-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füge007
senior tag
Egy 101 Le motor van felhúzva 120 Le-re. Nem chiptuning, hanem a gyári SW-t cserélték, egy szintén gyárira, amivel elértük ezt a teljesítményt. Ha szeretnéd, hog még fürgébb legyen és megéri neked a ráfordítás akkor igen. Az én autómat sokan kipróbálták, és mindenki beleszerelmesedett. Bitang módon megy, ja és 4,5-6 literes fogysztás melett.
Füge
-
rob210
Topikgazda
Engem pont ma hívtak, fel, hogy mennyire voltam megelégedve a szerviz szolgáltatásával.
Közöltem a kis hölggyel, hogy a munkafelvevő az nagyon kellemes kedves úriember volt.
De szervizesüket nyugodtan el is zavarhatják haza, mert az egy kókler.
Erre kérdezte mi volt a baj.
Elmeséltem, hogy a független szerelő ismerőssel megnéztük a kocsit emelőpadon, no és a 18 mm-es gyári értékhez képest 16.2mm-es féktárcsát én nem cserélném ki ha nem baj.
No és a nyakába szakítottam a dolgot.
Megköszönte elnézést kért udvariasan és szerintem lement felrúgni a szervizes srácotRenault power
-
rob210
Topikgazda
Ahogy olvasom hasonló klisé alapján dolgoznak.
ami kophat azt mondják, hogy kopott nézés nélkül.
Ami kis hiba azt eltúlozzák, és még flegma is.
Kár hogy a szervizesek nem olyanok mint a munkafelvevők.
Legalábbis én azt az embert sajnáltam, hogy ekkora mocskokkal kell együtt dolgoznia.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Micsoda összegekkel dobálóztok.
De jó hogy nekem I-esem van ehhez ezerszer olcsóbbak a cuccok.
Bár ez sajnos mindenre igaz minél öregebb valami annál több és olcsóbb alkatrész van hozzá.
Nekem a komplett első hátsó kerékcsapágy készlet 16.000.-
A féktárcsámnak meg 4900 darabja igaz nekem csak kettő van elől.Ilyenkor azért örülök, hogy ennyivel olcsóbban jövök ki
Renault power
-
meroly
veterán
Köszönöm, igen arra gondoltam. A szerelőm ezt nem ajánlotta be, csak sima kerékcsapágy volt 20k
Megnéztem netes áruházakban, 15k,plusz gondolom munkadíj.Hát az enyémet is meghallgathatná valaki, csak hogy megnyugodjak, nem mintha most gond lenne vele (kopp-kopp-kopp).
Azt a Megane-t nagyon szeretem, mármint nagyon tetszik
Impossible is nothing
-
rob210
Topikgazda
A teljesítmény nem csökken, mert az égést tökéletesíti.
Olyan mint egy finom állítás, azokat a felesleges millilitereket vonja el az égési ütemtől, amik a koromképződésben játszanak szerepet és a kipufogóban rakódnak le.
De ezt a sok sok millilitert ha összeadod ütemenként az kiteszi a 0.4-1.8 literig terjedő fogyasztás csökkenést.
Változó, hogy kinek mennyivel fog kevesebbet fogyasztani a kocsija, de a 0.4 liter az biztos, "ha műszakilag rendben van a kocsi."Ha meg nem jön be akkor simán visszaveszi a kisöreg aki egyébként az após jelöltem, tehát nem egy lelépek a pénzeddel ajánlatot "reklámozok."
Bár hamarosan úgy néz ki, hogy nem leszek se márka társ se autó tulaj
Minket is elért a dübörgő gazdaság és a nagy jólét.
A kötelezővel teljesítmény adóval és a benzinárakkal számolva 1-2 hónapon belül el kell adnom a kocsit.
Sajnos a lakáshitel az nem játék.
De így is csak pár hónappal fogjuk tudni tovább fizetni.
Nem tudom mi lesz ebben az országban de szánalmas, hogy két becsületesen dolgozó ember nem él meg a fizetéséből:-(
Na de ez már nem ide tartozik és nem akarok bant kapin.Renault power
-
Füge007
senior tag
Az enyémben K9KE712 210.000 Km-nél megadta magát. Ja és a Renault szervizben ahová először bevittem ilyennel jöttek, nem tartottam be az olajcsere periódust, ja mondom én magam csinálom, időben, és mindíg cserélem a szűrőket is, mondom nézem már meg az olajat ami benne van. Fasza mindent hárítanak, nehogy már beismerjék szar a konstrukció.
3 Renaultom volt, de most kicsit elment a kedvem a márkától. Mondjuk én nem vagyok fan, több márkám volt már, de meg kell mondanom, ennyi gond még eggyik kocsimmal sem volt mint ezzel. Jó megy jó fogyaszt, de a mostanival kb 700 ezret költöttem rá. Más ennyiért kocsit vesz.
Füge
-
Füge007
senior tag
Konkrétan nem bírta a terhelést és szétkopott a főtengely, illetve a csapágyazása. A vezérműtengely dettó, na meg a turbó is. A hengerek jók, így elvileg horror áron felújítható, de nem adok érte annyit, főleg hogy ha kész van eladom.
