Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MC Pite

    veterán

    válasz harry #78271 üzenetére

    Kettes Focussal sokat, hármassal keveset mentem, de valamennyi tapasztalat azzal is van (kombikkal).

    Bővíthetőségben a megane (anyósülés döntés, kivehető ülőlap) jobb M3, F3.
    Én speciel csipázom hogy a kombi relatív csapott hátú, nem lesz tiszta redva egész télen (Focus sokkal függőlegesebb). Kombiságnál még szempont lehet hogy M-hoz univerzális keresztrúd elég, bármit felrakhatsz rá.

    A Fordnál a motor korábbi testvérei elég... gyatrák voltak, közepes bizalmat azért szavazok neki, de ennyi. 5-ös váltó sajna kicsit visszafogja a bugiban (a 115 lovassal mentem, a 125ös kimaradt). A Megane (ami utólagosan szintén 125 lovat fog pár tízezer forint elköltése után tudni, mármint az újonnan 110 lovas) rugalmasabb a hatos váltóval.
    Klasszikus tévedés hogy a hatos váltó hosszú úton jó és a hosszú végáttétel miatt csökkenti a fogyasztást (58-60-tól kéri síkon a hatodikat, és érintőgázon teljesen jó is, bár az ötödik ami városba való fokozat). Végáttétel azonos, de kevesebbet esik a fordulatszám, lelkesebb, és városban is könnyebb beosztani.

    A Focusban nézd meg nem nyomja-e a térded a középkonzol (erre nem emlékszem, de a kettesben ezt és a pocsék üléseket utáltuk a legjobban, a zajszigetelése hiánya meg csak hab a tortán).
    Nálam a világítás is a Megane felé billentette a mérleg nyelvét (a vetítőlencsés fényszóró alapból sem rossz, de normálisabb fényforrás is mehet bele). Részben emiatt keresetem 2013 év végétől (meg jobban is tetszik).

    M3 szerintem korabeli autókhoz képest relatív halk, itt nem csak poén a váltássegéd (ami meglepően jól működik, ellenben sok korabeli autóval). Sőt, a belső anyagminőség és ergonómia (kivéve ülésfűtés kapcsoló) is pozitív meglepetés volt, a Focus meg kissé negatív - plusz kevésbé tetszik. Plusz a digitklímája is bénább/idegesítőbb a németnek.

    Navi helyett én a pohártartót választottam; az elektromos kézifék azon kevés közé tartozik ami nem idegesít, meglepően jó. Az alap rádió nem nagy szám a Meganeban hangzás terén, ebben picit jobb a Focus; de a rádió kezelése, kinézete és a rádió érzékenysége (és az egész rendszer sebessége) rosszabb a Focusban.
    Én a digit műszerfalat is szeretem speciel, és a fordulatszámmérő is vagányabb.

    A normálisan felszereltek kapták csak a progresszív rugót (azzal kellemes a Focus, a simával nem nagy szám) és világítást (egy nyamvadt nappali menetjelző sincs a halogén lámpához, lehet autót trancsírozni a sűrű izzócserékhez), ami elég drága a Focusnál.
    Míg egy közepes felszerelt Megane már tök jó (ülés, futómű, világítás is, és még a ködlámpa sem csak dísz rajta). Én az 1.2 TCe-vel is ki vagyok békülve, az ecoboostokkal akad több probléma is - plusz fogyasztásban mind a szívó mint a turbós motorokkal jobb a Megane.

    Összehasonlító, itt is lehet 1-2 input. A Ceed, 308 és a Leon/Octavia is hasonló kvalitású ha ezekkel nem vagy elégedett.

    [ Szerkesztve ]

    Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725

Új hozzászólás Aktív témák