-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
senior tag
válasz csongi #12644 üzenetére
Gulliveren 13as, de ballonos kerekek voltak, sokkal kevésbé volt szar, mint az Pug SV125 12 colosai, mondjuk annak a gépnek erősen lógott már a bele.
A Scara 16os kerekein nagyon faszán enyhíti az úthibákat, meg a fútóműve is sokkal jobb, mint a fentieknek. És dönteni, kanyarodni is sokkal jobb ezzel, nem mondom, hogy nagymotoros, mert az oktatáson kívül nincs gyakorlatom motorral, de inkább azok stabilitását érzem, mint a kis gyöszök világát. Ennek ellenére egy jó futóműves, kis kerekű is lehet fasza, főleg gondolom egy nagyobb kasztni alatt, ahol már a tengelytáv sem fél méter, meg nem 50 kg. -
Grillo
senior tag
válasz huszi.gyb #12831 üzenetére
Nekem legalább még egyszer ennyibe lesz.
OK, hogy neked dec óta ott van, de te tudtad (?) hogy ez lesz. De én 3 hetet vártam, hogy vihessem, egy héten belül mondták, hogy előzetesen ezek a bajok vannak, ennyibe fog fájni, ha viszek előleget, veszik az alkatrészt, és már csinálják is...
Nyáron 2 napon belül lerendezték a gumi és fékolaj cserét, nem szarakodtak. -
Grillo
senior tag
Nekem a Scarabeóba 104 ezer a gyújtótrafó. Bontottan 4k körül van.
Mikor körbetelefonáltam, mindenki ennyit mondott, Mopedes srác mondta, hogy valahol egyszer elgépeltek valamit, azóta ennyin van. De valami alternatív megoldást tudott 21k-ért, de végül nem kellett. -
Grillo
senior tag
válasz DigitXT #13076 üzenetére
Ennek mekkora fogyasztása lenne...
Ma sem hívott a szerviz. Nem mondom, hogy kezdek ideges lenni, mert most annyi szar van melóhelyen, hogy leköt, de minden esetre szívesebben motoroznék oda-vissza, mint szopni az autóval, főleg hazafelé.
Azért holnap arra kerülök, aztán lehet kicsit káromkodni is fogok, mert unni viszont már nagyon unom...[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
-
Grillo
senior tag
válasz csongi #13425 üzenetére
Ez szerintem egy korrekt összefoglaló.
Én A1 letétele után hasonló helyzetben voltam, végül vettem egy 2004es, 125ös Scarabeot (mindezt 2014. nyarán). Volt hozzá 3 doboz, karcos volt itt-ott, de nem volt leharcolva kívülről, és volt rajta 1,5 év vizsga. Még az eladóval cseréltünk fékolajat, aztán lábon hazahoztam 270 km-t. Így volt 350k Ft 22 ezer km-rel az órájában (ami egyébként kb. igaz lehet).
Rögtön utána olaj és hűtővíz csere olyan 10k körüli összegért, és ősszel nagyobb átnézéses cserék(szíj, görgő, csúszka, stb), az olyan 60k volt.
Tavaly nyáron volt egy gumicsere és fék rendbetétel, mert elforrt az általunk belerakott szar olaj. Ez is olyan 60k volt, meg utána vizsga.
Idén még nem mentem vele, mert késő őszre elfosta magát a hengeren valamelyik szigetelés, és 2 hónapja szervizben van, talán jövő hétre. Ez elehet közelebb lesz a 100k-hoz, mint az 50-hez.Közben megcsináltam 2 éven belül a korlátlan jogsit, lehetne váltani, de jelenleg nincs lehetőségem rá, meg ha rendbe rakom, akkor igazából elég. Alapvetően napi 50 km ingázást kellene bírni, nyáron szoktam menni 2-3x 200-300 km-es túrákat vele.
Ha most vennék, akkor lehet maradna a Scarabeo, de nem hiszem, hogy rotax blokkal.
