super Mario Galxy stb... mind mind exkluzív címek, és ezek húzzák az egyes platformokat.
Ide belépni az a totális öngyilkosság, ha van tegra ha nincs.
Ha a hardver számítana, akkor az AMD is készíthetett volna már önálló konzolt, mert megvan hozzá mindene, ebben még előbbre is jár mint az NV. De itt nem a vas a lényeg.
-
Miért lenne kevés?
Már most is tudnak egy modosított OS-t futtatni a gpu-n. És ha ők is egy platform szintű megoldásra törekednek, mint az amd, akkor jó úton járnak.
Ha a következő generációk valamelyikében megoldják, hogy a lapka cpu, és gpu is legyen egyben, és fusson rajta egy os, akkor nem lesznek olyan rosz helyzetben, mint sokan szeretnék, hisz a kezükben lesz minden, ami egy komplett rendszerhez kell, és nem fognak külső gyártótól származó cpu-ra szorulni. És a fermivel máris egy lépéssel közelebb kerültek a célhoz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz antikomcsi #1793 üzenetére
És honnan szedik össze a pénzt a fejlesztők meggyőzésére, hogy játékot írjanak a konzolhoz? Az AMD most csinálhatna egy saját konzolt, de belekalkulálva az első négy évben felgyülemlő masszív dollármilliárdos mínuszt ez nem éri meg nekik. Jelenleg az NV-nek sincs akkora pénzállománya, hogy megfelelően finanszírozza a projektet. A Fermi már most is egy platform a Tesla piacán, egyelőre ez volt a cél.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze, hogy nem számolok. Partnert bárki találhat magának, de ettől még nem nő meg az esély a versenyzésre. Nem hiszem, hogy az Apple olyan hülye lenne, hogy beugorjon a konzolpiacra, nekik egyelőre komolyabb részesedés kellene az Imagination Technologiesben. A Google-ben meg pláne nem látom, hogy érdekelné a konzolpiac.
Nem hiszem, hogy az MS, a Sony és a Nintendo mellé bárki beállna negyediknek. Egyszerűen túlságosan le van fedve a piac, a stúdiók fejét is bekötötték az előbbi cégek.
Bici: A PS4-ben is a Cell architektúra lesz. A Fermi azokra a feladatokra jó, amit a Cell is meg tud oldani. Kevés az esélye. Oda a Sony inkább egy hagyományos 3D-s gyorsítót kereshet. Valami öregebb GeForce jó lenne.
Persze tudna. Ez is koncepció volt a tervezésnél.
Igazából a Fermi és a Larrabee koncepciója ugyanaz ... Az Intel és az NV problémája csak annyi, hogy az AMD még mindig célhardvert csinál, így egy fontos szegmensben esélytelenként indulnak majd.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Az már tuti, hogy marad a CELL?
Nem lenne költséghatékonyabb, ha egy csip lenne csak benne?
Vagy fontos a visszafelé kompatibilitás?mod: És az új XBOX-ban is marad az IBM féle xenon?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Zeratul
addikt
Googlenak a nagy előnye hogy multiplatform nem exluziv OSre és HWra épül, ha ezt elhagynák zuhanópályára állnának rögvest. Android is multiplatformnak készül, telótól a PCig mindenre.
Apple: elég konzervatív a HW és OS szinten náluk fejlesztés, bár ők is kezdenek a multiplatform felé kancsingatni erősen, pl. nagymacska nevére hallgató OS futatható PCn is.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.