Az 1.5 dCI motorok alulméretezettek a terheléshez képest, az egész konstrukció több sebből is vérzik. Ezt évek óta tudják, de nem foglalkoznak vele. Külföldi, angol, német, francia fóruomokat néztem át, a probléma ott is megvan, pedig ott jó minőségő az üzemanyag (mert ez az eggyik itthoni szöveg, persze hogy rossz mikor rossz gázolajat tankolt, ezt én is megkaptam a befecskendező fej cseréjekor). Persze időközben javult a dolog, mivel állandóan fejlesztették az 1.5 dCI-t, ezért van a sok variáció a K9K-n belül. Volt akinek 65.000 Km-nélált be a motor, persze akkor már nem garis volt, szép. Az üzemanyag befecskendező rendszer hibái is jelentősek voltak, befecskendező fej csere, ez nálam is volt. EGR szelep hiba, szintén cseréltem, féktárcsák gyors kopása, az első tárcsám már 2 x cseréltem + a gyári. Mind azt jelzi a konstrukció kijött, majd szépen elkezdték foltozni. Igaz, mi tulajdonosok meg fizettünk mint a katonatiszt. Azért irrális amit javításokra költöttem, mikor a renaultosokkal beszéltem ezt mind elmondtam, csak lapítottak. Én értem, hogy kell egy kocsira költeni, nem is spórolok vele, de van egy ésszerű határ, amit most sokszoros szorzóval léptem át.
Persze, hogy nem, mivel ez csak a Cliok K9K motorváltzatai! Neked ha jól emlékszem Megan van annak más K9K motorkódjai vannak!!!
Ha lesz időm összeszedem az összes K9K motorkódot egy táblázatba, mostanában nagyon otthonvagyok a témában A Renault Hungáriánál is megdicsérték szakmai tudásom!
Füge
-
Füge007
senior tag
Engine: K9K722, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 86
Engine: K9K724, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 86
Engine: K9K728, Year: Jan 2007 onwards, CC: 1461, HP: 103
Engine: K9K732, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 106
Engine: K9KP732, Year: Apr 2005 to Oct 2006, CC: 1461, HP: 106Ezek szerint a K9K 732 motorból is két változat van, P betűvel van megkülömböztetve. Kezdek belekavarodni. Napról napra szaporodnak a K9K kódjelű motorok.
Megjött a mail, az enyémbe csak a K9K 712 motor jó. Ma volt itt egy haverom angliából. azt mondta néz nekem kinn nekem motort. Addig vadászom, míg csak meglesz a motorom
[ Szerkesztve ]
Füge
-
gabx76
senior tag
-
rob210
Topikgazda
ÁÁÁ
Azért, hogy kipucold a hűtőt le ne vedd a lökhárítót.
Remélem ezt viccből írtad.A hűtőt mindig belülről kifelé takarítjuk azaz motortér felől lökhárító felé.
Célszerű sűrített levegős spray(2db) vagy ha megoldható kompresszorral kifújkálni, más tisztítást pedig nem igényel.
Mosogatni szvsz nem javaslom, ha pedig elkezded kefével takarítani, annak lamella gyűrődés lesz a vége.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Tényleg nem értelek.
Ha van kompresszor akkor minek kéne a kezednek beférni?Na mindegy az tuti, hogy én nem venném le a lökőst, az nem lesz kis munka.
Míg kompresszorral kifújkálni kb 10 perc.A kezednek meg rohadtul nem kell beférni a ventilátor mögé, de maximum a ventilátort szereld le a hűtőről, az 3,vagy 4 csavar kiviteltől függően.
Ha a bogarakat nekiállsz kiszedegetni mondjuk fogpiszkálóval, mert a bordák közé nem férsz be mással, akkor egy jó bő napot szánj rá a munkára, mert kefével azok a tetemek nem fognak kijönni. HA meg sikerül beékelned a bordák közé akkor akár el is kúrhatják a hűtőfelületed áteresztő képességét.
Annó egy suzukinál kellett a végén szétszedni a hűtőkört és a radiátort nagy nyomású mosóval kimosni, autón kívűl, mert a gazdi annyira eltömítette.Hidd el jót akarok, ennek ellenére felnőtt emberként nem vagy köteles megfogadni a tanácsomat
Renault power
-
gabx76
senior tag
Üdv!
Én vettem anno ilyen interface-t a kocsihoz, de az sima USB-s. Eddig mindössze 2-3 alkalommal használtam, hibát csak egyszer kellett szerencsére kiütni.
Amit írnak róla megfelel az igazságnak, de idő hiányában nem mélyedtem bele azóta jobban. A BT-s verzióról abszolút nincs tapasztalatom, viszont amit írtál jól hangzik. -
lajo
senior tag
Köszi! Ez nem hangzik túl jól, meg nem is lenne olyan egységes kinézetre, csakhát az audio cd-k ideje régen volt, viszont egy üres kijelző meg távirányító még rosszabb. Marad a transmitter, csak az meg minőségileg nem a legjobb.
Link: van ami nekem már sok, viszont ötletes és kultúrált
-
rob210
Topikgazda
Értelek.
Vitatkozni tudnék veled mert foglalkoztam, autó hi-fi beépítéssel, de nem teszem, mert ez itt nem az a topik.
Használtan valóban van olyan nem gyári fej ami jobb a gyárinál (ugye a gyári is használt lenne)
De a gyáriban van egy két hangzáskép ami a kocsi akusztikájához van hangolva.
Szvsz én tartom magam ahhoz, hogy a gyári lehet butább, lehet nem olyan szép, no és nem olyan HANGOS, de akinek a minőség számít az biztos, hogy a gyárival jár jobban.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs