-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
gaborka8x8
aktív tag
Párszor kimostam már a K501-es fülpárnáit, de kézzel, és így sem tart tovább három percnél. Ezért nem értem miért kellene mosógépbe tenni. Én mindenesetre nem próbálkoznék vele, mert félnék, hogy esetleg a ruhákon lévő gomb, cipzár, stb. kiszakítja a hálót, vagy valami egyéb baja lesz attól, hogy félóráig ázik, forog a gépben.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Ha az AKG K551-esnek nem csak a kinézete, hanem esetleg a hangja is hasonlít a K550-esére, akkor meglehetősen csodálkozom, hogy ilyen nagy rajongótábora van. Mint egy másik fórumon korábban már leírtam, 2012 decemberében (Hoffmann Lászlónak köszönhetően)több, mint két hétig volt nálam egy K550-es tesztelésen, és ahogy ott fogalmaztam, "Ha nagyon röviden akarnám jellemezni, akkor egyszerűen visít, mint a malac." Azaz, a magas hangok tolakodók, bántók, érdesek (reszelősek) és ami a legnagyobb probléma, hogy kitartott magas hangok esetén egyszerűen betorzít. (Nem alig észrevehetően, hanem erősen.) A Hi-Fi-ben eléggé elfogadott, hogy az emberi hang, ezen belül is a női szoprán az egyik referencia hang hangsugárzók értékelésekor, mert akármennyire könnyűnek is látszik, a valóságban igen nehéz élethűen visszaadni.Azaz úgy, hogy az énekes ne kezdjen el sziszegni, pöszíteni, a hangja ne váljon reszelősé, se nazálissá, stb. Szintén ott írtam akkor, hogy " Ha Kincses Veronikát, Marton Évát vagy Miklósa Erikát valóban olyan hanggal verte volna meg az isten, amilyennel a K550-ből megszólalnak, akkor huszadrangú operaénekesek sem lehetnének. Ha a hegedű valóban úgy szólna, ahogy a K550-ből, akkor valószínűleg régen kikopott volna a szólóhangszerek sorából."
Valóban ennyire másként hallanánk? Nem hiszem. Valóban ennyire mást keresnénk a fejhallgatóból visszakapott hangban? Ezt sem hiszem. Akkor mi lehet az oka, hogy ennyire másként ítéljük meg pl. a K550-est?"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
A forrással kapcsolatban azt gondolom, nem lehet probléma, mivel ötféle különböző forrásról hallgattam. Egy belépő szintű lemezjátszóval (Dual 505/3, Gradó Prestige Gold hangszedő), egy felsőközépkategóriás lemezjátszóval (Thorens TD125, SME 3009-es kar, Van Den Hul MC One hangszedő), a digitális forrást egy Pioneer PD-75 szolgáltatta futóműként, illetve, PC Foobarral, (mind kettő után az MSB Platinum DAC volt kötve), az ötödik pedig egy Revox G36 eredeti mesterszalag első másolata (Telefunken M15-ról átjátszva) (Aki jártas az analóg világban, az tudja, hogy ezt az utóbbi párost otthoni körülmények között nem igen lehet űberelni.)
Tehát, tartok tőle, hogy nem a forrással volt a baj, mert mindegyikkel rosszul szólt, csak nem egyformán rosszul.
( Gondolom, most jön az, hogy akkor biztosan a fejhallgató-erősítő. )"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Beidézem, mit írta egy nagy tapasztalattal rendelkező, iskolázott fülű hangmérnök a K550-esről:
"A K550 erőtlenül, hamisan muzsikál. Az alsó két oktáv nem képviselteti magát, emiatt erősen kukorékolós produkciót tolt a fejembe, néhány tuttinál még be is torzult szegény. Sovány vigasz, hogy viszonylag korrekt színpadképet rajzol, de ez nem menti meg a csúfos vereségtől. Nem értem a koncepciót és a középkategóriás árat sem, hacsak ki nem kötjük, hogy a K550-est csak nézni szabad, hallgatni nem."Forrás: http://fapaci.blogspot.hu/2013/12/fulekezesi-parancs-2-tiszti-kar.html
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz fattyu #25392 üzenetére
Igen, számítottam erre a felvetésre, mint azt a korábbi hozzászólásomban írtam is.
Tehát, nézzük, milyen fajhallgató-erősítőkkel próbáltam (itt már nincs akkora választék): Csöves erősítő: Linearsound (OTL) (Ágoston Lajos: Audiofil erősítők építése 2. - Előerősítők, fejhallgató erősítők könyvében megtalálható a kapcsolási rajza.). Félvezetős erősítők: Grado RA1, Hoffmannféle DIY félvezetős (A találkozón meg lehetett hallgatni.)
Minddel kijöttek a korábban említett hibák, amiből a legsúlyosabb talán a torzítás."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz fattyu #25395 üzenetére
Igen, a fejformához való illeszkedés, vagy nem illeszkedés az az érv, ami általában ultima rátióként szokott felmerülni.
Én valahol mégis máshol keresem az okokat. Mégpedig valahol ott, ahol fapaci is kereste egy ehhez hasonló beszélgetés alkalmával: "A nagy eltéréseket inkább a hallgatott muzsikákban keresném. Tudtommal Te leginkább elektronikus zenét hallgatsz (?), ahol nincs sok realitása a valósághű hangzásnak. Jómagam, meg valószínűleg az összes zenész képtelen elfogadni egy olyan technikai eszközt, ami teljesen átformálja a valóságot és egy új világot teremt."
Magam is azt gondolom, hogy ennek a fejhallgatónak a megítélésének ilyen végletességére, elsősorban a hallgatott zenék adják az okot. De bevallom, ebben sem vagyok biztos. Mindössze azt látom, hogy ezt a fejhallgatót valaki vagy nagyon szereti, vagy elviselhetetlennek tartja. Egy adott eszközzel kapcsolatos ilyen mértékben szélsőséges vélemények lehetséges okai nekem ellenben mindig nagyon "birizgálják" a fantáziámat."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz fattyu #25397 üzenetére
Valóban, éppen akkor csak írtam, és nem olvastam, amikor az ön üzenet megjelent. (Azaz, kicsit le vagyok maradva a válaszolással.)
Erre a torzításra ellenben nem csak én panaszkodom (mint az pl. fapaci blogjából is látszik). Azt ellenben el kell ismerni, hogy csak bizonyos zenei részleteken jelentkezik, mint pl. a kitartott magas hang, nagyzenekari tutti, stb. Azaz, aki nem hallgat olyan zenéket, amikben ezek a momentumok jelen vannak, az lehet, hogy soha nem találkozik ezzel a torzítással."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz fattyu #25404 üzenetére
Azt hiszem, rosszul fogalmaztam meg a mondandómat, ha bárkinek is ez jött le belőle:
"Semmi baj azzal hogy nem tetszik neked. de azért mert hallottál egy fejest ami egyszerűen nem a te fejedre terveződött és/vagy egy hibás példányt, ez alapján ilyen kereszteshadjárat szinten bizonygatni hogy szar és senki ne vegye."
Arra meg végképp nem emlékszem, hogy bárhol is még csak célzás szintjén is olyasmit írtam volna, hogy "szar, és senki ne vegye"
Sőt, éppen azt írtam, hogy sokan vannak, akik rajonganak érte. "Mindössze azt látom, hogy ezt a fejhallgatót valaki vagy nagyon szereti, vagy elviselhetetlennek tartja. Egy adott eszközzel kapcsolatos ilyen mértékben szélsőséges vélemények lehetséges okai nekem ellenben mindig nagyon "birizgálják" a fantáziámat."
És ugyanezt a kérdést, azaz, a K550-es igen eltérő megítélésének az okát kerestem már a mai első hozzászólásomban is: "Valóban ennyire másként hallanánk? Nem hiszem. Valóban ennyire mást keresnénk a fejhallgatóból visszakapott hangban? Ezt sem hiszem. Akkor mi lehet az oka, hogy ennyire másként ítéljük meg pl. a K550-est?"
Ha a fenitek ellenére valaki úgy érzi, hogy nem az okokat keresem, mint ahogy azt már először is írtam, hanem "keresztes hadjáratot folytattam a K550-es ellen, akkor attól itt nyilvánosan elnézést kérek."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Ha önnek így jött le, hogy a saját nem létező elméletemet, de létező tapasztalatomat akarom " igazolni" akkor sikerült ismét rosszul kommunikálnom.
A fejhallgató fejformához való megfelelő illeszkedés hiányát, mint egyik lehetséges okot a szélsőséges megítéléseknek (Hiszen a Head-Fi-n is kapott ez a fejhallgató hideget meleget), abszolút respektálom. (Habár, ha tudná, milyen nagy fejem van. ) Csak nem tartom elégségesnek. Azaz, úgy gondolom, valami másnak is lenni kell még a háttérben."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
A tegnapi és a mai napon jó néhány órát eltöltöttem azzal, hogy a K601-est hallgattam a saját, illetve a K701-es párnáival.
A végeredmény, hogy közel sem hoz akkora javulást a párnacsere, mint a K501-es esetében. Míg a K501-esnél érezhetően javult a magas- és a mélytartomány, "teresebb", "levegősebb" lett a megszólalás, addig a K601-esnél ez nem érződött. Amiben javulást hallottam, az a hangszerek térbeni pozicionáltsága. De ez is elég kismértékű eltérés volt ahhoz, hogy csak emiatt érdemes lenne rá másik fülpárnákat venni. Ellenben, ha valakinek a K601-esén a párnák már megértek a cserére, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy az eredeti helyett a K701-es aszimmetrikus párnáját rendelje meg, mert a kis javulás is javulás, ráadásul, szerintem hosszabb távon kényelmesebb is, mint a K601-es párnája."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz contaxg #35159 üzenetére
2009 óta minden év március utolsó szombatján megrendezésre kerül Kiskunfélegyházán a Kaporka Open Audiokulturális ( hétköznapibb nevén Hi-Fi ) Találkozó.
Így lesz az az idén is. Azaz, március 28-án tartjuk a VII. Kaporka Open Audiokulturális Találkozót. De mivel egy ideje a "nagy Hi-Fi-m" elnyerte végleges állapotát, azaz, nem igen változtatok rajta semmit, ellenben a Hi-Fi bogár nem nyugszik a fejemben , ezért érdeklődésem a "nagy Hi-Fi" irányából a fejhallgatók felé terelődött. Mindezeket figyelembe véve örömmel venném, ha a VII. Kaporka Open Audiokulturális Találkozót egybeköthetnénk a tavaszi PH-es "Fejes Talival", azaz, hogy márciusban, mint egy "kihelyezett tagozatként" Kiskunfélegyházán kerülne megrendezésre ez a találkozó.Ps.: Sajnos ellenben itt terembérleti hozzájárulást kell fizetni, azaz, nem ingyenes.
[ Szerkesztve ]
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz contaxg #35170 üzenetére
A fejhallgatók nem lennének a hangsugárzós rendszerek mellé rakva. (Ennél azért talán több profizmust nézhetett volna ki belőlem. )
Három teljesen elszeparált helyiség áll rendelkezésre. Olyannyira, hogy egyikből sem hallatszik át a zene a másik kettőbe. Ebből a háromból az egyik lenne biztosítva a fejhallgatósok számára. Természetesen úgy, hogy akik a fejhallgatós találkozóra jönnek, azok is nyugodtan meghallgathatják a hangsugárzós rendszereket és vica versa.Az indexes, AVX-es, diyaudios, audiodiyeres "nyuggerek" pedig szívesen találkoznának a "feltörekvő ifjúsággal", és örömmel töltené el vén szívüket, hogy a Hi-Fi iránti szenvedély nem fog kihalni az ő korosztályukkal.
És talán az itteni ifjakat sem zavarná nagyon, ha adott esetben az udvaron véletlenül valamelyik "nagy öreggel", pl. Szentiványi Kálmánnal futna össze.A Kaporka Open Audiokulturális Találkozóknak mindig van egy, illetve néha két kiemelt témája.
Az idén -terveim szerint- az egyik a különböző kódolású (PCM, DSD) nagy felbontású zenék összehasonlítása lenne. Azaz, meghallgatnánk, hogy van-e, és ha van, akkor mekkora a különbség ugyanazt a felvételt hallgatva a 24/192-es PCM és a 24/192-es DSD között.
És ugyanezt az összevetést szívesen megejtenénk fejhallgatós rendszereken is."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz krichd1 #35174 üzenetére
Ezt: "24/192-es DSD ?" kérdést nem értem.
A forrásfájl kiválasztását, és egyéb technikai dolgokat pedig nem én csinálom, mivel egy igazi informatikai analfabéta vagyok. (Örülök, hogy be tudom kapcsolni a számítógépet.) Erre meg van már az általam kiszemelt személy, aki értője ezeknek a dogoknak."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Értem.
Vagyis nem értem, de ez így van rendjén.
A lényeg, hogy aki majd csinálja, az értse.
Természetesen olyan zene lesz összehasonlítva, ami DSD-ben lett felvéve, illetve meg van DSD fájlban (ez talán valami image fájl, ha jól tudom, de mint mondtam, láma vagyok az egészhez.) és PCM fájlban (wav) is.
De aki majd a demot végzi, az úgy is elmagyarázza előtte, hogy mit és hogyan csinált.
Itt nem számítógépes analizálással szeretném, ha össze lenne hasonlítva, hogy veszett-e el a fájlból valami információ, hanem meghallgatás alapján. (A Hi-Fi lényege végső soron úgy is ez.)
Tehát meghallgatnánk egyik, illetve a másik formátumban ugyanazt a felvételt, ugyanazon a láncon egymás után, és mindenki eldöntheti, hogy hall-e különbséget, ha igen, akkor mekkorát."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz contaxg #35182 üzenetére
Igazán nincs mit!
Részemről lett volna a szerencse, ha ezt a két találkozót együtt ejthettük volna meg.
Ennek ellenére feltett szándékom, hogy az idei Kaporka Open Audiokulturális Találkozót kibővítem egy fejhallgatós szekcióval (Ami esetleg később -reményeim szerint- önálló fejhallgatós találkozóvá is kinőheti magát.), ezért szeretném, ha itt a PH-en is minél többen értesülnének erről. Ellenben, mivel ez nem a PH "hivatalos" fejhallgatós találkozója lesz, így talán off lenne az arra célra már létrehozott topkban írni róla. De remélem, azt nem bánja, ha itt a PH-en létrehozok egy önálló topikot ennek."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz vodkaboy22 #35603 üzenetére
Beyerdynamic T1 szintén gyárilag alkalmas, hogy balanced dugót tegyünk a végére, valamint az összes Grado, ha emlékeim nem csalnak.
Egyébként miért van, hogy a balanced csatlakozásra inkább a a négy pólusó RCA-t szokták használni, és nem a négy pólusó Jack-e? (Ahhoz hasonlókat, mint amilyeneket valamikor a posta is használt.)
Ps.: Nálam már az AKG K501-esen is olyan kábelt kapot, ami lehetővé teszi a balanced csatlakozást.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz vodkaboy22 #35627 üzenetére
Tökéletesen igaza van, ezt az RCA-t elírtam, de szerintem a négy pólusból mindenkinek világos volt, hogy XLR-re gondoltam. (Lévén, hogy mind a négy pólusú DIN, mind a négy pólusú lemo elég ritkán használt. Noha az utóbbi éppúgy studio szabvány, mint a négy pólusú XLR, ezért akár azt is lehetne használni az erősítő oldalon az XLR helyett. De lényegtelen, csak kíváncsi voltam, hogy vajon miért az XLR lett a nyerő.)
Valóban, a dugó levágása garancia elvesztését jelenti, de szerintem nem csak garanciális fejesek esetében merülhet fel a balanced csatlakozás.
Ha pedig már úgy sincs garancia, akkor mindjárt egyszerűbb a helyzet. És szerintem a zsinór végén kicserélni a dugót, ott, ahol meg van a négy ér, sokkal egyszerűbb, mint kábelt cserélni egy fixen beépített esetén, vagy pl. Jack aljzatot építeni egy ilyen fejhallgatóba.De mint az AKG K-501-es példánál látható, még ott sem valami nagy dolog a balancedre való átalakítás (egy egyszerű kábelcserével, némi szereléssel és reszeléssel megoldható), ahol eredetileg nem négy eres a gyári kábel.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz juhiimi #35704 üzenetére
A szappanos víz helyett a glicerin-vazelin (vazelin helyett jobb lenne a lanolin, de annak van egy sajátságos szaga) 1:1-es keverékével való többszöri átdörzsölést javaslom. Attól biztosan megpuhul, és nem megy tönkre, míg a szappanos víztől elég nagy az esély, hogy tovább keményedik. Ráadásul, a fenti keveréktől még az elveszett fényét is visszakapja a műbőr.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz pengwin #35706 üzenetére
Ezt tévedés. Mobiltelefon esetén sem "kötelesek" a terméket kicserélni, ha 15 munkanapon belül nem tudják javítani. (Az más kérdés, hogy ha a gyártó-forgalmazó a jogszabályi kötelezettségen felül vállal ilyesmit.)
A Ptk. arról rendelkezik, hogy "..... a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni." Azaz, nem ad meg kötelező határidőt.
Van ugyan egy GKM rendelet, amiben az szerepel, hogy "a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze", de mint látjuk, ez sem teszi kötelezővé a 15 munkanapon belüli garanciális javítást, csak annyit mond, hogy törekedni kell rá.
A fentiek vonatkoznak a fejhallgatók garanciális javítására is, azaz, a javítást megfelelő határidőn belül kell elvégezni, s törekedni kell rá, hogy ez 15 napon belül megtörténjen. De ha ezt a határidőt nem tudja tartani, attól még nem köteles a fejhallgató cseréjére, hacsak, a garanciális feltételek között nem szerepel ilyen jellegű önkéntes vállalása."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz Bicskás #35708 üzenetére
Ha a fülpárna anyaga nem bőr, vagy műbőr, hanem plüss, szövet, stb., és nem levehető, akkor az én tudományom megáll, azaz, nem tudok semminemű javaslattal élni.
De a tapasztaltabb fórumtársak biztosan tudnak néhány hasznosítható praktikát ilyen esetekre is."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
-
gaborka8x8
aktív tag
Bargyu fórumtársunk kijelentéséről, miszerint " Ezt hangdobozos rendszernél lehet jól hallani, jó rendszernél hangos zene mellett is lehet beszélgetni, mert nem ér bele a beszéd tartományba a megszólaló hangszer(ek)" jutott eszembe, hogy el kell menni egyszer Bigihez, és garantáltan nem lehet beszélgetni (legfeljebb ordítozni) olyan hangerő mellett, amit ő normális zenehallgatási hangerőnek tart. , pedig "nem érnek bele a beszédtartományba a megszólaló hangszerek". Tehát a hangosság fogalma talán még relatívabb, mint az egyéb Hi-Fi-s paraméterek. Az ellenben tényként kezelhető, hogy jó rendszer esetén (kisebb torzítások, stb.) a nagyobb hangerő sem lesz zavaró, hosszabb távon fárasztó. Ellentétben a gyengébbekkel, ahol az ember egy idő után egyre halkabbra állítja a hangerőt. Azaz, a rendszerünknek akár egy fokmérője is lehet, hogy hosszútávon mekkora az a hangerő, amin még nem válik zavaróvá.
Én magam egy másik fórum kábeles topikjában szeretek egy kicsit trollkodni, és cikizni a kábel fetisisztákat, annak ellenére, hogy sokszor elmondtam, én is hallani vélek, hangsúlyozom, hallani vélek kábel és kábel között különbséget. Sőt, hangsugárzós rendszerben kettős vakteszten is meg tudtam különböztetni két kábelt. A villamosmérnöki sapkát hordóknak ezért azt javaslom, közelítsék meg ezt a kábel dolgot úgy, hogy a kábel sem más, mint egy alkatrész a Hi-Fi láncban. És ha hallják, elfogadják, hogy egy elektrolit kondenzátornak más a hangja, mint egy olaj-papír kondinak, még akkor is, ha mind a kettő ugyanolyan feszültségű, kapacitású, vagy hogy egy szénréteg ellenállás más a hangot ad a jel útjában, mint egy fémréteg ellenállás, ugyanolyan értékek esetén is, akkor talán könnyebben el tudják fogadni, hogy a kábelek a vezetőjük-, dielektrikumuk anyagától függően éppúgy képesek más hangot adni, mint a fent említett alkatrészek.
[ Szerkesztve ]
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz Mezga Aladár #35782 üzenetére
Mit jelent, hogy "ez az"?
Bigi, vagy más néven big dewil, a Hi-Fi élet ismert alakja. Volt "gyártó", forgalmazó, AQ1 cég tulajdonosa. Voltak saját termékeik is. Régen a cityn, majd az indexes audiolandon, és Hifipiacon, egy darabig az AVX-en is, valamint, amíg létezett, addig az AVforumon, és még ki tudja hány helyen, terjesztette/terjeszti határozott, ám néha akár egymással is szöges ellentétben álló, változó nézeteit hatalmas vehemenciával, és meglehetősen sajátos és igen szabad szájú stílusban, amit még megfejel azzal, hogy az "sz" betűk helyett "x"-et, a "v"-k helyett pedig "w"-t ír.
Azaz, egy igazi egyéni színfoltot képvisel a Hi-Fi-s fórumok palettáján."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz Bargyu #35786 üzenetére
"sokan tisztelik"
Ez az első eset, hogy bigivel kapcsolatban ezt olvasom. (LOL) Vannak, akik kedvelik. De hogy tisztelnék is??Na de félre rosszmájúság! Bigi az bigi, és szegényebb, unalmasabb lenne nélküle a Hi-Fi-s világ.
Mindenesetre, egyszer érdemes hozzá elmenni zenét hallgatni. Garantáltan tanulságos."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Nekem évek óta van AKG K501-esem is (ráadásul, rögtön kettő is van belőle) , és Contaxg fórumtársunkhoz hasonlóan azt gondolom, hogy hangképét tekintve megfelel az ön által preferált hangzásnak, mivel kimondottan a középtartományra van kihegyezve. Az alja hiányos, azaz, az igazi mély hangok hiányoznak, és a magas hangok terén is nyújthatna egy kicsivel többet, de azért az árért, amennyiért fel szokott bukkanni a piacon, nem igen tudok jobbat azoknak, akik a kiegyenlített és nem a loudnesses hangzást kedvelik.
Ellenben azt tudni kell a K501-esről, hogy nagy hangerőn (és itt valóban nagy hangerőről van szó) hajlamos betorzítani."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz vodkaboy22 #36630 üzenetére
Miben jobba 990-es párnája, mint a 880-asé? (990-es még soha nem volt a fejemen, 880-as meg már elég sokszor.)
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz #16820480 #37206 üzenetére
Feljelentést tenni Oroszországban, ahol naponta tűnnek el kamionok ennél sokkal, de sokkal értékesebb árukkal, sofőrrel együtt úgy, hogy soha nem kerülnek elő, mert valahol Amerikában valakik betörtek, és elloptak negyedmillió dollár értékben fejhallgatót? Ez komoly?
Ráadásul, az orosz hatóságok milyen alapon lennének illetékesek egy amerikai betörés kapcsán?[ Szerkesztve ]
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Van az autókhoz hasonlóan (kis autó, alsó-közép, közép, felső közép, felső stb. kategória) a fejhallgatóknak is valami általánosan elfogadott besorolása?
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz EQMontoya #37222 üzenetére
Köszönöm!
Tehát akkor pl. egy Grado SR60i-t van, aki a belépő szintű fejhallgatók, és van, aki a High-End fejhallgatók közé sorol? (Természetesen, most szándékosan sarkítottam a példát.)Ps.: (Azért pl. egy Ford Fiestát a kis autók közé szokta sorolni az átlagember is, és az autós szakújságírók is, tehát ott mégiscsak létezik egyfajta elfogadott kategorizálás. Arról nem beszélve, hogy már az év autója cím esetében is kategóriánként történik a jelölés, tehát ott mégiscsak léteznek általánosan elfogadott kategóriák.)
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz EQMontoya #37228 üzenetére
Hogy az autós példánál maradjak, egy VW Golf szintén sokak számára elérhetetlen, de attól ez a típus még fixen a középkategóriás autók közé tartozik, mint ahogy a Passat sem lesz csak attól luxusautó, mert sokan nem tudják megvenni. Az autókat a méretük, felépítésük (SUW, egyterű, stb), és a teljes autópiaci kínálat alapján kategorizálják, nem pedig egy adott ország, vagy régió, társadalmi réteg, stb. vásárlóereje alapján.
Tehát arra lettem volna kíváncsi, hogy a fejhallgatók esetén léteznek-e ilyen általánosan elfogadott kategóriák, mint az autóknál?
Mert ennek birtokában mégiscsak könnyebb lenne "azonos nyelven" beszélni.
De nincs, hát nincs. Így újból és újból mindenki kénytelen lesz saját maga felfedezni a "langyos vizet"."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Tudna valaki segíteni, hogy Philips Fidelio M1 típusú fejhallgatóhoz hol lehet fülpárnát venni?
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz contaxg #37310 üzenetére
Köszönöm!
Felhívtam őket. Egy nő vette fel a telefont, de szerintem lövése nem volt, hogy mit akarok. Folyamatosan csak azt hajtogatta, hogy
"Ha a garancia ideje alatt meghibásodik, akkor cserélik a fülhallgatót, egyébként pedig semmi dokumentációt nem küld a gyártó."
Próbáltam neki elmagyarázni, hogy itt nem egy fülhallgatóról, hanem egy fejhallgatóról van szó. Amire mindössze annyi volt a válasz, hogy
"Az mindegy, hogy fej, vagy fül, a gyártó nem küld dokumentációt."
Tehát velük nem sokra mentem."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
Mielőtt rögzül az a hiedelem, hogy otthon csak azok fejhallgatóznak, akiknek nincsenek elég toleráns családtagjaik, vagy külön jó akusztikájú szobájuk, elég jó rendszerük, stb. ahhoz, hogy hangsugárzós rendszert építsenek ki, had hozzak egy ellenpéldát az általam ismert sok közül. Méghozzá a sajátomat, mivel a többiek esetében nem vagyok felhatalmazva, hogy leírjam a rendszerüket, illetve azokat az okokat, ami miatt fejhallgatós rendszert, rendszereket is fenntartanak a hangsugárzós rendszerük, rendszereik mellett. Én magam már több, mint 35 éve Hi-Fi-zem, és ez alatt az idő alatt elég sok mindent kipróbáltam, kezdve a Heybrook HB1, NAD 3020, NAD 5120 HFM etalon kombinációtól kezdve a komplett Braun Atelier 2-es láncon át egészen a mostani készülékeimig, ami:
Hangsugárzók: Swans M6, KEF XQ20, Jungson LS3/5a, JPW Sonata
Erősítők: Audio Innovations 200 elő-végfok páros, Audio Innovations Alto MK1, Sony TA5650 V-FET, stb.
Tehát azt hiszem, a fentiekből kiderül, az én esetemben egyáltalán nem arról van szó, hogy nincsenek megfelelő készülékeim, helyiségem.
Ami miatt mégis elkezdetem a fejhallgatókkal, fejhallgatós rendszerekkel foglalkozni, az két okra vezethető vissza.
Egyrészt a Hi-Fi-zésre, mint önálló hobbira. (Biztos vagyok benne, a legtöbbünk számára világos, hogy a Hi-Fi-zés és a zenehallgatás az két külön hobbi.) Felismertem ugyanis, hogy fejhallgatók esetén is kiválóan el lehet szórakozni a különböző típusok tesztelésével, összehasonlításával, más-más típusú erősítőkkel való próbálgatásukkal, szinergia kereséssel, stb-vel, azaz, a Hi-Fi-zés, és nem a zenehallgatás lényegével. Ráadásul, ha mindezt fejhallgatókkal, fejhallgató-erősítőkkel teszem, akkor annak két előny is van. Az egyik, hogy a Hi-Fi-zéshez nem kell a már összeállt rendszereimet megbontanom, a másik, hogy mennyivel praktikusabb az íróasztalomon tárolni, pakolgatni az ott is elférő fejhallgatókat, kisméretű fejhallgató-erősítőket, mint a zenehallgató szobába behurcolni, onnan kihurcolni a hangsugárzókat, erősítőket, stb.
Másrészt, a fejhallgatón való zenehallgatás adta különleges élményre. Mert a fejhallgatón való zeneélvezet számtalan hiányossággal küzd ugyan a hangsugárzós rendszerekhez képest, és talán nem is nevezhető teljes értékű zenehallgatásnak, de néhány területen olyan pluszt mutat, amit egyetlen, az enyémnél, illetve, a fejhallgatózással megfertőződött ismerőseim rendszereinél sokkal drágább, és jobb rendszerek sem tudnak. Ezek között szerepel a zenehallgatás intimitása. A fejhallgatós zenehallgatásnál egy olyan bensőséges viszony alakul ki az ember és zene között, abból eredően, hogy ilyenkor a zene csak és kizárólag nekünk szól, ami hangsugárzós rendszereknél lehetetlenség. Szintén a fejhallgatók sajátossága, hogy a "zene fejben dől el" mondás itt szó szerint értendő. Azaz, a fizikálisan is a "fejünkben megszólaló" hangok", és ezen hangok fejünkben való zenévé alakulása itt olyan közel van egymáshoz, hogy ezzel mintegy zenei aura alakul ki körülöttünk, ami védelmet nyújt mindazoktól az ingerektől, amik más esetben elvonják, elvonhatják a figyelmet a zene mondanivalójától, vagy akár magáról a zenétől is, hol csak pillanatokra, hol hosszabb időre. Ráadásul, hogy Hi-Fi-stáb szempontot is figyelembe vegyünk, egy erre kihegyezett fejhallgatós rendszer olyan analitikus tud lenni, a zene olyan apró részleteit, adott esetben hibáit is képes megmutatni, amik nagyon sok esetben még a kiváló közeltéri stúdió monitorokon is elsikkadnak. Ez pedig a zenehallgató embernek is jól jön, ha pl. egy lemezbemutatót akar megírni, vagy akár csak olyankor is, ha ugyanazon zenemű számtalan felvétele, különbözős karmesteri, zenekari interpretációja közül akar kiválasztani egyet a nagy rendszerén való zenehallgatáshoz.Tehát, mint látjuk, számtalan magyarázata lehet annak, ha valaki otthon fejhallgatós rendszert, vagy fejhallgatós rendszert is hallgat a hangsugárzós rendszere mellett, esetleg helyett, és nem csak az, hogy különböző okokból nincs lehetősége a jó hangsugárzós rendszeren való zenehallgatásra.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz vodkaboy22 #38267 üzenetére
Ha már szóba került a K340-es. Volt itt egy a találkozón. Csak nagyon rövid időre tudtam feltenni a fejemre, de a néhány percnyi hallgatózás eredményeként keletkezett benyomások nálam nagyon nem vágtak össze azokkal a hájpokkal, amiket erről a fejhallgatóról olvastam.
"A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
-
gaborka8x8
aktív tag
válasz BomiBoogie #38328 üzenetére
Nekem egy Sennheiser Hd 650-esem van, de az bizony igényli, sőt "kiköveteli" magának a jó fejhallgató-erősítőt, és szerintem nincs ez másként a HD 600 esetében sem.
Ellenben attól tartok, hogy a Beyerdynamic DT 770-esnek sem elég csak a hangkártyáról történő meghajtás. Így, ha valóban hosszútávon sem tervezi külön fejhallgató-erősítő beszerzést, akkor szerintem a Sennheiser Hd 598-as jobb választás, mint a Beyerdynamic DT 770-es."A zene nem azért van, hogy ne legyen csend! " (Pernye András)
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Gyúrósok ide!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- További aktív témák...