-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz janos666 #2798 üzenetére
ez nem profil kérdése - eddig 3 technikát láttam erre, az AFR mellett volt az SFR, amit mindkét cég feladott, és a supertiling, ami eleve csak Radeonon volt, és szintén nem használják. elméletileg a supertiling alkalmas lenne hatékony terhelés-elosztásra, de valamiért az istennek sem akart jól működni. ki kellene találni vmi újat...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
- hogy változtassanak az SLI/CF profilokon.
- ez nem profil kérdése
Nem a profilokban tárolják el, hogy milyen technikát alkalmaznak az egyes programokhoz?
Ezt a supertile-t én is nézegettem akkoriban, mikor x2-m volt, de eleve nem is értettem, hogy akarják ezt megoldani úgy, hogy hatékonyabban működjön, mint mondjuk a sima SFR.
Szerintem amit meg tud tenni a hydra, azt meg tudják tenni SLI/CF alatt is. A vegyes gyártós/generációs trükközés pedig csak poén, nem hasznos dolog, sőt...[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz VinoRosso #2803 üzenetére
Kihagytad a CUDA-t!!!
Mellesleg igen, én is épp elpasszoltam a Physx gyorsítóként funkcionáló 8800GTS-em, hogy ha véletlenül elárasztanának minket Physx-es játékokkal, akkor eladom a radeont is, és a két összegből veszek egy fermit. Amúgy sem vagyok elégedett vele, víz alatt sem merem tuningolni.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
nagyúr
válasz janos666 #2802 üzenetére
de igen, csak hatékony technikák terén nem állunk fényesen - nincs miből választani. éppen ebben lehet erősebb a hydra - az objektum-alapú felosztáshoz láthatóan sem a piros, sem a zöld gárdának nem fűlt a foga.
a supertile azért jobb, mint az SFR, mert minél több részre darabolod a képernyőt, annál biztosabb lesz, hogy nem lesz sok kihasználatlan GPU-időd. az SFR-nél meg kellett egy egyszerűsített pre-render pass, ami alapján kb. be lehetett lőni, hol érdemes kettéosztani a képet.
a guru3d tesztben pedig az egyik vegyes gyártós konfig pont elég jól szerepelt...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Igen, valahogy erre gondoltam, hogy supertile-hoz is kéne valami előzetes becslés, melyik GPU mely darabkákat számolja. Pedig tényleg, ha elég sűrűn osztják fel, akkor sorjában kiosztva is jobb valószínűséggel oszlik szét egyenletesebben. De gondolom épp ebből van még gáz, hogy nem szerencsés túl apró darabokra szeletelni a képet, nyilván nem lehet pixelenként felosztani, vagy mégis?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
tzsolesz
nagyúr
-
NFree
addikt
válasz VinoRosso #2803 üzenetére
Itt szerintem nem az a lényeg hogy meik kártya mit tud , hanem hogy tényleg lessz lehetőség két bármilyen karit összekötni ezen van a hagsúly.
PL van egy gtx akármim s jó árban tudok szerválni egy ati karit, fogom megveszem beteszem s megy és örülök , mert nem kell lapot cserélni meg ilyenek tehát jobban lehet ezentúl variálni a vga-kat + meg nem csak két egyforma gpu-ról szól a történet.ez régebben ütött volna még az lga 775 korszakban mert akkor igen igen lapcserésvolt a dolog ha az ember váltott egyik kariról a másikra Sli VS Crossfire most meg így teljesen mind1
1etlen hátrányát látom a dolognak x58 nem kell lapocserélni ha az ember crossfire-t vagy sli-t akar csak még mindég megmaradt az a kritérium , hogy azonos gpu.Más
Mikor lesznek már számokvga
-
Thom!
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz TESCO-Zsömle #2809 üzenetére
"pisix/frafika/Homoly": nem kéne a részegen fórumozni.
(4. hiba maga a tartalom, de az szubjektív. 5. a sem.)[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt nem tudom ki írta, de egyelőre volt egy bemutató tegnap a meghívott újságíróknak. Nem szabad róla beszélni, így én is csak annyit tudok, hogy az architektúra GeForce oldaláról beszéltek. Kézzel fogható nem volt, szóval hallgattak az órajelről, a teljesítményről és a fogyasztásról.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bluegene #2817 üzenetére
Biztos, hogy lesz Dual GPU-s megoldás, de a GF100 A3-as revíziója annyira fűt, hogy nem sok értelme van. Bár nagy kérdés, hogy a blokkok letiltásával mennyire lehet visszafogni a fogyasztást. 2x a 3/4-e a GF100-nek erősebb, mint egy GPU. Talán belefér a 300 wattba.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] Tom papa lapja is egyre jobban Fudzilla lesz. Komolyan mondom azt írjék, hogy 4%-os a Cypress kihozatala. Vazzeg így nem éri meg gyártani, mégis gyártják.
Jó dolog ez a Fudzilla-féle hírek szerkesztése, mert látszik, hogy erre van igény, de legalább alapvetően gondolnák át mit írnak. 40-50%-os kihozatal az a szint, amit a körülmények tükrében már megfontolnak. Ennél rosszabb gyártósorok mellett anyagilag nem éri meg gyártani. Hacsak a TSMC nem adja a wafert 1000 dollár alatt. Biztosan nem adja, mert az neki lenne durván veszteséges.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
VinoRosso
veterán
válasz TESCO-Zsömle #2809 üzenetére
Már hogyne adna? Melyik játékban láttál olyan featureököet megvalósítva amit a physix-el csináltak? Nyilván egyikben sem, mert elég hamar elfogyna a proci. Talán ha a Euphoria-t physix-el csinálják, akkor abban sem enné meg reggelire a ragdoll fizika a procikat Ilyenkor kell jönni pattogni, hogy milyen jól fut a P4-eken a havok . Meg kell nézni az UT3-as játékokat, meg magát az engine-t abszolút semmilyen teljesítménybeli problémája nem volt soha egyik játéknak sem, és technológiában is az egyik legmodernebb, nem véletlenül liszenszelik annyian. De emellett még sokkal többre is képes a physix, ha csak az apexet nézem, amiben 4 fícsör van összesen, már az óriási terhet levesz a CPU-k válláról, és olyan funkciókat valósítanak meg, amik elég sokat dobnak a játékélményen. Ha ezeket megspékelik még 4-el(pl a jármű fizika/törésmodell, víz fizika, ragdoll,balisztika ) a következő verzióban, akkor nem lesz olyan játékfejlesztő a garázs projektektől a AAA-ig, aki ne gondolkodna el a használatán. Teljesen ingyenes, gyors, a fejlesztés sem macerás, gyakorlatilag az emberek segge alá van tolva egy fullos fizikai motor, ha meg szinte a kisujját sem kell érte mozdítania az embernek akkor miért ne alkalmazza?
(#2810) NFree : De Te nem azt nézed, hogy mit nyersz vele? Ha nem ad semmi pluszt, akkor minek? Ezért kérdeztem, hogy mi az amit a Fermi nem támogat? Akkor lenne értelme venni mellé egy atit, ha valamiben a Fermi hiányt szenvedne. Az egyetlen amiben hiányt szenvedhet az tesszallálás sebessége, de ez kérdéses, hogy mennyi lesz, még az is lehet, hogy semennyi vagy csak nagyon kevés. Pár %-ért meg miért érné megvenni egy 300 dodós deszkát, ráadásul úgy, hogy jelenlegi koncepció szerint azzal sem lesz elérhető minden kártya által nyújtott előny. Egyszóval tök felesleges. Még egy rendes multi GPU-t nem tudtak idáig összehozni a nagy gyártók a saját azonos típusú kártyáikból, egyetlen nyákon, kételkedem abban, hogy egy noname vállalat majd összedrótoz 2 teljesen eltérő chipet, és még a játékok is csinálnak rá profilokat. Ez olyan ....elrugaszkodott.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #2820 üzenetére
Ott csúszik hiba a PhysX-be, hogy csak GPU-n gyors. CPU-ra át kell variálni a kódot, hogy el legyen érve a megfelelő hatás. Ez főleg konzolnál probléma. Nem véletlen, hogy ahol van pénz, ott már a Havok a nyerő.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rup1u5
nagyúr
válasz VinoRosso #2820 üzenetére
"Melyik játékban láttál olyan featureököet megvalósítva amit a physix-el csináltak?"
Red Faction Guerrilla (GeoMod 2.0)
Nem láttam még olyan physix-es játékot ahol ennyire a játék szerves része lenne a fizika mint ebben. Physix-el eddig csak mellékes látványelemeket láttam, mint pl a röpködő újságok és a köd a batman-ben. Remélem a jövőben több ilyen szórakoztató játékot fogunk látni. Az biztos, hogy ha nem teszik nyiltá a physix-et akkor nem fogunk ehhez hasonló megvalósításokat látni physix technológiával, mert egyik stúdio sem menne bele, hogy olyan játékot fejleszenek és adjanak ki amit csak NV karin lehet végigvinni.
Vagy lesznek játékok külön ATi-soknak és külön Nv-seknek?[ Szerkesztve ]
Why don't you knock it off with them negative waves!
-
Raymond
félisten
Ez ondjuk nem teljesen igaz. A problema ott van hogy az NV tudatosan letiltja a PhysX tobbmagos futasat PC-n hogy nagyobbnak nezzen ki a kulombseg a G-hez kepest. A framework siman fut a boxon es a PS-en ugy, hogy peldaul a PS-n meg a fizikan kivul nem kis mertekben a GPU-t is tamogatjak az SPU-kal.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem is ez a célja a PhysX-nek. Elsősorban azt érdemes meglátni, hogy a top technikát jelenleg a Havok képviseli, de ez nem olcsó mulatság. A legtöbb kiadónak van teljes licensze, de egy kezdő fejlesztő nem tudja megfizetni, még az egy használatos részleges licenszet sem. A PhysX nem teljesen ingyenes, mert a support pénzbe kerül, de anyagilag mindenképpen vonzóbb alternatíva. Nyilván a supportot sem kötelező kérni. Az NV célja ezzel a rendszer terjesztése, és a kedvező PC-s projekteket megveszik a GeForce PhysX-hez. Ez mindaddig működni fog, míg az ODE ilyen lassan fejlődik, de mostanában a Bullett-ban látható a nagy veszély. A Pixelux ebbe a motorba építi a DMM modult, melyet így könnyebb eladni. Emellett a Sony és az AMD a rendszer mögé állt. Nyilván a Sony miatt az MS is szorossabbra fűzte a barátságot, mert nagyon gyorsan fejlődik és számtalan GPGPU platformra fog GPU gyorsítást kínálni. Az MS-ről még azt is elképzelem, hogy felvásárolja az egészet egy szabványos DirectComtupe alapú fizikai felülethez. Ezzel a PC-s gaming befolyását tovább növelhetné.
Raymond: Erről kérdeztem az NV-t a gyenge CPU-s teljesítmény láttán. Ők mondták, hogy elsősorban a GPU-ra figyelnek, de a rendszer nincs visszafogva, csak CPU-s felület a jelenlegi állapotában ennyire képes. Mondjuk ez nem zárja ki, hogy a konzolokon ne fusson jobban, mint a PC-n.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rup1u5
nagyúr
Hát akkor nem tudom mi a célja a PhysX-nek. Tán a PC-s játékipar tönkretétele?
Érdeklődéssel és némi fejvakarással szoktam olvasni az írásaidat, mert én a teljesen átlagos felhasználó szintjéről közelítem meg a témát. Nincs agyi kapacitásom felfogni ezeket a háttérben folyó licensz-es és egyéb technikai maszlagokat. (mint pl a térrendező fa)
Az alapján itélek amit megvalósítva látok egy játékban. Ha tetszik amit látok akkor utánnaolvasok a megvalósításért felelő motornak vagy eljárásnak.
Ami nem forradalmi vagy nem átütő erejű az számomra bukott dolog. Annak idején mikor kijött az Ageia chip, nagyon lelkes voltam és azt hittem olyan lesz a hatása mint annó a 3dfx-nek volt. Ehhez képest a mai napig nem villantott igazán semmit és mindeközben jön ez a Red Faction nevű játék aminek köze nincs a PhysX-hez és egycsapásra leteszi az asztalra amit már évek óta vártam! PhysX-et én már leírtam. Nem érdekel a reálisan röpködő falevél, a szépen hömpölygő köd meg a higanyként viselkedő víz. 2010 van! 4magos procik és brutális számítási kapacitással bíró GPU-k vannak már lassan a telefonjainkban is! Bánom is én hogy Bullett, Havok vagy PhysX de követelem az olyan játékokat amikben a rombolható és interaktív fizikai környezet a játékmenet szerves része! Mikor is jött ki az Ageia megoldása? Na azóta vártam valami ilyesmit.Egyébként hány olyan játék van vagy fog megjelenni amiről lehet tudni, hogy a Red Faction Guerrilla-hoz hasonlóan fontos része a fizika és nem csupán látványbeli maszatolást kapunk mint a PhysX címeknél általában?
Lehetne kérni egy listát ezekről? (A Warmonger-t ne is említsétek! )[ Szerkesztve ]
Why don't you knock it off with them negative waves!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát a PhysX önmagában nem teszi tönkre a PC-s játékpiacot. Persze nyilván jobb lenne ha nem függne a gyártótól, de ez most így jött ki. Szerintem főleg azok az akciók sértik az ipart, amikor egy szabványos eljárást kötnek az egyik gyártóhoz ... a'la Batman: AA féle élsimítás. A PhysX csak úgy van, egyszerű extra. Kb. olyan, mint az régi-új SuparSampling élsimítás a Radeon HD 5000-ben.
Nemtom mennyi ilyen játék lesz. De szerintem egyre több.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Akkor lesz itt jó világ, mikor a fizikát a játékban nem (csak) látni lehet, hanem érezni, tapasztalni, mivel szerves részét képezik a játékmenetnek.
Jó volna, ha a környezeti hatások, az időjárás változása nem csak látványelem lenne, hanem tereptől és feladattól függően segítené vagy akadályozná a játékost.Sub-Dungeoneer lvl -57
-
lsc
nagyúr
4% a fermi kihozatala ? Ha igaz akkor még sokáig lehet rá várni.
Az élet kegyetlen .
-
rup1u5
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #2829 üzenetére
Erről beszélek! Erre várok én is Ageia óta ....repeszek, lökéshullámok.
Ezért tetszik a GTA4. Kocsival elsodrok egy kukát, ami röptében fejbevág egy gyalogost aki a fejére mért ütés hatására fejjel előre estében úgy lefejeli a villanyoszlopot, hogy az kidől. Ez azért már valami de még mindíg nagyon lassan fejlődnek a játékok ezen a téren.(#2828) Abu85
"PhysX önmagában nem teszi tönkre a PC-s játékpiacot"
Úgy vettem észre, hogy az elmúlt években azért okozott némi fennakadást a fejlődés terén.
Lehet rosszúl látom?[ Szerkesztve ]
Why don't you knock it off with them negative waves!
-
Raymond
félisten
Ja, nincs hat. Akkor mitol van az hogy anno (amikor meg onallo volt a ceg) minden multicore platform tamogatva volt es ment rajta a leheto legjobban? Mara meg az maradt hogy a GPU-n megy rendesen, a Xenon es CELL-en szinten megy rendesen a multithread a PC-n meg csak egy szalon fut a szamitas a CPU-n.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
rocket
nagyúr
A cikket felre forditottak, az eredetiben a Cypress-re vonatkozik a 4%, ami egy jo nagy BS
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
TESCO-Zsömle
félisten
-
keIdor
titán
válasz janos666 #2794 üzenetére
Nem játékokra gondoltam. Két Fermi-t talán jobban megmozgathat majd a megfelelő helyen.
Software renderről nem tudom mennyire van értelme beszélni a DX11 hajnalán. Majd 2013-ban elindul talán valami, de addig itt lesz a Ferminél is újabb architektúra. A Fermi meg megy a sírba, ahogy mindig is szokott lenni.[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
VinoRosso
veterán
Pedig az Unreal 3 a karakteranimáció kivételével mindent ugyanilyen szinten tud ebből. Rombolhatóságban ugyanez elérhető vele [link] Ugyanúgy vannak lökéshullámok, ugyanúgy van tömege a tárgyaknak, és el is sodor, agyonnyom ha úgy adódik meg is öl, merev test fizikában igazából már nem nagyon tudnak újat mutatni, ez volt a legelsők egyike, amivel a fizikai motorok elkezdtek foglalkozni. A havokban viszont nincs integrált speed tree&vegetáció fizika, a hidrosztatikai/dinamikai szimuláció sem olyan jó( ez sem csak effekt, a dolyadéknak is van tömege, elsodor ha árad, körülfolyik, van felhajtóereje, van viszkozitása stb..), + a szövetek sem olyan jók, pl havokkal készült szöveteken sosem láttam ilyet[link] Ennél főleg a végén lévő blobmesh szerű bogyó tetszik, bár ez még elég gyengus ahhoz képest amilyennek kéne lennie, de ehhez hasonlót real time máshol nem is láttam.
Mondjuk két külön kategóriáról van szó, mivel a havok valódi fizikai motor, az apex pedig egy keretrendszer, és mind a kettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai is, nyilván egy kész motoral gyorsabb pikk pakk össze lehet varázsolni akármit, viszont lassabban fejlesztik, nem bővíthető/konfigurálható olyan gyorsan/könnyen, így hosszú távon inkább a keretrendszerre érdemes építeni, főleg, ha a piac amin elérhető, nagyon gyorsan változik.A fejlesztésről meg annyit, hogy a physx csak egy plusz a gyártó részéről, enélkül is fut a játék minden gépen, csak nem olyan minőségben. Ahhoz viszont, hogy jó fizikát láss GPU kell, mert procival nem lehet bírni ezt a számolást, és ezek közül sem mindegy,hogy melyik, mert ahogy a grafikai számítások sem futottak egyformán jól minden architektúrán, úgy fizikára való alkalmasság szempontjából is vannak/lesznek különbségek.
-
hugo chávez
aktív tag
Vajon a CES-en prezentált Fermik az A3-as kiadásból származtak? Mert ha még A2-esek, akkor jó esély van, hogy barátságosabb lesz a fogyasztás/melegedés. Bár az már borítékolható, hogy a HD 5870-nél többet fog fogyasztani, de ha a teljesítménye is nagyobb lesz DX11-ben is és nem csúszik megint hónapokat a valószínűleg márciusi megjelenés, akkor sokan kivárják/megveszik, még ha drágább is lesz, mint az 5870.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
válasz hugo chávez #2839 üzenetére
Én még tovább merészkednék ezzel:
Volt ugye a pletyka, hogy Fermi Certified gépház, és hányszor dobták vissza mielőtt megkapta a logót. Na de én a szóbanforgó ház esetén úgy emlékszem, SLI rendszerekkel való kompatibilitásról (is) volt szó. Akkor még az sem lehetetlen, hogy mikor azt mondták, hogy 300W hőt kell elvezetni, akkor az már magára a kétkártyás SLI rendszerre vonatkozott. Elvégre a Tesla max 225W, de itt letilthatják az ECC-t is, ami állítólag már számottevő terület, és ha dolgozik a chip, ez is mindig működik (ha direkt le nem tiltják), továbbá a Radeonok kapcsán tudjuk, hogy a GDDR5 chipek is tudják zabálni az áramot, és a Teslán tömérdek RAM van, Geforceon csak fele ennyi lesz (vagy még annyi se). Órajelek tekintetében pedig nem feltétlenül kell 6x lekörözni a Teslát. És itt lehet kicsit másképp értelmezni a TDP-t, mint Teslánál.
Szóval szummázva még az sem teljességgel lehetetlen, hogy játékok futtatása során egyenesen kevesebbet fogyasszon, mint egy 5870, és akkor a kétchipes kártya is jöhet pár hónapon belül 300W-ig.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Jó, hát csak szerettem volna egyszer én is elindítani egy poén-találgatást.
Bár ez olyan, hogy ha osztoznak a Tesla nyákján, akkor amiatt is kellhet ennyi csati. De ott részletezik is, hogy elég a 2x6 is, lehet csak kompatibilitási okokból van 6+8, de beéri 6+6-al, mint egy 5870 1Gb, aminél a 2Gb talán 6+8, vagy nem?
Elég fura azon a képen hogy 3 kötegből jön le két csati.
Sőt, az alaplapból is jöhet 150, csak akkor lefagy a PCI-E 1.0-ás lapban Furmark alatt. Olyan nagy ügy, hogy nem kapja meg a PCI-E certification-t? Csak egy matrica marad le a dobozról, és persze ilyen (vagy inkább valami jobb EK/Coolance/stb OEM) blokkjával kell árulni, és a requirementbe írni, hogy az eddigi rendszerigényhez képest kell még +1 duplaradi.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
hugo chávez
aktív tag
válasz janos666 #2840 üzenetére
Hát ja, 448 sp ; 1,25-1,40 GHz gpu ; 3-6 GB memória 1,8-2 GHz-en ; ECC ; TDP:225W ezzel szemben pedig 512 sp ; ?GHz gpu ; 1,5 GB memória ?GHz-en ; nincs ECC , szóval még bármi lehet.
(#2841) tlac:
Hát, a 300W-ot megközelítő becsült TDP alapján (már ha ez igaz, bár az a kábelköteg tényleg durva) vagy brutálisan húztak az órajeleken, vagy a plussz 64 sp a ludas, vagy ennyire szar az A2-es revízió, vagy az NV hazudik a Tesláról.
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz janos666 #2840 üzenetére
Nem hinném, hogy ez a helyzek, mert két együtt 300W-ot disszipáló kártyát simán le lehet hűteni, nem nagy ördöngősség. GTX285 3-Way SLI-hez se kell certified ház, pedig 150W fölött adnak le azok is.
SLI-rendszereknél a problémát nem az okozza, hogy 300 helyett 600W-ot kell elvezetni, hanem hogy a kártyák túl közel vannak egymáshoz és az egyik nem kap levegőt. Én csak erre tudok gondolni.
Ha Fermiből jön kétcsipes megoldás, akkor az még heréltebb lesz, mint az 5970-es.
hugo chávez: Minden lehetséges...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Zeratul
addikt
válasz TESCO-Zsömle #2845 üzenetére
Csak az gond hogy itt 1 mag eszik 300W-t. Thermalright legjobb VGA hűtője se tud 1 magról ennyit elvezetni.
-
Zeratul
addikt
FUD hírből részletek:
..Fermi chip is struggling with yield issues as our sources suggest that the actual yields are as low as 20% and are not improving quickly according to sources close to the fabs...
...the numbers suggest that each chip would cost an astounding estimated $200 per chip which pegs the card with a sticker price of about $600...
...only about 20% faster than Cypress, while Hemlock smokes it...
...Because of the situation a mole we know is suggesting that Nvidia may limit the sales of Fermi to consumers and instead use the chips for the Tesla and Quadro products where prices and margins are much better... -
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Zeratul #2846 üzenetére
Hát, valahogy csak sikerült a GTX285-ösről elvinni 200+W-ot... A 300-at se nehezebb.
Akkor nem TR hűtőt raknak rá, hanem vesznek vmi mást. 5970-estől is el lehet vinni a 300W-ot, sőt! Van aki gyári hűtéssel még húz is rajta. Szóval lehűteni nem nehéz. Csendesen lehűteni viszont már az.Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Bluegene
addikt
válasz Zeratul #2847 üzenetére
olyan ez mint a g200 vs rv770 viszonya, a történelem ismétli önmagát
20%-kal gyorsabb az 5870-től, de jóval drágább legyártani, ráadásul limitált példányszmban jelenik meg, szal olyan 2010 közepe tájékán lesz képes komoly gondot okozni a radiknak, ami hatalmas késés, addigra lesz 5890 is, ill 5870 OC(1000mhz mint az Msi), ami talán csaknem olyan jó lesz, sőt 5890 OC is
ez a 60-80% az 5870-re vonatkozik? mert a maradék 20-40% egy részéből biztos tudnak még mindig 5850-est esetleg majd 5830-ast csinálni?
vagy a maradék 20-40% a teljesen használhatatlan semmiresejó chipek??
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
Zeratul
addikt
válasz TESCO-Zsömle #2848 üzenetére
5970ről 2 magról kell elvinni a hőt, itt meg 1ről. Dual magos prescott esetén is igen csak szenvedtek a hűtéssel a gyártók, pedig ott fizikai határok sokkal tágabbak voltak, meg ott volt a thermal throttling is mint védelem.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.