-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát ami tervezett, arról annyit lehet tudni, hogy a játék megjelenése előtt egy héttel. De lehetnek olyanok is, amikről nem tud az AMD (pl.: a H.A.W.X. is csak úgy jött a semmiből).
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
zuchy
őstag
-
Med1on
aktív tag
[ Szerkesztve ]
A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
-
félisten
Majd a dx11 sebesség eldönti a kérdést, bár biztos lesznek olyanok, akik dx11-ben gyengébb (vagy jóval drágább) kártyát is megvesznek majd a PhysX miatt. Meg lesznek, akik vesznek PhysX-re egy 88gt-t.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez még egy generáció. Igazából a CryEngine 2-nek nem fekszik az az irány, amerre mennek a GPU-k. Annak a motornak a sok textúrázó és a nagy memória-sávszélesség fekszik. A gyártók meg mennek a giganagy shader powa fele, mert a DX11-nek az a jó. Ez ilyen dolog a Cry-ék elbaszták a motort a tervezésnél. Rosszul jósolták meg, hogy mik lesznek az új hardverek felépítései. Talán ennek köszönhető, hogy a CryEngine 1 után ismét vérszegény a licenszelők sora. Na de majd a CryEngine 3.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tömören és szubjektíven csipegetve:
A főnök az Apple-höz hasonlítja az nVidia-t, mivel szerinte alapvetően mindkettő egy szoftvercég, aki egy csomagként árulja a software-t, az alá való hardware-t, és a kombóhoz járó támogatást.
Azt mondja, hogy chipeket bárki tud gyártani, de csak kevesen tudnak jó chipet tervezni, sőt, ami még fontosabb, megfelelő környezetet biztosítani a programozóknak, hogy értékes dolgokat alkossanak a termékeikkel. A Tegra pedig azért jó chip, mert alapjaitól fogva saját fejlesztés, nem ARM-ből szaggatott darabkák kirakósa, és foltozgatása, mint amit sok mobil chip gyártó csinál.Abban látja a cég sikerét, hogy soha sincs B terv, mindig a legjobban akarják csinálni, allin-re mennek mindennel, és remélik hogy bejön (vagyis szerinte eddig mindig be is jött, és ha ebből jósolunk, akkor ezután is be fog jönni - kivéve, mikor mégsem ). Szóval a cég morálja, avagy mottója eszerint: "Nincs tartalék ejtőernyő, nincs biztosítókötél, csak fejjel a falnak, aztán bemákolni mindent, és hazavinni a főnyereményt minden évben."
Az első GPU-k csak egy valamiben voltak jók, de abban nagyon, ezért is váltak olyan elterjedtté. Később a GPU-k sokkal nagyobb ütemben gyorsultak, mint a CPU-k, és egyre szebb játékok születtek. Sőt, a játéktervezők már el is várták, hogy ilyen ütemben robogjon tovább a vonat, az emberek egyre nagyobb felbontásokat, és egyre magasabb AA-et akartak a szebb játékokra is.
Az első, fix funkciós grafikus gyorsítók után az egyhangú látványvilág miatt egyre inkább a programozhatóság felé tolódott el a mérce. Először jött a programozható shader, amire rögtön rá is haraptak a fejlesztők, mert egyre művészibb szinten élhették ki a kreativitásukat.
Amint ledőlt az első dominó a shaderprogramozással, a folyamat gyorsan továbbgyűrűzött addig, hogy a fejlesztők minden korlátot le akarnak dönteni, mindent korlátok nélkül, szabadon programozhatóvá akarnak tenni. Nem 1000+n variációt akarnak a tárházba, hanem határtalan lehetőségeket, ezért kell a programozható, egyszerű számlálók sokasága a GPU-kba shaderek helyett.
Nem kérdés, hogy 10 év múlva minden rendszer heterogénné válik. A CPU-kban lehetnek CPU és GPU magok, akár egy szilokonon, akár csak egy tokozás alatt, de lehet, hogy egy szerverben néhány CPU mag mellé számos GPU mag kerül majd (külön chipeken). Ez ma még megjósolhatatlan, a jövő igényein múlik.
"Hiszem, hogy az architechtúra, amit megalkottunk, még 30 éven át fennmaradhat." (Mint ahogy azt az elődje is tette.) Ha egy fejlesztő beletanult egy architechtúrába, nem akar változásokat, szeretné, ha a programjai minél tovább futhatnának. (Ezért lesz ez is tartós.)
Az új Intel CPU-kkal kapcsolatos licensgondok miatt egy időre visszavonulnak a chipsetek, de a tervek szerint pár éven belül egy nagy volumenű újításokkal telepakolt újdonsággal térnek majd vissza, olyasmivel, mint az Ion az Atom mellé (csak a jövő CPU-ihoz). De forgalomban lesznek az FSB-s chipsetek (P4 féle busz), amíg árulnak ilyen CPU-kat.
A bevételük 1/3-ada jön a játékosoktól, 2/3-a a munkaállomások piacáról, ahol (egyedülállóan, és hihetetlenül magas) 95%-os a részesedésük. A Quadro kártyák ott vannak minden mögött, olaj, légi és földi közlekedés, cipők, ruhák (tervezése...), stb.
Lesz egy rakás telefon, ami Tegra chippel jön majd ki 2010-ben. Minden telefon okostelefon lesz a jövőben. (Hanyagoljuk az Apple Iphonejait, de) sok nagy cég használ majd Tegrát. (A Nokia Atom alapú okostelefont akar? Mi a fa***?)
Nem fogják másnak licenselni a chipjeik részleteit, mint például az ARM. "Vegyé' igazi Tegrát, könnyű, és pici."
Az ARM-el haverok vagyunk, nem vetélytársak. A Tegra is olyan, mint egy ARM mag, körülötte egy GPU-val, meg nem is, mert ez 8 mag, de különben is csak az számít, hogy a felhasználók felé teljesen más élményt nyújt egy Tegra, mint egy ARM processzor, és ez a lényeg.
Az ARM kiadja a licenseket a vetélytársaimnak, de ők nem versenyeznek velem.Sokaknak így tűnt a múltbéli sikerekből, a Geforce márka erejéből, hogy mi egy játékcég vagyunk (hisz a játékosok a keblükre öleltek minket), de mindig is grafikus programozással foglalkozó cégként működtünk.
Megvolt a veszélye, hogy a tudományos világ nem vesz minket komolyan emiatt, de ne feledkezzünk meg arról, hogy a tudósok is játszanak. (Itt példaként hozza, hogy valaki játékok miatt hallott a CUDA-ról, aztán bevonta a rákszűrő teszt kutatásába... - poénkodik, hogy ő volt a legjobb viszonteladójuk, mert ingyen győzte meg a céget, ahol dolgozott, hogy a CUDA az jó )Hülyeségnek tartja a Lucyd Hydra chipet, olyan problémák miatt, amikkel én is egyetértek. Sok a kérdés amögött, hogy jön ez össze a driverek és szoftverek optimalizálgatásával, a kompatibilitással. Rögös utat járt be az SLI és CF is, de működnek, ez pedig még csak egy új, elvetéltnek tűnő hihetetlen próbálkozás...
A Fermit azért mutattuk be párhuzamos programozhatóságú processzorként, mert azon a rendezvényen ezt akarták hallani.
Ettől persze tartogatunk meglepetéseket a grafikus képességeivel kapcsolatban. Ezek jó része még titok, de tegnap beszéltünk már a raszterizálás, és a sugárkövetés egyidejű használatának lehetőségeiről.Igyekszünk kihozni az új Geforce-ot, de senki sem szereti, ha lefagy a gép, mikor a játék betöltődésére vár.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
TESCO-Zsömle
félisten
-
félisten
Én konkrétan erre a lószarra vagyok kiváncsi.
Meg arra, hogy a GeForce változatokból soft-mod segítségével ki lehet-e majd hozni a Quadro/Tesla számítási teljesítményét, vagy annak nagy részét.
Ha túlzottan lebutítják, és nem lesz sokkal alkalmasabb renderelésre, mint az AMD kártyái, akkor inkább AMD-t veszek.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Padisah
tag
Én egyenesen megbántam a cserét 8800GT-ről 4870-re. Kedvenc játékaim nem tudom vele játszani: Crysis, Crysis Warhead, Far Cry 2. Egyszerűen úgy bevillódzik, hogy játszhatatlan, Titan Quest meg lefagyogat vele. Éreztem én, hogy GTX 260-at kellett volna.
Az a baj a világgal, hogy az okosok kételkednek, míg a hülyék tökéletesen biztosak a dolgukban.
-
A rosszindulat onnan fakadhat, hogy esetlegesen nagyzolósan sértőnek éreztem a véleménynyilvánításod, akár saját magamra nézve is.
Semmi értelmét nemlátom 100 ezeres atit vagy akár majd jővőre új Geforce-ot venni.
Ezt kezdtem el ott, hogy nem 100, hanem 60k-ról indulnak az erősebb HD5-ösök is (5850).
Aztán védtem azt, aki ilyet vesz, mondjuk egy 8800GT, de akár még egy GTX260 helyére is, mert DX9-es játékok alá is kell az erős vas, ha el tudsz szakadni az 1280-as monitor elől, és beújítani valami korhű, 1920-as kijelzőt (de legalább 1680-ast), mert ma már ez a standard azok körében, akik ilyen VGA-kat vásárolgatnak (nem annyira menő már az 1280, mint akkor, mikor még az 1024x768 volt standard 15"-os CRT-ken...) és így számukra már nem is olyan értelmetlen a dolog.
Még az előző generáció csúcsáról váltani sem mindig teljesen értelmetlen, főleg ha gyári hűtőknél ragad az illető, mert egy 4870x2 erősen lepipálja hangerőben az 5850-est, teljesítményben már hasonlóak (főleg ha tuningolgatjuk őket), és nem kerül sokba a váltás, ha ügyesen boltolgatta az ember.
Szóval megannyi oka lehet, amiért épp jó biznisznek tűnt valakinek HD5-re váltani 8800GT-től kezdve GTX260-on át 4870x2-ig. Illetve valószínűleg ugyan ezt rá lehet húzni a majdani FermiGefroce-ra.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
VinoRosso
veterán
Na most mond meg, hogy azon mi a csúnya?? Pont ez az, hogy az ódon, romos, kopott, rozsdás, stb cuccokhoz ilyen textúra kell. Amúgy szvsz a stalkerben sokkal jobbak a textúrák, mivel javarészt kézzel készültek, nem pedig fotók, mint a crysisban. Ha fotókkal csinálsz mindent, akkor semmi egyedi nem lesz abban ami elkészült. A stalkernek pont attól van semmi másra sem hasonlító megjelenése, mert művészi igényességű, rajzolt textúrákat tartalmaz. De ez nem azt a színes, dzsungel hangulatot árasztja, érdekes, hogy a stalkereseknek meg általában a crysis nem jön be Nekem tetszik mind a kettő de mindegyik másért.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Radeon HD 4850-et nem is nagyon fognak már szerezni, hiszen szeptember óta EOL a HD 4870-nel egyetemben. A Radeon HD 4770 és a HD 5750 kártyákkal váltotta le az AMD. Ezeken sokkal több a cég haszna. Ugyanez fog történni az összes 55 nm-es gyártástechnológiával készülő GPU-val jön a 40 nm-en gyártható utód, ami olcsóbb, és van haszon is az eladásán.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
az 5770 ár/teljesítményben is jó, az 5850 és a GTX285 viszonyát meg ugye ismerjük... nem tudom, mit kell csodálkozni azon, hogy a prémiumteljesítmény prémiumáron van, ez nem csak a VGA-piacon van így, még csak nem is csak HW-ben.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
félisten
Kb. úgy képzeld el, mint az Unigine Heaven demóban a sárkányos részt.
Ott elég nagy a különbség a tesszeláció miatt.
Az AvP3-ban az alienek is nagy felbontásúak lesznek.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Fűnyíró topik
- EAFC 24
- Milyen notebookot vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...