-
Grillo
senior tag
Hát azért még nem tartok a duplájánál, de tény, hogy egy 10-12 éves járműre költeni kell.
Ha nem mész többet, meg vidék, oda elég lehet egy 50-es is, és akkor nincs műszaki, meg átírás is olcsóbb.
Bár én ott is belenyúltam faszán. 65ért vettem, aztán egyből kellet egy gumibasz 15kért Szicíliából...
De ott mondjuk úgy számoltam, hogy vagy veszek 100kért , és akkor nem marad sok alkatrészre, vagy kevesebbért, és akkor 50-60k belefér a rendbehozatalba. -
Grillo
senior tag
Na, ha minden igaz, hétvégén összeáll a Scarabeo, mondjuk ideje lenne, április elején vittem el a szervizbe...
-
Grillo
senior tag
Na, elmentem a dottóréhoz, már majdnem készen van. Épp a Scarán dolgozott, még reggel megjön a vezérműlánc, és akkor összerakódik.
Igaz, már 3 hónapja mondtam, hogy a lánc is cserés, de nembaj. 1 nap nem nap. -
Grillo
senior tag
ÉÉÉÉÉÉSSSSSS
Nincskész....
-
Grillo
senior tag
Nekem a Scarabeora kéne kisplexi, mert a közepes mögött nyáron behalok, nélküle meg olyan suta...
-
Grillo
senior tag
válasz -Mosquito- #13824 üzenetére
Aszalósék, Dunakeszi.
Csak kettőre jött meg a futár a lánccal, már át volt fűzve, mire odaértem fél 4 körül, de az öreg nem merte vállalni, hogy ma végez az összerakással.
Csak hát április első hetében vittem oda.
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz -Mosquito- #13826 üzenetére
És neked mik az eddigi tapasztalatok?
Tavaly nekem sitty-sutty megcsinálták a fékem+gumicsere, igaz talán kicsit drágábban, de jól és gyorsan.
Azt elfogadom, hogy lebetegedtek most mindketten, meg szerintem a lány kiszállt, de soha egy telefon nem jött, hogy akkor bocsi, de csúszás. Mondjuk tény, hogy nem burogattam az asztalt. -
Grillo
senior tag
válasz -Mosquito- #13828 üzenetére
Ádámmal én nem találkoztam, az öreg van, meg a Zoltán. Vera volt még áprilisban, de ahogy FB-n láttam, férjhez ment és elköltözött. Pedig még ő volt, aki kommunikált is.
Nekem mondjuk 3 km, szóval a távolsággal nincs gond, csak ők is erősen túlvállalják magukat, mint ahogy a többség. Most meg nagyon túlvállalták. -
Grillo
senior tag
válasz -Mosquito- #13832 üzenetére
Én Kawasatiékkal is beszoptam, pedig egy rossz szavam nem lehet rájuk, mert nagyon korrektek voltak, csak ott is sok-sok hétig állt a motor, igaz 3szor kellett visszavinni.
-
Grillo
senior tag
Ma már majdnem...
-
Grillo
senior tag
válasz lehella #13856 üzenetére
Én Unixban jártam úgy, hogy kértem a 105-ös Skodára ablaktörlőt. De még ki is hívtam a srácot, hogy nézze meg a csatlakozását.
Aszondja van, de kell hozzá átalakító, 150 Ft, mondtam hajrá. Másnap megjött minden, persze, hogy nem jó, de elvittem, majd felbarkácsolom valahogy.
Erre kiderül, hogy a lapáthoz adnak megfelelő műanyagbaszt, de azt meg sem nézte a csóka.És ez nem is baj ebben az esetben, de megvetette volna velem 5000-ért is az átalakítót, ha annyiba kerül...
-
Grillo
senior tag
No urak, kész a gép, meg majdnem én is.
Mire odaértem, már csak próbakör volt vissza, azt sikeresen megtette, úgyhogy fizettem, és átvettem a gépet.
Felvettem a térdvédőket, a kabátot, a kesztyűt és a sisakot, majd megindultam DNyi irányba, hogy csapatom egy órácskát, elő jön-e valami, meg ugye kihagytam 8 hónapot, kicsit visszazökkenni. Kb. 50 méter múlva volt a bal oldalán a motor...Innen indultam, a körforgalomban a második kijáraton kívántam távozni, egyenesen. Be is hajtottam megállás után, majd egy kellemes satu után a bal oldalára "tettem" a gépet, mert egy szőke hölgy a szép fekete merci kombijában úgy gondolta, hogy elég neki a körforgalomba félig belógva megállni. Én meg észlelve a nem elégséges szintű lassulását, belenyúltam a fékbe, miközben kissé már döntve voltam, és puff.
Nekem semmi bajom nem lett, ha jól emlékszem el sem estem, mehettem vagy 20-szal, a robogó bal oldalán a sárhányó, a koptató, valamint a doboz sarka horzsolódott, a kormány kicsit elfordult, de azt Aszalósék visszaállították, miután visszagurultam.
Nő egyébként félreállt, cseréltünk telefonszámot, de mivel nem lett sem nekem, sem a robogónak baja, így nem problémáztam.Főleg, hogy ma már ketten meghaltak...
Szóval nagyon vigyázzatok, én meg ma szépen lemosom a gépet, holnap meg úgyis itthon vagyok, elmegyek valami kihalt helyre kicsit gyakorolni, mert hirtelen azt sem tudtam volna megmondani, melyik oldalon van a hátsó fék...Ja, egyébként 73k lett a vége, lánc, feszítő, olaj, hűtőfolyadék, tömítés, szelepállítás, meg volt egy 5 centis szeg a hátsó gumiban (emiatt arra is gondoltam, hogy esetleg a gumisnál a szerelésnél rákerülhetett valami csúszós, vagy csak simán mittomén).
-
Grillo
senior tag
válasz Hauptmann #13873 üzenetére
Sajnos ezen a robogón így 12 év után nem nagyon látszik meg egy-két új horzsolás. Csaj is meg volt ijedve, meg igazából tanukkal sem lett volna olyan egyszerű a dolog, ha bizonyítani akarom a hibáját, meg nekem nem is ér meg ennyi hercehurcát.
A csaj abból a szempontból volt hibás, hogy bejött a körforgalmon belülre, miközben elsőbbséget kellett volna adni. Igaz, hogy megállt úgy, hogy akár el is fértem volna tőle (autóval már nem), de akkor már nyomtam a féket, mert úgy tűnt, nem fog megállni. Lehet, ha idén már április óta úton lennék, akkor ez egy sima lassítás, kerülés lett volna, de így, hogy október óta nem motoroztam, nem volt alternatíva. Meg nem mondom, hogy azért borultam, mert besatuztam az első féket, vagy a hátsót, vagy mindkettőt, de kanyarodás közben voltam, az biztos, bár csak kis ívben.Asszonynak meg sem merem mondani, mert hazafelé pont a ma meghalt két motorosról beszélgettünk, aztán eléggé parázott.
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
Na, kicseréltem a meghajtás olaját, hát, színéből/állagából nézve ráfért. Mondjuk a kézi könyv is 24 ezernél írja, pont ott is van óra szerint. De azt hiszem, a következővel nem várok ennyit.
Könyv 1,1 dl-t ír, olyan 90 ml körül jött le, plusz az elfolyt és csöpögött anyag, úgyhogy kb. rendben is volt a mennyiség.Más. Könyv azt írja, hogy 5w40-es motorolaj kell a blokkba. Most az öreg 20w50-est tett bele, valami Elf ásványit. Sikítsak, és cseréljem azonnal, vagy meglássuk?
-
Grillo
senior tag
Na, fasza napom volt.
Ugye csütörtökön hoztam el a Scarabeot, azóta csak itt Dunakeszin mentem vele pár km-t, tankolni, ilyenek. Ma mentem dolgozni, befelé ment is szépen, nem raktam fel az oldaldobozokat, úgyhogy még furakodni is tudtam, nem mondom, hogy megvan a tavalyi magabiztosság, de alakul.
Hazafelé fél 5 után indultam, fasza tömeg, de a belvárosban még elég jól elcsalinkáztam a kis utcákon, aztán a nyugatinál felmentem a vácira.
Egészen a Forgách utcáig fasza is volt, aztán csak mintha elerőtlenedett volna kicsit, aztán lámpához gurulva le is állt. Felmentem gyorsan járdára, de nem akart indulni. Telefonáltam haza, hogy nem érek oda 6ig (kellett volna), meg Aszalóséknak, de nem vették fel. Aztán egy 10 percen belül próbálgatva végül életre kelt.
Egészen a Városkapuig, ahol megint csak leállt, mondjuk már direkt a külső sávban mentem, szépen ki tudtam gurulni. De most nem akart indulni, úgyhogy elkezdtem hívogatni az Öreget is, meg a srácot is, de semmi, SMS-t is írtam.
Gondoltam, ha már szopó, akkor legalább valami biztosabb helyen hagyom a gépet, áttoltam az Andrettiig, ettem egy fagyit. Közben hívogatás, gondolkodás.
Végül abban maradtam, hogy hazatolom baze, mi az a 12 km, meg a közel 150 kg. Hátsó doboz fent volt, abba beraktam a sisakot, meg az apraját, a két kabátot (hosszú), meg a hátizsákot meg rá gumipókoztam a hátsó ülésre. Gondoltam, közben majd megállok néha, aztán próbálkozom.
Végül a GE előtti benzinkútnál, 2 km után álltam meg először, és indult is azonnal. Nem is állt le, úgyhogy felöltöztem, és először csak 50-60-nal, majd teljes gőzzel hazajöttem. Semmi gond nem akadt közben... Itthon leállítva is újra indult azonnal.Namármost. Van ugye az új, sűrűbb olaj, szerintem amiatt max nehezebben indulna (és nehezebben is indul), de most nem ilyen jelleggel nem indult. Hanem úgy, mint tavaly előtt ősszel, amikor a benzin fogyott el, illetve nem volt. Tök ugyan így állt el is. Ez meg szerintem azért lehet, mert a levegő csövezést most visszaállította gyárira a szaki, amit még Kawasatiék szedtek szét. Lehet nem kellett volna.
Na mindegy, reggel Aszalóséknál kezdek, mert holnapra be volt tervezve egy Dunakeszi-Göd-Verőce-Dunabogdány-Budakalász kör, ráadásul munka miatt, gondoltam nem megyek be céges autóért a BAH-hoz, és jövök vissza, de lehet az lesz belőle...Mondjuk Verőcéről hazatolni izgalmasabb lenne.
Fakkjeee
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz Bogyó bá' #13963 üzenetére
Na, max ezt rugdoshattam volna én is tegnap, mert más nincs a robogó azon részén.
Mai epizód:
Ugye volt tervben egy jó 100 km-es kör mára céges okokból (szeretek hivatásból kirándulni...), de mondom kezdem a szervizben a napot, meglássuk.
Az öreggel át is beszéltük a helyzetet, ő sem tartotta valószínűnek, hogy az olaj miatt lenne a nehéz indítás, aztán átgondoltuk ezt a szekunder levegőszelephez futó cső dolgot, annyit tanácsolt, hogy ha leáll újra, akkor ezt iktassam ki (húzzam le, dugózzam le, stb, raktam is el egy binderkapcsot).
Úgyhogy el is indultam Dunakesziről, Gödön megálltam az első állomáson, minden fasza is volt.
Aztán Sződligeten meg is jött a gond. De nem a leállás, hanem átment a robogó fasza krosszgépbe, legalábbis a hangját illetően. Ugye ez kb. összesen 10 km megtett út után, a szerviz óta elmentem kb. 60 km-t.
Leszedtem a szervizborítást, meg a felette lévő idomot, de kipufogó a helyén volt, nem is éreztem, hogy valahol szelelne, vagy eltört volna, na mondom akkor tűzkarika, vagy mittomén, elindulok vissza.
Aztán Gödön faszán le is állt, vagy 3 helyen, jó kis hosszú település, és persze közben ment a rednárednááááá, mert forgattam, hogy ne álljon le. Mindig tudtam, hogy nem vonzanak a sportkipufogók, meg a rezonátorosok sem. Aztán a 3ik után megont szétbontottam, és felraktam a binderkapcsot. Utána indult pöcc-röff, egyenletesebben is járt, na mondom fasza.
Aztán átértem Dunakeszire, ahol megint megállt, meg megint, meg megint, gondolom lecsúszott a kapocs, de már nem akartam szerelgetni. Úgyhogy toltam 50-60-100 métert, akkor lehetett utána pár száz métert menni vele, de leginkább csak full gázon, úgyhogy ha jött egy stoptábla, vagy megállás, akkor jó eséllyel megint csak lábra kellett állnom, és úgy csinálnom, mint az állatok.Na, odaértem, körbeálltunk, elkezdtek tűzkarikát keresni, Zoli meg leszerelni a kipufogót. Közben megbeszéltük, hogy akkor rendesen le kell kötni a szekunder levegőt, mert a szelepben rossz a membrán (amit anno Kawasati is elmondott, csak én azt hittem, meg szerelték, és a visszakötés véletlenül maradt ki). Membránt külön ugye nem kapni, szelep 20k körül van újan, majd nézek bontottan, mert így meg a kipufogónak nem jó, hogy nem kap frisslevegőt.
Aztán szerelés közben kiderült, hogy nem is tűzkarika, hanem a szekunder szelepről lecsúszott egy olyan kábel, aminek nem kellett volna, és emiatt volt fasza hangja.Most jónak tűnik, mentem vele pár km-t, meg mindjárt megyek bevásárolni több felé, de a Verőcét mára már hanyagolom, majd, ha biztonsággal elmegyek a cégig, meg vissza 1-2-szer, majd utána kirándulgatok.
Egyébként a nehéz indulás is megszűnt, egyből kap elég benyát a karbi, szóval a tüneti kezelés jónak tűnik, rugalmasabban lehet gyorsulni is, rákötve mintha néha kicsit döccent volna az egész gép, most ezt nem éreztem.
-
Grillo
senior tag
válasz dugynok #13966 üzenetére
A 9-es cső kiiktatásáról van szó. Ami lecsúszott, és krosszosította a hangot, az a 2-es volt. Az Y elosztó "egyenes" ága 4 mm-es, a leág 2 mm. Ugye a szelepben lévő membrán adja a vákuumot a benzinpumpának, és valószínűleg át van szakadva, és időnként emiatt megszűnik a vákuum.
Vagy hülyeséget beszélek, de az biztos, hogy a 9-es cső ledugózásával újra stabilan indul és jár a motor, most voltam egy 20 km-es körön, több megállással, országút és város vegyesen, és semmi hibát nem produkált. -
-
Grillo
senior tag
válasz DigitXT #13970 üzenetére
Szerintem nem figyeltek arra, amit elmondtam. Meg mondom, nekem is meglepő volt, hogy a javítás anno is a kiiktatással történt meg.
Meg azért is kötötte vissza, mert elmondása szerint nem tesz jót ez az állapot a kipufogónak, a nem tud rendesen kiégni a korom, gyorsabban tönkre megy a katalizátor.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs