-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
djozsi
senior tag
Igen, ezek a játékok sokkal jobban otthon érzik magukat Switchen, a handheldség jót tesz nekik és a közönség is vevőbb rá. Talán a legkirívóbb példa a Blossom Tales, ami egy ideje elérhető steamen, de alig fogyott. A fejlesztő tett egy utolsó próbát azzal, hogy kiadta Switchre és ott mindenféle nagyobb felhajtás nélkül hússzor akkora sikere volt a játéknak 3 hónap alatt, mint steamen 1 év alatt.
Szóval mindenképp megvan az igen széles célközönsége a steamről switchre költöző indie játékoknak. -
djozsi
senior tag
A Kamiko is Switch exkluzív, de alapvetően teljesen jogos, amire rá akarsz mutatni, 7 ezek közül elérhető más platformon is, sőt, ezek többsége régóta elérhető más platformon.
Ami még érdekes, hogy a Super Meat Boy bele se fért a top10-be, pedig a fejlesztője teljesen elalélt, hogy milyen megdöbbentően jól fogy a játék a gépen, toronymagasan felülmúlva az elvárásait.
Még egy érdekesség, a SteamWorld Dig 2 egy eléggé közismert, sokak által várt játék volt és egyszerre jelent meg steamen és switchen is. Utóbbin 10szer annyi fogyott belőle, mára valószínűleg félmillió felett jár az eladása switchen. -
djozsi
senior tag
Fentihez kapcsolódó érdekes adat a GDC-ről: a Switchre kiadott multiplatform indie játékok 76%-a Switchen fogyott a legjobban.
-
djozsi
senior tag
Nintendo Labo programozható része, demóprogram, tankkal labo figurára vadászós játék.
Ez valami rettentő vagány módon tanitja a programozás alapjait, annak is ajánlom a videót, akit teljesen hidegen hagy a labo.
-
djozsi
senior tag
Nyilván nem arra gondoltam, hogy akkor majd valaki letol 10 óra labót és megy is állásinterjúzni az Epamhoz. Inkább arra gondoltam, hogy egy kis gyerkőc számára ez nagyon kúl és azért egy picit szoktatja arra, hogy ilyesmiken gondolkodjon, még ha egyszerű algoritmusokról (talán még annak se nevezném) van is szó. Simán el bírom képzelni, hogy egy ilyen végén rákap az ízére és aztán ránéz a neten fellelhető millió játszva programozni tanító cucc valamelyikére kíváncsiságból, amit a labo keltett fel. És persze a lényeg, hogy erre a vonalra sokkal jobban rá tudnak feküdni esetleg egy későbbi labo szettel.
-
djozsi
senior tag
válasz #22794752 #10631 üzenetére
Három dock és 2 switch van a családban. Elég sokat vannak ki-be rakosgatva a gépek. Nincs ilyen megoldás. Egyik képernyő se karcos.
Az internet korában meg kell tanulni a helyén kezelni ezeket a dolgokat. Az, ha egy 10 millió példányban fogyó terméknél van a neten pár panasz ferde dockra (amit ingyen cseréltek) mondhatni természetes dolog. Attól még, mert minden híroldal ezen csámcsogott ez egy elszigetelt jelenség volt, ami a gépek legfeljebb pár tízezrelékét érinthette.
Ettől még persze szerintem bele tudnám feszegetni úgy a dokkolóba, hogy összekarcolódjon, de az megint más kérdés. -
djozsi
senior tag
válasz #22794752 #10637 üzenetére
Az egyiken van fólia, mert járt a Nintendo tokhoz, a másikon nincs, de az se karcos.
A másikra pedig: nincs semmilyen extra funkció. Ahhoz, hogy az adott cucc ugyan azt tudja, amit a gyári dokk van szükség hekkelésre, mert ehhez kell egy egyedi chip, amit licence-elni kell. Pont úgy, mint más platformok esetén is bármilyen kiegészítőhöz.
-
djozsi
senior tag
+1, amióta van Switch ritkán nyúlunk bármilyen más platformhoz. Úgy mondanám, hogy a Switch lett a családi gaming platform, de ha van valami konkrét játék, ami nincs Switchre, akkor annak a kedvéért odaülünk máshoz is. Őszintén szólva annyi jó játék van minden platformra, hogy simán ki lehet tölteni az ember szabadidejét (hacsak nem teljesen nolifer) bármelyik konzollal, innentől kezdve szerintem az egyéb tényezők (kedvenc franchise-ok, handheldség, űber grafika, stb...) majdhogynem fontosabbak. Nálunk a hibrid formátum és a Nintendo játékai kiütéssel győztek, pedig a Wii U kimaradt és a Wii se pörgött ennyire annakidején.
-
djozsi
senior tag
válasz zephyrszello #10689 üzenetére
Joyconnal is lehet hagyományos módon játszani ha beteszed a tartójába, de amúgy simán, nálunk van, aki motion controllal jobb, van, aki hagyományos irányítással. De a legjobb móka két joycon párral egymás mellett ugrálva.
-
djozsi
senior tag
válasz johnny23 #10724 üzenetére
Igaz nekem nincs X-em, de a One csak porosodik amióta van Switch. Szóval részemről természetes módon lecserélődött, noha fizikailag megtartottam a One-t.
Ezzel együtt is azt mondom, hogy azt kell végiggondolni, hogy mivel és milyen módon szeretsz játszani. Ha vonz a handheld/hibrid játékmód, érdekelnek az indie-k és hajlandó vagy lemondani a csúcsgrafikáról és a mainstream AAA címekről, akkor simán. Ha úgy érzed hiányozni fognak majd az Activision/EA/Ubi/stb AAA-k, akkor nem.
Ez pont egy olyan kérdés, amit tényleg nem lehet helyetted eldönteni. -
djozsi
senior tag
válasz Mister_X #10737 üzenetére
Azt ne felejtsük el, hogy 1 éve sincs (sőt, szűkebb értelemben csak pár hónap telt el azóta), hogy a gép egyértelmű sikerként jelenthető ki, az idén megjelenő játékokat pedig tipikusan 3+ éve fejlesztik. A third party egyértelműen kivárásra játszott, nem mertek nagyot commitálni a gépbe, amit a teljes szakma Wii U 2-nek és óriási buktának jósolt. Ha legalább némi hurráoptimizmus körüllengte volna a gépet a launch előtt, akkor szerintem egész más lenne a helyzet.
A portolás nem úgy működik, hogy megnyomod a "compile executable to Nintendo Switch" gombot a fejlesztőkörnyezetben, pláne nem egy olyan játéknál, amit évek óta fejlesztenek egy jóval erősebb hardverre. Ezek a játékok a fejlesztési fázisuk utolsó harmadára, vagy akár a finishébe fordultak épp akkor, amikor egyáltalán felmerülhetett az management oldalról, hogy van értelme Switchre is elkészíteni, ilyenkor pedig már az eredeti ütemterv miatt is kapkodás és túlóra szokott lenni, hát még ha kitalálják, hogy "és akkor azonos dátummal ki kéne adni egy ötször gyengébb gépre, lehetőleg gyro, local coop és némi touchscreen supporttal".
Ilyenkor minden épeszű projectmanagement azt fogja mondani, hogy maradjunk az eredeti ütemtervnél, lássuk meg, hogy hogy fogy, készítsünk egy felmérést, hogy lenne-e rá igény Switchen, készítsünk egy feasibility study-t, hogy a motor milyen nehézségek árán ültethető át Switchre és ha minden oké, akkor bízzunk meg egy third party portoló stúdiót a munkával és akkor majd 1-2 év múlva kiadjuk oda is.
Azok az AAA projektek, amiken a kezdetektől kalkulálnak a Switchel még csak mostanában születtek meg, 2-3 év múlva fognak beérni. Illetve az már reálisabb, hogy mostanában pár early state-ben levő projektet újraterveztek Switch verzióval.
A third party profitorientált, látják ők is, hogy itt egy egyre szélesedő platform, nem fogják bennehagyni a pénzt csak azért, mert Nintendo.Még egy megjegyzés, megoszlanak a vélemények arról, hogy tényleg az-e a jó irány, hogy akkor elkezdünk lebutított far cryt meg ac-t meg codot hozni a gépre, erre van-e igénye a népnek vagy inkább a Mario Rabbidsos irányra, vagyis AAA fejlesztők profizmusával készített Switchre/Nintendora szabott játékokra. Én arra is kíváncsi vagyok, hogy ez a kérdés hova fog kifutni, mert az, hogy az internet hardcore népe far cry-ért üvölt (pun intended ) egyáltalán nem jelenti azt, hogy milliós eladásokat lehetne hozni vele Switchen. Volt azért már pár olyan sikeres Nintendo konzol amit legkevésbé se az AAA third party portok tettek sikeressé. A Mario Rabbids elvileg 2 millió környékén jár, ennek nagyjából az ötödére jósolták a Ubinál az eladásait. Az indie-k pedig nemritkán sokszor jobban fogynak, mint más platformon, nemritkán elérve egy kevéssé sikeres AAA eladásait.
-
djozsi
senior tag
válasz mike1334 #10741 üzenetére
Ni No Kuni Havok engine-el készült, ami már támogatja a Switchet, szóval nem elképzelhetetlen, de én se jósolnék rá sok esélyt.
Viszont a Level 5 (Ni no Kuni és sok más franchise fejlesztője) CEO épp a minap jelentette be, hogy mostantól minden jelentősebb címük érkezni fog Switchre.
Érdekes ez a régebbi játék portolásosdi is amúgy. Egyrészt van egy viszonylag hangos réteg, akik várnak bizonyos portokat a gépre, örülnének bizonyos játékoknak handheld formában, másrészt pedig van egy ugyancsak viszonylag hangos réteg, akik ezeket a portokat lényegileg játékszámba se veszik.
Mondjuk amíg azt látjuk, hogy a gép egyik (ha nem a) legjobban fogyó címe egy ilyen port, addig a számok mindenképp a portok létjogosultságát igazolják. De azért azzal egyetértek, hogy egy picit foghatna vékonyabban a portok árcéduláin az a bizonyos toll. Épp most néztem, hogy a Donkey Kong Switch port drágább lesz, mint a Wii U verzió volt launchkor és nem is lesz benne igazán új kontent (easy mode majmot leszámítva). Már az azonos árnál is rezeg a léc, ha nem tesznek hozzá valami új tartalmat is, de az, hogy drágább már tényleg túlzás.
-
djozsi
senior tag
válasz Mister_X #10751 üzenetére
Amit mondasz, az borzasztó komoly paradigmaváltás lenne. Nem a platform holderek szoktak a third party kiadónak fizetni a multiplatform játékokért, hanem épp ellenkezőleg, a kiadó fizet a platform holdernek, hogy megjelenhessen a platformján, aztán minden eladott példány után is ad bizonyos százalékot. Ilyet feltenni 2 évvel a Switch launch előtt a Nintendotól úgy, hogy épp történelmi mélyponton vannak a Wii U kudarca után.... ezzel szó szerint halálra ítélte volna magát a cég, ha nem üt be nagyon a Switch. Ráadásul én tényleg nem érzem azt a hatalmas vásárlóerővel rendelkező tömeget, akik vennének Switchet, de mivel nincs rá Destiny 2 ezért inkább nem teszik. Biztos van ilyen ember, de szerintem nem nagy tömegről beszélünk. Ettől még biztos, hogy a MHW és a Far Cry 5 tolta volna a Switch eladásokat, de ez szerintem inkább azért van, mert a Nintendo most tényleg nem ad ki semmi izgalmasat.
Ubi oldalról én úgy vagyok vele amúgy, hogy ezeket a tökegyforma Ubi openworldöket nem is várnám annyira a gépre, legfeljebb egyet, hogy elmondhassuk, hogy van ilyen is, de részemről egy Mario Rabbids sokkal nagyobb öröm volt.
MHW kapcsán már a játék bejelentése előtt is egészen határozott pletykák voltak arról, hogy a Sony kivásárolta a Nintendot a sorozatból Japánban (ezért nincs rá teljes exkluzivitás). Persze lehet, hogy nem igaz, de ahogy mondod, nagyon furcsa és nem logikus a helyzet.
Tropico azért eléggé low profile széria ahhoz, hogy ebből a szempontból releváns legyen, viszont ha már menedzsment játékoknál tartunk, azt nem tudom tudtad-e, de jön direkt Switchre szabott Rollercoaster Tycoon az Ataritól.
-
djozsi
senior tag
válasz koncsik #10752 üzenetére
Én adok linket, itt van, még 2017 májusában írta valaki google+-on, hogy megvizsgálta a Switchet és nem teljesen felel meg az USB-C, USB-PD szabványoknak, ezért várhatóan nem kompatibilis minden chargerrel.
Mivel a legújabb firmware update óta (ami amúgy állítólag közelebb hozta a standardhez a Switchet, de ehhez újra kéne mérni mindent) egy konkrét third party hivatalosan nem supportált dokkolóval néhányan póruljártak (brickelődött a switch), azért most felkapta az internet ezt a lassan 1 éves hírt, hogy biztos emiatt van.
Egyébként ahogy utánanéztem sajnos az USB-C standardizálásával nagyon súlyos problémák vannak, gyakorlatilag nehezebb olyan eszközt találni, ami teljesen megfelel mindennek, mint olyat, ami nem. -
djozsi
senior tag
válasz #22794752 #10763 üzenetére
Viszont a közvetlen összehasonlításnak akkor lenne némi értelme (bár akkor se sok), ha nagyjából egyszerre startoltak volna nem? Így most egy jóárasított bundle-k hegyeivel és több ezer játékos libraryvel ellátott gép eladásait hasonlítod egy viszonylag friss gépéhez. Ha megnézed a PS4 a launch óta évről évre egyre jobb eladásokat generál, a legutóbbi volt a gép magasan legsikeresebb éve.
-
djozsi
senior tag
-
djozsi
senior tag
A hardveres erő számít, de attól még nem eszik olyan forrón a kását.
Egyrészt konzol esetében az sose az adott hardver felelőssége, hogy egy játék beakad. Adott, fix vasra dolgoznak, a fejlesztő felelőssége, hogy ez ne történjen meg és a világ minden ereje se elég, ha a fejlesztő erre nem ügyel (Last Guardian sztorira emlékszünk még gondolom).
Másrészt nem olyan óriási a szakadék a Switch és a current gen között. Ne feledjük, hogy a current gent az Xbox One-t is jelenti, vagyis az AAA játékoknak azon is futni kell. A Switch és a One között pedig jóval kisebb a teljesítménybeli különbség, mint a One és a One X között. Nyilván nem fog a Switch úgy futtatni AC-t, mint a One X, de nem is kell neki, minden épeszű ember megérti, hogy a handheldség lemondással jár teljesítmény terén, hát nem fog menni 4K-ban 60 FPS-el, csak mondjuk 720-900p-ben 30-al és esetleg a növényzet is kevésbé lesz sűrű. Ezek a különbségek már a current gen konzolok közt is megvannak, ég és föld egy játék, ha egymás mellé tesszük a One-os és a One X-es verziót, ezzel együtt is sokkal jobban fogynak a One/PS4 modellek, mint az erősebb változatok. Tehát az emberek egy egyszeri spórolás miatt is simán lemondanak a szebb grafikáról, hát még a handheldség miatt.
Harmadrészt pedig ha egy projektet az elejétől úgy terveznek, olyan engine-t választanak/írnak, akkor igenis bármit meg lehet írni úgy, hogy legyen belőle Switch verzió. Itt most tényleg az a probléma gyökere, hogy nagyjából fél évvel ezelőttök senki nem tervezett érdemben a Switch-el, ezért lesz még 1-2 év kifutása annak, hogy az AAA címek elkezdjenek vándorolni a gépre. Ezt tökéletesen látja a Nintendo is, nem véletlenül próbálja az űrt kitölteni portokkal és kidobni szinte minden franchise-át már az első 2 évben a gépre (Zelda, Mario, Kirby, Yoshi, Smash, Pokemon, Metroid).
Negyedrészt pedig továbbra is azt mondom, hogy az eddigi handheldekre se volt jellemző a fővonalbeli AAA megjelenés. Persze a hibridség miatt most indokolt, de én nem gondolnám tragédiának, hanem lenne a gépre cod meg battlefield. Nyilván van, akinek ezek hiányoznak róla, nyilván az interneten a hardcore-abb gamerek vannak ezért itt hangosabb ez a réteg, de szerintem a gép simán meg fogja találni a célközönségét ezek a címek nélkül is. Vagyis már meg is találta, azért akárhogy is nézzük, eladásokban valahol az xbox one lifetime eladásainak fele közelében jár már.
Egy dolgot viszont fontos tisztázni. Ez a gép nem a teljesítmény és grafikacentrikus gamereknek készül. Ezt abban a pillanatban bevállalta a Nintendo, amikor úgy döntöttek, hogy nem gyártanak egy harmadik felcímkézett PC-t a Microsoft és a Sony gépei mellé a polcra, hanem inkább valami egyedivel próbálkoznak.
-
djozsi
senior tag
-
djozsi
senior tag
Ja értem, azt viszont szerintem mindenki maga érzi, egyik embert zavarja, másikat nem. A videó konklúziója minden esetre ugye az, hogy nem érzik akkorának a grafikai különbséget, hogy érdemes legyen 30 fps-el játszani és én is így vagyok ezzel, noha nekem teljesen oké a 30 fps is, ahol van rá lehetőség ott inkább 60 fps-re váltok a grafika kárára. Meg tudom erősíteni, hogy a rocket league esetében is így vagyok ezzel, de totál oké a 30 fps mód is, nem volt vele bajom, mindkettővel mentem 1-2 meccset.
-
djozsi
senior tag
Új toycon garage videó, ezúttal egy gitárt raknak össze és kicsit játszogatnak a hanggeneráló képességekkel.
Külön felhívnám a figyelmet 3:15-nél a crocs-ba rakott joyconra a dobosnál.
[ Szerkesztve ]
-
djozsi
senior tag
Pontosan, semmi okuk olcsóbban adni, hiszen nyilván egy ilyen kései porttal pláne egy ilyen rövid játéknál nem arra céloznak, hogy olyanoknak adják el újra, akik már játszottak vele, hanem olyanokra, akiknek új az élmény, azoknak pedig teljesen valid, hogy megéri az eredeti árát.
-
djozsi
senior tag
válasz fogtunder #10817 üzenetére
Ilyenkor mindig vannak emberek, akik azt állítják, hogy kevesebbért megvennék, mégis van valami oka annak, hogy így árazzák a cuccokat.Ha összességében jobban megérné 10ért adni, akkor annyiért adnák.
Ja és persze ha valami 10-ért jelenik meg mondjuk PC-re akkor is előkerülnek olyan emberek, akiknek "majd bundliban jó lesz". Szóval nem tudod elég olcsón adni a játékodat ahhoz, hogy a neten valaki ne panaszkodjon miatta és mondja azt, hogy de ha olcsóbb lenne, akkor megvenné. -
djozsi
senior tag
válasz fogtunder #10826 üzenetére
Igen, pont erre gondoltam, hogy egy ilyen jellegű játékot semmi értelme újra megvenni, őszintén szólva én 1 dollárért se venném meg, mert minek? Láttam, végigjátszottam, tetszett, de ebben egyszer végigjátszás van és semmi több. Tehát pontosan tudják, hogy ezzel újraeladni a játékot nem fogják senkinek. Akkor hát maradtak az új beugrók, nekik pedig én megértem, ha ugyan azon az áron adják, mint annakidején. Akkor úgy ítélték meg, hogy ár-értékben így eladható a játékuk, ez most se lesz másképp. Aki pedig árérzékenyebb az majd tényleg megveszi akcióban, szerencsére Switchen azért elég sok indie akció szokott lenni.
Stardew Valley, Darkest Dungeon példáddal is tökéletesen egyetértek, ezek újravevős játékok és erre szerintem az lehetne a jó, ha lenne ilyenkor valami olyasmi, hogy ha más platformon már megvan, akkor kapsz rá némi kedvezményt, de ez nyilván nem egyszerű történet, szokszor pedig szinte lehetetlen, mert nem is ugyan az a kiadó a különböző platformokon. Szerintem itt is az a politika emiatt, hogy első körben az új közönségre lőnek teljes árral, aztán idővel szépen akciózgatják, hogy a második körös emberek is megvegyék újra.
-
djozsi
senior tag
válasz Mr Bond 007 #10831 üzenetére
Látszik, hogy egyre jobban megy a portolás a Panic Button fejlesztőinek. Ez a videó után (persze azért várjuk ki a review-kat) én úgy gondolom, hogy szinte bármit át tudnának ültetni élvezhető formában a gépre.
-
djozsi
senior tag
válasz mike1334 #10836 üzenetére
A fejlesztők most a második rész PS4 és XBO portján dolgoznak épp. Egy nem túl nagy, kickstarterből működő stúdióról van szó. Annyit mondtak már, hogy szeretnék kiadni Switchre is és mindenképp meg fogják vizsgálni a lehetőségét gondolom a most készülő portolási munka után, amivel őszre lesznek kész.
-
djozsi
senior tag
válasz [Ixub] #10842 üzenetére
Ő is rendelt ugyanonnan, 512 gigásnak fogja jelezni, mert meghekkelték azt a modulját, ami reportolja a méretet. Gondolom ez is valójában 4 gigás lesz.
-
djozsi
senior tag
válasz fogtunder #10847 üzenetére
Fentebb linkeltem egy videót, ahol az ilyen wish-es kamu sd kártyát tesztelik. De találni számtalan videót róla a youtube-on. Itt van még egy.
Még egyszer: 512 gigásnak fogja jelezni, de valójában 4 gigás, csak kicseréltek rajta egy kontrollert.Senki ne vegye sértésnek, de ne legyünk már annyira naivak, hogy, elhisszük, hogy egy 250 dolláros terméket valaki 7 dollárért árul nagy tételben és az legit. Ha kifogod valahol 200ért az mázli. Ha 7ért akkor az biztosan átverés. Nem véletlenül közhely az, hogy "ha valami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen...". Pont abból tartja fent magát egy ilyen oldal, hogy az emberek azt mondják, hogy "max 7 dollárt vesztek, kit érdekel".
Egyébként ugyen ezt csinálják mindennel ezek a shopok, például fognak egy gtx 550-et, megbuherálják, hogy a rendszer gtx 1050-nek ismerje fel és eladják 30 dollárért.
-
djozsi
senior tag
Mario Rabbidsban van jó coop lehetőség és versus is, szóval azt ebből a szempontból is lehet ajánlani, de az általad felsorolt játékok (Mario Odyssey-t leszámítva) single player játékok.
Nintendo vonalon az ARMS és a Mario Kart 8 Deluxe jó coop játékok, de van rengeteg nem Nintendo játék is, amik nagyon jól működnek couch coopként/couch versusként: Overcooked, Snipperclips, Rayman Legends, Puyo Puyo Tetris, Jackbox Party Pack, Lovers in a Dangerous Spacetime, Rocket League. Ezeket saját tapasztalat alapján simán tudom ajánlani.
-
djozsi
senior tag
válasz mike1334 #10876 üzenetére
Pontosan. Folyamatos a tervezés, agyalás a következő konzolokon, pláne a Nintendonál, ahol azért általában valami kreatívval állnak elő. És akkor még figyelembe se vettük, hogy tuti jó-e a fordítás, félrefordításokból elég nagy bakik szokta adódni.
Egyébként nyilván nem akarok összeesküvés-elméletet gyártani, de egy ideje állandóan ilyen híreket látok felkapva: jön az új switch revízió, a nintendo már a következő konzolon dolgozik, jön a switch xl, satöbbi. Mintha a sok Switch doomsayer beletörődött volna abba, hogy oké, a Switch sikeres lett és akkor most azzal próbálják kikezdeni, hogy oké, sikeres, de MÁR nem éri meg megvenni, mert hamarosan jön valami más.
-
djozsi
senior tag
válasz koncsik #10880 üzenetére
Én továbbra is úgy gondolom, hogy valami egy kicsit szenzációhajhász módon lett félrefordítva. Eleve nem is erre vonatkozott a kérdés, ezzel a fordítással mintha tök másra válaszolna, mint amit a riporter kérdezett.
Pont a Nintendo az a cég, amelyik nagyon jól meg tudja tartani a bejelentései titkosságát és minimális az érdemi szivárgás, gyakorlatilag annyi szokott lenni, hogy emberek tippelgetnek aztán a nagy számok törvénye miatt 1-2 bejön. Kábé azt tudom elképzelni, hogy valami full generikus dolgot mondott arról, hogy eddig is és a jövőben is arra törekszenek, hogy sikeres platformokat gyártsanak, esetleg arról mondott valamit - amit a CEO is mondott már - hogy a Labo mellett jön még újabb "new way to play" funkció a Switchez.
Aligha hoznának meg egy olyan döntést, hogy itt legyen egy szivárogtatást és aligha hiszem, hogy a szoftver divízió feje tenné ezt meg (hisz hardverről van szó) és azt is aligha hiszem, hogy ilyen amatőr elszólást megengedne magának egy ilyen high profile figura.
Végtelen példánk volt már arra, hogy egy japán nyilatkoztatot totál félreértelmezett a nyugati sajtó, ez is egy a sok közül. Biztos vagyok benne, hogy az elkövetkező 2-3 évben legfeljebb Switch ráncfelvarrásról fogunk hallani, ami legfeljebb akkor változhat, ha bedől a Switch sikere. -
djozsi
senior tag
válasz Dr.F.E.R.I. #10883 üzenetére
Félreértesz, a legkevésbé se gondolom, hogy ne terveznének további konzolokat és ne lenne már most olyan csoport, akik ezen dolgoznak. Ahogy fentebb is elhangzott, ez mindenhol így megy.
Én arra gondolok, hogy tuti, hogy nem csináltak erről egy ilyen leaket (akár direkt akár véletlenül). -
djozsi
senior tag
válasz Dr.F.E.R.I. #10885 üzenetére
Teljesen más élethelyzetnek érzem, akkor a Wii U már a haláltusáját vívta, a Nintendo részvények történelmi mélyponton voltak, valamit csepegtetni kellett, mert már azon ment a találgatás, hogy a Nintendo átmegy only szoftveres cégbe. Jelenleg a Switch ereje teljében van, eszük ágában nem lenne olyan híreket kelteni, miszerint belátható időn belül kapunk valamit a Switch helyett/mellett. Márpedig a fenti fordítás olyan, mintha az úriember rá szerette volna hájpolni az embereket az új konzolra.
Nade túlragoztam ezt, az én tippem továbbra is az, hogy 2020 előtt semmiféle új Nintendo konzol nem lesz itt, sőt, azt is bevállalom, hogy bejelentés szintjén se. Legfeljebb Switch facelift. Nyilván a mini-k nem játszanak. -
djozsi
senior tag
válasz adalbert1 #10920 üzenetére
Egyszerűen arról van szó, hogy a Bethesda úgy méri fel, hogy ezen a platformon ez új release, (részben) új potenciális vásárlókkal, akiknek iugyan úgy meg fogja érni a teljes árat. Persze annak, akinek más platformja is van ez nem túl jó deal, hisz ott már régi a játék és olcsóbban elérhető. Nyilván idővel Switchen is akciózva lesznek (vagyis néha már vannak is) ezek a játékok, illetve ha a Bethesdának nem jön be ez az üzleti modell, akkor váltani fog.
Illetve jó eséllyel váltania se kell, hisz szépen lassan ott leszünk, hogy már elég idős platform lesz ahhoz a Switch, hogy legalábbis nagyjából egyszerre, egy időben jelenjenek meg rá a multiplatform játékok és akkor nagyjából egy árban is lesznek.
-
djozsi
senior tag
válasz adalbert1 #10922 üzenetére
Ezt amúgy nem csak te érzed így, sőt, általános jelenség a videójáték piacon, hogy ezeknek a viszonylag rövid sztoriorientált játékoknak a piaca nagyon durván leáldozóban van. Szinte már csak azok fogynak közepesen jól (de nem kiemelkedően), amik 50-100 órás openworld rpg-k, azon kívül csak a multiplayer. A Nintendo amúgy itt is kilóg egy picit a sorból, mutatom.
Itt van az USA piac 2017-es top10-e:
1. Call of Duty: WWII
2. NBA 2K18
3. Destiny 2^
4. Madden NFL 18
5. The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
6. Grand Theft Auto V
7. Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands
8. Star Wars: Battlefront II 2017^
9. Super Mario Odyssey*
10. Mario Kart 8** - nincs benne a digitális
^- nincs benne a PCJól látszik, hogy a top10-be kizárólag a Nintendo fért bele single player játékkal, ráadásul 2-vel annak ellenére, hogy a digitális eladásait nem mérik.
mivel a Bethesda mindig is single playerre fókuszált elsődlegesen, ezért kifejezetten nem megy nekik jól mostanában, ezért se csoda, hogy megpróbálják a lehető legtöbbet kisajtolni egy ilyen portból és hogy mindent mindenre portolgatnak, VRosítanak. Egyszerűen AAA single player fejlesztésből ma már nem lehet megélni, tisztelet a kivételnek.
-
djozsi
senior tag
válasz mike1334 #10936 üzenetére
A Switchen is teljesen ugyan olyan a standard árazás, mint a többi platformon: 60 dollár/euro, amiből mi EU tagként az utóbbit kapjuk az eshopban.
A dobozos játékok a magyarországi forgalmazónak/disztribútornak köszönhetően olcsóbbak kicsit, mint a többi platform esetében. De ez kiadványfüggő, pár oldallal ezelőtt írtam (ha jól emlékszem pont neked ) példákat arra, ahol olcsóbb és arra, ahol drágább a dobozos játék. Egyszerűen arról van szó, hogy a forgalmazók a szegényebb piacokra sokszor olcsóbban viszik be a termékeket, mert tudják, hogy alap áron nem lesz rájuk kereslek. Szerencsére úgy fest, hogy a Nintendo helyi disztribútora figyel erre (bár a SNES mininél ugye pont fordítva gondolkodtak először).
A fizikai játékok kora leáldozóban van, ami persze nem azt jelenti, hogy ki fognak halni, hanem azt, hogy nagyon kis arányra vissza fognak szorulni. A nagyobb kiadóknál már 50-50 körül van a fizikai-digitális eladás, a Nintendo ebben még hátrébb jár. Az ok egész egyszerűen a kényelem és semmi más. Nyilván egy árérzékenyebb piacon, mint a magyar fontosabb szempont az újra eladhatóság és emiatt még mások az arányok.
Az árak mesterséges egy szinten tartására és az objektív mérleg fizikai felé billentésére (eladhatóság, szép doboz, esetleg ajándék bizbasz) azért van szükség, mert a videójáték-boltok adják el a konzolokat és marketing/logisztikai szempontból nagyon fontosak, tehát a platform holderek elemi érdeke, hogy a videójáték boltok talpon maradjanak, márpedig ha reális áron adnák a digitális játékokat, akkor a fizikai piac azonnal öszeomlana és egy csomó probléma szakadna a platform holderek nyakába. Ezzel együtt is egyre zsugorodik a boltok forgalma és sorra zárnak be az egyes kisebb-nagyobb hálózatok. Ha hinni lehet a pletykáknak a Gamestopot előző évben a Switch mentette meg a masszív leépítéstől és idén is nagyon bíznak abban, hogy a második féléves release-eket vinni fogják, mint a cukrot.
Tipikus példa amúgy, hogy amikor a Microsoft bejelentette, hogy a Game Pass részévé teszik a friss játékaikat is a megjelenés napjától, akkor több kisebb videójáték bolt sértődötten közölte, hogy akkor ők mostantól nem árulnak semmilyen microsoft terméket.[ Szerkesztve ]
-
djozsi
senior tag
Esnek be a Labo review-k, szinte kivétel nélkül nagyon pozitívak. Látszik viszont, hogy nem tudták pontosan a sajtósok, hogy mit kezdjenek vele, van, ahol a video gaming, van, ahol a board gaming és van, ahol a hardware rovat szerkesztői tesztelték.
Ami lejön a review-kból, hogy elég tartalmas a cucc, sokat lehet belőle tanulni és viszonylag strapabíró, de azért érdemes beszerezni celluxot, szigszalagot, ragasztót.
A Verge meg is próbálkozott egy kis kreatívkodással: [link]
-
djozsi
senior tag
válasz mike1334 #10959 üzenetére
Igazából bármelyik gépet össze tudod karcolni bármivel. Ésszel kell betenni a dokkolóba (nem kell óvatoskodni, egyszerűen csak ne feszítsd kifele a képernyőt közben) és nem lesz baj. Nálunk van egy fólia nélküli gép közel egy éve, rengeteget volt mozgatva és karcmentes.
Amire gondolsz az az, hogy az első szériában némelyik dokkolónak meg volt hajolva az előlapja, ezért nem igazán lehetett úgy belerakni a gépet, hogy ne kockáztasd a karcot. Ezt akkor ingyen cserélték és a kezdeti szállítmányt leszámítva nem érkeztek hasonló hibáról jelentések.
Megjegyzem ez akkor is pár készüléket érintett, csak az internet felfújta. Talán 1 újságíró és olyan 5-10 reddit user írta, hogy így jártak. -
djozsi
senior tag
válasz hszilard666 #10984 üzenetére
Ha már Ubisoft.
"You think Nintendo is weak in this early 2018 but they'll fix that in late 2018 update with a bunch of new third party AAA and first party games. Stay Tuned !"
ezt egy Ubisoftos írta twitterenPersze nyilván hisszük, ha látjuk, csak gondoltam ne csak a negatív pletykákat halld uborkáéktól.
-
djozsi
senior tag
válasz hszilard666 #10993 üzenetére
Akkor most fussuk le tizedszer is ugyan azt a kört egy AAA játék fejlesztési ciklusának összevetéséről a Nintendo Switch sikeressé minősítése óta eltelt idővel?
-
djozsi
senior tag
válasz fogtunder #11008 üzenetére
Mi volt az, nem emlékszel rá? Őszintén érdekel, mert sokféle kritika érte a BOTW-t, volt köztük jogos és kevésbé jogos, de azzal kapcsolatban igen nagy a konszenzus, hogy közel tökéletesre csiszolt a játék.
Az most nyilván nem elsősorban neked szól, hanem a fentebbiekre, de arra panaszt, hogy bugos lenne ezen a mai beszélgetésen kívül még soha sehol nem olvastam.
Persze most nyilván nem a trükkösen előcsalható, főleg speedrunnerek által vadászott exploitokra gondolok. Bátran merem állítani, hogy az átlag játékos számára a legkicsiszoltabb, legbugmentesebb openworld játék valaha.[ Szerkesztve ]
-
djozsi
senior tag
válasz maszekember #11006 üzenetére
Nincs is tele, átlag végigjátszással simán el bírom képzelni, hogy még csak glitchbe se futsz, pedig open world játékoknál apróbb glitchekből tényleg minden 15 percre szokott jutni 1.
-
djozsi
senior tag
válasz maszekember #11013 üzenetére
GTA5-el nem sokat játszottam, de RDR-ben, Witcher 3-ban azért akadtak glitchek szép számmal, mindkettőből rémlik beakadó, levegőbe mászó ló, asztalba sétáló npc-k és hasonló dolgok szép számmal. Félreértés ne essék, mestermű mind a kettő és gamebreaking bugok nem igazán voltak egyikben sem, de messze nem estek át annyi playtesten, mint a botw abban biztos vagyok.
Ami persze nem meglepő tudva, hogy a botw mennyit lett csúsztatva.
Új hozzászólás Aktív témák
A Switch OLED saját, előre telepített védőfóliával érkezett, ne vegyétek le!!!!! - bár jó esély van rá, hogy fel sem tűnik... a funkciója a szilánkos törés elleni védelem, mindenképp javasolt egy vékony üvegfólia a karcok ellen is.
TILOS A WAREZ! (Itt a„Warez” = a szerzői jog (vagy más jogszabály) által védett szoftver, adat, szöveg, kép, hang, mozgókép, stb. jogosulatlan megosztása vagy megosztás kérése. Készülék hálózati/szolgáltatótól függetlenítése.)
Az általános moderálási szabályok érvényesek.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler/Off tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Az ÁSZF alapján "Tilos...A hardverapro.hu, az Állásbörze és az Üzemeltető által kijelölt topikokon (részletszabályok itt elérhetőek) kívül máshol terméket, szolgáltatást, egyebet hirdetni."
(Az aláírásodban szerepelhet a hardverapro-ra vezető link...)
- Autós topik
- Házimozi haladó szinten
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2024 - a visszatérő
- Napelem
- Honor Magic V2 - origami
- Elektromos cigaretta 🔞
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mobilhasználat külföldön
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen